De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

hoewel Lignum ook voor hout wordt gebruikt :unsure:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

#776
Ach zo... Ik had de link nog even niet gelegd... Het is al een jaartje of acht terug dat ik voor het laatst Latijn las  :P

Silva betekent 'bos' en Orator 'spreker'... Ik vermoed dat ze destijds geen luidsprekers hadden  ;D

Maar iets met Silva spreekt me wel aan...

Robbert54

Citaat van: Koen K op maart 16, 2011, 19:51:46
Ach zo... Ik had de link nog even niet gelegd... Het is al een jaartje of acht terug dat ik voor het laatst Latijn las  :P

Silva betekent 'bos' en Orator 'spreker'... Ik vermoed dat ze destijds geen luidsprekers hadden  ;D

Maar iets met Silva spreekt me wel aan...
Ja Silva is oud Latijn dacht ik. staat voor zowel bos als hout. Silva Auditus Of Silva Audio. S.A's
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

Silvae (het meervoud dus) kan met een beetje goede wil ook voor een verzameling ideeën doorgaan:

Citaat van: wikipediaSilva was used to describe the draft of a poets work which was composed impromptu in a moment of strong inspiration and which was then revised into a polished, metrical poem. This suggests that the Silvae are revised, impromptu pieces of occasional poetry which were composed in the space of a few days' time

http://en.wikipedia.org/wiki/Silvae


Dan is het ineens wel erg toepasselijk gezien de aard van het ontwerp en de bouw ervan  :smile:

Robbert54

kijk! dat klinkt goed.

Silvae orator audio is nie echt wat want dan krijg je soa's :D Gewoon Silvae's 8)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

Ja, dat lijkt me wel wat. Ik denk dat jij de fles wijn verdiend hebt  8)

Robbert54

Citaat van: Koen K op maart 16, 2011, 20:08:55
Ja, dat lijkt me wel wat. Ik denk dat jij de fles wijn verdiend hebt  8)
;)

Misschien kun je de uiteindelijke naam nog door Raymen in rvs laten zetten? mooi klein onderaan ofzo?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

Het zou kunnen, maar het risico met dat soort dingen is dat het al snel een beetje overdreven wordt. Ik zal het overdenken.

Ik ga je binnenkort een PM sturen om je een flesje wijn te komen brengen  ;)  Of lust je dat niet?

Robbert54

Citaat van: Koen K op maart 16, 2011, 20:14:53
Het zou kunnen, maar het risico met dat soort dingen is dat het al snel een beetje overdreven wordt. Ik zal het overdenken.

Ik ga je binnenkort een PM sturen om je een flesje wijn te komen brengen  ;)  Of lust je dat niet?
Ik drink geen alcohol,  ;) Hoef er ook niks voor te hebben. Het is al een eer als ik de winnaar ben :D

Maar je hebt wel gelijk. Heel klein zou misschien wel mooi zijn, maar ben bang dat Raymen zoiets ook niet kan, maar het zou ze wel helemaal uniek maken, voor zover ze dat nu al niet zijn :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kwabbernoot

Citaat van: The Vampire op maart 16, 2011, 20:07:10
Silvae orator audio is nie echt wat want dan krijg je soa's :D
:laugh: Ik snap dat Koen hier niet voor kiest maar ik ben helemaal voor.   :worship:

Groeten...

morca

Wat is het mooi geworden man,jij heb echt je best gedaan supersnel af ook.
Ziet er echt geweldig uit,zo,n houten kist past goed bij mijn speakers,ook maar eens over denken

mooie naam ook :thumbs-up:

Zal wel gaaf klinken zit je nu ook te luisteren zeker ;)

Koen K

Citaat van: Kwabbernoot op maart 16, 2011, 20:54:48
:laugh: Ik snap dat Koen hier niet voor kiest maar ik ben helemaal voor.   :worship:

;D ;D ;D

Citaat van: morca op maart 16, 2011, 22:23:48
Wat is het mooi geworden man,jij heb echt je best gedaan supersnel af ook.
Ziet er echt geweldig uit,zo,n houten kist past goed bij mijn speakers,ook maar eens over denken

Dank je  :smile:  Het hout is ook wel mooi om mee te werken. Niet echt makkelijk, maar het geeft wel weer veel voldoening. MDF is maar saai!  ;)

Citaat
mooie naam ook :thumbs-up:

Zal wel gaaf klinken zit je nu ook te luisteren zeker ;)

Ik zit al vanaf 12 uur vanmiddag te luisteren ja  ;)  Echt heerlijk. Mooi schoon en ruimtelijk, dat wordt smullen als de subwoofers er straks nog bij staan te spelen  :smile:

B.

Als je nu al tevreden bent over het laag, hoef je de subs niet al te hoog te crossen. Dan lijkt mij 1 maal 15'' (of groter) een meer voor de hand liggende keuze.

Verder echt een super mooi project! De vaart zit er echt in!

Koen K

#788
Dank je  :smile:

De reden dat ik voor 2 subwoofers kies is omdat je ze dan zo kunt positioneren dat je behoorlijk wat (of zelfs alle, maar dan zou ik er vier nodig hebben) staande golven kunt elimineren. Ik werd daar laatst op gewezen op zelfbouwaudio en het komt op mij over als een verschrikkelijk zinnig verhaal  ;D

http://www.harman.com/EN-US/OurCompany/Technologyleadership/Documents/White%20Papers/LoudspeakersandRoomsPt3.pdf

(even doorscrollen naar pagina 14)

B.

Dat advies is zeker zinnig, maar je moet niet zomaar 2x de Sd rekenen om aan te geven hoeveel reserve je hebt in het laag (niet dat ik zeg dat je dat doet!).
Een dubbele opstelling in het laag is ook een moeilijkere opstelling. Ik heb 2x 12'' laag in mijn fronts en ik hoor duidelijk dat mijn ruimte niet gelijkvormig genoeg is. Nu is het wel zo dat je wat staande golven tegen gaat, maar lang niet alle. Er moet sowieso DSP aan te pas komen voor de onderlinge verschillen, maar dat ga je al doen las ik.

Een enkele subwoofer met DSP is gemakkelijker en KAN in-room, met de nodige correctie, net zo vlak weergeven.

morca

#790
Mdf is wel saai maar als je de zwarte variant hebt,die is veel stijver demp al beter kist klinkt veel doffer net of hij al is afgedempt tov gewoon mdf
Dat is ideaal voor subwoofers,ivm de eigenschappen
het nadeel is dat ik het nog niet in de winkel heb kunnen vinden,ik kreeg het altijd van mijn stiefvader die is standbouwer en deze soort gebruiken ze daar af en toe
Dan waren er ook altijd wat stukken weg :D

heb nog voor 1 15 inch staan,maar moet eigenlijk ook nog 2 gepoorte kisten bouwen
Of ik moet deze goed afdempen vanbinnen,wat heb jij gebruikt,ik zoek nog goeie demping voor een gepoorte kist
Nu zit er van die zooi vd bouwmarkt in wat ik er ooit in een ver verleden eens heb ingezet,daar zijn betere varianten voor.

Wel echt heel netjes dat je dit in 3 weken hebt gebouwd Koen,ik houd daar wel van doe dit zelf ook vaak.
Jammer genoeg was bij mijn laatste project het buget een beetje op,dus de afwerking en aansturing moet maar later in het jaar dan

Ben benieuwd waneer je subs klaar zijn....... :D

Koen K

@ B.:  Nee, klopt, maar ik ga van de specificaties van de fabrikant uit. Die geeft aan dat deze subwoofers vanaf 20 Hz met 250W belastbaar zijn. Mijn kamer is bovendien behoorlijk regelmatig (en symmetrisch) van vorm, dus dat scheelt ook weer. De MiniDSP zou als het goed is de overblijvende ellende voor z'n rekening kunnen nemen.

Een volgende overweging is dat ik met deze 10" woofers, die maar een gesloten kast van 24 à 30 liter nodig hebben, kleine subwoofertjes kan maken die hopelijk niet al te erg opvallen in mijn kamer.

@ Marco:  Ja, dat spul heb ik ook gezien. Het is via internet wel te krijgen trouwens.

Ik heb als dempingsmateriaal een mengsel van Pritex (die bouwmarktzooi ;D ), Deflex (zware siliconen-achtige platen), twaron angelhair en een dot schapenwol gebruikt. Deflex is mooi zwaar spul, maar schijnt ook erg duur te zijn. Ik heb het mijne cadeau gekregen van een mede-hobbyist.

Dank voor het compliment... Ik hoop dat het met de subs net zo voorspoedig gaat. Maar daar laat ik gewoon lekker wat stukken MDF voor op maat zagen. Hoef ik de boel alleen nog in elkaar te lijmen en te verven  ;)

AbZ

#792
Citaat van: The Vampire op maart 16, 2011, 20:07:10
Gewoon Silvae's 8)
oeps, dat bennen 2 meervoudens  :devil:  (of is dat alvast voor subs erbij :sly: )


@Koen:  wow wat een snelheid   :o  en vaardigheid  :worship:

Koen K

Dank je  :smile:  Dat het zo snel is gegaan is deels omdat ik niet zo lang in het stof wilde zitten hier  ;D

Ejorne

Inderdaad erg mooi. Wow!  O0

Wanneer komen de Silvae op de markt en tegen welke prijs?   :headbanging:

morca

Citaat van: Koen K op maart 17, 2011, 00:55:36
@ B.:  Nee, klopt, maar ik ga van de specificaties van de fabrikant uit. Die geeft aan dat deze subwoofers vanaf 20 Hz met 250W belastbaar zijn. Mijn kamer is bovendien behoorlijk regelmatig (en symmetrisch) van vorm, dus dat scheelt ook weer. De MiniDSP zou als het goed is de overblijvende ellende voor z'n rekening kunnen nemen.

Een volgende overweging is dat ik met deze 10" woofers, die maar een gesloten kast van 24 à 30 liter nodig hebben, kleine subwoofertjes kan maken die hopelijk niet al te erg opvallen in mijn kamer.

@ Marco:  Ja, dat spul heb ik ook gezien. Het is via internet wel te krijgen trouwens.

Ik heb als dempingsmateriaal een mengsel van Pritex (die bouwmarktzooi ;D ), Deflex (zware siliconen-achtige platen), twaron angelhair en een dot schapenwol gebruikt. Deflex is mooi zwaar spul, maar schijnt ook erg duur te zijn. Ik heb het mijne cadeau gekregen van een mede-hobbyist.

Dank voor het compliment... Ik hoop dat het met de subs net zo voorspoedig gaat. Maar daar laat ik gewoon lekker wat stukken MDF voor op maat zagen. Hoef ik de boel alleen nog in elkaar te lijmen en te verven  ;)
Heb jij dat zwarte mdf ergens gezien?Waar dan :D ikke hebbe

Koen K

Citaat van: Ejorne op maart 18, 2011, 15:41:46
Inderdaad erg mooi. Wow!  O0

Wanneer komen de Silvae op de markt en tegen welke prijs?   :headbanging:

Dank je!  :smile:

Haha, geen gek idee om ze op de markt te brengen. Of het rendabel zou zijn is vraag 2  ;)

Citaat van: morca op maart 18, 2011, 17:00:25
Heb jij dat zwarte mdf ergens gezien?Waar dan :D ikke hebbe

http://www.fineer.nl/frontend/core/contentSectionID/115/

donaldk


Koen K

Bij mij doet 'ie het wel... Misschien heb ik een cookie van ze gekregen?

Bij mij stond er als customerID trouwens nog 54 bij:

http://www.fineer.nl/frontend/core/contentSectionID/115/customerID/54

Ejorne

zo doet het linkje het wel...