De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Koen K

Je hebt ook genoeg conusoppervlak  ;)

Als ik zo zit te luisteren kan ik me trouwens nog best voorstellen dat de sub hier niet meer nodig gevonden zal worden...

Marvin....

Voor meer (conus)oppervlak zal ik toch echt moeten verhuizen, ben alleen bang dat dat nog even op zich zal laten wachten.

Wel apart Koen, dat je eerst met de Kef laagmonsters speelt en dan nu met huishoudfolie denkt geen sub nodig te hebben....
Apart gedoe, dat weergeven van geluid.....  8)

Koen K

Ik had het subje er net even bij staan en hij klinkt zo anders dan de elektrostaten... Liever wat minder laag dan dat het geen mooi geheel is. Maar wie weet komt het nog goed.

Aan de andere kant gaan die velletjes nog best diep (niet zo duwend, maar je hoort het allemaal een stuk beter dan ik verwacht had). Mijn kamer is dan ook niet zo groot.  ;)

Robbert54

Citaat van: Koen K op mei 17, 2010, 00:22:55
Na het wegdoen van de KEF 107 heeft B. Gehakt (een medeforummer van Audiofreaks.nl) mij zijn Audiostatics aangeboden. Zo'n aanbod slaat niemand met een functionerend stel hersens in de wind en vandaag heb ik ze opgehaald. Er zou nog het een en ander aan moeten gebeuren maar na een kort testje bij Eelco thuis heb ik het er maar op gewaagd ze meteen mee naar Delft te nemen in plaats van ze eerst nog bij Jerry uit te laden voor reparatie. Ze staan nu te spelen  8)

Wie mijn kamer bezoekt krijgt onderstaande, toch wel ietwat bizarre beeld op het netvlies:

Het klinkt erg goed. Momenteel heb ik ze zonder subwoofer aangesloten en ik vind het qua laag alleszins meevallen. Tuurlijk, geen echte "duw" maar je hoort het nog best ver doorlopen. Ik wil de sub er op zich wel bij proberen, maar eerst een tijdje zo luisteren. Het zal trouwens zowel qua ruimte als qua geluid geen makkelijke taak worden om die in te passen  ;D

B. Gehakt, mijn dank is zeer groot  :-*
wat ontzettend gaaf!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

erik s.

de A S houden wel van een stevige versterker. jammer dat ze niet wat verder naar voren kunnen, maar ja, dan wordt het bij jou net een hele grote hoofdtelefoon... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Koen K

Mijn versterker is gelukkig de minste niet dus die heeft er geen enkel probleem mee. Als ik de VU-meters zie zijn het inderdaad best speakers die wat sap vragen. Gisteren zat ik op een redelijk stevig luisterniveau te draaien en dan zit je tussen 50 en 100 W gemiddeld...

Gianno

Ik ken jouw luisterniveau, en das niet mis. Wat een bakbeesten zeg! Ik vond de KEF's al imponeren, en dit gaat nog wel even een stukje verder... Wederom is nieuwsgierigheid naar het geluid mij aan het overmeesteren.

Onwijs gefeliciteerd met deze briljante aankoop. De verkopende partij is inmiddels net zo boeiend (vernam ik na wat doorspitten op diverse fora).

Zijn deze speakers nog gemod door hem? 

Koen K

Nee, er zat een "experimentele behandeling" in en die kon niet blijven zitten.

Momenteel staat de sub er weer bij, gaat ook best lekker  :P

Koen K

P.S. Je bent natuurlijk van harte welkom, maar ik was er vanuit gegaan dat dat voor zich sprak  ;)

garmtz

Te gek, die Audiostatics! 8)

Koen K

Thanks... Ben er erg over te spreken!

Koen K

Gisteren heb ik toch weer wat zitten rommelen met de subwoofer en eigenlijk was het ineens niet zo gek moeilijk meer om hem te integreren. Door het gerommel met de kabels en dergelijke bleek het knopje van de subwoofer dat op "depth" hoort te staan de stand "slam" aangenomen te hebben. Geen wonder dat het eerst zo boemerig was  ::)

Nu speelt het erg leuk samen en ik denk dat ik de subwoofer, waarvan ik eigenlijk al had besloten 'm weer weg te doen, ga houden.

garmtz

Perfecte combi zo! Ik vind de REL Q100 een van de leukste subs van het merk ooit.

Koen K

Echt? Hoe dat zo als ik vragen mag?

hifiman

Cool, heb ze ook gehad deze speakers!  :)

Vond ze erg goed klinken, heb zelf alleen nooit echt de integratie met de sub naar wens gekregen.
Uiteindelijk weer vrij snel weggedaan om een echtscheiding te voorkomen  ;)

Veel plezier ermee!  :pompom:

Koen K

garmtz

Citaat van: Koen K op mei 18, 2010, 11:09:26
Echt? Hoe dat zo als ik vragen mag?

Ik vond (destijds, toen de Q100 nog op de markt was) de ST serie woofers erg 'warm' (lees: vervormd) klinken. De Q100 vond ik sneller en strakker. Er is een hele fijne woofer gebruikt in dit model. De Q200/Q400/Quake/Q50 vond ik allemaal minder. Pas in de huidige R-serie zijn ze weer op het juiste pad, vooral met de topper, de 505.

Ik heb in een high-end surround setup destijds 2x de Q100 gebruikt in stereo.

stone56

Proficiat Koen. Dat zijn echte speakers ;) Midden en hoog op heel hoog niveau. Het laag vond ik in mijn niet al te grote luisterruimte ook best goed. Ik heb er met QUAD versterking veel van genoten een aantal jaren geleden.
It's only rock 'n roll (but I like it)

Koen K

@ Garmt:  Begrepen... Ik vind hem nu ook erg goed z'n werk doen. De integratie kan nog wat beter, maar ik mag, gezien ik het tot nu toe op het oor gedaan heb, niet klagen.

@ Stone:  Dank je  :smile:  Het zijn inderdaad fijne speakers. En eigenlijk vind ik ze er ook nog geweldig uitzien  ;D

Sol

Gefeliciteerd met de Audiostatics en de REL! ;)
Ziet er zeer strak en gaaf uit, wat een beesten zeg.
En zoals je zelf al zei, zo'n aanbod sla je natuurlijk niet uit de wind.
Merk je nou veel verschil in je geluidsbeeld, met de elektrostaten?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Koen K

Dankjewel!  :smile:

Ik moet zeggen dat die elektrostaten wel heel erg mooi klinken hoor, ondanks dat ik een beetje bang was dat het in mijn kamer slecht zou uitpakken. Dat valt erg mee, waarschijnlijk weer dankzij de schuine stukken dak.

Het geeft een "clean" geluid, dat op mij dan vooral heel erg zuiver overkomt. Ook zonder subwoofer schiet het in mijn kamer trouwens niet aan body tekort. In wat grotere ruimtes - heb ze ook al in een wat grotere kamer gehoord - merk je wel dat ze zonder sub niet erg weten te overtuigen in het laag. Het gaat nog best wel diep maar de druk die een groter conussysteem zet krijgen ze niet voor elkaar.

Daar is die REL dus heel geschikt voor. Vooral omdat 'ie lekker "snel" en tamelijk droog klinkt, dat past goed bij de Audiostatics. En deze elektrostaten gaan diep genoeg om te zorgen dat de aansluiting niet zo vreselijk kritisch meer is als wanneer je hem bij iets van 80 Hz moet maken.

Sol

Dat is weer mooi meegenomen dan, en ze zijn natuurlijk ook zeker niet lelijk! 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Koen K

Neuh, inderdaad, ik vind het geweldige dingen  8)

En ik krijg, toch wel een beetje tot mijn verbazing, alleen maar positief commentaar van vrienden & huisgenoten, tot nu toe. Ik had wat meer onbegrip verwacht maar de algemene tendens is wel dat men het stoer vindt.  ;D

garmtz

Ik zou de REL echt veel lager aankoppelen... Zeker beneden de 60 Hz, liefst beneden de 45 Hz... Je zou eigenlijk een RTA moeten hebben om het echt goed te doen... 80 Hz is theoretisch een vrijwel onhoorbare overgang, maar je zult merken dat je in de loop der tijd echt een lagere frequentie zult willen gaan kiezen.

Elektrostaten zijn minder kritisch in het laag in een kleinere ruimte, juist door het dipool-karakter van het paneel. Reden dat het in jouw kamer waarschijnlijk zo goed gaat.