SeriousCinema - OS Screen & Center-stand (pag 26)

Gestart door Marsh, juni 27, 2009, 21:23:12

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

ehhmmm.... ik krijg vandaag mijn receiver terug.. dus als je de kabel een keer weer terug zou willen sturen :blush: (hoeft niet per direct hoor)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op juni 12, 2010, 12:45:41
ehhmmm.... ik krijg vandaag mijn receiver terug.. dus als je de kabel een keer weer terug zou willen sturen :blush: (hoeft niet per direct hoor)

Sure!
Ik heb knubbe al een berichtje gestuurd.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Marsh

Zo, weer wat leuke dingen in het verschiet.

Eindelijk begonnen met het podiumplan (jaja... nu echt.)
Daarnaast komt er een nieuw zwart plafond (systeemplafondplaten) mét een Sterrenhemel systeem van GTDesign.
( http://www.designcreations.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=8&zenid=fv333qc3vhd1ovr50oak4h67a6 )

Verder ben ik nog bezig met het zoeken naar een goede en mooie remote, die alles in 1 keer kan laten starten, inclusief de lampen in de woonkamer uit kan gooien op het moment dat we de film aan zetten.
Ik heb ergens gelezen dat de Logitech 1100 dit kan, gezien de prijs ga ik liever voor de 1000, maar ik weet niet zeker of dit ook deze opties heeft.

Verder nog een mooie nieuwe pano gemaakt, klik!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op september 11, 2010, 19:37:38
Eindelijk begonnen met het podiumplan (jaja... nu echt.)
Héhé, eindelijk! :tongue2: :D

Daarnaast komt er een nieuw zwart plafond (systeemplafondplaten) mét een Sterrenhemel systeem van GTDesign.
( http://www.designcreations.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=8&zenid=fv333qc3vhd1ovr50oak4h67a6 )
Gaaf! Leuk dat de HT van Sonic Circle bij dat product staat...

Verder nog een mooie nieuwe pano gemaakt, klik!
Mooie ruimte heb je toch 8) Volgende keer ook het plafond en de vloer mee fotograferen. Krijgen we een nóg betere indruk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op september 11, 2010, 20:57:05
Héhé, eindelijk! :tongue2: :D
Gaaf! Leuk dat de HT van Sonic Circle bij dat product staat...
Mooie ruimte heb je toch 8) Volgende keer ook het plafond en de vloer mee fotograferen. Krijgen we een nóg betere indruk.

Zal is kijken of dat gaat lukken met een pana ;)

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op september 11, 2010, 21:39:02
Zal is kijken of dat gaat lukken met een pana ;)
Je nieuwe avatar is in ieder geval al erg geslaagd 8)

Misschien leuk als iedereen een foto van zijn/haar HT als avatar heeft...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op september 11, 2010, 21:41:22
Je nieuwe avatar is in ieder geval al erg geslaagd 8)

Misschien leuk als iedereen een foto van zijn/haar HT als avatar heeft...

Jij was de aanleiding voor die avatar. Het zou inderdaad een leuk idee zijn.  O0

SeriousCinema

Robbert54

Citaat van: Marsh op september 11, 2010, 21:54:49
Jij was de aanleiding voor die avatar. Het zou inderdaad een leuk idee zijn.  O0
jullie hebben makkelijk praten met zo'n mooie bios >:D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op september 11, 2010, 21:57:35
jullie hebben makkelijk praten met zo'n mooie bios >:D

Ach, deze ht's moeten er ook zijn.. anders gaan mensen nooit over naar dit soort ruimte's  ;D

SeriousCinema

Robbert54

Citaat van: Marsh op september 11, 2010, 22:07:48
Ach, deze ht's moeten er ook zijn.. anders gaan mensen nooit over naar dit soort ruimte's  ;D
:D

denk niet dat ik het zelf ooit zal doen, maar vind het wel erg gaaf om van een ander te zien

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Marsh op september 11, 2010, 21:54:49

En ik heb het weer van anderen ;)

Niet iedereen heeft natuurlijk een aparte HT, maar iedereen hier op het forum heeft een apparatuur. Dat is natuurlijk ook prima!
Showcase - Topic

Marsh

Citaat van: HTip op september 12, 2010, 08:07:01
En ik heb het weer van anderen ;)

Niet iedereen heeft natuurlijk een aparte HT, maar iedereen hier op het forum heeft een apparatuur. Dat is natuurlijk ook prima!

Nu jouw ht toch naar voren kwam, wat voor ab gebruik jij als ik vragen mag?

SeriousCinema

HTip

Ik heb een Marantz RC5400. Erg prettige AB met veel programmeermogelijkheden en vergelijkbaar met de Pronto RU950/960. Alleen heeft de Pronto 2 extra hardbuttons.

Mijn config staat in mijn topic en wel hier. De kleurenplaatjes worden keurig vertaald naar grijswaarden ;)
Showcase - Topic

Marsh

Extra hardbuttons maken me niets uit.
Die marantz ziet er imposant uit, en past natuurlijk ook nog wel het beste bij de marantz versterker.
Echter kan ik niet zo snel een prijs vinden, dit beestje kost denk ik iets meer als de logitech's of zit ik fout?

