Setup uitbreiden met nieuwe vloerstaanders/center

Gestart door Arcenon, juni 16, 2009, 22:57:35

Vorige topic - Volgende topic

Arcenon

Hallo iedereen,

Mijn setup bestaat momenteel uit de volgende onderdelen:

Receiver:  -Yamaha RXV 663
  Centre:  -Yamaha Center, geen idee welke maar deze ben ik van plan om te gebruiken als zogenaamde ''rear center'' in een 6.1 setup
  Fronts:  -Jamo 506 zuilen

Ik ben dus van plan om mijn jamo zuilen als rears te gaan gebruiken en mijn huidige center als een rear center. Waar ik naar op zoek ben: een paar zuilen welke over ''veel'' bass moeten bezitten. Enige kandidaten die ik al tegen was gekomen:

-Wharfedale 9.6   <<Vrijwel nergens meer verkrijgbaar
-Polk Audio RTi10 <<Ben ik in NL nog nooit ergens tegengekomen en ik weet niet wat ze hier zouden kosten, iemand een idee?
-Infinity Beta 50 << Ben ik helaas ook nog nergens tegen gekomen, iemand een idee?

Heeft verder iemand nog zuilen die worden aangeraden als je naar veel ''laag'' zoekt?
Bij het nieuwe setje zuilen moet dan ook een nieuwe matchende center. Mijn totale budget voor dit alles is 600 euro.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

denoontje

Heb je het verhaal over de 4G's al gelezen...(even zoekfunctie gebruiken)

Beste is fronts en surrounds uit dezelfde serie te nemen, dus jamo. Nog beter allemaal dezelfde speakers :D
Of wil je tzt alles gaan vervangen?

Heb zelf ook ooit in 6.1 gedraaid met een center die ik overhad, maar was hier zelf niet erg kapot van.
Maar je moet dit zelf maar eens testen

Wat is de reden dat je veel laag wilt?
Laag in een homecinema set kun je het beste halen uit een losse sub.
Het .1 kanaal is tenslotte een discreet laag signaal.

Mijn advies:

Als ip de jamo 's je bevallen, zoek er dan 2 gelijke bij.
Zoek er een center bij uit dezelfde serie (5 zuilen wordt meestal lastig om te plaatsen)
en vul dit aan met een losse sub.
Ik weet niet of de Yama dit trekt qua vermogen, want ik ken de reciever niet...
Ik weet niet hoe oud de speakers zijn maar wellicht ook te vinden op martplaats --> hou je extra budget over voor een sub ;-)

Als de jamo's je niet bevallen:
heb je al merken speakers geluisterd?
Maak dan een keuze voor fronts en vervang lanzaam aan de rest conform de 4 G's en koop een sub.
suc6
lettend op het vemogen van je reciever --> neem die mee bij het luisteren.

Arcenon

Ja ik heb het verhaal van de 4G's al gelezen maar ik ben toch van plan om mijn huidige jamo's als rears te gebruiken en een ander merk voor de fronts/center. Tenzij ik all-channel stereo ga luisteren zul je nagenoeg toch geen verschil horen in klank wanneer je een film kijkt. Ik wil gewoon mooie GROTE fronts waar ook wat bass uit zal komen. Dit heb ik nu al bij de jamo 506 maar toch iets te weinig naar mijn smaak. Vandaar dat ik bovenstaande speakers had opgezocht waarmee het vast wel goed zal komen qua bass, dan kan ik later altijd nog overgaan op de aankoop van een subwoofer. De yamaha levert 145W op 8ohm.

Heeft iemand nog tips over de speakers hierboven, of mogelijke speakers die er niet bij staan?
Nee ik heb nog geen merken speakers geluisterd, maar zolang de speakers niet te scherp? fel? in het hoog zijn zal het al een hele upgrade worden.

Vin_cent

Ik sluit me helemaal bij het verhaal van denoontje...............

Maar misschien is de JBL E100 uit de northridge serie een optie samen met de E35 center.

Vincent
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

denoontje

Bas krijg je niet alleen door je speakerkeuze, ook je accoustiek kan het maken of kraken ;-)

En zoals eerder gezegd, ga gewoon eens luisteren, je zult versteld staan wat voor verschillen in speakers zitten...

Maar met jouw budget.....ik zou 2e hands gaan kijken.

Ik ken de combi met yami niet, maar denk ook ens aan bijv B&W, KEF, MA welke ook velen mee spelen hier op het forum
Wharfdale schijnt goede prijs kwaliteit te zijn

Waarom wil je trouwens grote speakers? ---> kijk dan eens naar oude B&W604 (ik heb er 4 ;-) ) die zijn toch wel groot....

Arcenon

Ik heb nou een setje Infinity Beta 50 gevonden relatief in de buurt. Ik vond deze speakers er wel mooi uitzien en het geluid zal wel best zijn (ik ga luisteren) en zeker icm Infinity Beta C360. Nou even afwachten.

Xander32

Citaat van: Arcenon op juni 17, 2009, 21:54:53
Ik heb nou een setje Infinity Beta 50 gevonden relatief in de buurt. Ik vond deze speakers er wel mooi uitzien en het geluid zal wel best zijn (ik ga luisteren) en zeker icm Infinity Beta C360. Nou even afwachten.
Denk dat je blij gaat worden van de Beta 50 en 360 (echt een beest van `n center) maar niet i.c.m. een Yamaha receiver uit de 'instapklasse' (wel de hogere klasse: vanaf 1800/1900 serie en hoger - die zijn muzikaler, de instappers zijn perfect voor ht, bieden veel voor relatief weinig, maar stereo is  :-X).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Arcenon

Ja goh, natuurlijk wordt het geluid beter naar mate het prijskaartje van de receiver stijgt xD Maar ''helaas'' zal ik het hier een hele tijd mee moeten doen aangezien ik nog maar een studentje ben en geen geld heb voor grotere uitgaven. Maar wat wil je nu zeggen dat die speakers op mijn receiver een miskoop zijn?

Citaat van: Xander32 op juni 17, 2009, 22:13:28
Denk dat je blij gaat worden van de Beta 50 en 360 (echt een beest van `n center) maar niet i.c.m. een Yamaha receiver uit de 'instapklasse' (wel de hogere klasse: vanaf 1800/1900 serie en hoger - die zijn muzikaler, de instappers zijn perfect voor ht, bieden veel voor relatief weinig, maar stereo is  :-X).

Sander.

Xander32

Citaat van: Arcenon op juni 17, 2009, 22:26:04
Ja goh, natuurlijk wordt het geluid beter naar mate het prijskaartje van de receiver stijgt xD Maar ''helaas'' zal ik het hier een hele tijd mee moeten doen aangezien ik nog maar een studentje ben en geen geld heb voor grotere uitgaven. Maar wat wil je nu zeggen dat die speakers op mijn receiver een miskoop zijn?

Beste Arcenon,

De Betas zijn m.i. ondergewaardeerd - bieden zeer veel bang for the bucks. Echter, deze zijn behoorlijk transparant, lees helder, lees analytisch van klank. De goedkopere receivers van Yamaha idem. Als je die twee gaat combineren krijg je m.i. een mis-match. Ik heb zelf deze combinatie gehad (Betas & Yamaha 659): voor films te doen maar voor muziek, ongeacht 5.1 of stereo zeer gestresst geluid ...

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

_ MarcelloW _

Ik weet niet of je per sé vloerstaanders wilt, maar ik heb evt mijn mission set (inclusief stands) te koop (zie mijn sig) ik kan je foto's mailen als je wilt.

Ben je voor een stuk minder geld een (grote) stap richting het 4g gebeuren!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Arcenon

Citaat van: Xander32 op juni 18, 2009, 19:46:44
Beste Arcenon,

De Betas zijn m.i. ondergewaardeerd - bieden zeer veel bang for the bucks. Echter, deze zijn behoorlijk transparant, lees helder, lees analytisch van klank. De goedkopere receivers van Yamaha idem. Als je die twee gaat combineren krijg je m.i. een mis-match. Ik heb zelf deze combinatie gehad (Betas & Yamaha 659): voor films te doen maar voor muziek, ongeacht 5.1 of stereo zeer gestresst geluid ...

Sander.

Dus naar wat voor speakers zou ik moeten kijken volgens jou?

Xander32

Citaat van: Arcenon op juni 18, 2009, 21:58:03
Dus naar wat voor speakers zou ik moeten kijken volgens jou?
Jij wil veel bas - dan zijn Beta 50`s zeer zeker geschikt. Echter niet i.c.m. jouw huidige receiver. Mijn advies zou dus zijn; kopen die Betas, verkopen jouw huidige receiver en dan bijvoorbeeld een Denon of Marantz receiver weerkopen. Indien je vast wil houden een de Yamaha receiver zou je kunnen gaan zoeken naar bijvoorbeeld (2e hands) B&W speakers.

Nogmaals: de verschillende onderdelen die jij wil dan wel in het bezit hebt zijn niet slecht maar wel de combinatie (match).

Sander.