SeriousCinema - OS Screen & Center-stand (pag 26)

Gestart door Marsh, juni 27, 2009, 21:23:12

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

bedoel je 1 van deze drie??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Marsh op mei 29, 2010, 23:33:04
Nog niet helemaal eigenlijk, fronts wil ik er niet op hebben, dan hoef ik het podium ook niet teveel vol te gooien met geluidsisolatie.
Daarbij vind ik het mooier als het podium in een bepaalde vorm rond de fronts zal "sluiten", ..denk je niet?
Zou het podium niet hol laten. Dan wordt het een klankkast die juist galm kan veroorzaken. Het podium (10cm?) opvullen kan met 10cm glaswolmatten. Kosten niet veel, maar hebben wel het gewenste effect op je akoestiek. Daarnaast het podium bekleden met een goed en dik (trapbestendige) tapijt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: The Vampire op mei 29, 2010, 23:52:14
2 en 3 zijn goed voor de positie van de center. 2 is natuurlijk de makkelijkste. Elke ronding met hout is trouwens erg lastig te doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: celerontje op mei 29, 2010, 23:36:59
Zet 'm dan even tijdelijk op een tafeltje of kratje, want dit komt het geluid niet ten goede.

Ga van de week aan de slag met de podiumtekeningen, het heeft enig wat vertraging gehad.  :)

Citaat van: The Vampire op mei 29, 2010, 23:52:14

3e is een mooie gedachten, maar het zal waarschijnlijk podium 2 gaan worden.  :)

Citaat van: HTip op mei 30, 2010, 09:05:02
Zou het podium niet hol laten. Dan wordt het een klankkast die juist galm kan veroorzaken. Het podium (10cm?) opvullen kan met 10cm glaswolmatten. Kosten niet veel, maar hebben wel het gewenste effect op je akoestiek. Daarnaast het podium bekleden met een goed en dik (trapbestendige) tapijt.

Oh top, ik dacht dat dat spul niet te betalen was. Bouwmarkt?
Tapijt ligt nog in een grote rol te wachten, ik had een extra 4x1,5m stuk besteld voor het podium. Hetzelfde hoogpolig tapijt als wat er nu dus ligt.  :)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op mei 30, 2010, 10:39:37
3e is een mooie gedachten, maar het zal waarschijnlijk podium 2 gaan worden.  :)
Zo had ik zelf ook geredeneerd bij mijn podium ;)

Oh top, ik dacht dat dat spul niet te betalen was. Bouwmarkt?
Yep, bijv. Isover van Praxis. En die voldoen prima. Zijn meestal van die grote pakken van 5-8 matten.

Tapijt ligt nog in een grote rol te wachten, ik had een extra 4x1,5m stuk besteld voor het podium. Hetzelfde hoogpolig tapijt als wat er nu dus ligt.  :)
Precies wat ik ook heb gedaan ;) Alleen mijn podium is zwart 8)
Showcase - Topic

Marsh

Citaat van: HTip op mei 30, 2010, 10:48:07
Zo had ik zelf ook geredeneerd bij mijn podium ;)
Yep, bijv. Isover van Praxis. En die voldoen prima. Zijn meestal van die grote pakken van 5-8 matten.
Precies wat ik ook heb gedaan ;) Alleen mijn podium is zwart 8)

Top. Thx voor de tip! Nog tips voor het houtsoort ivm de akoestiek?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op mei 30, 2010, 11:00:50
Graag gedaan! Zo hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden ;)

Ik heb vanwege eventuele vochtproblemen in mijn kelder alle hout, wat in aanraking komt met de vloer, vochtbestendig gemaakt. Dus geïmpregneerd tuinhout voor de balken en OSB-plaat voor de vloer. Omdat de tuinbalken niet meebuigen, hebben die geen invloed op de akoestiek. Als je een soort absorber wil maken, dan zou je de frames kunnen maken van vurenhouten latten met daarop meranti triplex. Het triplex fungeert dan als membraan. Maar welke frequenties dan worden geabsorbeerd kan ik je niet zeggen, want daar heb is veel kennis voor nodig. Die heb ik ingehuurd, via Thingman ;)
Showcase - Topic

Robbert54

stelletje quitters!  :sneaky2:

als je die 3e mooi vind moet je het gewoon proberen, ik zou iig niet opgeven tot ik dat voor elkaar had.en zo moeilijk is het niet. gewoon eerst in rechte hoeken de basis vorm maken, daarna 1 helft de vorm die wilt. die helft kopiëren(namaken) en op de 2e helft leggen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: HTip op mei 30, 2010, 13:30:08
Graag gedaan! Zo hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden ;)

Ik heb vanwege eventuele vochtproblemen in mijn kelder alle hout, wat in aanraking komt met de vloer, vochtbestendig gemaakt. Dus geïmpregneerd tuinhout voor de balken en OSB-plaat voor de vloer. Omdat de tuinbalken niet meebuigen, hebben die geen invloed op de akoestiek. Als je een soort absorber wil maken, dan zou je de frames kunnen maken van vurenhouten latten met daarop meranti triplex. Het triplex fungeert dan als membraan. Maar welke frequenties dan worden geabsorbeerd kan ik je niet zeggen, want daar heb is veel kennis voor nodig. Die heb ik ingehuurd, via Thingman ;)

Thx! Ik zal kijken wat ik ga gebruiken!

Citaat van: The Vampire op mei 30, 2010, 17:00:47
stelletje quitters!  :sneaky2:

als je die 3e mooi vind moet je het gewoon proberen, ik zou iig niet opgeven tot ik dat voor elkaar had.en zo moeilijk is het niet. gewoon eerst in rechte hoeken de basis vorm maken, daarna 1 helft de vorm die wilt. die helft kopiëren(namaken) en op de 2e helft leggen.

Haha, kom jij me helpen? Vraag GTDesign maar eens hoeveel werk zo'n rondpodium is. Daarnaast denk ik dat het algemene beeld van de bios een beetje veranderd. Het hoofd podium voor de stoelen is ook niet rond, dat vond ik in deze ruimte ook veel mooier dan een rond podium. Als ik dan juist een rond podium onder het scherm ga neerzetten staat dat denk ik een beetje tegenstrijdig.

Overigens goed je kabel binnengekregen, hartelijk dank, mooi verpakt! Ik ga hem vanavond eens testen met wat scene's, ik ben heel benieuwd.

SeriousCinema

JeKa

Citaat van: Marsh op mei 31, 2010, 18:45:41
Daarnaast denk ik dat het algemene beeld van de bios een beetje veranderd. Het hoofd podium voor de stoelen is ook niet rond, dat vond ik in deze ruimte ook veel mooier dan een rond podium. Als ik dan juist een rond podium onder het scherm ga neerzetten staat dat denk ik een beetje tegenstrijdig.
Helemaal mee eens!

Robbert54

Citaat van: Marsh op mei 30, 2010, 11:00:50
ja, daar heb je ook wel helemaal gelijk in eigenlijk. voor podium moet wel een match zijn met de rest. dan zou ik gewoon voor de 2e optie achtig iets gaan.

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei 31, 2010, 19:13:03
ja, daar heb je ook wel helemaal gelijk in eigenlijk. voor podium moet wel een match zijn met de rest. dan zou ik gewoon voor de 2e optie achtig iets gaan.

Ga ik ook doen denk ik. Alleen het stofferen met het hoogpolig tapijt zal denk ik wat lastiger zijn door die 90 graden hoeken.

SeriousCinema

Madhouse

Citaat van: Marsh op mei 31, 2010, 19:40:53
Ga ik ook doen denk ik. Alleen het stofferen met het hoogpolig tapijt zal denk ik wat lastiger zijn door die 90 graden hoeken.

De rest is je ook goed gelukt dus dit moet je ook lukken ;D

Je HT begint nu wel serieuze vormen aan te nemen!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Dank je...! Begint nu inderdaad steeds mooier te worden.

Al zit ik nu wel even met een situatie, wellicht dat jullie me er uit kunnen helpen...
Van de 4 verdiepingen van deze woning maak ik gebruik van de 150 vierkante meter begane grond, de eigenaar van het huis woont in de 3 verdiepingen boven. Het huis is dus verdeelt in 2 woningen.
Hij is erg veel weg, en gelukkig is zijn woonkamer op de 4e verdieping, dus erg veel last van het geluid hebben ze boven gelukkig niet.. dat was tot de x400 sub binnen kwam.
Opzich is het nooit een probleem, want staat zijn geluid ook altijd een tikkeltje harder als hij savonds laat thuis komt en een film aanknalt.. idem een film fanaat en hij vind de HT dan ook prachtig..
alleen wees hij me gisteravond op een feit waar we even op moeten letten. In de kamer boven de HT waar hij zijn computerkamer heeft zit er een scheurtje in de wand. Dit is volgens hem dankzij de sub, gezien de scheur volgens hem precies boven de sub hangt. (in dezelfde lijn dus)
Hij gaf aan dat als dit eenmaal richting het kozijn doorscheurt je een behoorlijk probleem hebt gezien je dan altijd waterproblemen zult krijgen.
Daarnaast kon door het doordreunen ook problemen worden veroorzaakt in de grond waardoor er grondwater zou onstaan. (wonen erg dicht bij het begin van de Rijn in de buurt)
Nu wist hij niet precies wat voor vloer ik heb, dit lag er namelijk al toen hij dit gigantische pand kocht, maar hij wou me er alleen even voor waarschuwen.
Ik heb uiteraard geen zin in problemen als ik over een paar jaar wellicht hier uit zou trekken, en ook niet in problemen die dus eventueel eerder nog kunnen onstaan.
Nu staat de BK 400 op een Auralex Acoustics (Gramma) plaat, maar dat is dus blijkbaar niet voldoende..?

Nu is mijn vraag..kan dit echt zo zijn, of is dit gewoon lulkoek? Zonee.. wat zouden jullie in deze situatie adviseren?

SeriousCinema

Robbert54

lijkt mij eerlijk gezegd heel sterk..  :nopompom:

Woonkamer HT
Stereo

erwinh

Gewoon lulkoek ::) Sorry voor BK maar zo imposant is die sub nou ook weer niet. Of bestaan de wanden in dat mooie pand van jou uit japans rijstpapier  8) Nee echt geklets. Je mag wel oppassen dat hij je straks niet laat betalen voor de opgelopen schade!!
En dan grondwater wat omhoog komt?? Mijn hemel, wat een klepkoek.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

flash1982

lijkt me ook erg sterk dat het van die BK  komt...     

enigste verhaal van scheur(en) in de muur waar ik ooit van gehoord/gelezen heb was op
een audio show ergens in de vs met de  Krell Master Reference Sub... :P

Marsh

Juist.. dat dacht ik dus ook.. maar hoe weet ik dit zeker?

SeriousCinema

yorkie13

ik ken ook een verhaal van waar een BK monolith een scheur in een muur veroorzaakt zou hebben :D

zal die eens opduiken

Marsh

Die is toch 3/4 keer zo sterk als de 400.. in hoeverre kan je dat samen vergelijken?

SeriousCinema

yorkie13

ik weet niet in wat voor bouwval je woont :D

nee, even serieus

het lijkt me erg sterk, maar je weet maar nooit, zeker daar je subwoofer op een Gramma van Auralex staat

Marsh

Citaat van: RA SUBS op juni  1, 2010, 19:08:28
ik weet niet in wat voor bouwval je woont :D

nee, even serieus

het lijkt me erg sterk, maar je weet maar nooit, zeker daar je subwoofer op een Gramma van Auralex staat

In hoeverre zou je als eigenaar zoiets moeten/kunnen bewijzen?

SeriousCinema

HTip

Het lijkt me erg sterk dat een gesloten op een Gramma is een open ruimte zoveel druk opbouwt dat de luchtverplaatsing niets anders kan dan de muur in.

Wat bewijs betreft, heeft de eigenaar recente foto's waarop die scheur niet zichtbaar was? Anders wordt het denk ik voor hem erg lastig om te bewijzen dat die scheur veroorzaakt is door jouw sub.

Heb je overigens een goede rechtsbijstandsverzekering, voor het geval dat de eigenaar lastig wordt? Zo niet, snel afsluiten, zodat er geen link is met jouw aanvraag en dit voorval, want anders kan je aanspraak maken op bijstand.
Showcase - Topic

Marsh

Citaat van: HTip op juni  1, 2010, 19:34:25
Het lijkt me erg sterk dat een gesloten op een Gramma is een open ruimte zoveel druk opbouwt dat de luchtverplaatsing niets anders kan dan de muur in.

Wat bewijs betreft, heeft de eigenaar recente foto's waarop die scheur niet zichtbaar was? Anders wordt het denk ik voor hem erg lastig om te bewijzen dat die scheur veroorzaakt is door jouw sub.

Heb je overigens een goede rechtsbijstandsverzekering, voor het geval dat de eigenaar lastig wordt? Zo niet, snel afsluiten, zodat er geen link is met jouw aanvraag en dit voorval, want anders kan je aanspraak maken op bijstand.

Jep, heb een rechtsbijstandsverzekering.
Daarnaast kan ik me nauwelijks voorstellen dat hij foto's heeft van een wand op zijn kantoor.

SeriousCinema

Marsh

Binnenkort na de bouw van het scherm-podium een goede photoshoot van de ruimte, maar kon het toch niet laten om even een panootje te schieten  ;D

SeriousCinema