Doompie's Huiskamer HT, a dream comes true (Nieuwe sfeer foto's)

Gestart door Doompie, juni 8, 2009, 13:55:48

Vorige topic - Volgende topic

Doompie

thnx thnx THNX voor de positive reacties..

de speakers zijn: Pure Acoustic Dream 77 set van 2 zuilen, een center en 2 shelf rears

is van amerikaans fabrikaat, je ziet ze niet veel in NL, ook niet echt high-end, maar ik ben er zeer over te spreken..relatief hoge qualiteit voor een aantrekkelijke prijs..
silkdome tweeters doen het erg leuk, 10" woofertjes in de zeikanten gaan tamelijk lineair tot 40 Hz daar onder vallen ze wel af..maar nog altijd genoeg om het huis te doen shaken als dat eht doel is...mid is vol en enig sinds "warm" (en dat op een onkyo)
maar wat mij enorm mee valt van dit setje is dat de plaatsing van intrumenten in de stage goed naar voren komt..
Het enige wat ik eraan heb gedaan zijn de standaard filter componenten vervangen door betere.. en dan vooral de condensatoren (olie versies)..

kortom ik ben er enthousiast over  :satisfied:

ze staan bij mij in een 5.0 opstelling
zonder rears.. dus front, center, en sides
en zelfs met pearl harbor toveren ze een GROTE glimlach op mijn gezicht..

Gelukkig hebben we ook wel ontspannen buren  :worship:
ondanks de ernstig goed geisoleerde huizen (staan acoustisch los van elkaar met een flinke spauw) horen  de buren toch wel iets als ik het volume boven de 50 draai...

Fabian92

Mooie foto's ;) Ben benieuwd hoe het er met het glazen meubel eruit gaat zien  ::)
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

stoffels

Xander32

Wat een klus joh. Lof voor het eindresultaat  :worship:.
Ik zou willen dat ik 10% van jouw handigheid had  :(.

Echt top.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

migailov

Echt super mooi resultaat, nu al!
Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als de verlichting ook helemaal werkt!

Citaat van: Xander32 op juli 23, 2009, 19:35:49
Ik zou willen dat ik 10% van jouw handigheid had  :(.

Nou, ik ben wel handig maar moet het zeker afleggen tegenover Doompie denk ik en ik wordt al bijna ieder weekend uitgenodigd bij vrienden in hun half-af huis  ::)
Het lijkt een zege....

Ik vind het wel altijd leuk om te doen hoor, ieder eindresultaat blijft gewoon een enorm voldaan gevoel geven!

migailov

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Doompie

dank dank allen..

op het moment heb ik even een "pauze moment" met de HT.
Ben een biotopisch aquarium aan het integreren in de woonkamer ook nog :)

De RGB verlichting werkt naar behoren maar pas na upgrade van de chromoflex naar een type 2 .. zucht

Het meubel is ongoing heb de buitenste Ctjes met vitrines het ruwbouw werk klaar..maar momenteel even andere prio's
komt allemaal goed  O0

als er nieuws is houd ik het topic up-to-date :pompom:

Roger Black

Citaat van: Doompie op september  1, 2009, 15:51:36
dank dank allen..

op het moment heb ik even een "pauze moment" met de HT.
Ben een biotopisch aquarium aan het integreren in de woonkamer ook nog :)

De RGB verlichting werkt naar behoren maar pas na upgrade van de chromoflex naar een type 2 .. zucht

Het meubel is ongoing heb de buitenste Ctjes met vitrines het ruwbouw werk klaar..maar momenteel even andere prio's
komt allemaal goed  O0

Klinkt leuk! Volgens mij ben je erg creatief! Ik verwacht wel een fototje van dat aquarium natuurlijk....  ;D

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Stekkerke

Citaat van: Doompie op september  1, 2009, 15:51:36

komt allemaal goed  O0

Waaw prachtig werk !!!
Vergeet zeker geen foto's te nemen van de vorderingen.
Ben zeer nieuwschierig om het complete plaatje te zien !
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

Doompie

thnxies  :D

Zoals beloof eerste up-date Aquarium..

is nog niet helemaal klaar, maar alvast een idee :)

1) Meubeltje in de grondlak, nog zonder deurtjes..

2) afgelakt..

3) de bak.. achterwandje erin en bodem bescherming voor de stenen..Kap wordt anders hoor  ;D

4) Zo alles gevuld, indraaien..bacterie cultuur enzo opstarten..hier staat ie..zoals gemeld wordt de kap nog anders, zelfde als rest van het meubel.

5) Jaaa met vissies.. ze moeten nog op kleur komen..zijn allemaal Malawi Cichliden (als er interesse is zal ik de types wel noemen ;) )

6) vanaf de andere kant gezien.. Rechter stenen stapel wordt nog anders..

ToDO:

- Beetje herinrichten
- Kap ombouw maken zodat het een geheel wordt met het meubel..
- vissies laten groeien ;D

Heb me gister al helemaal scheef gelache.. zon nieuwsgierige vissen.. als je je vinger op het glas zet komen ze allemaal paraderen..
als je dan een beetje op en neer gaat volgen de visjes met zn alle ghe..

leuk alternatief vermaak als je geen zin hebt in de tv...

Let wel, deze vissen vereisen nogal wat onderhoud, maar dan heb je ook wat..

Binnekort weer meer ;D

erwinh

Leuk die vissies, maarre 't zijn nogal gravers!! Zet je de stenen wel goed vast, want anders ondergraven ze de boel en storten je stenen door de ruit je woonkamer in (spreek uit ervaring!!  ;))
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Doompie

stenen liggen ook niet op het zand, maar zand ligt eromheen.. heb mezelf enigsinds ingedekt  :satisfied:
de aangegeven stapel wordt nog iets lager gemaakt straks.. zodat er ZEKER niks gaat gebeuren..

Robbert54

wauw! wel heel vet hoor!! mooi gedaan ook, ik wil zelf ook ooit een aquarium, hoe vaak moet je zoiets nou schoonmaken in de week/maand/jaar?

Woonkamer HT
Stereo

Doompie

thnx..

als je deze vissen wil houden op een goede manier kosten ze wel wat aan onderhoud hoor..

Wekelijks 30% water verversen, water waarden meten..vooral nitriet
twee wekelijks ongeveer(ligt aan hoeveelheid vissen) bodem afhevelen(stofzuigen zeg maar)
3 maandelijks filters vervangen tevens controleren op poreusheid van de zuiverings kalksteen..
ze horen zeer gevarieerd te eten, diepvries, levend, vlokken, sticks..

en nog wat kleinere dingen..

maar dan heb je ook wat.. ;D

Sonoloog

Ziet er echt super uit! Reageren de vissen ook op het HT geluid?

Doompie

heb tot op heden geen verschil gemerkt in gedrag door harde geluiden / muziek.. gelukkig maar natuurlijk..

Het enige waar de visjes wel schrikkerig van worden is het moment dat de RGB verlichting fel aan is en je komt dicht bij de bak..vreemd, maar blijkbaar zien vissen de snelle knippering van PWM modulatie (om de leds te dimmen dus kleuren maken)..maar geen probleem als ik die gewoon globaal dim..

Roger Black

Wow ziet er cool uit!!! Zal 's avonds ook wel de nodige sfeer geven  :blush:

Doompie

Gezien alle foto's zijn verdwenen, en ik onlangs veel vreemde over de vloer heb gehad wie allen het zelfde reageren, vond ik het tijd mijn bijdrage aan het forum op te pakken.

Hierbij wil ik een samenvatting geven van de bouw van mijn project. Alle tekst van de details is wel terug te lezen, maar uiteraard zijn alle vragen welkom.
Ik hoop hiermee mensen te inspireren.

Het begin

Gezien dit ons eerste huis is, en dit voor mij de eerste echte kans was mijn droom te verwezenlijken, ben ik samen met mijn vriendin gaan nadenken over hoe we een home theater gaan integreren in de woonkamer. Een wand voor de TV was het uitgangspunt. Ook wilde ik graag een verlaagd plafond. Maar hoe ga je dat doen in een Z woonkamer?
Na wat avonden van tekenen, hadden we het gevonden.
Dit idee heb ik uitgetekend met sketch-up, en er een filmpje van gemaakt om te trachten een indruk te krijgen van het idee:

Niet lang daarna kregen we de sleutel en ben ik begonnen met de bouw.
Ondertussen heeft mijn vriendin het op een texen gezet.

De uitgangssituatie

De eerste dag was het voornamelijk afplakken geblazen.

Daarna ben ik begonnen met het stroken van het plafond. Gezien de constructie, moest ik deze even goed uitdenken.
Toen ik wist hoe het moest gaan gebeuren, ben ik gelijk begonnen.

Hier hangen de eerste balken tegen de muur.

De uitlopers zijn de onderkant van de koof welke als het ware onder het plafond hangt.

Na het monteren van de balken tegen de muren, werd het tijd om de boog te gaan uitmeten.
Na wat meet en reken werk heb ik met behulp van een lintje, een stukje ductape en een potlood de boog op het plafond getekend.

Vervolgens heb ik de onderdelen gemaakt, en gemonteerd tegen het plafond.
Het plafond is elke 30 cm gestrookt. Alle balken hangen aan RVS beugels zodat ik alles waterpas kon hangen.
Tevens zijn alle stroken verbonden met de uitlopers en daarmee met de wanden en de boog balken.

Toen was reeds het moment aangebroken om het scherm te gaan monteren. Deze is verborgen in het plafond. Tevens heeftdit scherm een enorme zwart gedeelte boven het scherm. Mijn doel was een evenredige rand rondom het scherm, dus moest het scherm vrij hoog gehangen worden.
Het scherm is hangend gemonteerd aan wat balken welke tegen de muur en plafond gemonteerd zijn.

Nadat het houten constructie werk vrijwel klaar was ben ik begonnen met het aanleggen van de elektro.
Onder de TV komen achtereenvolgend: 2x UTP, COAX aansluitingen, Speaker aansluiting, aansluiting RGB LED's en 6x dubbele WCD
tussen de RGB LED aansluiting is er een kleine ruimte gemaakt waar de HDMI Kabel van de beamer, en de kabels van de TV uit komen.

Ook in de elektro installatie zijn de plafondlamp en de spotjes meegenomen welke onder in de koof verwerkt gaan worden.
In totaal 9 stuks elke middels X10 aangestuurd (aan/uit/dimmen) kunnen worden. Ook de plafondlamp kan middels X10 worden geschakeld.
Hierna was de binnekant van het plafond gereed en kon er worden begonnen aan het zetten van de gipsplaten.
Voor alle opstaande delen, heb ik eerst een plaatje van 4mm MDF gemonteerd om een vloeiend verloop te creeren in de boog, en het monteren van het gips aan de binnen en buitenkant te vereenvoudigen.
Het hele plafond moest ik twee etappes worden gedaan. Eerst moest de "binnenkant" worden gedaan. Dus het plafond en het opstaande deel aan de achterkant van de koof.

Dit gedeelte moest ook als eerste worden gestuuct voordat er verder kon worden gegaan met de constructie van de overige delen

Nadat het eerste gedeelte werd gestuuct, wat ik heb uitbesteed aan een erg goed meedenkende stucadoor, kon de constructie worden afgemaakt.
Het monteren van het voorste opstaande randje van de koof.

Een overzichtje van de montage gereed status, en eindelijk de bevestiging of het scherm correct was gemonteerd

Hierna kon de rest van de constructie worden voorzien van een laagje gips

Daarmee was het plafond zover afgerond en ben ik begonnen aan de TV wand.
Dit was uiteraard direct de volgende uitdaging. Het enige wat ik had was een globaal idee.
De TV beugel wilde ik perce gemonteerd in de betonnen muur hebben, maar hoe krijgen we daar alle kabels omheen?
En hoe maak ik dat netjes zodat het scherm voor de TV langs komt?
Na enig denk werk had ik de oplossing.
Eerst heb ik de houten strook constructies gemaakt en deze tegen de muur gemonteerd.

Met wat PVC buigwerk tot de volgende oplossing gekomen.
Ook de HDMI Kabel (de zwarte links) op soortgelijke manier gemonteerd.

Montage van de wand gereed.
Grappig detail is dat de plekken voor de Blu-rays en DVD's icm. het scherm, bijna exact een opname film verhouding hebben.
Ook alle inbouwdozen voor de wand contact dozen en overige aansluitingen liggen hier al klaar.

Maar alvorens de montage, de wand voorzien van een laagje grondverf

Daarna afgemonteerd, en voorzien van een passend kleurtje.

En met het scherm

En de status anno 2010: Met meubeltje

Inmiddels is er het een en ander bijgekomen.
Naast de surround installatie, heb ik een hifi installatie erbij gekocht (CD speler en versterker)
Beiden delen dezelfde speakers, wat ik heb opgelost middels een speaker switch welke "andersom" is aangesloten.

De huidige situatie wil ik binnenkort uitgebreid fotograferen.

Ter afsluiting voor nu nog even een lijstje:

Projectie
Beamer: Hitachi CP-S235
Projectie scherm: 100" Highreflective elektrisch

TV
TV: Sanyo 42" Full HD LCD
HD: UPC HD TV

Surround
Speakers: Pure Acoustics Dream 77
Receiver: Onkyo TX-SR607

Media
Blu-ray: Sony BDP-S350
Digitale media: Western Digital TV Live HUB

HiFi
CD: Jolida JD100 (met tube roll)
Versterker: JUNG SON JA-88D (2x80watt klasse A)

Game
Consoles: Xbox360 en Wii

Verlichting
15 meter RGB Led in koof met RF Controller
9 stuks hallogeen spots te schakelen in 4 groepen middels X10

Controllers
Harmony 1000 (incl verlichting)
Raspberry PI Linux server als NAS en X10 controller (met interface)
iPhone en iPad (verlichting, en als WD remote)
RF Controller voor LED's, RF PC interface in de maak..

Hiermee wil ik deze up-date afsluiten.
Ik hoop dat ik je heb geïnspireerd voor een project.

denoontje

heel netjes, wat een werk!

heb je nog een foto van de koof de nieuwe wand en het meubel samen?

kun je nu nog makkelijk bij je scherm komen zonder veel te moeten slopen?

Doompie

Thnx!

Moet zeggen dat ik nog geen seconden spijt heb gehad van de uurtjes welke ik erin heb gestopt.
Wat betreft het scherm, zou eruit moeten kunnen door het bovenste paneel van de wand los te schroeven. Het plafond is open achter de wand, en het scherm hangt middels de beugels op schroeven. MAar ik hoop dat hij nog wel even mee kan. Denk dat we in 4 jaar tijd een 200 uur gekeken hebben op de beamer.

Heb vandaag wat sfeer fototjes gemaakt, hopelijk zit erbij wat je vroeg.

1.Overzichtje

2.Uitzicht van naast de bank

3.Sfeertje vanaf de bank

4. hoekje met koof

5. Aanzicht apperatuur

6.Boog en beamer

7.Controllers