De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

#425
Citaat van: Kwabbernoot op maart 20, 2010, 13:11:08
Ik ben het wel met Koen eens. Vinyl klinkt anders maar in mijn beleving niet beter, hooguit net zo goed. Vinyl brengt wel een hoop emotie met zich mee wat die aluminium schijfjes niet hebben maar dat heeft m.i. niets met de weergave te maken maar alles met de handelingen en formaat. Jaja, groter is echt beter.

Groeten..

Kwabber, er is voorzover niemand hier :lookaround: die dat tegenspreekt. Neemt niets weg aan het feit dat deze 'emotionele eigenschap' in vinyl playback ( voor jullie ook evident ) wel degelijk met de weergave ervan te maken heeft.

En is m.i. toch 'hetgeen' ons vaak geboeid, voor langere tijd tussen die kasten in zittend, laat mijmeren.


;)

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben echter een nogal sterk rationeel keerlke. Ik herken de emotie die erbij komt. De koppeling daarvan met de luisterervaring is bij mij heel klein.

Groeten...

scrutinizer

#427
Citaat van: Kwabbernoot op maart 20, 2010, 14:22:49
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben echter een nogal sterk rationeel keerlke. Ik herken de emotie die erbij komt. De koppeling daarvan met de luisterervaring is bij mij heel klein.

Groeten...

Natuurlijk voor een ieder zijn beleving.
Ik heb na 'verloop van tijd' mijn voorkeur aan het emotioneel content in de weergave gegeven.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

#428
Die emotionele content ligt voor mij vrijwel geheel bij de muziek... Weergave is inmiddels bijna (op het uiterlijk van de set na) alleen aan rationele overwegingen onderhevig.

scrutinizer

#429
Citaat van: Koen K op maart 21, 2010, 11:32:49
Die emotionele content ligt voor mij vrijwel geheel bij de muziek... Weergave is inmiddels bijna (op het uiterlijk van de set na) alleen aan rationele overwegingen onderhevig.
:)

M.i. ligt het 'emotionele' content embedded in de recording en is het gelegen aan onze weergave keten ons dit content in meer of mindere maten te laten (her)beleven.
Gezien de discussie breng ik het maar onder in het hokje 'My-Fi.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Dat klopt... Maar voor mij is de weergave eerder een (weliswaar belangrijke) randvoorwaarde dan een doel op zich... MyFi dus, inderdaad.


Dit kreeg ik trouwens net door. De frontjes van de Scepters zijn ook gemonteerd. De nieuwe eigenaar is erg over de speakers te spreken  ;)





scrutinizer

Citaat van: Koen K op maart 21, 2010, 14:29:29
Dat klopt... Maar voor mij is de weergave eerder een (weliswaar belangrijke) randvoorwaarde dan een doel op zich... MyFi dus, inderdaad.


Dit kreeg ik trouwens net door. De frontjes van de Scepters zijn ook gemonteerd. De nieuwe eigenaar is erg over de speakers te spreken  ;)





Als met 2 woorden een hele zin geschreven te hebben, Koen. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Je kunt ervan op aan dat daar nog verder over uitgeweid zal worden  ;)

Koen K

Geen updates (saai hè) maar wel een mooie avondfoto.  8)


Alex Groningen

Zier er inderdaad erg leuk uit zo.

Koen K

Thanks... Ik zou nog steeds wel een grotere kamer willen maar ik zit hier eigenlijk goed genoeg om geen grote haast te hebben wat dat betreft  :smile:

Gianno

Citaat van: Koen K op april  9, 2010, 21:58:53
Thanks... Ik zou nog steeds wel een grotere kamer willen maar ik zit hier eigenlijk goed genoeg om geen grote haast te hebben wat dat betreft  :smile:

Ja man, ik heb een klein huisje... maar vergeleken met jouw kamer is mijn woonkamer een soort balzaal. Toch klinken de Kef's erg goed bij je.

Upgrades.... ze komen vanzelf wel ;)

Marvin....

zie ik dat nu goed en staat er gewoon een mini subje van Sony in de kast?
of is dat je pc?  :D

Koen K

Dat klopt... Is van het surroundsetje (plastic fantastic ;D )

Marvin....

ah ik snap hem, HT-forum....  :clapping:

Koen K

Ik moet een surroundset hebben... 5 x KEF 107 (en wat voor subwoofer dan ??? )

BuSpu


S@m




CitaatThanks... Ik zou nog steeds wel een grotere kamer willen maar ik zit hier eigenlijk goed genoeg om geen grote haast te hebben wat dat betreft 

Wel een leuke overbuuf...?

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Koen K

Wel gaaf... Maar te weinig ruimte en momenteel andere financiële prioriteiten...

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

jeroenudb

Ziet er mooi uit hoor Koen!

Koen K

Dank je  :smile:

Citaat van: erik s. op april 13, 2010, 08:16:43
ze zijn idd niet bescheiden van afmetingen, maar wel kwa prijs...  ;D

Wel verleidelijk, maar er zit met het oog op de auto een downgrade qua speakers aan te komen voor mij... Vandaar dat éxtra speakers niet echt een optie zijn momenteel...

chansig

1 april is toch allang geweest ?

Wel jammer om je droomspeakers mogelijk te gaan verkopen...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Yep... Het was eerst een grap maar nu wel serieus.

Enneh... Droomspeakers ruilen voor droomauto... Ik zit er niet zo mee  ;)