Post hier je sport foto's

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 22, 2009, 09:07:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Peter, wat heb je gebruikt voor camera + lens met deze foto's?

peter69nl

Ik heb een Canon 7D body en foto's zijn gemaakt met een 70-200mm L IS F4.0 lens. Een aantal foto's zijn gemaakt met een extender 1.4 aangezien de actie op zee af en toe vrij ver is.
Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

VlisChris

Peter,

Op je laatste drie foto's na vind ik ze stuk voor stuk echt onderbelicht. Minimaal anderhalve a twee stops toch wel.
Je laatste drie foto's vind ik daarintegen weer wel erg mooi 8) Die van 203340 toch wel de mooiste imho.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

peter69nl

Hoi Christiaan,

Die onderbelichting komt met name door de omstandigheden, donkergrijs weer laat op de dag/avond. Een aantal van deze foto's heb ik aardig bewerkt om ze zo nog te krijgen. Maar misschien heb je tips om die foto's beter te krijgen als het licht slecht is. Bij de laatste foto's en ook de 1e foto kwam het zonnetje schuin van rechts onder de wolken tevoorschijn en dan krijg je die mooie lichte voorgrond tegen een donkere achtergrond.

Gr. Peter
Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

peter69nl

Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

VlisChris

Die laatste is ook weer mooi. Hij zou net een tikkeltje helderder mogen wat mij betreft. Maar hij is alvast erg netjes.
Je vraag: hoe dat te voorkomen is? Je camera laten overbelichten. Dan krijg je wel een (te?) heldere achtergrond, maar je voorwerp is alvast wat beter belicht. En gewoon volgende keer eens wat pielen met je camera op onderbelichten/neutraal/overbelichten zetten en kijken welke platen daar beste uitkomen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Citaat van: Hootie op oktober 31, 2010, 13:16:43
Foto van Rob Eric Blank bewerkt.
Zo vind ik hem echt super mooi. Aangezien dit persoonlijk is moet je maar aangeven of je dit op prijs stelt. Zoniet, dan verwijder ik hem.

Hootie
Vind hem best prima, van meerdere mensen dezelfde opmerking gehoord. Die crop maakt hem nog wel wat sterker! Thanx

Rob Eric Blank

@Peter die laatste is erg mooi.

PS waarom plaats je die foto's los in een post? Maakt het niet echt fijn kijkbaar al zeg ik het zelf.

peter69nl

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik ze precies op het forum moet zetten. Wat moet ik doen tussen [img] [img]? Daarom had ik tot nu toe de foto's gewoon geattached.

@Christiaan, bedankt voor de tips. Ik heb nog nooit echt met over/onderbelichting gespeeld, ik ga dat nu toch eens doen. Die laatste had ik express wat donkerder gemaakt omdat dan de tegenstelling van het water en  het profiel wat beter naar boven komt.

Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

Rob Eric Blank

Citaat van: peter69nl op november  1, 2010, 19:30:54
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik ze precies op het forum moet zetten. Wat moet ik doen tussen [img] [img]? Daarom had ik tot nu toe de foto's gewoon geattached.
Als je dat trucje in je post herhaald, kun je er meer plaatsen.

VlisChris

Je kunt je foto's op een hostingssite zetten, en dan krijg je een linkje die naar je foto's verwijst. Die link moet je dan tussen de img tags zetten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

peter69nl

Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

Rob Eric Blank


VlisChris

Oeh Rob, die staat wel heel scheef.
Voor mij persoonlijk echt te scheef om eerlijk te zijn.
Voor de rest qua kleur, contrast, dynamiek helemaal top hoor, maar dat valt voor mij weg tegen mijn kritiekpuntje.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sqoda

#139
Afgelopen weekend naar Redbull Crashed Ice geweest en natuurlijk de camera meegenomen.

Ondanks de beperkingen van mij en mijn camera onder deze omstandigheden, dacht ik dat deze plaat
wel geslaagd is.






Gr. Chris
HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

Rob Eric Blank

Wel een mooie plaat van het crashed Ice, alleeen zou ik die wat smaller plaatsen. De hele lay-out is niet functioneel.

Sqoda

#141
Wat bedoel je? de grote van de foto hier op het forum? Was me eigenlijk niet opgevallen dat hij zo groot is.

Kleinere versie is ondertussen geplaatst.
HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

Koen K


Rob Eric Blank

Afgelopen weekend was er in Barcelona een test ter voorbereiding op aankomend seizoen. Voor de teams een uitgelezen moment om mens en machine op de proef te stellen. Wat betreft weersomstandigheden was een zeer wisselend, van kou tot relatief warm. Van bewolkt naar stralend mooi weer.

RB01


RB02


RB03


RB04


RB05


RB06


RB07


RB08


RB09


RB10

Koen K

Prachtige foto's... Die van de McLaren heb je knap meegetrokken zeg!

LittleNinja

#145
RB09 :inlove:

Prachtige foto voor op je desktop!

RB08 is trouwens ook prachtig!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rob Eric Blank

Citaat van: LittleNinja op april 10, 2011, 08:09:28
RB09 :inlove:

Prachtige foto voor op je desktop!

RB08 is trouwens ook prachtig!
Thanx,
Ik heb RB03 als poster laten afdrukken.

Rob Eric Blank

Afgelopen zaterdag stond de 1000 km van Spa op het programma, dat werd verreden in het kader van de Intercontinental Le Mans Cup. Deze wedstrijd is de laatste voorbereiding op de 24 uur van Le Mans.

RB01


RB02


RB03


RB04


RB05


RB06


RB07


RB08


RB09


RB10
[/

R

De laatste wint, erg mooi!!!

(hij is wel wat grauw)

Rob Eric Blank

Citaat van: R op mei 10, 2011, 10:15:06
De laatste wint, erg mooi!!!

(hij is wel wat grauw)
Thanx,

Hij is wat grauw omdat het in de schaduw is geschoten. Was 8 uur 's avonds.