De slechtse luidsprekerst ooit in je bezit.

Gestart door Alex Groningen, mei 30, 2009, 23:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Miracle.

#25
Citaat van: Enno op mei 31, 2009, 11:36:11
Jamo heeft inderdaad onwaarschijnlijk veel bagger gemaakt, met als dieptepunt ws die serie met de tralies er voor (Jamo Power ??).
Jamo met die tralies ervoor slecht :o :crazy: Dan heb jij de eerste tegenhanger van de Bose melkpakjes nooit gehoord zeker?
De Jamo SW3. :headbanging:

Opgegeven specs:

Vermogen subwoofer;

Rated power 100 watt
Music power 150 watt.
IEC 45 watt.
Imp 8 ohm.

Satelietspeakers S3;

Rated power 50 watt.
Music power 60 watt.
IEC 30 watt.
Imp 8 ohm.

In werkelijkheid stond de soepwaffer al bij 4 watt duidelijk hoorbaar te klippen, de tweeters gaven bij 5,5 watt de pijp aan maarten, de woofers bij 11 watt en de middentoners volgden 2 minuten later op het zelfde vermogen. Zonder meetbare vervorming uit de versterker.  :worship:

Vervangen van de originele speakerunits door betere was al mogelijk voor Fl.17,50 bij de electronikaboeropdehoek, dus het expiriment met de Jamo S3 kostte gelukkig niet veel. Had de set nieuw gekocht met veel korting, en met de nieuwe speakerunits erin heeft het toch nog 5 jaar redelijk geklonken in de schuur en tuin.

johnhifi

Om even terug te komen op mijn Impulse 24; volgens mij zijn dat geen transmissielijn speakers en alle modellen daarboven wel. Dat zou kunnen verklaren waarom men met de 34 en 54 wel (redelijk) tevreden was.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

advr

Citaat van: johnhifi op juni  6, 2009, 10:52:25
Om even terug te komen op mijn Impulse 24; volgens mij zijn dat geen transmissielijn speakers en alle modellen daarboven wel. Dat zou kunnen verklaren waarom men met de 34 en 54 wel (redelijk) tevreden was.

klopt, de 24's waren geen transmissie lijnen. :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Wijx wondere wereld

Infinity Delta 60, zat echt totaal geen balans in het geluid. Te veel laag, te veel hoog. Echt prut.

Wel apart dat de Delta 30's wel weer erg goed waren
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

J.S.

Citaat van: Wijx wondere wereld op juni  6, 2009, 21:54:57
Wel apart dat de Delta 30's wel weer erg goed waren

Ja, heb ik ook gehad; met veel plezier naar geluisterd.

VIP

#30
Citaat van: willem_tdi op juni  5, 2009, 13:31:41
Cat speakers van de Conrad, man man wat waren die slecht. Het was een sub-sat setje waarbij de sub uit wel jaja 9mm mdf bestond. De satjes waren niet veel beter en het front zat gewoon los in de kast  ???. Ze zijn in iedergeval niet oud geworden  :headbanging:


Goh ik heb ookal luidsprekers van de Conrad gehad  :blush:
Het waren deze

hallelujah


Naja wat moet ik erover zeggen...

1 hoorn tweeter (zo schel als de pest)
2 middentoons (Nog kleiner dan mijn vuist) Meer plastic dan speaker.
1 30 cm bas speaker. (veel te veel voor in zo'n gammele kast)

Bedoel het ging nog net niet aan de wandel of trilde uit elkaar.

Ze gingen wel best hard op dit Akai setje  :whatsthat:  :baaa:


Maar als ik er nu aan terugdenk, keert mijn maag om.



STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Alex Groningen




Maar als ik er nu aan terugdenk, keert mijn maag om.




[/quote]

Ach,volgens mij zijn we allemaal met goedkoop spul wat je toen leuk leek begonnen.Voor de meesten hier is de verslaving al vroeg begonnen.
Ik was toen al blij met mijn discoknallers (Studiotech) en mijn losse componenten (Erres) wie kent het nog? Maar wat was ik er trots op van mijn eerst verdiende centen.

Guester

Sonos - Spotify

Fatalfelix

Een stel Jamo boekenplank speakers (weet het type zo niet). Die waren echt ver onder de maat (my allereerste Sony ghettoblaster was al stukken beter).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Chevy454

#34
Nooit echt bij stil gestaan.

De eerste radio was zo'n draagbaar dingetje van technovision ofzoiets. Als 5 jarige ben je niet kritisch hé ;)

Daarna een sanyo met losse sanyo speakers gekregen. Weet eigenlijk niet meer hoe goed dat was. Ik had die toen naar de woonkamer verplaatst en die op de TV aangesloten. Het eerste HT systeempje zullen we het maar noemen ;) Ik denk dat ik toen 10 jaar was.

