SeriousCinema - OS Screen & Center-stand (pag 26)

Gestart door Marsh, juni 27, 2009, 21:23:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

omdat een receiver meestal beter doet dan de ps3/blu-rayspeler ik hoor bij mij bijvoorbeeld iets meer detail en het klinkt net wat ruimtelijker
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

bijv kosten..
zo heb ik ik maar 1 decoder nodig...
Mijn Denon BT-2500 heeft niets aan boord, mijn reciever wel



jaco

Als je een versterker/receiver een bitstream laat decoderen kun je geen profile 2.0 dingen doen als directors commentaar etc. Nu doe ik dat persoonlijk ook nooit, dus het is maar de vraag of je er wat mee mist.

Dat een versterker/receiver altijd een betere decodering heeft dan een blu ray speler weet ik ook niet zo zeker. Er zitten uiteindelijk dezelfde soort chips in die de decodering doen. Pas als het PCM gemaakt is, dan komt het er op aan wat er met het signaal gedaan wordt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Marsh

Begrijp het ja.. dan heb ik toch weer iets extra's om naar uit te kijken bij de volgende receiver-update  ;D
Voor nu is het van belang dat ik een goede HDMI kabel vind die de huidige kleine hdmi kabel zal vervangen van de PS3 naar de receiver.
Joekel van een Crystal Cable HDMI tussen de versterker en de tw5000 zitten.. maar dat kleintje tast volgens mij flink het beeld aan, heb echt het idee dat er behoorlijk wat kwaliteitsverlies zit door die standaard kabel.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


denoontje

heb je een ps3 slim?

Die kan ongecodeerd HD geluid uitzenden naar je receiver via hdmi
De oude versie niet; doet de ps3 het decoderen en via hdmi doorsturen (geen logo op je display)
--> reden van de verkoop voor mij van de ps3 na een demo van een forumgenoot bij mij met een pana bd80 --> veel beter geluid via decodering door reciever

Du

Marsh

#330
Citaat van: denoontje op mei 26, 2010, 13:53:50
heb je een ps3 slim?

Die kan ongecodeerd HD geluid uitzenden naar je receiver via hdmi
De oude versie niet; doet de ps3 het decoderen en via hdmi doorsturen (geen logo op je display)
--> reden van de verkoop voor mij van de ps3 na een demo van een forumgenoot bij mij met een pana bd80 --> veel beter geluid via decodering door reciever

Du

Zoals eerder gemeld, ik heb de oude PS3, dus niet de slim.
Daarnaast heeft mijn Marantz de nieuwe HD formaten niet.
Ik geniet nu dan wel van de nieuwe formaten via PCM, maar de volgende updates zullen dus een aparte br speler worden naast de huidige PS3, en een nieuwe receiver.
Voor nu vraag ik me af... een nieuwe HDMI kabel die de kleine vervangt tussen PS3 en receiver..
welke prijsklasse moet ik naar kijken gezien de lange hdmi van Crystal Cable toch behoorlijk prijzig was,
het moet wel bij elkaar passen lijkt me.. of toch niet?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

gewoon een W&M kabel bij erik.s  niet heel duur, wel erg goed.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Ik heb ook overal W&M kabels tussen. Idd niet duur en gewoon goed.

Trouwens een apparte BD speler gaat een hele vooruitgang worden hoor. Ik ging van de PS3 naar een Panasonic, echt een wereld van verschil qua beeld. De PS3 (ook een dikke versie) word nu alleen nog maar voor games gebruikt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei 26, 2010, 14:05:22
gewoon een W&M kabel bij erik.s  niet heel duur, wel erg goed.

Net even gebeld met kabeltje.com.
Gaf me aan dat hun beste kabel (Oehlbach XXL BLACK CONNECT HDMI ) in principe altijd wordt aanbevolen als hun beste connector.
Wat ik me dan afvraag; moet ik niet dezelfde soort kwaliteitskabel kopen als die van Crystal Cable? Heb het idee dat als ik dit niet doe de kwaliteit hiervan in het water valt.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

Citaat van: Madhouse op mei 26, 2010, 14:11:21
Ik heb ook overal W&M kabels tussen. Idd niet duur en gewoon goed.

Trouwens een apparte BD speler gaat een hele vooruitgang worden hoor. Ik ging van de PS3 naar een Panasonic, echt een wereld van verschil qua beeld. De PS3 (ook een dikke versie) word nu alleen nog maar voor games gebruikt.

Heb dat ook gehoord ja, maar wat is dan het beste om eerst voor te gaan, een aparte br speler, of een nieuwe versterker?
Welke panasonic gebruik jij als ik vragen mag?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

ligt eraan. als jij je hele set een upgrade wilt geven dan zou ik eerst een nieuwe versterker halen. ben je verder met de receiver eigenlijk nog wel tevreden dan zou ik eerst een blu-ray speler halen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: Marsh op mei 26, 2010, 14:12:34
Heb dat ook gehoord ja, maar wat is dan het beste om eerst voor te gaan, een aparte br speler, of een nieuwe versterker?
Welke panasonic gebruik jij als ik vragen mag?

Ik heb de Panasonic BD80 met 7.1 analoge uitgangen dus hij kan met je receiver overweg voor HD formaten.

Ik heb voor de zelfde keuze gestaan als jij en heb uiteindelijk eerst voor de receiver gekozen. Vlak daarna een BD speler gekocht.

Ik had eigenlijk budget voor een Marantz SR6004 maar heb uiteindelijk voor de SR5004 gekozen. Puur omdat ik de meerwaarde niet echt zag in mijn setup. De verschillen waren te verwaarlozen en daarom voor de SR5004 gekozen en had daardoor budget over voor de Panasonic.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: Madhouse op mei 26, 2010, 14:16:54
Ik heb de Panasonic BD80 met 7.1 analoge uitgangen dus hij kan met je receiver overweg voor HD formaten.

Ik heb voor de zelfde keuze gestaan als jij en heb uiteindelijk eerst voor de receiver gekozen. Vlak daarna een BD speler gekocht.

Ik had eigenlijk budget voor een Marantz SR6004 maar heb uiteindelijk voor de SR5004 gekozen. Puur omdat ik de meerwaarde niet echt zag in mijn setup. De verschillen waren te verwaarlozen en daarom voor de SR5004 gekozen en had daardoor budget over voor de Panasonic.

Citaat van: The Vampire op mei 26, 2010, 14:15:39
ligt eraan. als jij je hele set een upgrade wilt geven dan zou ik eerst een nieuwe versterker halen. ben je verder met de receiver eigenlijk nog wel tevreden dan zou ik eerst een blu-ray speler halen.


Was in eerste instantie mijn idee ook ja.
Al ben ik nu wel tot de conclusie gekomen dat de HDMI kabel voorrang heeft.
Eind van de middag even een terugbel afspraak gemaakt met CrystalCable voor wat vragen over de huidige setup en de kabel ervan, ga er niet vanuit dat ze me een ander merk aanbevelen, maar ben benieuwd wat ze kunnen zeggen over de verschillen.
Het is een high end kabel, maar ik zou niet weten of het verschil zou maken als ik een minder dure kabel zou aanschaffen voor die ene meter.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Punt met 7.1 analoge uitgang is de mogelijkheid in de BD-speler om de speakers goed te kunnen instellen. Met name bassmanagement (aansturing subwoofer) en timing (afstanden) is vaak een probleem in de instapspelers.

Je beste optie is naar mijn mening een BD-speler (bijv. Panasonic BD60) die alle formaten naar PCM vertaald en over HDMI naat je receiver stuurt. Ik doe dit op deze manier naar alle tevredenheid met mijn SR9600 en Pana BD35 al 1,5 jaar en de meeste reacties zijn oooh, aaah, wat een mooi geluid :D

Ik zou als HDMI-kabel ook beginnen met een W&M HD-01. Je kan altijd nog duurder gaan. Je zal verbaast zijn over de kwaliteit...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op mei 26, 2010, 15:06:44
Punt met 7.1 analoge uitgang is de mogelijkheid in de BD-speler om de speakers goed te kunnen instellen. Met name bassmanagement (aansturing subwoofer) en timing (afstanden) is vaak een probleem in de instapspelers.

Je beste optie is naar mijn mening een BD-speler (bijv. Panasonic BD60) die alle formaten naar PCM vertaald en over HDMI naat je receiver stuurt. Ik doe dit op deze manier naar alle tevredenheid met mijn SR9600 en Pana BD35 al 1,5 jaar en de meeste reacties zijn oooh, aaah, wat een mooi geluid :D

Ik zou als HDMI-kabel ook beginnen met een W&M HD-01. Je kan altijd nog duurder gaan. Je zal verbaast zijn over de kwaliteit...

Toch maar eens kijken naar die Panasonic dan, dank je!
Wat betreft de HDMI kabel.. al zal het ongetwijfeld een zeer goede kabel zijn, het zal nooit betere kwaliteit zijn als de hoofd HDMI van C.Cable rechtstreeks op de PS3 aan te sluiten (zoals voorheen), correct?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

beter niet. slechter ook niet
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei 26, 2010, 16:04:24
beter niet. slechter ook niet

Bij wie zou je die kabel het beste kunnen bestellen?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

je mag de mijne anders ook eerst wel even lenen. ik heb er nu toch nog even niks aan
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei 26, 2010, 16:46:51
de W&M??? erik.s


Website, of PM?

Citaat van: The Vampire op mei 26, 2010, 16:49:07
je mag de mijne anders ook eerst wel even lenen. ik heb er nu toch nog even niks aan

Tof van je, maar dan heb ik hem uiteindelijk alsnog nodig natuurlijk.. maar wellicht dat ik dan het verschil kan zien.
Hoe duur is de kabel eigenlijk? (meter)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

Citaat van: Marsh op mei 26, 2010, 17:12:00
Website, of PM?

Tof van je, maar dan heb ik hem uiteindelijk alsnog nodig natuurlijk.. maar wellicht dat ik dan het verschil kan zien.
Hoe duur is de kabel eigenlijk? (meter)
je kunt hem pm'en maar bij zijn naam op de website klikken, maar dan wordt je doorverwezen naar marktplaats. zijn eigen website is nog in aanbouw.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=profile;u=19860

volgens mij is 0.8meter 29euro.

ik wil hem rustig in een bubbeltjes envelop naar je op sturen. kost je dan alleen 2.50 ofzo om hem terug te sturen :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: The Vampire op mei 26, 2010, 16:51:17
die is duurder :tongue2:

Wel een verassend goede service!
Ik had een bestelling geplaatst + betaald. Opdracht zou verzonden worden. Kwam ik erachter dat ik nog 16 banaanstekkers nodig had, deze werden meegestuurd zonder dat ik deze vooraf betaalde.

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei 26, 2010, 17:31:50
je kunt hem pm'en maar bij zijn naam op de website klikken, maar dan wordt je doorverwezen naar marktplaats. zijn eigen website is nog in aanbouw.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=profile;u=19860

volgens mij is 0.8meter 29euro.

ik wil hem rustig in een bubbeltjes envelop naar je op sturen. kost je dan alleen 2.50 ofzo om hem terug te sturen :D

Heb je hem niet meer nodig dan?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema