SeriousCinema - OS Screen & Center-stand (pag 26)

Gestart door Marsh, juni 27, 2009, 21:23:12

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Marsh op september 29, 2010, 22:07:44
Das toevallig, ik ben net aan het googlen op een mooie stand hiervoor  ;D
Ook al komt er een podium onder, een mooie stand is wel prio.

Ik heb degene die ik heb gevonden, maar alleen verkrijgbaar in US. Misschien dat Roderick van AV123 hem nog kan leveren, want hij heeft de mijne geleverd.

http://www.aperionaudio.com/catalog/Stands-Wall-Mounts-Accessories,40.aspx en onderaan de pagina.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op september 29, 2010, 23:14:18
Ik heb degene die ik heb gevonden, maar alleen verkrijgbaar in US. Misschien dat Roderick van AV123 hem nog kan leveren, want hij heeft de mijne geleverd.

http://www.aperionaudio.com/catalog/Stands-Wall-Mounts-Accessories,40.aspx en onderaan de pagina.

Ziet er mooi uit, maar zelfs de 12" is mij te hoog. (zo'n 30cm?) Zal dus een iets lagere moeten vinden..  :-\
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op september 29, 2010, 23:17:58
Ziet er mooi uit, maar zelfs de 12" is mij te hoog. (zo'n 30cm?) Zal dus een iets lagere moeten vinden..  :-\
Hoe hoog hangt je scherm dan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: Marsh op september 29, 2010, 23:17:58
om toch even in de zelfbouw te blijven. kan Raymen niet iets voor je betekenen dan? dan weet je iig zeker dat je de ideale hoogte hebt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op september 29, 2010, 23:24:06
om toch even in de zelfbouw te blijven. kan Raymen niet iets voor je betekenen dan? dan weet je iig zeker dat je de ideale hoogte hebt.

Wellicht wel. Ik wist niet dat hij zelf stands maakte?

Citaat van: HTip op september 29, 2010, 23:18:33
Hoe hoog hangt je scherm dan?

Uit m'n hoofd zo'n meter boven de grond (tot de onderrand van het scherm dan)
Podium zal zo'n 20/25 cm hoog worden.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op september 29, 2010, 23:40:28
Mijn scherm hangt 57cm boven de grond en mijn podium is 10cm hoog. Schermrand is ca. 8cm en ik de stand met mijn vrij forse centerspeaker past er op de stand prima onder.

Ik zou je podium niet hoger dan 10 cm maken, maar dat is persoonlijk. Je ziet volgende week wel wat ik bedoel ;)
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: Marsh op september 29, 2010, 23:40:28
Wellicht wel. Ik wist niet dat hij zelf stands maakte?

ik heb van hem ook mijn rvs spikes, doppen en pilaren van mijn Ro-Ni rack. denk dat hij die van philip wel na kan maken in jou gewenste afmetingen. desnoods zwart spuiten en viola
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: HTip op september 29, 2010, 23:43:28
Mijn scherm hangt 57cm boven de grond en mijn podium is 10cm hoog. Schermrand is ca. 8cm en ik de stand met mijn vrij forse centerspeaker past er op de stand prima onder.

Ik zou je podium niet hoger dan 10 cm maken, maar dat is persoonlijk. Je ziet volgende week wel wat ik bedoel ;)

Klopt, 20 cm is ook wel erg hoog.  ;D

Citaat van: The Vampire op september 30, 2010, 00:06:19
ik heb van hem ook mijn rvs spikes, doppen en pilaren van mijn Ro-Ni rack. denk dat hij die van philip wel na kan maken in jou gewenste afmetingen. desnoods zwart spuiten en viola

Thx voor de tip, ik zal hem eens pmmen dan.

SeriousCinema

Marsh

Toch een beetje gegoogled naar wat mooie en goede Center-stands.
Ik kwam toch wel een heel mooie stand tegen die me behoorlijk aansprak:

http://www.standsandmounts.com/lovanmillenniumadjustablecenterchannelspeakerstandclearblackorfrostedglassml2cb-1887-1.aspx

Iemand ervaring met dit merk of deze stand?

SeriousCinema

truckerwilco

Geen ervaring mee maar, ziet er gelikt uit.
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

Robbert54

nope, maar ziet er wel erg mooi uit!! voet zal wel reflecteren als een gek, maar hij is wel :wub:

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op oktober  9, 2010, 17:40:30
nope, maar ziet er wel erg mooi uit!! voet zal wel reflecteren als een gek, maar hij is wel :wub:

Zat ik ook aan te denken ja.. al is hij er ook in het niet-donker glas voor dezelfde prijs :

SeriousCinema

Robbert54

die zal net zo hard reflecteren.

vind het wel jammer hoe de stand is vastgemaakt. met 2 simpele boutjes. hij lijkt me niet echt audiofiel verantwoord.

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op oktober  9, 2010, 19:04:31
die zal net zo hard reflecteren.

vind het wel jammer hoe de stand is vastgemaakt. met 2 simpele boutjes. hij lijkt me niet echt audiofiel verantwoord.

Specs liegen er niet om:

The M2 Adjustable Center Channel speaker stand combines extra-thick glass plate with steel stubing and adjustable top to help angle your center channel to its most optimal listening position.

