De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikeske

jammer om te horen dat ze weg gaan  :(
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Interficior

Wat voor auto ben je eigenlijk van plan te kopen? E24?
Take it or lease it

Koen K

Ik héb gisteren een E30 320i touring opgehaald in Enschede... Maar er moet nog wel het een en ander aan gebeuren om hem eerst eens door de APK te krijgen en daarna netjes te maken  ;)

ivo1986

Citaat van: Koen K op april 13, 2010, 15:01:06
Ik héb gisteren een E30 320i touring opgehaald in Enschede... Maar er moet nog wel het een en ander aan gebeuren om hem eerst eens door de APK te krijgen en daarna netjes te maken  ;)

Is dit de reden van de verkoop van de kefs?

Koen K

Ja... Ik wilde dat een financiële impuls geven. Momenteel zit ik naar mijn R102's, de kleinste broertjes van de 107's, te luisteren en eigenlijk valt het prima te doen zo  :smile:

Koen K

Dat valt niet tegen, trouwens... Die 102's blijven verbazen. De versterker is natuurlijk ietwat overkill, maar goed.  :laugh:

Audia


Ik herken dat wel dat het niet tegenvalt met de kleinere broertjes.
Had zelf Reference Three en One. Op een moment heb ik de One voor gehad.
Je hoort natuurlijk wel verschil maar dat is dan kleiner dan je van tevoren dacht.
Helaas hoor je dat het verschil toch wel erg groot is als je dan weer de Three voor zet.
Heel gek vond ik dat.

Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Koen K

#457
Ja, dat is denk ik ook een kwestie van wennen. Je hoort wel familietrekjes maar in dit geval is het toch wel een aardig verschil. De 107 heeft minder kleuring en is 'genadelozer' dan de 102, die ook wel erg eerlijk is maar je toch wat minder met de neus op de feiten drukt. Het laag van de 102's is trouwens bijzonder mooi. Hiermee houd ik het wel een tijdje uit  ;)

scrutinizer

Citaat van: Koen K op april 15, 2010, 22:45:27
Ja... Ik wilde dat een financiële impuls geven. Momenteel zit ik naar mijn R102's, de kleinste broertjes van de 107's, te luisteren en eigenlijk valt het prima te doen zo  :smile:

Electrolieten ontzien. :sneaky2:

Respect Koen.
Voor zover mijn inschatting van wat ik tussen de regels door las, geen gemakkelijke keuze.

Ik hoop dat de Beamer voldoet aan het plaatje voor je.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

#459
Dank je en dat is een juiste inschatting.

Gelukkig zijn de 107's door een echte liefhebber opgehaald en dat is natuurlijk fijn om te zien. Over de "little six" zal nog wel meer te lezen zijn binnenkort  ;)

Overigens heb ik via een ander forum een paar Audiostatic ES-300's aangeboden gekregen (gratis! :o ) dus ik denk dat ik daar binnenkort ook wat mee ga experimenteren...

scrutinizer

Citaat van: Koen K op april 16, 2010, 09:41:50
Dank je en dat is een juiste inschatting.

Gelukkig zijn de 107's door een echte liefhebber opgehaald en dat is natuurlijk fijn om te zien. Over de "little six" zal nog wel meer te lezen zijn binnenkort  ;)

Overigens heb ik via een ander forum een paar Audiostatic ES-300's aangeboden gekregen (gratis! :o ) dus ik denk dat ik daar binnenkort ook wat mee ga experimenteren...

Tot die tijd toch even de electrolieten ontzien. :dry:

Veel voorkomend in de little 'in line' six is een zwetende of doorgeslagen koppakking.

Maar ik heb het gevoel dat ik je hier niets nieuws vertel. ;)

Veel plezier met je project. :coffee:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Nee, dat komt wel in orde. We doen sowieso even rustig aan tot het ding helemaal in orde is (en door de APK  ::) ).

Koen K

Ik heb gisteren een nieuwe rechter speakerstand gekregen:



En hij doet het goed, dus mag blijven. Moet nog wel even betaald worden  :-X ;D

Aan de opstelling zal nog iets moeten gebeuren, hoewel er momenteel toch een heel best fundament onder de rechter frontspeaker ligt:


Gianno

Kijk, koen miste zijn ultrastrakke en zeer geweldige bas... en ging over tot desperate pogingen de briljante weergave van weleer te evenaren.  Wij kunnen Koen alleen maar toejuichen voor deze dappere poging.
Ps. als je binnenkort weer eens wilt meeten... ik ben benieuwd naar je huidige geluid man. Oh ja, en ik heb nog een zilveren schijf van je.

Koen K

Oh ja, da's waar ook  :P

Lijkt me leuk ja! Momenteel heb ik het nogal druk met mijn auto en gaat de meeste vrije tijd daarin zitten, maar laten we binnenkort inderdaad weer eens wat afspreken  :smile:

De sub doet het heel leuk samen met de kleine kefjes. Bedankt voor de toejuiching  ;D ;D

Gianno

Take your time, ik heb sinds vanochtend weer nieuw audio-speelgoed om me even zoet te houden. Maar ik blijf benieuwd naar de sub en de kleine Kefjes. Zeker omdat jouw oude Kef's mijn visie op Kef hebben doen herschrijven.

Mzzltov,

J

Koen K

Ik denk dat de kleintjes je ook weleens zouden kunnen bevallen  ;)

Tot snel man  :smile:

Koen K

Na het wegdoen van de KEF 107 heeft B. Gehakt (een medeforummer van Audiofreaks.nl) mij zijn Audiostatics aangeboden. Zo'n aanbod slaat niemand met een functionerend stel hersens in de wind en vandaag heb ik ze opgehaald. Er zou nog het een en ander aan moeten gebeuren maar na een kort testje bij Eelco thuis heb ik het er maar op gewaagd ze meteen mee naar Delft te nemen in plaats van ze eerst nog bij Jerry uit te laden voor reparatie. Ze staan nu te spelen  8)

Wie mijn kamer bezoekt krijgt onderstaande, toch wel ietwat bizarre beeld op het netvlies:



Het klinkt erg goed. Momenteel heb ik ze zonder subwoofer aangesloten en ik vind het qua laag alleszins meevallen. Tuurlijk, geen echte "duw" maar je hoort het nog best ver doorlopen. Ik wil de sub er op zich wel bij proberen, maar eerst een tijdje zo luisteren. Het zal trouwens zowel qua ruimte als qua geluid geen makkelijke taak worden om die in te passen  ;D

B. Gehakt, mijn dank is zeer groot  :-*

Marvin....

Welke Rel is dat eigenlijk Koen?

Koen K

Het is een Q100E. Ik moet nog even iets bedenken om het ding te kunnen plaatsen want vanaf z'n huidige plekje op de gang zal het denk ik niet echt iets worden met het geluid :P

Marvin....

Ruilen voor een Q50 ?
Uiteraard met bijbetaling van jouw kant.....  :D

Koen K

Uh-huh... Wat dacht je er zelf van  ;D

Marvin....

Ruimte besparende maatregelen kosten nu eenmaal geld.....  :shaun:

Koen K


Marvin....

Nee hoor, ik ben zeer tevreden met de Q50.
Lekker compact en zoveel hoeft hij hier nu ook weer niet te doen....

De Q50 staat het front minimaal te ondersteunen, geen LFE sub(je) dus.