SeriousCinema

blue-eyes

Hardbuttons kan je niet genoeg hebben, daar kom je nog wel achter als je er een gekocht hebt ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Citaat van: Marsh op september 12, 2010, 12:53:13
Extra hardbuttons maken me niets uit.
Die marantz ziet er imposant uit, en past natuurlijk ook nog wel het beste bij de marantz versterker.
Echter kan ik niet zo snel een prijs vinden, dit beestje kost denk ik iets meer als de logitech's of zit ik fout?
Alle codes voor Marantz apparaten zijn standaard geprogrammeerd. Mijn SR9600 stond er volledig in.

Nieuw is de RC5400 inderdaad duurder dan de Logitech, maar ik heb even snel gezocht en op MP staat er 1 te koop.
Showcase - Topic

Marsh

Maar wat is het grote verschil met deze remote vergeleken met de logitech dan? Weet je dat?
Ik zoek wel een remote die ook de lichten kan dimmen in de ht én in woonkamer middels jb-media.  :)

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op september 12, 2010, 13:19:01
Maar wat is het grote verschil met deze remote vergeleken met de logitech dan? Weet je dat?
Ik zoek wel een remote die ook de lichten kan dimmen in bv de woonkamer middels jb-media.  :)
Dat ken ik niet. Mijn licht wordt geschakeld met Klik-Aan-Klik-Uit. Daarvoor heb ik een IR-RF-omzetter en dat werkt bij mij prima. Op internet heb ik een keer een applicatie gevonden die KAKU RF-codes converteerde naar IR. Misschien dat jij ook zoiets kan gebruiken.
Showcase - Topic

Marsh

Citaat van: HTip op september 12, 2010, 13:22:08
Dat ken ik niet. Mijn licht wordt geschakeld met Klik-Aan-Klik-Uit. Daarvoor heb ik een IR-RF-omzetter en dat werkt bij mij prima. Op internet heb ik een keer een applicatie gevonden die KAKU RF-codes converteerde naar IR. Misschien dat jij ook zoiets kan gebruiken.

Dat is dit systeem, ik las er bij iemand hier op het forum over: http://gemakinhuis.nl/merken/jb-media
Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik nu zóveel opties op m'n scherm hebt gezien dat ik door de bomen het bos niet meer zie.  :P

Voor de lampjes in mijn HT gebruik ik nu ook gewoon een Klik-Aan-Klik-Uit systeem met een simpele afstandsbediening.

SeriousCinema

Workaholic

Sorry voor de topic hijack ;) Maar gebruik je dan de inbouw klik aan klik uit dimmer/schakelaar ? Of de standaard variant die je in een stopcontact/stekkerdoos kan doen?

Ik overweeg om in de woonkamer wat inbouw dimmers/schakels van klik aan klik uit te monteren..
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

Marsh

Citaat van: Workaholic op september 14, 2010, 11:40:38
Sorry voor de topic hijack ;) Maar gebruik je dan de inbouw klik aan klik uit dimmer/schakelaar ? Of de standaard variant die je in een stopcontact/stekkerdoos kan doen?

Ik overweeg om in de woonkamer wat inbouw dimmers/schakels van klik aan klik uit te monteren..

Dat laatste inderdaad. Gewoon met een stekkerdoos variant.
Dit gezien ik wist dat ik over zou gaan op een systeem met een afstandsbediening die het in 1 keer kon regelen.

SeriousCinema

master30

Ik zou indien mogelijk wel zoveel mogelijk van die modules bij elkaar in 1 stekkerdoos doen, en dan deze doos ook met een module schakelen.

reden is dat per module ongeveer 4watt standbye trekt.
ik had er zeker 10, dus 40watt per uur sluipverbruik, 960w per dag x365=350kw per jaar dit €0.24 = toch 84 euro per jaar

moet je alleen even wennen dat je eerst de master switch aan klikt en dan de rest kan bedienen.

overigens heb ik hier modules van elro, die van klikaan en uit weet ik niet wat die standbye doen
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Dirc

zou het kwaad kunnen voor je versterker of andere apparatuur als je klik-aan-klik-uit oid ertussen hebt en je drukt daarmee alles ineens uit, zonder eerst netjes op stand by te zetten?

HTip

Het aansturen van de KAKU-schakelaars via IR kan alleen met de oude versie, waarbij je "slechts" 256 mogelijkheden hebt. De nieuwe schakelaars zijn zelflerend en die IR-code kan je helaas niet leren of instellen. Jouw JB-Media Light Manager kan het misschien wel. Ben ik overigens wel benieuwd naar.

Wat direct uitschakelen van apparatuur betreft, daar kan niet elk apparaat tegen. Sommigen hebben een power down cycle met vertraging, ondanks dat je het apparaat hard uitzet.
Showcase - Topic

celerontje

Hoho, je kan een nieuwe schakelaar wel een oude code aanleren.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!