De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ejorne

Citaat van: Koen K op augustus  6, 2011, 13:41:16


8)

Gaaf!

Ik heb daar vroeger nog wel eens mee gespeeld bij een ma(a)t(ennaaier)  :-X
Haha, sorry voor de haakjes, het was voorheen een vriend wat later toch niet echt zo bleek te zijn...
Maar die tijd wel leuk met twee sl1200mkii en een mengpaneeltje van die happy hardcore en zoete trance mixen.
Als ik er nu een had zou ik er andere dingen mee doen...  8)

Koen K

Haha, ja, deze mag lekker rustig rondjes draaien. Sowieso zal scratchen met de Benz wel niet zo verstandig zijn  ;D

morca

Goed bezig weer Koen,boven staat er ook nog 1 ,als ik een mooie preamp en wat platen had stond ie beneden .
Klinkt goed he zo,n ouderwets plaatje  :D

morca

Citaat van: Ejorne op augustus  6, 2011, 14:00:05
Gaaf!

Ik heb daar vroeger nog wel eens mee gespeeld bij een ma(a)t(ennaaier)  :-X
Haha, sorry voor de haakjes, het was voorheen een vriend wat later toch niet echt zo bleek te zijn...
Maar die tijd wel leuk met twee sl1200mkii en een mengpaneeltje van die happy hardcore en zoete trance mixen.
Als ik er nu een had zou ik er andere dingen mee doen...  8)
Veel te hoge BPM  ;) ,dat kon hij echt goed. En dat andere ook ja.

Ejorne

Citaat van: morca op augustus  6, 2011, 14:25:51
Veel te hoge BPM  ;) ,dat kon hij echt goed. En dat andere ook ja.


Ja, lachuh...  :P

Als we dan bij M op bezoek kwamen en er stond muziek aan dat in plaats van     boem       boem       boem, pokpokpok deed. Dan wisten we al genoeg.
H was er ook en hij had een tape van zijn eigen mix meegenomen...

:hehe:


Koen K

Citaat van: morca op augustus  6, 2011, 14:23:38
Goed bezig weer Koen,boven staat er ook nog 1 ,als ik een mooie preamp en wat platen had stond ie beneden .
Klinkt goed he zo,n ouderwets plaatje  :D

Nou!  ;)

morca

Bij M zouden we eens een bakkie moeten gaan doen,vind ie leuk en wij ook wel denk ik.

Koen de SDXen en zaten toch ook al inelkaar,die heb ik nog niet af gezien ,ben wel benieuwd hoe ze eruit zien en spelen

Koen K

Ja, de subwoofers zijn ook min of meer af. Ze zijn nog steeds van kaal MDF maar ik heb niet echt het idee dat ik daar verder nog wat aan ga doen  ;D  Ze spelen erg goed... Heel strak, eigenlijk zodanig dat je niet echt doorhebt dat ze meedoen.

Roger Black

Leuk dat er weer leven in je topic zit Koen. Lekker ploatjes draaien!

Dirk

Citaat van: Roger Black op augustus  6, 2011, 17:56:00
Leuk dat er weer leven in je topic zit Koen. Lekker ploatjes draaien!
het is weer eens wat anders dan plaatjes lassen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Koen K

Citaat van: Roger Black op augustus  6, 2011, 17:56:00
Leuk dat er weer leven in je topic zit Koen. Lekker ploatjes draaien!

Dank je  :smile:

Nu nog iets verzinnen om het spul fatsoenlijk neer te zetten... Het wordt inmiddels wel een beetje een bij elkaar geraapt zootje qua opstelling  ;)

Citaat van: Dynky op augustus  6, 2011, 17:57:16
het is weer eens wat anders dan plaatjes lassen  ;)

Ja precies, daar ben ik momenteel wel een klein beetje op uitgekeken zo nu en dan  :P

morca

Citaat van: Koen K op augustus  6, 2011, 17:15:16
Ja, de subwoofers zijn ook min of meer af. Ze zijn nog steeds van kaal MDF maar ik heb niet echt het idee dat ik daar verder nog wat aan ga doen  ;D  Ze spelen erg goed... Heel strak, eigenlijk zodanig dat je niet echt doorhebt dat ze meedoen.
Ah die van jouw is net zo ver af als de mijne,ik heb eenbandpass gebouwd net af ook kaal MDF  :D http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113722.msg1996960#msg1996960
2 van die kleine jongens zullen zeker wel strak spelen,plus dat ze samen weer lekker groot zijn,mooie set zo ben erg benieuwd hoe je ze af gaat werken.
Ik zit aan houtfineer te denken,dezelfde kleur als de Onixen

Koen K

Ik denk dat ik ze niet ga afwerken eigenlijk  :blush:

Wat een kast zeg, die sub!   :blink:

morca

Citaat van: Koen K op augustus  6, 2011, 19:53:06
Ik denk dat ik ze niet ga afwerken eigenlijk  :blush:

Wat een kast zeg, die sub!   :blink:
Joekel he  ;D was de optimale berekenig om mijn doel te halen.
Hulp gehad op het zelfbouwforum daarbij,hij zet lekker aan met film kijken  :D

chansig

Koen, mooie DT idem voor het element....denk ik...want die ken ik niet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

@ Marco:  Gaaf hoor  :smile:  Die zal vast voldoende druk kunnen halen  8)

@ Hans:  Dank je! Rood heeft hetzelfde element in zijn LP12. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe erg lekker vind klinken. Mooi open en zuiver, zelfs de hoge tonen kloppen naar mijn idee behoorlijk goed.

morca

Citaat van: Koen K op augustus  6, 2011, 21:06:01
@ Marco:  Gaaf hoor  :smile:  Die zal vast voldoende druk kunnen halen  8)

@ Hans:  Dank je! Rood heeft hetzelfde element in zijn LP12. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe erg lekker vind klinken. Mooi open en zuiver, zelfs de hoge tonen kloppen naar mijn idee behoorlijk goed.
Na wat afstelwerk speelt hij erg mooi met de gesloten mee,en zet inderdaad aardig wat extra druk en trillingen aan.
Maar wel allemaal heel detailrijk en binnen de perken,het moet wel mooi bij de rest aansluiten

Koen K

Je wil natuurlijk niet de kamer uit rollen als je lekker een muziekje zit te luisteren. Heb je verschillende instellingen voor film en muziek?

morca

Citaat van: Koen K op augustus  6, 2011, 21:18:55
Je wil natuurlijk niet de kamer uit rollen als je lekker een muziekje zit te luisteren. Heb je verschillende instellingen voor film en muziek?
Nou ik had hem wel aardig hard staan,hij is net nieuw he,maar ben hem echt net nu een beetje beter naast de gesloten af te stellen.
Voor muziek allen de gesloten en inderdaad iets minder in de 20 to 50 hz,dan wil je echt detail horen.
Maar voor film gebruik ik inderdaad een andere setting iets meer in de bovengenoemde freq,geen boost maar minder demping,en de bandpass erbij aan,die ook weer apart erbij ingeregeld moet worden,leuk houd je even bezig.Maar hij staat bijna goed  :D

Was een leuk projectje om te bouwen,en daarna voor het eerst te horen.Hij kan het huis echt laten kreunen  :popcorn:

Koen K

Godverdegodverdegodver  >:(

De MiniDSP heeft mijn tweeters opgeblazen! Stom kloteding   >:( >:(

morca

Citaat van: Koen K op augustus 13, 2011, 11:49:03
Godverdegodverdegodver  >:(

De MiniDSP heeft mijn tweeters opgeblazen! Stom kloteding   >:( >:(
Met aan en uit zetten ofzo ??
Mooi klote man,ik heb met die 1124 hier ook al eens een megaklap uit de woofer horen komen,die dsp zijn Kxt dingen met aan en uit zetten

Koen K

Nee, de MiniDSP is op een plankje geschroefd dat in een kastje staat. Daar liep ik (eigenlijk nog zachtjes) tegenaan en hoppa... Pieeeep --- stilte...

morca

Citaat van: Koen K op augustus 13, 2011, 11:53:38
Nee, de MiniDSP is op een plankje geschroefd dat in een kastje staat. Daar liep ik (eigenlijk nog zachtjes) tegenaan en hoppa... Pieeeep --- stilte...
storing door een stoot ertegen aan,waren het dure tweeters?
Ik had toen gelukkig de woofer niet stuk.

Nou succes weer Koen hopelijk heb je gauw je nieuwe tweeters.
En eens kijken waarom die dsp dat doet da wil je niet nog eens

Koen K

NEO3 PDR's... Niet zo vreselijk duur, maar toch weer dik 60 euro per stuk...

Ik denk dat ik een andere DSP ga zoeken. Dit ding heeft me al een versterker gekost en nu dus ook de tweeters nog  ::)

morca

Citaat van: Koen K op augustus 13, 2011, 11:57:27
NEO3 PDR's... Niet zo vreselijk duur, maar toch weer dik 60 euro per stuk...

Ik denk dat ik een andere DSP ga zoeken. Dit ding heeft me al een versterker gekost en nu dus ook de tweeters nog  ::)
Wow ook al een amp,dus niet zo goed,Ejorne wilde er ook 1 kopen gelukkig heeft hij dat niet gedaan.
Hij koopt de nieuwe classe D met dsp van behringer,komt een paar watjes tekort van de DS4 ,die staat nu bij  mij  :D

Jammer man het is toch weer geld tweeters Amp dsp eruit en weer een nieuwe,succes hopelijk heb je je pech gehad nu