Huib's Huiskamer Setje - Klipsch RP-280F

Gestart door treky22, april 6, 2009, 14:01:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denoontje

Citaat van: clockwork op juli 14, 2011, 12:53:11
Nog gefeliciteerd!
Ben benieuwd of je verschil hoort. Ik was stomverbaasd toen ik mijn eerste stroomkabels ging vervangen.

me too

feli

treky22

Citaat van: clockwork op juli 14, 2011, 12:53:11
Nog gefeliciteerd!
Ben benieuwd of je verschil hoort. Ik was stomverbaasd toen ik mijn eerste stroomkabels ging vervangen.
Citaat van: denoontje op juli 14, 2011, 12:58:57
me too

feli

Thanx guys.

Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar.
Misschien dat ik het beter hoor als ik na de zomer ook de stekkerblok besteld heb bij Erik.

Misschien dat er ook iets aan de wcd-en verandert kan worden. Iemand een idee ?
Het zijn inbouw wcd-en.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

mtissink

Een andere inbouw WCD met een kabel terug naar de meterkast in een aparte groep? :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

treky22

Citaat van: mtissink op juli 14, 2011, 13:27:52
Een andere inbouw WCD met een kabel terug naar de meterkast in een aparte groep? :)

Nee nee nee, een aparte groep wil ik nog niet aan beginnen.

Vanaf de wcd naar de apparatuur vind ik prima.
Maar verder ga ik nog niet hoor  :nowink:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Andere vraag:

Als ik via mijn Dune stereo-geluid draai, stuurt ie dit uit nu via de enigste aansluiting die ik aangesloten heb (HDMI).
Als ik nu de analoge uitgang aansluit op mijn UMC-1, scheelt dit dan qua geluid ?
Of maakt dat niks uit ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

proberen?

Hoewel ik denk dat de DAC van de UMC beter is dan die van de Dune en dat het dus minder zal klinken.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

WickedGame

Citaat van: treky22 op juli 14, 2011, 13:30:49
Nee nee nee, een aparte groep wil ik nog niet aan beginnen.

Vanaf de wcd naar de apparatuur vind ik prima.
Maar verder ga ik nog niet hoor  :nowink:

Al haal je daarmee wel het grootste resultaat.

Maar begin is er en zeker hoorbaar, maar echte stappen moeten nog gezet worden ;)

treky22

Citaat van: WickedGame op juli 14, 2011, 20:57:59
Al haal je daarmee wel het grootste resultaat.

Maar begin is er en zeker hoorbaar, maar echte stappen moeten nog gezet worden ;)

Dan zou ik dus echt een nieuwe groep moeten aanleggen voor die wcd-en.
Eeeuuuhh, dan zou ik die aan moeten laten leggen. Heb ik zelf nog nooit gedaan.
En ik heb niet eens een dedicated room.
Heb ik daar wel de juiste apparatuur voor, ik bedoel "top"-spul .......
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

skank1

Citaat van: treky22 op juli 14, 2011, 21:40:11
Dan zou ik dus echt een nieuwe groep moeten aanleggen voor die wcd-en.
Eeeuuuhh, dan zou ik die aan moeten laten leggen. Heb ik zelf nog nooit gedaan.
En ik heb niet eens een dedicated room.
Heb ik daar wel de juiste apparatuur voor, ik bedoel "top"-spul .......

vind ik ook.. allemaal beetje overdreven, alsof je door juiste voedingsbekabeling plots je geluid beter zal klinken.. ok misschien heel miniem, maar ik vind het toch allemaal een beetje TE voor (ik persoonlijk dan) hetgeen ik "maar" hebt staan..
Dat bepaal je natuurlijk zelf ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

treky22

Vrijdag is de kabel van Erik binnengekomen hier.
Net aangesloten, kan alleen nog niet testen. Zoon zit Pokemon te kijken op Disney Channel, dus is nu
niet te storen  :popcorn:

Zoek de verschillen:

Flinke kabel met dito connectors  :blink:

Thanx Erik, voor de snelle levering zoals we gewend zijn  :worship:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

denoontje


treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

WickedGame

Citaat van: treky22 op juli 14, 2011, 21:40:11
Dan zou ik dus echt een nieuwe groep moeten aanleggen voor die wcd-en.
Eeeuuuhh, dan zou ik die aan moeten laten leggen. Heb ik zelf nog nooit gedaan.
En ik heb niet eens een dedicated room.
Heb ik daar wel de juiste apparatuur voor, ik bedoel "top"-spul .......


Opzich is stroomkabel trekken niet zo moeilijk. Afmonteren op een HMS WCD is ook een eitje, alleen groepje aansluiten kan misschien niet voor iedereen weggelegd zijn. Maar je setup is denk ik wel geschikt hiervoor. Maar zou eerst rustig beginnen met wat kabels.

GijsP

Ben benieuwd of je verschil merkt! (wil er zelf ook een keer mee gaan experimenteren en met die kabel beginnen)
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

HTip

Citaat van: GijsP op juli 17, 2011, 21:01:22
Ben benieuwd of je verschil merkt! (wil er zelf ook een keer mee gaan experimenteren en met die kabel beginnen)
Ik ben begonnen met slechts een kabel via een standaard WCD op een standaard groep. En die verandering was al merkbaar. Kan je dan later uitbreiden met een audiograde WCD en daarna nog een audiograde groep of zelfs een PPP :D De kwaliteit van die oplossing(en) bepaalt natuurlijk het eindresultaat.

En als je echt het onderste uit de (stroom)kan wil halen dan stopt het aanpassen van de stroomkring niet bij het apparaat. Daar kan je ook het nodige in aanpassen, IEC-ingang, zekering, etc. Maar nu sla ik door... :D

Hoe stabieler/schoner de stroom hoe meer detaillering en dynamiek je krijgt. Dat is echter ook afhankelijk van hoe goed de stroom is die aangeleverd wordt. In mijn geval is die om te huilen, ingangsspanning varieert van 229-241V. Niet echt stabiel dus ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Ik kan nu nog niet echt zeggen dat er verandering is door de kabel.
Zal dalijk eens kritisch gaan luisteren.

Het is bij mij nu ook maar een nieuwe kabel, die dan toch nog in een "praxis" verdeeldoos zit die in de wcd zit.
De nieuwe kabel gaat vanaf de verdeeldoos dus in nu de XPA-5.

Lijkt mij dat ik het dan waarschijnlijk merk als ik vanaf de wcd verander, dus een nieuwe verdeeldoos.
Erik, waar ik de nieuwe kabel vandaan heb, adviseerde mij dan ook deze verdeeldoos:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113729.msg1978672#msg1978672 ( 1ste foto)

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op juli 20, 2011, 09:09:13
Ik kan nu nog niet echt zeggen dat er verandering is door de kabel.
Zal dalijk eens kritisch gaan luisteren.

Het is bij mij nu ook maar een nieuwe kabel, die dan toch nog in een "praxis" verdeeldoos zit die in de wcd zit.
De nieuwe kabel gaat vanaf de verdeeldoos dus in nu de XPA-5.

Lijkt mij dat ik het dan waarschijnlijk merk als ik vanaf de wcd verander, dus een nieuwe verdeeldoos.
Erik, waar ik de nieuwe kabel vandaan heb, adviseerde mij dan ook deze verdeeldoos:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113729.msg1978672#msg1978672 ( 1ste foto)



Probeer de kabel anders eens op de UMC. Wie weet heb je daar meer effect.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Ik heb het eerste de bron geprobeerd. Daar hoorde ik direct verschil bij.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Citaat van: HTip op juli 20, 2011, 12:33:32
Ik heb het eerste de bron geprobeerd. Daar hoorde ik direct verschil bij.

De Dune bedoel je dan ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: treky22 op juli 20, 2011, 12:40:11
De Dune bedoel je dan ?

In jouw geval volgens mij wel. Bij mij was het de DV9600 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

In mijn geval vond ik het geheel veel strakker klinken maar ik heb toen alle netkabels + stekkeblok vernieuwd en tevens alles in fase goed aangesloten en gemarkeerd.

Op mijn SR5004 heb ik een Belden 3,3mm2 netkabel met W&M Schuko en IEC (zelfde combi op de sub) en ook een stekkerblok met Belden 3,3mm2. Op mijn UD5005 (bron) heb ik een Furutech netkabel zitten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 20, 2011, 14:54:51
In mijn geval vond ik het geheel veel strakker klinken maar ik heb toen alle netkabels + stekkeblok vernieuwd en tevens alles in fase goed aangesloten en gemarkeerd.

Op mijn SR5004 heb ik een Belden 3,3mm2 netkabel met W&M Schuko en IEC (zelfde combi op de sub) en ook een stekkerblok met Belden 3,3mm2. Op mijn UD5005 (bron) heb ik een Furutech netkabel zitten.
Goede kabel die Furutech hé? :D

Hoe kan je controleren of alles in fase staat?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op juli 20, 2011, 14:56:48
Goede kabel die Furutech hé? :D

Hoe kan je controleren of alles in fase staat?
Electraschroevendraaier in het stopcontact steken en kijken of het lampje gaat branden... :)
Is dat het geval, dan zit daar de spanning en is de andere de nuldraad
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Citaat van: mtissink op juli 20, 2011, 15:08:13
Electraschroevendraaier in het stopcontact steken en kijken of het lampje gaat branden... :)
Is dat het geval, dan zit daar de spanning en is de andere de nuldraad
Dat had ik zelf kunnen bedenken :blush:

Ik dacht even dat er een speciaal apparaatje voor was... Soms kan de oplossing zo simpel zijn :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op juli 20, 2011, 15:11:01
Dat had ik zelf kunnen bedenken :blush:

Ik dacht even dat er een speciaal apparaatje voor was... Soms kan de oplossing zo simpel zijn :unsure:
Alleen dat is natuurlijk alleen het stopcontact. Hoe weten we dit van de apparaten zelf.
Volgens mij zijn daar ook hele theorieën voor...

Sorry Huib voor je topic :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>