Features:

45 degree tilt range for perfect positioning.
An extra-thick (12mm), tempered black glass bottom.
A durable MDF (Medium Density Fiberboard) top plate, in a black matte finish.
High grade steel posts in matte epoxy black finish.
Stainless steel isolation spikes.
Rubber stoppers to hold speaker in place.
Includes protective floor footers.
Adjustable speaker bracket on the top plate in the back to accommodate most speakers!
150 lb weight capacity.
Price is for One stand.

Vind de prijs van 180 dollar alleen wel een beetje overdreven.

SeriousCinema

Robbert54

ik zou lekker verder zoeken voor dat geld

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Is ie er ook met een houten basisplaat? Dan is ie vast een stuk goedkoper en glimt ie ook niet zo ;)

Wel een mooi en flexibel ontwerp :thumbs-up:
Showcase - Topic

Etiennevh

Ik vind de prijs wel meevallen alleen vind ik het meubel spuuglelijk. Sorry dat ik het zeg, maar de afwerking laat nou niet bepaald vakmanschap zien.. Meer een fabrikage meubel.

Maargoed.. wel een eerlijke mening ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Marsh

Houten basisplaat zie ik niet op de site. Zou ik ook liever hebben.
Punt is, ik zoek een stand zoals dit. Laag dus. De meeste vind ik te hoog, dit ook omdat hij ook al op een podium komt te staan.

SeriousCinema

Robbert54

Citaat van: Marsh op oktober  9, 2010, 21:24:12
Houten basisplaat zie ik niet op de site. Zou ik ook liever hebben.
Punt is, ik zoek een stand zoals dit. Laag dus. De meeste vind ik te hoog, dit ook omdat hij ook al op een podium komt te staan.
Van hout kun je er zelf zo 1 maken die je ook nog kunt verzwaren voor ongeveer de helft van de helft van de prijs. maar goed moet je wel willen. Raymen nog gevraagd dan?  zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een goede stand te vinden.

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op oktober  9, 2010, 21:50:38
Van hout kun je er zelf zo 1 maken die je ook nog kunt verzwaren voor ongeveer de helft van de helft van de prijs. maar goed moet je wel willen. Raymen nog gevraagd dan?  zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een goede stand te vinden.

Jep. Hij heeft de maten ook al doorgekregen, ben nog aan het wachten op een reactie.
Zelf maken is natuurlijk ook altijd een optie, al ben ik niet met alles een handy-man. Een goede stand zal het geluid alleen maar verbeteren. Ik geef dan liever iets meer uit om er zeker van te weten dat het echt de moeite waard is.

SeriousCinema

Garmir

Htip heeft me door verwezen naar hier, zit momenteel in het zelfde schuitje van u, Die stand dat je daar toont op deze pagina ziet er wel netjes uit, maar inderdaad dat glas is beetje jammer, ook is zoals je het zegt de prijs beetje overdreven. Misschien kan je een gelijkaardig meubeltje zelf fabriceren ui teen hout naar keuze? :D

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Marsh

Raymen is voor mij al aan het kijken naar een soortgelijke stand die HTip ook heeft, maar dan met de maten die ik heb opgegeven.
Ik weet nog niet wat het me gaat kosten, maar hij is hier erg goed in. Je zou hem ook eens kunnen pmmen.

Vandaag overigens met Madhouse een aantal uurtjes gezeten aan de instellingen van het geluid en behoorlijk wat met de sub gesleept.
Het geluid is echt zwáár verbeterd door de instellingen te wijzigen middels de RadioShack DB meter. Het laag gaat nu ook nog dieper en is véél beter aanwezig.
In de aankomende periode toch kijken voor een Antimode om dit nog beter te gaan krijgen.

SeriousCinema

HTip

Mooi dat je sub nu goed staat afgesteld. Het is niet eenvoudig, maar is wel erg lonend. Trouwens Ralf heeft een AM in demo...

Ben benieuwd wat Raymen kan maken voor je. Wordt vast erg mooi, want zoals je zegt is hij hier erg goed in :thumbs-up:
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: Marsh op oktober 11, 2010, 23:21:10
Vandaag overigens met Madhouse een aantal uurtjes gezeten aan de instellingen van het geluid en behoorlijk wat met de sub gesleept.
Het geluid is echt zwáár verbeterd door de instellingen te wijzigen middels de RadioShack DB meter. Het laag gaat nu ook nog dieper en is véél beter aanwezig.
In de aankomende periode toch kijken voor een Antimode om dit nog beter te gaan krijgen.

Mooi dat het uiteindelijk gelukt is, was dus de moeite waard! Ook de afstelling van je set op de 'sweet spot' en correcte instellingen in je receiver heeft echt bijgedragen aan een goed resultaat. Je bent echt op de goede weg in je prachtige ruimte!  ;)

Na je operatie maar eens een filmpje doen dan!  ;D

p.s. Hoe was The Boondock Saints?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

treky22

Toch eens een keer kijken of er toevallig niemand in de buurt woont met een DB-meter  8)

Scheelt dat echt zoveel met het instellen ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB