Post hier je sport foto's

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 22, 2009, 09:07:19

Vorige topic - Volgende topic

Tube-freak

Ja net alsof ik daar tijd voor heb om er op te letten of iemand zijn hand wel op de foto staat.  Zoals ik al zei ik ben niet goed in sportfotos dat gaat me allemaal veel te snel om er wat goeds van te maken. Ben al blij dat ik wat heb dat er redelijk uitziet. Qua compositie had ik misschien ook beter van de rechterkant kunnen schieten omdat je dan geen hand of been voor het gezicht ziet, maar goed wat dus niet op de foto is te zien is dat er nog mensen voor me zaten en naast me en achter me en er lopen constant mensen langs dus als er een toeschouwer met een half hoofd opstaat vind ik meer storend dan een halve hand die er niet opstaat. Het is nu eenmaal niet zo dat ik deze fotos vanuit een persvak maak met vrij uitzicht en een nikon D4 met 11fps. Het is een D7000 met een te krappe buffer voor sport fotos met nog een hoop anderen om me heen die ook een foto proberen te maken en of zich voorbereiden voor een uitvoering en de leraren zitten er ook en lopen vaak langs en maken notities enzo om hun student te beoordelen.

Ik waardeer eventuele input en kritiek wel maar het is niet mijn bedoeling om mij te meten met een professional het is gewoon een hobby foto die ik toevallig redelijk gelukt vond.  Met nabewerken wil ik hem nog wel wat mooier maken met meer contrast in de ogen of gezicht zodat dat er wat meer uitspringt.  het is niet de foto van het jaar ofzo.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Niet zien als aanval maar als leermoment.
Je kan bv wat verder uitzoomen en dan voorkom je dit soort problemen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Tube-freak

Ik zie het niet als een aanval.  En er zat geen zoom op de lens. Ik zoomde met mijn voeten.

J.A.F._Doorhof

Dan iets verder naar achteren zoomen :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Een oprechte vraagt Tube.
Post je je foto's alleen maar om te tonen? Of om er ook van te leren?
Je reageert nogal eens gebeten als er commentaar op je foto's komt in mijn ogen. Uiteraard kan ik er helemaal naast zitten, maar dat is wel de indruk die ik krijg.
Natuurlijk snappen we dat je geen pro sport fotograaf bent, en zullen je foto's dus anders bekeken worden dan wanneer we die indruk wel hadden.
Maar dat wil niet zeggen dat het nuttig kan zijn om wat tips of adviezen aan te nemen of te proberen een volgende keer.

Vind het persoonlijk helemaal geen onaardige foto's. Ben het eens met de eerdere opmerkingen dat er links wat veel ruimte is, en dat er rechts wat lichaamsdelen afgehakt worden. Als je daar een volgende keer wat meer rekening mee kan houden (voor zover mogelijk) ben je weer een stapje dichterbij nog betere foto's.

Tube-freak

Ik post ze hier gewoon om te tonen.  Maar jullie doen net alsof ik zelf niet weet dat er dingen niet kloppen aan die foto.Ik reageer niet gebeten.
Dat wat jullie allemaal zeggen begrijp ik zelf ook wel dat het beter kan maar dat had ik er in wat minder specifieke bewoordingen al bij gezet toen ik de foto had gepost.

Ik als amateur mag toch ook wel een foto plaatsten. Zonder dat er gelijk 3 pros zeggen wat er allemaal verkeerd is.  Ik bedoel je mag best comentaar geven maar ik denk dat jullie de genen zijn die gebeten reageren omdat jullie denken dat ik niet naar tips wil luisteren.  Ik vond het gewoon een "aardige" foto maar geen perfecte foto, daar ben ik me van bewust ik leg dan aleen ook even uit waarom de foto niet perfect is. Maar ik vond hem zelf leuk genoeg om te plaatsen.  Ik kan wel tegen kritiek hoor maak je geen zorgen.

Met sport fotos gaat het aleen soms zo snel dat ik het zelf niet altijd voor elkaar krijg om het precies goed en perfect te doen.  Ik had liever een 50 mm lens gehad maar die heb ik nu eenmaal niet dus ik moet het doen ofwel met 24mm dan een hele tijd niets en daarna 60mm.  95% van de tijd gaat dat goed nu aleen even een keer niet.

J.A.F._Doorhof

Je moet op en aanmerkingen niet zien als "dat is fout" maar puur als "denk de volgende keer hier aan"

Ik doe verschrikkelijk veel portfolio reviews en het is frappant te zien dat meer dan de helft van de mensen liever hoort wat goed is dan wat fout is ;) je leert alleen maar als je weer wat je moet verbeteren.

Mensen die alleen maar oh en ah krijgen gaan niet vooruit, mensen die luisteren naar opmerkingen wel, het is een kwestie van open staan voor wat je wilt leren. Tuurlijk zullen bepaalde dingen bekend zijn, maar als die ook herhaald worden zal dit het leerproces alleen maar versterken.

Het feit dat je die opmerkingen krijgt betekend alleen maar dat mensen willen dat je beter word, je kan ook gewoon genegeerd worden maar daar leer je niets van ;)
Custom installer

Rob Eric Blank

Regenachtige dag op Spa

Spray by roberto_blank, on Flickr

Hootie

Wow, omzetting en compositie vindt ik zeer geslaagd. Auto's hebben iets futuristisch. Mooie herhaling. Regenwolk heeft een meerwaarde.
Enigste aandachtspunt is de bovenste 3 cm van de foto. Die kunnen er wat mij betreft af.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

R

Erg mooi, ik denk dat de 3 cm meerwaarde hebben. Ander knijp je de spray af, dat doet hem geen goed! Soms moet je die ruimte durven te behouden.

ritchard

Nog een paar van afgelopen weekend.
Groetjes Ritchard
Mcintosh MX170, Mcintosh MC452, Mcintosh MC207, Mcintosh MP100, Hifi Rose 151, Thorens 125 MK2+Linn Klyde element, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, AQ OAK biwire, Olympica 1 , Olympica center, AQ Rocket 88, 4 x Venere Wall voor Atmos, 2 x SVS SB-16 Ultra, AQ Husky xlr, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, VU+ Duo 4k, Columbia XLR, Earth xlr, Mackenzie xlr.

Skyfox

Wauw, gaaf om te doen!! Met wat voor camera maak je zulke foto's?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

ritchard

Canon 600D met een 15mm 2.8 en film met een Sony cx115 0.5 groot hoek lens.
Films staan op youtube onder ritchard68.
Dank je wel.

Groetjes Ritchard
Mcintosh MX170, Mcintosh MC452, Mcintosh MC207, Mcintosh MP100, Hifi Rose 151, Thorens 125 MK2+Linn Klyde element, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, AQ OAK biwire, Olympica 1 , Olympica center, AQ Rocket 88, 4 x Venere Wall voor Atmos, 2 x SVS SB-16 Ultra, AQ Husky xlr, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, VU+ Duo 4k, Columbia XLR, Earth xlr, Mackenzie xlr.

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

WickedGame

Citaat van: Rob Eric Blank op mei  8, 2012, 22:53:47
Regenachtige dag op Spa

Spray by roberto_blank, on Flickr

WOW!!  :worship:

Rob Eric Blank heb even een vraagje, ben zelf gisteren op het circuit van Zandvoort geweest en heb toch wel geconstateerd dat ik met mijn DSLR het niet voor elkaar kreeg om rijdende auto's goed op de plaat te krijgen. Ik vroeg mij af of jij tips had betreffende circuit fotografie?

Even de hardware die ik gebruikte gisteren:

Body: Olympus E500
Lens 1: ZUIKO DIGITAL ED 18-180 mm 1:3,5-6,3, hierin heb ik als nadeel dat ik constateer dat de AF erg traag is met deze lens. Dus zeker voor het circuitwerk lastig. Kan natuurlijk een fixed point pakken en handmatig scherp stellen. Maar dat valt niet mee. 
Lens 2: ZUIKO DIGITAL 14-54mm 1:2.8-3.5 II snelle AF maar niet het zoom bereik. Gisteren ook alleen maar gebruikt op het terrein.

Rob Eric Blank

Citaat van: WickedGame op juni 25, 2012, 10:14:29
WOW!!  :worship:

Rob Eric Blank heb even een vraagje, ben zelf gisteren op het circuit van Zandvoort geweest en heb toch wel geconstateerd dat ik met mijn DSLR het niet voor elkaar kreeg om rijdende auto's goed op de plaat te krijgen. Ik vroeg mij af of jij tips had betreffende circuit fotografie?

Even de hardware die ik gebruikte gisteren:

Body: Olympus E500
Lens 1: ZUIKO DIGITAL ED 18-180 mm 1:3,5-6,3, hierin heb ik als nadeel dat ik constateer dat de AF erg traag is met deze lens. Dus zeker voor het circuitwerk lastig. Kan natuurlijk een fixed point pakken en handmatig scherp stellen. Maar dat valt niet mee. 
Lens 2: ZUIKO DIGITAL 14-54mm 1:2.8-3.5 II snelle AF maar niet het zoom bereik. Gisteren ook alleen maar gebruikt op het terrein.

Dank voor het positieve commentaar.

Als je frontale platen maakt is dat weer een andere techniek dan meetrekkers. Trek je mee dan kun je handmatig focussen (hoewel de zoeker van die Olympus aan de kleine kant is) en dan meetrekken op 1/200 tot 1/100 (sneller kan altijd ook natuurlijk). Zorg dat je diafragma wat knijpt (als er voldoende licht is gebeurt dat), wordt veel scherp. Je moet dan meebewegen met de auto, ofwel meetrekken. Krijg je beweging in de wielen en de achtergrond.

Frontaal kun je ook handmatig instellen, maar AF kan soms ook. Alleen koplampen vol in de lens zijn dan wel listig, gaat je belichting op hol en de focus raakt van de leg. Handmatig belichten is dan het devies. Sluitertijd kan dan tussen de 1/200 en 1/1000 afhankelijk van de lens en je doel.

Het is vooral veel oefenen. Eerst de techniek leren kennen dan daarna eens wat composities gaan doen. Tips geven is moeilijk, zeker zo op afstand. Ik weet niet wat je kennis is.

Rob Eric Blank

Afgelopen weekend weer op Spa. Oja ook nog wat regen gehad.

High speed by roberto_blank, on Flickr

Splash.... by roberto_blank, on Flickr

Skyfox

Citaat van: Rob Eric Blank op juni 26, 2012, 11:17:13
Afgelopen weekend weer op Spa. Oja ook nog wat regen gehad.

Vooral die eerste foto vind ik erg gaaf. Het had misschien nog iets mooier geweest als die Seat net iets minder movement had gehad, oftewel wat scherper zou zijn. Desalniettemin erg gaaf gedaan!
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Rob Eric Blank

Erik

Die laatste was zeker hard hollen?  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Citaat van: Erik op juli  2, 2012, 18:53:23
Die laatste was zeker hard hollen?  :D
Hoezo, ik vat hem niet.

Skyfox

Ik vind de blauwe Porsche erg gaaf op de plaat staan! Kan je in de nabewerking de achtervelg misschien weer in het wiel zetten? Dat was eigenlijk het enige element in de foto welke ik minder mooi vond.

Tweede foto vind ik minder mooi. Erg strak geschoten (heel kleine sluitertijd?), maar het gebrek aan beweging past niet zo goed bij het zien van zo'n "snelle" achterkant.

Erik

Citaat van: Rob Eric Blank op juli  2, 2012, 20:00:46
Hoezo, ik vat hem niet.
Omdat hij recht van achter lijkt genomen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Citaat van: Erik op juli  2, 2012, 21:36:10
Omdat hij recht van achter lijkt genomen.
Bijna ;) Nee een goed plekje gezocht.

Rob Eric Blank

Citaat van: skyfox op juli  2, 2012, 20:23:57
Ik vind de blauwe Porsche erg gaaf op de plaat staan! Kan je in de nabewerking de achtervelg misschien weer in het wiel zetten? Dat was eigenlijk het enige element in de foto welke ik minder mooi vond.

Tweede foto vind ik minder mooi. Erg strak geschoten (heel kleine sluitertijd?), maar het gebrek aan beweging past niet zo goed bij het zien van zo'n "snelle" achterkant.
Zijn inderdaad twee totaal verschillende platen. Snelheid en een meer statische plaat.

Het achterwiel er anders inzetten, zou betekenen dat ik het achterwiel ergens origineel moet hebben. Deze plaat is geen bewerking, maar door de sluitertijd krijg je dit. Heb hierdoor dus geen geschikt achterwiel. Het trekt nu inderdaad wel wat aandacht weg, omdat het een groot element in de foto is.