Daarna had pap een 5.1 HT setje gekocht (toen was ik euh... 14 jaar?). Een Sony Pascal SA-VE705 wat toch 10 jaar mee is gegaan. Maar het heeft mijn oren verpest :(

En 8 maanden geleden heb ik het heft maar zelf in handen genomen :P
2x Monitor Audio BR5 en zo een 7.1 set met die sony's gemaakt. Nou die sony's hoorde je niet meer spelen.
Week of 3 erna een stel Monitor Audio BR6's + BRLCR overgenomen, de sony's naar de zolder verwezen en geniet er nu elke dag nog van.
2 weken later een tijdelijke subwoofer van mijn collega overgenomen (HECO slam 12A) totdat er een DIY subwoofer komt. Maar ansich doet de HECO het niet slecht dus twijfel ik om aan een andere subwoofer te gaan.

En ik wou een simpele set voor de slaapkamer: KEF iQ70 ofzo maar toen moest ik een laptop kopen :(
Kortom: enkel een stijgende lijn tot nu te bemerken. Al denk ik dat ik die KEF's uit mijn hoofd ga zetten en ga kijken voor AVI's voor de slaapkamer. Gewoon om eens met actieve speakers te spelen.
Denon AVR X-2000, Monitor Audio Silver RS6, RS2 en RSLCR. SVS 20-39 PCI

Metro2005

Citaat van: willem_tdi op juni  5, 2009, 13:31:41
Cat speakers van de Conrad, man man wat waren die slecht. Het was een sub-sat setje waarbij de sub uit wel jaja 9mm mdf bestond. De satjes waren niet veel beter en het front zat gewoon los in de kast  ???. Ze zijn in iedergeval niet oud geworden  :headbanging:



Die heb ik ook gehad, vond ze toen redelijk klinken maar ze zijn snel richting kofferbak verhuisd en hebben daar nog een tijdje gespeeld.

Slechtste set was denk ik toch wel mijn USblaster 5.1 set (bose accoustimas kloon). wat een baggergeluid was dat maar voor films (mede door de best behoorlijke subwoofer! ) was het wel leuk.

Denon AVR 1907
2x klipsch B3 fronts
2x Klipsch B2 rear
1x Klipsch RC-10 center
Heco victa 25 subwoofer
Dvision 310 DVD speler
HTPC amd X2 4850, 1gb DDR2, 80gb hdd, ati video

reMC


Wijdeveld

Citaat van: reMC op juni 16, 2009, 09:57:23
Von Schweikert VR-2 >:D
LOL, dat is pas een statement :'(.
Enige onderbouwing?
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

Shaflic

Citaat van: Wijdeveld op juni  5, 2009, 15:38:52
Slechtste prijs/kwaliteit verhouding: B&W 604 S2

Ik heb wel slechtere (gratis) speakers gehad, maar dit waren mijn eerste speakers met een ietwat audiofiel doel. Wat een bagger, er kwam zowat alleen een bas wobbel uit, het leek wel of alles door een dikke wollen deken moest komen. Eerlijk gezegd was ik er niet treurig om toen mijn zoontje van 2 de gouden tweakers met zijn kleine vingertjes onherstelbaar indeukte (ja, gelukkig bij allebei!).

De B&W 604 S2 heeft zilveren tweeters. De S1 heeft gouden tweeters. Ik heb S1 achter en S2 voor (603) en moet zeggen dat de S2 een stuk beter klinken. Beter uit de verf komen. Nu heb ik die 2x 603 S2 op de kop getikt voor 300 euro, dus ik redeneer vanuit prijs/kwaliteit verhouding. Uitstekend. Het is mijn eerste setje, dus waarschijnlijk ga ik de komende jaren nog leuke upgrades horen.

Ontopic: Mijn slechtste koop was een surroundsetje van Philips voor de PC met 4 van die kleine platte schijfjes. Zag er leuk uit qua design, maar al snel ingeruild voor een fatsoenlijke PC-set. Creative Cambridge Soundworks 5.1 THX 550watt. Klonk erg goed voor die 250,-.


hifi | Roderick

#39
Citaat van: Chevy454 op juni 13, 2009, 09:47:42
pkamer: KEF iQ70 ofzo maar toen moest ik een laptop kopen :(
Kortom: enkel een stijgende lijn tot nu te bemerken. Al denk ik dat ik die KEF's uit mijn hoofd ga zetten en ga kijken voor AVI's voor de slaapkamer. Gewoon om eens met actieve speakers te spelen.

Dat wordt een grote stap vooruit!

reMC

#40
Citaat van: Wijdeveld op juni 16, 2009, 13:14:09
LOL, dat is pas een statement :'(.
Enige onderbouwing?

Het was een grapje (zie de smilie) ;) Het is de enige luidspreker die ik voor mijn huidige (die ik uiteraard mooier vind) officieel in bezit had...

Maar om het goed te maken: de VR-2 is een waanzinnig goede luidspreker, vind 'm zelfs nog steeds beter dan veel nieuwe Von Schweikerts!

Wijdeveld

Citaat van: reMC op juni 16, 2009, 14:07:56
Het was een grapje (zie de smilie) ;)
Maar om het goed te maken: de VR-2 is een waanzinnig goede luidspreker, vind 'm zelfs nog steeds beter dan veel nieuwe Von Schweikerts!

Gelukkig :), aan je profiel te zien ben je echter al weer een flink stuk verder. Zelf heb ik genoten van de VR-2, maar vond de losse VR-1 en VRS een nog dynamischer geluid geven.

Maar goed, topic is slechte luidsprekers. Ik kan daar op computer gebied ook nog wel de Logitech Z-680 aan toe voegen. Het geluid is wel goed genoeg voor een PC (met de sub op bijna 0 gedraaid), maar de altijd aanwezige ruis is om gek van te worden.
De B&W 604 was inderdaad de S1 (het is al even geleden). Grootste probleem van dit type was de wobbel bas, en niet de tweater. Ik heb elke foam prop die meegeleverd was in die open bas poort gestopt en ze stonden op spikes, maar ze bleven maar een hinderlijke bas boom leveren die elk gevoel van plaatsing in de muziek vakkundig om zeep hielp. Ik hoop dat dit nu beter is.
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

reMC

Citaat van: Wijdeveld op juni 16, 2009, 15:20:07
Gelukkig :), aan je profiel te zien ben je echter al weer een flink stuk verder. Zelf heb ik genoten van de VR-2, maar vond de losse VR-1 en VRS een nog dynamischer geluid geven.

De VR-1 is inderdaad ook erg goed, hoewel ik juist de 'magie' in de VR-2 niet wilde missen (destijds de VR-1 ook vergeleken).

Wijdeveld

Citaat van: reMC op juni 16, 2009, 15:38:34
De VR-1 is inderdaad ook erg goed, hoewel ik juist de 'magie' in de VR-2 niet wilde missen (destijds de VR-1 ook vergeleken).
Een goed afgestelde en goed opgestelde subwoofer (VRS1) doet wonderen om de magie, in vorm van een zeer open en ruimtelijke plaatsing, (terug) te krijgen bij kwalitatief goede monitor speakers. Maar we dwalen af van 'de slechtste luidsprekers ooit in je bezit' naar 'best wel aardige luidsprekers nu in je bezit' :P.
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

MasterW

Ik wil niet persé zeggen slecht, maar mijn ervaring met een centre speaker was niet wat de prijs deed vermoeden. Ik heb een centre van Magnat gehad, uit de Vintage serie (4). Die kostte toentertijd bijna €300,-. Deze was te schel en had weinig definitie. Prijs-technisch gezien was dit een beste miskoop. Zeker gezien de daaropvolgende centre van Monitor Audio die qua prijsniveau een behoorlijk stuk lager lag, maar wel beter presteerde  ;D
There's always bigger, better and more expensive stuff

BWzes03

Niet per se slecht, maar voor muziek was het gewoon niets :
Pioneer W30 5.1 set, aangeschaft bij mijn eerste 5.1 versterker de VSX-859RDS, voor DVD-film geluid was het redelijk,
alleen veel kleuring.  Voor muziek was het echt helemaal niets, totaal geen middengebied en de SUB stond vooral alleen te blazen....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

morca

Bose Acoustimass deel 2

gelukkig nam de winkel ze meteen terug en nam een paar philips mee

die ook niet lang gehad toen ik een paar Svenka DD440 op de kop tikte die hebben tot hun laatste dag hier gestaan 20 jaar oud geworden waarvan 14 jaar bij mij prachtige boxen voor die tijd en het geld :thumbs-up:

Chinx

eerste setje geluid speakers logitech x450 wat een takkengeluid had dat zeg.
daarna overgegaan op Sony Dav DZ 270 en sinds afgelopen zaterdag monitor audio vector ( voor mij een hele verademing )
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

Ejorne


RonK.

Bose acoustimas,..........................................met vier broodtrommeltjes en een subwoofer.



Ooit had ik ze in een kleine ruimte en hield ik nogal van "loudness muziek", .....dan doen ze het redelijk goed,...flink hoog en ongecontroleerd laag RAMMELEN MAAR  :headbanging:


Later stonden ze in een grote ruimte die redelijk hard en sober was en het is een drama,.....zet ze iets te hard en de hoge tonen doen zeer aan je oren, de bas dreunt op een plaats en een meter verder is er niets.