Stereo set Lex Groningen.

Gestart door Lex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

Vorige topic - Volgende topic

Dirk

Citaat van: HTip op mei 22, 2010, 16:05:03
Wij hebben interieur samen ontworpen/bedacht. Ook van de HT :D
dat heeft ze je dan mooi wijsgemaakt, maar ook daar zijn ze meestal erg bedreven in  ;) :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Lex Groningen

Citaat van: scrutinizer op mei 22, 2010, 09:35:15
Als je je beleving van het moment in vergelijk met de SF zou verwoorden, waarin liggen dan voor jou deze subjectieve verschillen (eigenschappen), Alex?

Anton.

De verschillen zitten hem echt in het laag die nu duidelijk aanwezig zijn zonder te gaan overheersen.  Verder zijn de stemmen net als bij de SF mooi duidelijk alleen bij de Ushers blijven ze mooier klinken op een hoger volume zonder schreeuwerig te worden. Zo had ik het nummer van Katie Melua - Spider's web (één van mijn favoriete nummers van haar) vandaag op een erg hoog volume en het bleef prettig luisteren terwijl ik met de SF dacht van snel zachter omdat ik mij dan begon te ergeren. Ben tot nu toe dus erg tevreden over deze luidsprekers. Sinds vanochtend zit ik al muziek te luisteren, de ene cd na de ander, dus dat zegt ook wel genoeg. Zit dus met veel plezier te luisteren.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Citaat van: HTip op mei 22, 2010, 14:44:37
Ik wist niet hoe een kersen speaker zou integreren in je lichte interieur. Maar ik moet zeggen ze staan erg mooi. Prachtige afwerking ook.

Waar je misschien op termijn nog winst kan halen is bi-wire bruggen die matchen bij je LS-kabels.

Nog steeds aan het luisteren?

Daar wil ik nog wel mee aan de gang gaan, maar kabels staan voor mij in een latere planning. Wil binnenkort dan eindelijk eens beginnen met wat kleine akoestische aanpassingen en aan de gang gaan met een apparte groep in de meterkast wat betreft de stroomvoorziening. 
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Maximus_Aurelius

@Alex:

Je moet nog wel even je signature aanpassen  ;D. Daar staat nog altijd SF  ;)
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Lex Groningen

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 22, 2010, 16:45:42
@Alex:

Je moet nog wel even je signature aanpassen  ;D. Daar staat nog altijd SF  ;)

Ik weet het. Maar zodra ik mijn definitieve keuze heb gemaakt ga ik hem aanpassen. ;)

Wil er alvast wel bij zeggen dat het geluid van de Ushers mij echt raakt.

martin_2703

Citaat van: Alex Groningen op mei 22, 2010, 16:50:13

Ik weet het. Maar zodra ik mijn definitieve keuze heb gemaakt ga ik hem aanpassen. ;)

:o :o

frank2

Uit ervaring sprekende; Ushers laten alles horen wat er voor zit, dus kabels /versterkers e.d. hebben een grote invloed, zelfs stroomkabels zoals uitgebreid in mijn topic omschreven zorgen ervoor dat de hele "sound" veranderd kan worden, van ietswat donker naar helder met veel detail. (zoals in mijn geval)

Voor nu zou ik gewoon veel gaan luisteren, en je speakers leren kennen. Daarna komt het fine tunen wel. Geloof me vast maar daar is ook veel in te halen.

Ze staan in ieder geval erg mooi, en hoe ze klinken dat weet ik al (al weet ik het natuurlijk niet op de MF), en als Kate Melua goed klinkt dan ben je al een heel eind, want vrouwen stemmen zijn bij Ushers gevaarlijke stemmen, of ze klinken goed of juist niet (te fel, te hard e.d.) en dan moet je gaan tweaken.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

ajbeefde

Citaat van: frank2 op mei 22, 2010, 17:09:25
want vrouwen stemmen zijn bij Ushers gevaarlijke stemmen, of ze klinken goed of juist niet (te fel, te hard e.d.) en dan moet je gaan tweaken.

Herman van Veen is een mannenstem die ook wel eens moeilijk uit de verf wil komen bij luidsprekers....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op mei 22, 2010, 17:09:25
Uit ervaring sprekende; Ushers laten alles horen wat er voor zit, dus kabels /versterkers e.d. hebben een grote invloed, zelfs stroomkabels zoals uitgebreid in mijn topic omschreven zorgen ervoor dat de hele "sound" veranderd kan worden, van ietswat donker naar helder met veel detail. (zoals in mijn geval)

Voor nu zou ik gewoon veel gaan luisteren, en je speakers leren kennen. Daarna komt het fine tunen wel. Geloof me vast maar daar is ook veel in te halen.

Ze staan in ieder geval erg mooi, en hoe ze klinken dat weet ik al (al weet ik het natuurlijk niet op de MF), en als Kate Melua goed klinkt dan ben je al een heel eind, want vrouwen stemmen zijn bij Ushers gevaarlijke stemmen, of ze klinken goed of juist niet (te fel, te hard e.d.) en dan moet je gaan tweaken.

Te fel en te hard is hier niet aan de orde, het viel me juist op  dat dat met de Usher's was verdwennen na wat ik gewend was. Het vele luisteren ben ik al de hele dag mee bezig en het verveelt me geen moment, wat een goed teken is. Het fine tunen ga ik ook zeker nog mee aan de gang, maar zoals jij ook al zegt eerst de luidsprekers goed leren kennen. Mocht je een keer richting Groningen komen ben je natuurlijk van harte welkom, kan je gelijk de combi MF Usher horen.

S@m

Citaat van: ajbeefde op mei 22, 2010, 17:28:28
Herman van Veen is een mannenstem die ook wel eens moeilijk uit de verf wil komen bij luidsprekers....

Wat denk je van de 'oude' Leonard Cohen...

Overigens geweldige muziek Alex!

ajbeefde

Citaat van: S@m op mei 22, 2010, 17:33:33

Ook een goede stem om te testen wat ze kunnen...
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Lex Groningen

Citaat van: S@m op mei 22, 2010, 17:33:33

Overigens geweldige muziek Alex!

Citaat van: ajbeefde op mei 22, 2010, 17:34:25
Ook een goede stem om te testen wat ze kunnen...

Zal zijn elpee vanavond even gaan draaien. Mischien nog tips waar ik echt op moet letten?

ajbeefde

Citaat van: Alex Groningen op mei 22, 2010, 17:37:54

Zal zijn elpee vanavond even gaan draaien. Mischien nog tips waar ik echt op moet letten?

Daar gaat het nou juist om, zelf luisteren en ontdekken wat je miste of juist nu wel hoort.... niet wat een ander denkt te horen of hoe het zou moeten klinken....  ;)

frank2

hoe bijvoorbeeld Kate melua klinkt, met name de gitaren die horen echt geheel los te staan in de ruimte, alsof het een grotere zaal is waar ze "tokkelt" dat soort dingen, of bij diana krall, met kwasten over de trommels, dat je hoort dat het "kwasten" zijn.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Robbert54

behoorlijk verschil qua formaat

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Citaat van: ajbeefde op mei 22, 2010, 17:53:05
Daar gaat het nou juist om, zelf luisteren en ontdekken wat je miste of juist nu wel hoort.... niet wat een ander denkt te horen of hoe het zou moeten klinken....  ;)

Ik kan niet anders dan je gelijk geven. ;D

ajbeefde

Citaat van: Alex Groningen op mei 22, 2010, 18:28:04

Ik kan niet anders dan je gelijk geven. ;D

Wel een heerlijk tijdverdrijf, nwe luidsprekers........

Lex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei 22, 2010, 18:10:38
behoorlijk verschil qua formaat

Inderdaad een enorm verschil. Vind het dan nog wel mee vallen op de foto, moet je ze in het echt zien.

Lex Groningen

Citaat van: ajbeefde op mei 22, 2010, 18:29:25
Wel een heerlijk tijdverdrijf, nwe luidsprekers........

Zeker weten. M'n zaterdag bijna om en wat heb ik gedaan, alleen maar luisteren heel veel luisteren. ;D

chansig

Mooie speaker. Ik proef alleen geen totaal/compleet enthousiasme...Of lees ik dat verkeerd ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

botsen

En de SF's heb je ingeruild/ga je inruilen bij definitieve beslissing?

Lex Groningen

Citaat van: chansig op mei 22, 2010, 20:43:25
Mooie speaker. Ik proef alleen geen totaal/compleet enthousiasme...Of lees ik dat verkeerd ?

Gr Hans

Ik denk dat je dat dan verkeerd leest. De hele zaterdag van s'ochtends 8 uur tot s'avonds 7 uur heb ik met veel plezier de ene na de andere cd zitten beluisteren, tussen door alleen even de boodschappen in huis gehaald. Vergeet ik gisteravond nog even dat we hier met een paar man ook van het geluid hebben genoten. Ben nu net thuis en luister op dit moment alweer. Denk dat dat wel genoeg zegt. ;)

Robbert54

meer dan genoeg! wat vind je nou de grootste vooruitgang tenopzichte van de SF's??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Citaat van: botsen op mei 22, 2010, 23:53:27
En de SF's heb je ingeruild/ga je inruilen bij definitieve beslissing?

De SF's zijn inderdaad ingeruild. En tot nu toe geen spijt van mijn beslissing.

Lex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei 23, 2010, 00:20:41
meer dan genoeg! wat vind je nou de grootste vooruitgang tenopzichte van de SF's??

Doe ik het even zo omdat scrutinizer er ook naar vroeg. Mischien niet helemaal duidelijk omdat ik het nog wel eens moeilijk vind om een geluid te omschrijven.

Citaat van: Alex Groningen op mei 22, 2010, 16:40:12

De verschillen zitten hem echt in het laag die nu duidelijk aanwezig zijn zonder te gaan overheersen.  Verder zijn de stemmen net als bij de SF mooi duidelijk alleen bij de Ushers blijven ze mooier klinken op een hoger volume zonder schreeuwerig te worden. Zo had ik het nummer van Katie Melua - Spider's web (één van mijn favoriete nummers van haar) vandaag op een erg hoog volume en het bleef prettig luisteren terwijl ik met de SF dacht van snel zachter omdat ik mij dan begon te ergeren. Ben tot nu toe dus erg tevreden over deze luidsprekers. Sinds vanochtend zit ik al muziek te luisteren, de ene cd na de ander, dus dat zegt ook wel genoeg. Zit dus met veel plezier te luisteren.