Stereo set Lex Groningen.

Gestart door Lex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

ah sorry, had je al beantwoord dus.

klinkt al veelbelovend dus. dit is een nieuw paar toch? dus moet nog inspelen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Zijn inderdaad veel belovend. Eigenlijk meer dan dat ben er namelijk zeer tevreden over. Weet bijna wel zeker dat dit het geluid is wat ik zocht.
Ben blij dat ik ze het hele weekend eens goed kan beluisteren, was er namelijk snel uit met W&W en had geluk dat ze afgelopen vrijdag voor een klant richting Groningen moesten waardoor ze mij de luidsprekers ook gelijk konden leveren.
Versterker: ?/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Luidsprekers: ? / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Deleted member

Haha, dat is een mooie ommezwaai, je hebt de zoektocht goed ingekort! ;D

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!  :)

Lex Groningen

Citaat van: Antoine op mei 23, 2010, 01:46:16
Haha, dat is een mooie ommezwaai, je hebt de zoektocht goed ingekort! ;D

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!  :)

Ik ga de komende tijd nog wel wat luisterafspraken maken om toch nog tot een vergelijk te komen. Maar ik moet ook toegeven dat ik nu ook zeer tevreden ben.
Versterker: ?/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Luidsprekers: ? / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Guester

Prachtige speakers Alex! Veel luisterplezier gewenst.
Staat heel mooi in je woonkamer.
Sonos - Spotify

chansig

Mooi dat je tevreden bent.

Ik kreeg even de indruk dat je je oude speakers al ingeruild had en er eigenlijk geen weg terug meer was en dat luistert toch even anders dan wanneer je ruimte hebt om de speakers terug te brengen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Guester

Ja, dat kon duidelijker...  ;) goed te lezen dat je zo enthousiast bent!
Sonos - Spotify

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2010, 07:47:28

Ik ga de komende tijd nog wel wat luisterafspraken maken om toch nog tot een vergelijk te komen. Maar ik moet ook toegeven dat ik nu ook zeer tevreden ben.
maar heb je de speakers nu al gekocht dan?? dan zou ik niet verder gaan luisteren, wat niet weet wat niet deert ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op mei 23, 2010, 14:03:04
maar heb je de speakers nu al gekocht dan?? dan zou ik niet verder gaan luisteren, wat niet weet wat niet deert ;)

Ervaring opdoen...

ivo1986

Citaat van: S@m op mei 23, 2010, 14:29:51
Ervaring opdoen...

En geeft hij weer veel te veel geld en komt hij uiteindelijk bij Wilson terecht  ;D.

Even ot mis je de verity's nooit?

Deleted member

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2010, 07:47:28

Dat is inderdaad gevaarlijk zoals anderen ook al zeggen!  ;) Nou ja, je kunt inderdaad zoals S@m al zegt mooi de ervaring opdoen om te bepalen wat je echt mooi vind en zoekt in een speaker. Veel (luister)plezier!  O0

S@m

Citaat van: ivo1986 op mei 23, 2010, 14:31:55
En geeft hij weer veel te veel geld en komt hij uiteindelijk bij Wilson terecht  ;D.

Even ot mis je de verity's nooit?

Ondanks dat de Verity's erg mooi klinken (klonken) en fantastisch afgewerkt zijn mis ik ze kwa muzikaliteit geen moment. Wilson gaat een paar passen verder (met 7-mijls laarzen)... ;)

frank2

Ik denk dat Alex erg verstandig bezig is, ga meer luisteren bij anderen en doe ervaring op, gevaarlijk is het absoluut niet, tenzij je naar speakers gaat luisteren die aanmerkelijk duurder zijn dan je huidige. Ik heb heel wat speakers beluisterd en de Mini dancer 2 blijft (voor mij) een speaker die voor z'n geld moeilijk te overtroeven is. De prijs/kwaliteitsverhouding zou ik uitmuntend willen noemen.

Maar nogmaals het is erg belangrijk wat er "voor" hangt, ik heb ooit de Mini Dancer 2 beluisterd met 2 Manley mono buizenversterkers, dit klonk dus absoluut niet. Zo heb ik ook een andere speaker die Arjan 2 heeft gekocht de kleintjes ooit met een Bryston versterker gehoord, afschuwelijk, klonk voor geen meter, daarna een andere versterker acoustic advance en het werd een waar feestje, muziek, muziek....

Tzt zou ik echt een paar versterkers lenen en dit eens uitproberen, hoe ze dan klinken, dan weet je zeker dat je de MF kunt houden of moet verkopen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Lex Groningen

Citaat van: B110 op mei 23, 2010, 11:02:32
Prachtige speakers Alex! Veel luisterplezier gewenst.
Staat heel mooi in je woonkamer.

Bedankt.

Lex Groningen

Citaat van: chansig op mei 23, 2010, 11:08:31
Mooi dat je tevreden bent.

Ik kreeg even de indruk dat je je oude speakers al ingeruild had en er eigenlijk geen weg terug meer was en dat luistert toch even anders dan wanneer je ruimte hebt om de speakers terug te brengen.

Gr Hans

Die indruk heb je dan goed gekregen, heb ze namelijk ook ingeruild. ;)

Lex Groningen

Citaat van: S@m op mei 23, 2010, 14:29:51
Ervaring opdoen...

Citaat van: Antoine op mei 23, 2010, 14:34:24
Dat is inderdaad gevaarlijk zoals anderen ook al zeggen!  ;) Nou ja, je kunt inderdaad zoals S@m al zegt mooi de ervaring opdoen om te bepalen wat je echt mooi vind en zoekt in een speaker. Veel (luister)plezier!  O0

Dat ben ik ook zeker van plan om te gaan doen. Wil nu graag weten wat er zoal te koop is in de prijsklasse wat ik te besteden heb. En daar komt nog bij dat ik het erg leuk vind om hier en daar diverse luidspreker merken te beluisteren.

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op mei 24, 2010, 08:12:54
Ik denk dat Alex erg verstandig bezig is, ga meer luisteren bij anderen en doe ervaring op, gevaarlijk is het absoluut niet, tenzij je naar speakers gaat luisteren die aanmerkelijk duurder zijn dan je huidige. Ik heb heel wat speakers beluisterd en de Mini dancer 2 blijft (voor mij) een speaker die voor z'n geld moeilijk te overtroeven is. De prijs/kwaliteitsverhouding zou ik uitmuntend willen noemen.

Maar nogmaals het is erg belangrijk wat er "voor" hangt, ik heb ooit de Mini Dancer 2 beluisterd met 2 Manley mono buizenversterkers, dit klonk dus absoluut niet. Zo heb ik ook een andere speaker die Arjan 2 heeft gekocht de kleintjes ooit met een Bryston versterker gehoord, afschuwelijk, klonk voor geen meter, daarna een andere versterker acoustic advance en het werd een waar feestje, muziek, muziek....

Tzt zou ik echt een paar versterkers lenen en dit eens uitproberen, hoe ze dan klinken, dan weet je zeker dat je de MF kunt houden of moet verkopen.

Ik weet dat je altijd erg tevreden bent over het merk Usher, maar weet nu ook waarom. Heb de afgelopen 2 dagen dan ook heel wat uurtjes met veel plezier zitten luisteren. Alleen jammer dat ik nu weg moet en pas laat in de avond weer thuis ben.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op mei 24, 2010, 10:46:03

Alleen jammer dat ik nu weg moet en pas laat in de avond weer thuis ben.

Heb je iets om de hele dag naar uit te kijken... ;)

S@m

Je nieuwe avatar is veelzeggend...?!

Robbert54

Dirc heeft zijn avatar ook al aangepast. en die moet nog gaan luisteren :D

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op mei 27, 2010, 19:24:22
Dirc heeft zijn avatar ook al aangepast. en die moet nog gaan luisteren :D

;D

Alex heeft eerder aangegeven zijn avatar aan te passen als ie zeker wist de Usher's te houden, vandaar mijn veronderstelling...

Robbert54

Citaat van: S@m op mei 27, 2010, 19:25:42
;D

Alex heeft eerder aangegeven zijn avatar aan te passen als ie zeker wist de Usher's te houden, vandaar mijn veronderstelling...
dat klopt ja! denk dat hij zijn match wel heeft gevonden dan

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Citaat van: S@m op mei 27, 2010, 19:21:22
Je nieuwe avatar is veelzeggend...?!

Citaat van: S@m op mei 27, 2010, 19:25:42
;D

Citaat van: The Vampire op mei 27, 2010, 19:26:33
dat klopt ja! denk dat hij zijn match wel heeft gevonden dan

Klopt helemaal. ;D Als ik zie hoeveel muziek ik de afgelopen dagen heb beluistert, kan ik alleen maar zeggen dat ik enorm tevreden ben met de Usher's.
Zal binnenkort hier even neerzetten wat ik van het geluid vind, en het verschil tussen de SF en de Usher's.

frank2

Gefeliciteerd, en welkom in de selecte groep Usher - minded people, mensen die kunnen genieten van goede muziek, weergegevn door speakers die een werkelijk uitmuntende prijs/kwaliteitsverhouding hebben.

einde reclame

Mooi dat je ze goed vind en geniet ervan, ik had al een vermoeden het was opeens ontzettend stil op jouw topic.

Neemt niet weg dat je altijd hier een keer langs mag komen, kun je horen hoe grote Ushers het doen, simpel gezegd de mini dancers in het kwadraat.....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op mei 27, 2010, 19:59:51
Gefeliciteerd, en welkom in de selecte groep Usher - minded people, mensen die kunnen genieten van goede muziek, weergegevn door speakers die een werkelijk uitmuntende prijs/kwaliteitsverhouding hebben.

einde reclame

Mooi dat je ze goed vind en geniet ervan, ik had al een vermoeden het was opeens ontzettend stil op jouw topic.

Neemt niet weg dat je altijd hier een keer langs mag komen, kun je horen hoe grote Ushers het doen, simpel gezegd de mini dancers in het kwadraat.....

Eindelijk een reclame die klopt. ;D

Was inderdaad even stil. Maar heb dan ook een groot aantal cd's weer heerlijk kunnen beluisteren. Heb halverwege juli vakantie en kom dan zeker even bij je langs, ben wel nieuwsgierig naar je set. Stuur je deze week even een PM om wat te gaan afspreken.