Roksan's set

Gestart door Roksan, mei 24, 2009, 07:37:48

Vorige topic - Volgende topic

Roksan

Even een topic aangemaakt voor een buizenversterker. Het begint toch te kriebelen....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129460.0
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Weer een update, niet van apparatuur, maar van dit topic. De Magnat's zijn verkocht en de monitors staan weer te spelen. Waarom? De Magnat's zijn fantastische luidsprekers. Maar de monitors zijn dat ook op hun manier. En dat trket mij toch steeds. Het klinkt net effe wat vloeiender en verfijnder. En omdat ik zel zelf gebouwd heb, hebben ze toch een streepje voor.

Maar nu heb ik weer budget voor een upgrade. Nog geen idee wat. Wellicht een nieuwe sub, of toch een mooie buizenversterker?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marino

Ik zou zeggen, een buizenversterker? Volgens mij speelt deze gedachte al sinds je de Troels bij de ontwerper gehoord heb?
Versterking \ bron: Linn Majik DS-I \ Rega P2 \ Sony UHP-H1
Luidsprekers: IMF CM2

Roksan

Citaat van: Marino op maart  3, 2013, 22:29:14
Ik zou zeggen, een buizenversterker? Volgens mij speelt deze gedachte al sinds je de Troels bij de ontwerper gehoord heb?

Dat klopt (was bij John Eekels) op een zelfgebouwde 300B buizenversterker. Dat klonk echt geweldig mooi.  :inlove:

Probleem is alleen dat ik wel een betaalbare moet vinden die een stukje beter speelt dan de HK990 (bak en beet zo'n 1500 - 1600 euro tweedehands). Ik heb heel even een Yarqin 300B gehad, dat speelde wel aardig, maar bracht niet wat ik verwacht had. De Unison Italy vind ik prachtig om te zien. Geen idee of het een goede match is en ik heb nog geen dealer gevonden waar ik hem van mag uitproberen (+ ligt boven het budget met z'n 1950 euro). Overigens in Alkmaar stond deze te spelen op Living Voice luidsprekers en het klonk echt nergens naar.....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marino

Ik heb geen idee van de prijzen maar zelf een 300B bouwen? Of anders kijken of je toch ergens een versterker op proef kan luisteren.

Roksan

Een weekje verder met de Troel's.

Het blijft toch magie, wat deze  doen in combinatie met de 990. Ongelofelijk waar deze kleintjes in staat zijn. Ik vraag mij toch af of een buizen versterker veel verbetering gaat brengen. Iemand toevallig in de buurt van Hoorn met een goede buizenversterker?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Niet zo'n mooie foto, maar hier mijn laatste nieuwe aanwinst! David en Goliath naast elkaar. Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een paar Visaton Concorde. Ik vrees dat ze allleen niet heel lang blijven staan. Ze zijn wel heel erg groot.....

Maar wat een geluid komt eruit. Zeer precies, gedetailleerd en ruimtelijk. Gaan heel laag, maar mis toch wel wat warmte.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

clockwork

Imposant hoor!  :worship:
Maar denk je niet dat je gewoon moet wennen aan de omvang?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Exxar

:headbanging: Die zien er echt wel lekker uit!
(maar ik ben dan ook altijd al fan geweest van Visaton)

Roksan

Citaat van: clockwork op maart 18, 2013, 20:07:54
Imposant hoor!  :worship:
Maar denk je niet dat je gewoon moet wennen aan de omvang?

Ik kan er wel aan wennen, maar mijn vrouw absoluut niet
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

De Visatons zijn inmiddels verkocht. Mooie luidsprekers, maar een beetje te groot  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Ik zit weer heerlijk te genieten van de Troels. Het blijven toppertjes die zich ook tegenover het paradepaardje van Visaton, goed stand weet te houden  O0

Inmiddels weer aardig gespaard, dus opzoek naar een mooie aanvulling op mijn set. Wellicht een mooie compacte sub in mooie notenhouten uitvoering. iemand misschien een suggestie? Prijs tot max 1000 euro. Liefst tweedehands. De sub hoeft niet extreem laag te gaan en wordt voor 90% voor muziek gebruikt. Mag wel lekker snel zijn.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marino

De Velodyne die in de marktafdeling staat is zwart maar voldoet verder aan de eisen.
Strak, snel en een goede aanvulling op de monitoren.

Roksan

Citaat van: Marino op maart 30, 2013, 11:56:15
De Velodyne die in de marktafdeling staat is zwart maar voldoet verder aan de eisen.
Strak, snel en een goede aanvulling op de monitoren.

Thanx voor de tip. Ze komen binnenkort naar mijn kant.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Er zijn mogelijk nieuwe ontwikkelingen op versterker gebied. A.s vrijdag ga ik naar en Pathos Logos luisteren. Voor het oog een schitterende versterker, als het ook zo mooi klinkt......

In ieder geval goede ervaringen over gelezen. Een combi van een transistor met buizen. Ben heel benieuwd.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

vanzomereng

Citaat van: Roksan op april  2, 2013, 17:24:18
Er zijn mogelijk nieuwe ontwikkelingen op versterker gebied. A.s vrijdag ga ik naar en Pathos Logos luisteren. Voor het oog een schitterende versterker, als het ook zo mooi klinkt......

In ieder geval goede ervaringen over gelezen. Een combi van een transistor met buizen. Ben heel benieuwd.

Zeer fraaie versterkers  :inlove:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Roksan

Helaas gaat de Pathos niet door. De verkoper heeft besloten deze aan iemand anders te verkopen voordat ik morgen langs kon komen. Helaas pindakaas voor deze marktplaats praktijken......
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marino

Daar ben je lekker mee, helaas blijft dat lastig van marktplaats.
Is de subwoofer al binnen?

Roksan

We gaan in de herkansing. Er staat nog eentje te koop. Vanavond ga ik luisteren en wie weetben ik straks een trotse bezitter van een Pathos!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

En de Pathos staat nu thuis te spelen meer info volgt nog
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

vanzomereng

Citaat van: Roksan op april  5, 2013, 22:43:17
En de Pathos staat nu thuis te spelen meer info volgt nog

:clapping:

das snel, je lijkt overtoom wel
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Roksan

Zo, alles staat nu op zijn plek. Na het debacle via marktplaats, stond er nog een Pathos te koop op marktplaats. Dus gisteravond met mijn luidsprekers in de auto gedaan, cd speler van de buurman en de buurman zelf meegenomen richting Lelystad.

Daar kregen we een hartelijk ontvangst van de verkoper. De spulletjes uitgeladen en aangesloten en alvast aangezet, zodat het kon opwarmen. Ondertussen zijn beauties van luidsprekers bewonderd. Een Marten Django XL. Daar stonden mijn kleine monintors maar heel klein naast te staan......

Maar zo klein als ze zijn, zo groots kunnen ze klinken met een mooie versterker. Eerst een warming up met Phill Collins. Het valt meteen op dat de Pathos een wat warmere klank heeft als de HK990. Na goed 15 minuten opwarmen en wat schuiven met de bank, een goede luister opstelling gevonden, ging de Nits Wool erin. Wat een heerlijke sound heeft deze Pathos. Mooi breed en diep en neemt je meteen mee in de muziek. Heerlijk. Ondertussen ging de verkoper achter ons staan en leek toch wel erg verbaasd over de kleine wonder doosjes  ;D

Van Celtic Woman, Clair Marlo naar Nils Lofgren. Het klonk allemaal heel mooi. En vooral bij Nils werd duidelijk waar deze versterker voor gebouwd is. Heerlijk relaxed luisteren. Genieten van de emotie in de muziek, haast tastbaar hoe Nils de snaren van de gitaren bespeeld. Heerlijk kippenvel. Wat een betrokkenheid bij de muziek. En ja ik was dus om. Voor een aanvaardbare prijs toch weer wat stapjes omhoog kunnen doen. En dus staat deze Italiaanse schoonheid nu bij mij thuis te spelen.

I am totaly in love with this sound  :wub:  :wub:
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marino

Dat klinkt goed, mooi dat het uiteindelijk goed gekomen is! Veel luisterplezier!

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Roksan

Citaat van: johnhifi op april  6, 2013, 09:36:28
Foto's?  :D

Die komen nog hoor. Zit alleen het hele weekend met een huis vol visite. Dus van luisteren komt helaas ook nog niet veel.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO