Huib's Huiskamer Setje - Klipsch RP-280F

Gestart door treky22, april 6, 2009, 14:01:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RalphH

Citaat van: treky22 op november 11, 2011, 20:50:14
Thanks, volgens mij gaat dat wel lukken morgen  :headbanging:

Komt zeker goed!
Citaat van: treky22 op november 11, 2011, 20:24:37
Yip, heb ik  :angel:

Okidoki. Dan geloof ik het wel  :). Tot morgen!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mtissink

Over 5 mins idd tijd om te gaan. Pff, mag ik zelfs in het weekend deze weg rijden!
(alhoewel dit natuurlijk VEEL leuker is dan werken!!)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

treky22

Net terug van Glow.
Was een leerzaam dagje. Morgen typ ik ff wat.
Weet niet of de andere heren ook iets neerzetten  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Raymen

Wij ook, ik vondt er geen r@k aan.

Viel me vies tegen, alleen voor het station was mooi, en het 3D effect op de muur, voor de rest saai
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

HTip

Citaat van: treky22 op november 12, 2011, 10:05:55

Nog even, en dan is het zover: m'n 1e M&G bij mij thuis  :clapping:

Ben benieuwd hoe het was. Ik lees de verslagen wel binnenkort...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Nou zal ik de eerste zijn maar dan...

Tegen uurtje of 10 weg gereden naar der Ralph. Hij deed de deur open en gaf nog even aan wat spullen te moeten pakken, waaronder een cd speler, want die heeft huib niet. Snel nog even adres opgeschreven en off we go.
Natuurlijk even langs "de Groot" maar tjee wat een rij....de mensen stonden weer meters buiten. Snel maar even bellen naar Mark...nee geen bb's vandaag want dan kunnen we eerst een half uur in de rij staan. Zo kon Mark nog even snel wat gebak scoren. Bij Vught komt Ralph erachter dat hij zijn rugzak met spullen is vergeten. Gelukkkig zien we Ralph vaak en is de cd collectie die we wilden gaan beluisteren verspreid onder ons....dus no worries.

Snel de vriendin nog even afgezet in Eindhoven om ons tegen 11 uur te melden bij Huib.
Een goedlachse Brabantse kerel doet de deur open.

Mark is intussen al gearriveerd. We nestelen ons op de bank met een koffie en een stukkie taart....
De set staat al in te spelen met Adele.

Huib speelt alles af via zijn dube op de emotiva set.
Dat Emotiva ziet er wel gelikt uit hoor...mooie giga dikke frontplaten van aluminium en een ab als een basteen, maar dan  volledig van aluminium. Klasse! De Dune is zo'n brede waar evt ook een hd in kan. De muziek staat gedigitaliseerd op een fix zooitje hd's.
Boven de bank hangt een optima die normaliter projecteert op een elektrisch scherm dat voor de LG50'' zakt.

Het eerste wat mij en mijn andere 2 vrienden opviel was de dikke bas (roommode??) die op de luisterplek aanwezig was...in onze ogen wel iets te veel van het goede. Huib gaf aan dat hij bij Tron dit niveau ook wel terugdraaide...dat vroeg om wat inmeet en instelwerk.
We snapte niet dat na dat we via de tonen van de Emotiva meetsessie de bas steeds weer te hard leek. Uit de Rew meting blijkt dat alles onder de 100hrz geboost werd...tippie eens inregelen via een rip van DVE/Cara/Avia. Want als we handmatig het volume iets lager zetten was het allemaal prima. Spelen met instellingen is hier dus het advies.

De surround bubble vond ik erg mooi. De Quadrals zette dit goed neer, ondanks dat de surrounds tegen de bank aan stonden. De quadrals zijn in zijn set een erg lieve speaker met rust...een speaker waar je lang naar kunt luisteren.

Ook hier weer gespeeld met de netstekkers en weer was het duidelijk hoorbaar dat de fase goedzetten vee ruimtelijkheid aan de muziek kan geven (of juist laten verdwijnen als die niet goed staat). We hebben dit getest op de dune en de cd speler (marantz) van Ralph. In mijn ogen moest de dune met decodereing op de emotiva het toch wel weer afleggen vs de cd speler analoog op de emotiva. Al doet de eerste combi het echt niet slecht hoor, maar de cd speler gaf meer lucht en ruimtelijkheid aan de muziek.

Ik denk dat er nog meer potentie in de set zit door eens goed naar de stroom te kijken en dan ook me name de verdeelblokken. Huib gebruikt nu een elcheopo kunststof G*mma/K@rwei blok. Ik heb de ervaring als je die er tussenuit haalt het beeld nog opener en ruimtelijke wordt. Wellicht daarna ook nog eens de netnoeren aanpakken.

