Blu Ray speler Pio of Pana

Gestart door Xander32, april 14, 2009, 17:57:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Beste Ht-ers,

Waarschijnlijk is er voor mij wel een mooi dealtje te sluiten indien ik direct met de plasma (Pana) een Blu Ray speler aanschaf. Maximaal €400,- voor de Blu Ray. Na enig onderzoek zit ik te denken aan een Pioneer BDP-51FD of een Panasonic DMP-BD80.

- Welke is te prefereren, waarom?
- Zijn er in deze prijsklasse nog andere/betere alternatieven?

En waarschijnlijk echt een dombo-vraag  :crazy:, maar: kan ik met de komst van een Blu Ray speler gerust afscheid nemen van mijn dvd-speler (Yamaha DVD S1700) of zal deze de dvd`s beter afspelen dan de Blu Ray speler (zowel betreffende het beeld als het geluid)?


Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#1
http://www.areadvd.de/hardware/2009/...gleich_1.shtml

Leuke, informatieve test met aktuele spelers. De Pioneers komen hier nadrukkelijk beter uit de tests dan de Panasonics. Ik besef dat de Pio`s ook een stukje prijziger zijn.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nooff

Heb zelf de 51FD puur omdat ik sowieso de Pana's veel te plat en plastic vindt. De Pioneer heeft veel mogelijkheden m.b.t. het tweaken van het beeld. Nadeel is dat de Pio langzaam is, maar als hij eenmaal draait dan is zowel het plaatje als het geluid echt fenomenaal!

Xander32

http://tweakers.net/nieuws/59608/pioneer-brengt-drie-nieuwe-blu-rayspelers-uit.html

Gezien de komst van nieuwe Pioneers allicht wijs om nog ff te wachten - deze zullen de prijzen van de huidige waarschijnlijk mooi drukken. Dan komt misschien wel de LX71 binnen mijn bereik  :inlove:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nooff

De LX71 is gelijk aan de 51FD op een paar "leuke" features na zoals de touchbuttons, maar het audio en video gedeelte is, ook al zeggen ze dat de 71 "getweaked" is echt gelijk aan elkaar. Misschien dat je het verschil merkt op een groter dan 60" tv?

raindog

Citaat van: Xander32 op april 14, 2009, 17:57:23Pioneer BDP-51FD of een Panasonic DMP-BD80.
- Welke is te prefereren, waarom?
- Zijn er in deze prijsklasse nog andere/betere alternatieven?

Heb zelf de Pioneer BDP-51. Qua beeld/geluid is deze volgens de testen net iets mooier dan de Panasonic. Maar als het andersom was had ik waarschijnlijk ook de Pioneer gekocht. Omdat het nu eenmaal mooi combineert mijn Pioneer TV en bediening via één systeemafstandsbediening, Kuro Link, toch wel prettig is. Omdat je een nieuwe Panasonic aanschaft zou ik in eerste instantie een Panasonic kiezen zodat je gebruik kunt maken van de Viera Link mogelijkheden. De Panasonic DMP-BD80 is dan een uitstekende keuze.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Xander32

#6
CitaatOmdat je een nieuwe Panasonic aanschaft zou ik in eerste instantie een Panasonic kiezen zodat je gebruik kunt maken van de Viera Link mogelijkheden. De Panasonic DMP-BD80 is dan een uitstekende keuze.

Dank je voor de reply  :thumbs-up:. Maar bij mij gaat kwaliteit van beeld en audio voor het gebruiksgemak. En de Pioneers zien er ook nog eens vele malen beter uit. Gisteren weer even wezen kijke naar plasma Panasonic 46G10 en Panasonic Blu ray speler. Plasma, en ook die van Panasonic heeft mijn overtuiging. De betreffende Blu ray van Pana: wat betreft looks wel erg 'instap'. Aangaande beeld- en geluidskwaliteit: ik was onder de indruk - maar heb ook niet kunnen vergelijken, ik heb geen referentie.

Waar ik mee blijf zitten:
CitaatEn waarschijnlijk echt een dombo-vraag  :crazy: , maar: kan ik met de komst van een Blu Ray speler gerust afscheid nemen van mijn dvd-speler (Yamaha DVD S1700) of zal deze de dvd`s beter afspelen dan de Blu Ray speler (zowel betreffende het beeld als het geluid)?

En wat ik ook niet duidelijk heb: de beste verbinding Blu ray speler en plasma = hdmi, maar wat is de beste verbinding aangaande het geluid. Mijn receiver betreft een Marantz SR6001, deze heeft slechts hdmi 1.1.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

raindog

Qua dvd-kwaliteit heb ik niet veel referentie. Ik had eerst een Panasonic DVD-S97 waar ik erg tevreden mee was wat betreft beeldkwaliteit (Faroudja chip) en instellingsmogelijkheden. De Panasonic DVD-S97 ligt ongeveer op gelijk niveau ligt met jouw Yamaha en de Denon 1930. De Pioneer BDP-51 doet met dvd's niet of nauwelijks onder voor de S97 maar is wel minder uitgebreid instelbaar. Ook is het jammer dat de Pioneer geen DVD-audio kan afspelen maar dat waren voor mij niet genoeg redenen om de Panasonic er nog naast te laten staan dus heb ik 'm verkocht.

De Panasonic DMP-BD80 heeft als voordeel het eerder genoemde Viera Link en de BD-live mogelijkheid. Als je looks en kwaliteit belangrijk vindt zou ik voor de Pioneer gaan.

Overigens, waarom dan niet ook voor een Pioneer plasma kiezen? Het is wellicht off-topic maar als je een 50" kunt plaatsen is het zeker een idee om eens rond te neuzen naar een Pioneer 508, 5080 of zelfs 5090. Wanneer je uiterlijk belangrijk vind is het een vergelijking zeker waard met de Panasonic G-serie.

Jou vraag betreffende de audio-aansluiting laat ik liever aan de deskundigen over. Ben niet zo bekend met AV-receivers. Mij lijkt het echter dat, wanneer je receiver niet HDMI-1.3-compatibel is, je het beeld (1080p met deepcolor vereist nu eenmaal 1.3) het best direct van blu-ray naar TV stuurt en je audio via analoge/optische uitgangen op je receiver aansluit.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

celerontje

Blu-ray ondersteund geen deep color, is gewoon 24 bitdiepte, net als DVD.
En voor 1080p heb je geen HDMI 1.3 nodig, dat ondersteund elke HDMI versie.
Sterker nog, HTip laat gewoon 1080p/24 en 1080p/60 via zijn 3 jaar oude HDMI 1.1 receiver lopen i.c.m. PCM 5.1 audio, werkt perfect! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

#9
CitaatOverigens, waarom dan niet ook voor een Pioneer plasma kiezen? Het is wellicht off-topic maar als je een 50" kunt plaatsen is het zeker een idee om eens rond te neuzen naar een Pioneer 508, 5080 of zelfs 5090. Wanneer je uiterlijk belangrijk vind is het een vergelijking zeker waard met de Panasonic G-serie.
De Pioneer schermen zijn m.i. zowel kwalitatief als optisch fraaier dan de Panasonic, maar indien ik een Pioneer wil kopen die voldoet aan mijn wensen dien ik minimaal €2000,- af te tikken(LX5090). Dat zijn er 500 meer dan dat ik wil uitgeven voor een tv. Enne, een 50-er = teveel van het goede.

Indien ik wil anticiperen op de nieuwste audioformats dien ik dus (minimaal) te gaan voor een Panasonic BD80 of een Pioneer LX71 (¿¿¿), deze hebben ook analoge uitgangen.

Dan dien ik de blu ray speler middels hdmi met de tv te verbinden, tot zover helder, maar dan het audio gedeelte: de opties zijn dan middels digi coax, middels analoge coax of middels hdmi (Marantz Sr6001 - 1.1 hdmi)...

Wie kan mij, het liefst in Jip & Janneke taal uitleggen:
- wat is in 'mijn situatie' (blu ray speler met ook analoge uitgangen, Marantz Sr 6001 met slechts hdmi 1.1 en een Panasonic 46G10) de mooiste, kwalitatief beste verbinding van de blu ray speler met de receiver en waarom(de voordelen t.o.v. de andere verbindingen) en wat zijn dan de benodigdheden?

B.v.d. !!!!


Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

raindog

#10
Citaat van: celerontje op april 18, 2009, 16:17:24
Blu-ray ondersteund geen deep color, is gewoon 24 bitdiepte, net als DVD.
Het blu-ray formaat ondersteund wel de deep color techniek maar vooralsnog wordt er geen content met deep color aangeleverd op blu-ray. Geen idee of, en op welke termijn, dat wel gaat gebeuren. 

Citaat van: celerontje op april 18, 2009, 16:17:24
En voor 1080p heb je geen HDMI 1.3 nodig, dat ondersteund elke HDMI versie.
Oké, dus dan is er geen probleem en kan Xander gewoon het beeld middels hdmi via de receiver laten lopen. Wil hij de 'oude' audioformaten gebruiken dan kan hij die mee laten sturen over de hdmi. Voor gebruik van het Dolby True-HD formaat zal men de blu-ray moeten laten decoderen naar een analoog signaal en dat vervolgens analoog overbrengen naar de Marantz. Dus beeld via hdmi naar receiver en HD-geluid analoog naar de receiver. Zit je dus lekker met zes kabels te klooien... :hmmm: 

Citaat van: Xander32 op april 18, 2009, 18:18:02
Indien ik wil anticiperen op de nieuwste audioformats dien ik dus (minimaal) te gaan voor een Panasonic BD80 of een Pioneer LX71 (¿¿¿), deze hebben ook analoge uitgangen.
Pioner BDP-51FD heeft ook 7.1 analoge uitgangen. Beide Pioneers kunnen vooralsnog trouwens alleen Dolby True-HD decoderen, DTS-HD (nog) niet.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Ralph71

Citaat van: raindog op april 18, 2009, 22:41:36
Pioner BDP-51FD heeft ook 7.1 analoge uitgangen. Beide Pioneers kunnen vooralsnog trouwens alleen Dolby True-HD decoderen, DTS-HD (nog) niet.

Pioneer BDP-51FD heeft geen time alignment, Panasonic BD80 wel.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Xander32

CitaatDan dien ik de blu ray speler middels hdmi met de tv te verbinden, tot zover helder, maar dan het audio gedeelte: de opties zijn dan middels digi coax, middels analoge coax of middels hdmi (Marantz Sr6001 - 1.1 hdmi)...

Wie kan mij, het liefst in Jip & Janneke taal uitleggen:
- wat is in 'mijn situatie' (blu ray speler met ook analoge uitgangen, Marantz Sr 6001 met slechts hdmi 1.1 en een Panasonic 46G10) de mooiste, kwalitatief beste verbinding van de blu ray speler met de receiver en waarom(de voordelen t.o.v. de andere verbindingen) en wat zijn dan de benodigdheden?

Who - please  :-*.

CitaatDus beeld via hdmi naar receiver en HD-geluid analoog naar de receiver. Zit je dus lekker met zes kabels te klooien... 
Indien dat de kwalitatief beste oplossing is dan gaat een van onze sponsoren weer een leuke order krijgen  O0.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Je hebt een SR6001. Dan heb je er toch voldoende aan om hem aan te sluiten over hdmi en de blu ray alles uit te laten sturen als lpcm? Of ben ik nou gek. Dan is analoog immers niet meer nodig...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

CitaatJe hebt een SR6001. Dan heb je er toch voldoende aan om hem aan te sluiten over hdmi en de blu ray alles uit te laten sturen als lpcm? Of ben ik nou gek. Dan is analoog immers niet meer nodig...

Klopt mijn onderstaand schema dan:

Blu ray speler - hdmi-out >>> Sr 6001 hdmi-in >>> Sr 6001 hdmi-out >>> Tv hdmi-in  :huh2: ???.

Is dat dan de beste oplossing? Ik zou denken dat de Blu ray speler wat betreft het videogedeelte veel beter kan upscalen (DVD`s) dan de receiver??? Is het dan niet zo dat de Blu ray speler hdmi-out >>> Tv hdmi-in zou moeten??? Maar wat dan met het audio-gedeelte ???.

Ik kan het ff niet meer volgen  :crazy:.


Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

celerontje

Citaat van: Kamidioblitz op april 19, 2009, 11:57:23
Je hebt een SR6001. Dan heb je er toch voldoende aan om hem aan te sluiten over hdmi en de blu ray alles uit te laten sturen als lpcm? Of ben ik nou gek. Dan is analoog immers niet meer nodig...
Volgens mij heb je daar gelijk in, HTip doet dit ook zo met zijn SR9600 en ik ben er zelf getuige van geweest dat dit perfect werkt! :)
Dus dan heb je genoeg aan bv. de Pana BD60 of een andere speler met DTS-HD MA decodering.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

CitaatJe hebt een SR6001. Dan heb je er toch voldoende aan om hem aan te sluiten over hdmi en de blu ray alles uit te laten sturen als lpcm? Of ben ik nou gek. Dan is analoog immers niet meer nodig...

Volgens mij heb je daar gelijk in, HTip doet dit ook zo met zijn SR9600 en ik ben er zelf getuige van geweest dat dit perfect werkt!
Dus dan heb je genoeg aan bv. de Pana BD60 of een andere speler met DTS-HD MA decodering.

Hoe ziet het 'aansluitschema' er dan concreet voor mij eruit en wat zijn de benodigdheden(welke hardware sluit ik met welke soort bekabeling op elkaar aan)?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

celerontje

Heel simpel:
BD speler-HDMI-Receiver-HDMI-TV
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

#18
CitaatHeel simpel:
BD speler-HDMI-Receiver-HDMI-TV
Dat is idd. lekker overzichtelijk :tounge:.

Maar dan vindt het upscalen van dvd`s dus door de receiver plaats?
Of heb ik dat niet goed?
En wat ik zoal gelezen heb is dat onwenselijk - de huidige Blu ray spelers doen dat velen malen beter dan een in dat opzicht achterhaalde receiver (?). Of haal ik nu zaken door elkaar?

Op een ander forum kreeg ik onderstaand advies:
AUDIO: Blu ray speler analoog-out >>> SR 6001 analoog-in
VIDEO: Blu ray speler hdmi-out >>> TV hdmi-in

Wat dunkt jullie?

Ik krijg het idee dat men tegenwoordig haast een geluidtechnicus moet zijn wil je 'consumenten hardware' nog fatsoenlijk kunnen aansluiten en instellen...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

raindog

#19
Citaat van: Xander32 op april 19, 2009, 18:13:57
Dat is idd. lekker overzichtelijk :tounge:.

Maar dan vindt het upscalen van dvd`s dus door de receiver plaats?
Of heb ik dat niet goed?
En wat ik zoal gelezen heb is dat onwenselijk - de huidige Blu ray spelers doen dat velen malen beter dan een in dat opzicht achterhaalde receiver (?). Of haal ik nu zaken door elkaar?


Sander.

Je haalt inderdaad zaken door elkaar. Keuze voor upscaling (bron, receiver of tv) staat los van de aansluitmethode. In het menu van de blu-ray kun je aangeven of hij de dvd's moet upscalen of dat hij ze in de originele dvd-resolutie doorzet naar de receiver. In het menu van de receiver krijg je dezelfde optie voorgeschotel, upscalen of niet. Kies je voor de laatste dan zal je TV automatisch het beeld upscalen naar de eigen resolutie van het scherm, in het geval van een Panasonic G-serie is dat 1080p.
In jouw geval verwacht ik dat de blu-ray de beste scaler heeft van de set. In het menu van de blu-ray kies je dan 1080p als uitgangssignaal. De scaler van de receiver blijft dan  zogezegd werkeloos, het beeld wordt doorgegeven zoals het wordt ontvangen. De TV herkent de binnenkomende resolutie als zijn eigen schermresolutie en zal er niets meer aan hoeven doen.
   
Reden waarom ik aangaf dat je voor Dolby True-HD de blu-ray zijn audio analoog dient uit te laten sturen is omdat ik verwacht dat jouw receiver met zijn HDMI 1.1 mogelijk de bandbreedte van zowel een 1080p signaal als een HD-audiostream niet aankan over HDMI. Ik dacht dat je hier toch echt 1.3 voor nodig had  :confused: Maar wellicht zie ik iets over het hoofd... ???


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

celerontje

Je haalt inderdaad een hele hoop door elkaar, BD ondersteund momenteel echt geen deep color, geloof me!
En die bandbreedte, dat is allemaal meegenomen in de standaard, daar hoef je amper rekening mee te houden.
En je kan in de BD speler niet aangeven dat je DVD's niet wilt upscalen, of je moet handmatig de resolutie verzetten in de speler.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

Verschillende versies hdmi:

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#HDMI_1.0

Niet dat ik met deze info zelf iets kan  :blink:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#22
CitaatJe haalt inderdaad een hele hoop door elkaar, BD ondersteund momenteel echt geen deep color, geloof me!
En die bandbreedte, dat is allemaal meegenomen in de standaard, daar hoef je amper rekening mee te houden.

Dus dan maakt het voor het uiteindelijke signaal wat de tv bereikt niets uit of dit middels hdmi 1.1 of middels hdmi 1.3 geschied?

Maar de hdmi versie van de receiver, 1.1, kan toch minder aan dan die van de Br speler(1.3) waardoor uiteindelijk een minder signaal de tv bereikt?

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

raindog

#23
Citaat van: celerontje op april 19, 2009, 18:36:47
Je haalt inderdaad een hele hoop door elkaar, BD ondersteund momenteel echt geen deep color, geloof me!
BD als systeem kan het technisch gezien wel verwerken, maar niemand waagt zich er nog aan. Ik ben het met je eens dat je er dus niets aan hebt.  

Citaat van: celerontje op april 19, 2009, 18:36:47
JEn die bandbreedte, dat is allemaal meegenomen in de standaard, daar hoef je amper rekening mee te houden.
Welke standaard 1.1 of 1.3? Wanneer je over 1.1 zowel 1080p beeld als HD-audio kunt versturen dan heb ik mij vergist. Ik dacht dat dit juist een van de redenen van bestaan van 1.3 was. Zie het plaatje hier beneden:



Citaat van: celerontje op april 19, 2009, 18:36:47
En je kan in de BD speler niet aangeven dat je DVD's niet wilt upscalen, of je moet handmatig de resolutie verzetten in de speler.
Ja, en met een blu-ray kun je feitelijk helemaal geen dvd's afspelen tenzij je de stekker in het stocontact steekt. Duh... :sly:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

celerontje

Citaat van: raindog op april 19, 2009, 18:46:10
BD als systeem kan het technisch gezien wel verwerken, maar niemand waagt zich er nog aan. Ik ben het met je eens dat je er dus niets aan hebt.  
Ik blijf bij mijn standpunt, want hoe wil je een 36 bit film decoderen op een oudere Blu-ray speler?
Dan is het niet meer backwards compatible, dus dat kan niet zomaar.
Blu-ray biedt genoeg toekomstmogelijkheden, alleen zit het veel ingewikkelder dan het lijkt.
Citaat van: raindog op april 19, 2009, 18:46:10
Welke standaard 1.1 of 1.3? Wanneer je over 1.1 zowel 1080p beeld als HD-audio kunt versturen dan heb ik mij vergist. Ik dacht dat dit juist de reden van bestaan van 1.3 was.
Ja, en met een blu-ray kun je feitelijk helemaal geen dvd's afspelen tenzij je de stekker in het stocontact steekt. Duh... :sly:
Voor Dolby TrueHD en DTS-HD MA etc. heb je inderdaad 1.3 nodig, maar PCM kan prima over 1.1, zelfs 7.1!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!