Nog even een stukkie tron gekeken, maar wel op de LG want verduisteren gaat nog niet goed in de woonkamer. Tippie bij de hema hebben/hadden ze verduistergordijnen in diverse kleuren en die zijn echt lichtdicht.
En  natuurlijk vraagt zo'n mooie woonkamer bios om een hd projector...... :-)

Nou Huib, het was gezellig en de brabantse worstenbroodjes lekker.
Mooie set geslaagde dag.

Glow ook nog even meegepakt nadat we bij de plaatselijke Egyptenaar nog wat hadden gescoord....maar druk druk en halverwege zijn we maar de ierse pub ingedoken. Enkele foto's geschoten die ik straks eens zal bekijken.



RalphH

U was er weer vroeg bij heer Denoontje. Ik had het toch wat moeilijk met opstaan vanmorgen. Laten we het er op houden dat de biertjes in O'Sheas goed smaakten ;D.

Gisteren dus inderdaad de M&G bij Huib gedaan.
Thuur was mooi op tijd, in ik niet klaar :). Vervolgens ben ik vergeten de rugzak mee te nemen waar de goodies in zaten. Hier kwam ik pas achter toen we de forse rij bij De Groot (Mark bedankt voor het halen van de vlaai :thumbs-up:) al lang en breed voorbij gereden waren. Gelukkig had Thuur wel de cd-43 al in de auto gemikt.

Na een 2-tal ontmoetingen met ongeduldige medeweggebruikers, reden we bij Huib de straat in. Netjes allemaal daar, ik was meteen benieuwd hoe de binnenkant van het huis er uit zou gaan zien. We werden niet teleurgesteld, in een lel van een woonkamer stond een mooie set lekker ruim opgesteld. Erg mooi allemaal. Ook de Emotiva apparatuur ziet er natuurlijk fantastisch uit, jet jammer dat er deurtjes voor moesten  ;). Aan de andere kant wel zo practisch omdat je anders toch de hele tijd aangekeken wordt door de blauwe LED's van de power knopjes. Bij film in het donker is dit net wat minder.

Goed, naar de muziek. Zoals eerder gezegd stond hier de sub aanvankelijk mee te spelen en kwam wat te prominent naar voren. We hebben de voorversterker op Direct mode gezet waardoor de sub niet meer mee deed, dit was voor  later zorg  :). Dit klonk meteen beter. Ik vond de set erg prettig luisteren. Heel rustig, lief bijna en daardoor zeker niet vermoeiend, een garantie voor uren luisterplezier.
Het aansluiten van de Marantz cd speler zorgde voor nog wat meer lucht in de set, het geluid kwam ook nog iets meer de kamer in. Moet wel zeggen dat het vergelijk niet helemaal eerlijk was omdat we niet 100% naar hetzelfde materiaal hebben geluisterd: Originele cd in de Marantz en een FLAC rip uit de Dune. Dit moet je in alle eerlijkheid toch wel meenemen. Het omprikken van het netsnoer bewees weer dat een juiste fase belangrijk is --> meer ruimtelijkheid en minder blijven plakken van het geluid aan de speakers.
Maar zoals ook al door Thuur gezegd, de Dune doet het zeker niet slecht.

Na een paar worstenbroodjes zijn we eens naar de metingen gaan kijken. Hier was ook vlug geconstateerd dat de sub te hard stond. Er moet iets mis zijn met het testsignaal van de Emotiva voor het laag kanaal, want als de set hierop afgesteld wordt, staat de sub echt te hard. Huib heeft nog geprobeerd om even een AVIA dvd binnen te halen, maar helaas was deze corrupt. Instellen hiermee geeft de garantie dat de set ingesteld is op wat de bron icm de versterking naar de speakers stuurt.

Na het temperen van de sub en het doen van de REW meting zag de grafiek er al een stuk mooier uit. Voor het luisteren van stereo is de sub overigens totaal niet nodig. De Quadral fronts leveren genoeg laag van zichzelf, de meting laat dit ook zien. Er zat wel een dipje in het laag, maar zeker niet slecht voor een onbehandelde ruimte.
De ruimte heeft wel flink wat nagalm in het laag, maar dit is ook niet gek.

Na muziek en meten was het natuurlijk tijd voor wat stukjes film. Bij zowel Tron (The Grid) en Pirates 4 (No You, stukje in boot op de rots) werd duidelijk dat het met de surround ervaring ook wel goed zat. We hadden vantevoren de settings in de surroundprocessor nog even opnieuw afgesteld omdat de automatische meting van de Emotiva er toch wat vreemde ideeen op nahield. Zo stonden de rears bijv. afgefilterd op 140 Hrz en dat is zonde, want ze gaan een stuk lager.
Zoals gezegd, de filmervaring was goed, stemmen kwamen er lekker duidelijk uit en het geluid (gekraak van hout, rondvliegende ID discs) gaat goed de kamer rond.

En zo kwamen we al vlug weer aan het einde van de dag toe.
Huib moest naar het gasfornuis en wij naar de kebab en Glow. Het eerste was goed, de 2e viel tegen, dus Mark, ik en onze vriendinnen belandden al vlug in de Irish pub. Thuur bikkelde nog even verder langs lampen en lichtjes om zich later bij ons te voegen.

Het was nog lang gezellig  ;D.

Huib bedankt voor weer een leuke en interessante M&G, geniet van je mooie set.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Helaas vergeten de grafjes op te slaan ter ondersteuning van het verhaal...

HTip

#664
Leuke verslagen om te lezen. Zowel een leuke als leerzame dag geweest en REW was ook weer van de partij. En dat de interne ruisgeneratoren een ander beeld geven dan een calibratie DVD is geen verrassing. Bij mij was het precies hetzelfde.

Dus gauw die calibratie DVD downl.... eeh kopen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Super, die verslagen  :headbanging:
Alleen jammer van de grafieken, dat die kwijt zijn.
Was een mooi vergelijk geweest, zodra ik de Cali-dvd heb.

Qua stroomplan is al meer gezegd, dus dat wordt komend jaar zeker aangepakt.
Over de Dune: Daar zit ook een analoge uitgang op. Is het dan niet beter als ik deze dan op een andere ingang van
de UMC-1 aansluit, en dan als ik stereo speel, deze ingang aanzet ? Of maakt dat niks uit ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Dan zou je ervan uitgaan dat de DAC van de Dune beter is dan die van de UMC. Maar je kunt het allicht een keer proberen. ;D

Of toch een keer investeren in een stereo streaming oplossing (maar daar keek je toch naar naar dacht ik).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op november 14, 2011, 12:07:03
Dan zou je ervan uitgaan dat de DAC van de Dune beter is dan die van de UMC. Maar je kunt het allicht een keer proberen. ;D

Of toch een keer investeren in een stereo streaming oplossing (maar daar keek je toch naar naar dacht ik).


Dan zal ik wel fout zitten  ::)
Proberen kan natuurlijk altijd.

Ik zal eerst de andere "probleempjes" eens aanpakken. Kijken met wat ik nu heb, hoe ik het kan verbeteren.
Stroom dus als eerste  8)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op november 14, 2011, 13:06:01
Dan zal ik wel fout zitten  ::)


Nee hoor, niet fout. Maar volgens mij is die DAC in de UMC helemaal niet zo slecht. Proberen kan geen kwaad toch? Kleine moeite.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

denoontje

Hoi Huib....dan zelf even proberen de grafieken te genereren ;-)

Wat betreft dac dune of dac Emotiva is testen inderdaad.

Om nog een variabele erin te gooien..aansluitig dune op emotiva hdmi, optisch/coaxaal, analoog

treky22

Citaat van: denoontje op november 14, 2011, 20:30:19
Hoi Huib....dan zelf even proberen de grafieken te genereren ;-)

Wat betreft dac dune of dac Emotiva is testen inderdaad.

Om nog een variabele erin te gooien..aansluitig dune op emotiva hdmi, optisch/coaxaal, analoog

Klopt, eerst eens kijken dat ik dan REW aan de gang krijg op de laptop.
Heb ik daar nou die externe geluidskaart voor nodig, of niet ?

Ik zal dat zeker gaan testen, even een plekje vinden deze week in de agenda.
Hdmi is ie nu aangesloten. Analoog zal ik dan zeker eens proberen, optisch heb ik niet nog eentje liggen (oh wacht, gebruik ik die van de xbox wel even  8))
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

denoontje

weet niet of je de sounblaster nodig hebt.

ik gebruik op de mac de hoofdtelefoon als uitgang naar de set en de andere als input voor de db meter.
Wel even software matig alles ok zetten.

Er zit een aardig goede begrijpbare help bij het programma...in iedergeval voor als je gewoon wil meten.
Ook plaatjes hoe je een en ander moet aansluiten

mtissink

Citaat van: denoontje op november 14, 2011, 20:41:14
Er zit een aardig goede begrijpbare help bij het programma...in iedergeval voor als je gewoon wil meten.
Ook plaatjes hoe je een en ander moet aansluiten
En anders komen we gewoon weer een keertje helpen :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

#673
Citaat van: mtissink op november 14, 2011, 20:58:05
En anders komen we gewoon weer een keertje helpen :P


denk dat je pas weer mag komen als je verslag af is ;-p  lol

treky22

Citaat van: denoontje op november 14, 2011, 21:01:45

denk dat je pas weer mag komen als je verslag af is ;-p  lol

Hahaha nee hoor, alle hulp is welkom  :thumbs-up:

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB