Huib's Huiskamer Setje - Klipsch RP-280F

Gestart door treky22, april 6, 2009, 14:01:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

treky22

Even een vraag:

Maakt het voor m'n Optoma (720p) qua beeldkwaliteit uit, of ik met Component of met HDMI aanstuur ?

Dit vanwege de keuze voor een kabel. De component heb ik liggen.
Als het niks uitmaakt, kan ik beter met een nieuwe HDMI-kabel wachten totdat ik een Full-HD beamer heb.
Toch ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Hangt van de speler af. Via HDMI wordt beeldsignaal digitaal naar de projector gestuurd en daar omgezet in analoog. Via Component gebeurt deze omzetting in de speler en analoog verstuurd naar de projector.

Je hebt bij mij zowel HDMI en Component gezien en voor de Optoma maakt het niet uit. De kwaliteit is gelijk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Citaat van: HTip op september 17, 2010, 08:04:23
Hangt van de speler af. Via HDMI wordt beeldsignaal digitaal naar de projector gestuurd en daar omgezet in analoog. Via Component gebeurt deze omzetting in de speler en analoog verstuurd naar de projector.

Je hebt bij mij zowel HDMI en Component gezien en voor de Optoma maakt het niet uit. De kwaliteit is gelijk.

Dan lijkt het me beter om te wachten totdat ik Full-HD ga draaien hier, ipv dat ik nu geld uitgeef aan een niet zo dure kabel.
En dan kan ik waarschijnlijk tegen die tijd voor een duurdere / betere kabel gaan.

Dit klopt dan toch ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

De Supra is een hele goede kabel. Is maatje tuinslang, dus zeker niet zomaar een kabeltje ;) Je bent gauw €200 kwijt voor de 15m versie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Citaat van: HTip op september 17, 2010, 08:20:59
De Supra is een hele goede kabel. Is maatje tuinslang, dus zeker niet zomaar een kabeltje ;) Je bent gauw €200 kwijt voor de 15m versie.

Ik heb van Peter van HifiSupply het advies gekregen om voor de volgende te gaan:

http://hifisupply.nl/index.php?item=goldkabel-profi-hdmi-kabel-vanaf-0_5-meter--per-stuk&action=article&group_id=10000109&aid=1194&lang=NL

En dan de 15 mtr versie.

Wordt de Supra ook door een sponsor verkocht ?
Zoja, door wie ?

En wat ben ik dan kwijt voor 15 mtr ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Madhouse

Citaat van: treky22 op september 17, 2010, 09:20:36
Wordt de Supra ook door een sponsor verkocht ?
Zoja, door wie ?

Die kun je volgens mij via BB&G verkrijgen. Moet je Bjorn of Garmt even een PM'etje sturen!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

treky22

#206
Heb van Bjorn een mail terug gehad.

Ik moet nu dus kiezen tussen een Goldkabel Profi, en een Supra ....
Wat is het verschil tussen deze 2 ?
Het verschil in euro's is 33.

Wat is voor mij een verstandige keuze ?
Het is goed mogelijk dat ik volgend jaar overstap op Full-HD beameren, dus dat moet ik ook meenemen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Ik ken alleen de Supra en ben daar erg tevreden over. Het feit dat BB&G dit merk voert zegt mij overigens veel...

Bovendien is de Supra gecertificeerd voor lange afstanden. Geldt dat ook voor de Goldkabel?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Een aantal kennissen ( en mede-forumleden) zweren ook bij Supra ... zelf geen ervaring mee.


Sander.
Citaat van: HTip op september 18, 2010, 12:36:48
Ik ken alleen de Supra en ben daar erg tevreden over. Het feit dat BB&G dit merk voert zegt mij overigens veel...

Bovendien is de Supra gecertificeerd voor lange afstanden. Geldt dat ook voor de Goldkabel?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

treky22

Vandaag of morgen geld overmaken, en dan is het wachten op m'n nieuw kabeltje.
Dan kan ik em van de week aansluiten.

Morgen (maandag) ga ik de beamer eindelijk ophangen.
Kijken of dat goed gaat  ;D
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

En welke kabel is het nu geworden?

Laat me raden....... De Supra?

:clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Joris1971

Citaat van: HTip op september 17, 2010, 08:20:59
De Supra is een hele goede kabel. Is maatje tuinslang...

dan hebben ze waar jij woont wel dunne tuinslangen.  ;D ;)

treky22

Citaat van: clockwork op september 19, 2010, 18:32:05
En welke kabel is het nu geworden?

Laat me raden....... De Supra?

:clapping:

Yip, de Supra  :thumbs-up:

Factuur binnen, alleen morgen nog ff betalen. Dan zal ie woensdag ofzo wel binnen zijn.
Maar dan kan ie dus meteen aangesloten worden.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op september 19, 2010, 19:53:52
Yip, de Supra  :thumbs-up:


Goede keuze. De mijne (3 meter) is voor mijn gevoel echt veel beter dan de Profigold kabels die ik voorheen gebruikte.
Als ik het van tevoren had geweten hoe goed deze zijn, had ik ook voor de projector (15 meter) een Supra gekozen.
 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: Joris1971 op september 19, 2010, 18:59:23
dan hebben ze waar jij woont wel dunne tuinslangen.  ;D ;)
:D je hebt ze hier in alle maten ;) :D

@Huib: Goeie keus 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

#215
Geld is overgemaakt.

@ Bjorn: Is ie al onderweg ???  :devil:  ;D  ;D
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Beamer hangt  :thumbs-up:

Foto's volgen zodra de kabel binnen is, en aangesloten.

Heb alleen net Emotiva gemaild, dat sinds de upgrade de meet-microfoon niet werkt.
Was volgens mij bekend bij hun dat dat kon zijn, dus ik zal wel een nieuwe krijgen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Hello Huib,
    First of all thank you for being an Emotiva customer. There are one of two things happening which is causing the UMC to not pass a picture to your projector. The first issue is most likely that the Optoma does not have compliant HDCP which the UMC needs to see to pass a signal. I did a search to see if others were having an issue with HDMI and the Optoma and I found that the projector indeed does not have up to date HDCP. There is no way around this other than connecting a component video cable to the projector from the UMC. The other thing that could be causing the UMC not to work with the projector is you are trying to send too high of a resolution to it. Try sending a 720p or a 1080i signal to the projector to see if it works. Let me know what you find. I hope this helps.

Dit was de reactie van Emotiva na een mail van mij, omdat ik met de Supra HDMI kabel (BB&G) geen beeld uit mijn beamer kreeg.
Probleem dus  :devil:

Zodra ik een hd-beeld door de kabel stuur, heb ik geen beeld meer (wel bij 480i).
Op de tv in de eetkamer (hdmi-aansluiting) werkt de kabel wel.
Dus het ligt echt aan de beamer.

Nu kan de kabel dus stof gaan liggen happen, totdat ik besluit om over te gaan stappen naar een andere beamer, met wel
een hdmi aansluiting.
Goede aankoop geweest  >:(
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Da's balen man! 720p/1080i moet de H78 prima kunnen weergeven. HDCP wordt prima ondersteund. Ik wist niet dat er nieuwere versies waren. Ik vind het een beetje vreemd verhaal. Het lijkt me toch dat de UMC zich niet aan de standaard houdt... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sentinall

Hey,

Heb je dit bij PC beelden?

Indien ja, dan raad ik je aan de Hertz instellingen te kbekijken bij de instellingen van de videokaart..

Ik had eerst hetzelfde probleem. bij 720p wel beeld en bij 1080p niet en dat kwam omdat hij bij de 1080p resolutie opeens de hertz instellingen van de videokaart -> beamer ging aanpassen.

Toen ik deze gelijk zette aan de 720p hertz instellingen werkte het als een tierelier.

groet,
Ruud

Nooff

Citaat van: HTip op september 29, 2010, 23:30:26
Da's balen man! 720p/1080i moet de H78 prima kunnen weergeven. HDCP wordt prima ondersteund. Ik wist niet dat er nieuwere versies waren. Ik vind het een beetje vreemd verhaal. Het lijkt me toch dat de UMC zich niet aan de standaard houdt... :unsure:
Het probleem zit hem denk ik in de verouderde DVI aansluiting. In principe geeft de projector dit zelf al aan als hij wel 480i/p weergeeft, maar alles daarboven niet. Het zit hem dus duidelijk in de handshake.

treky22

Citaat van: sentinall op september 30, 2010, 13:32:52
Hey,

Heb je dit bij PC beelden?

Indien ja, dan raad ik je aan de Hertz instellingen te kbekijken bij de instellingen van de videokaart..

Ik had eerst hetzelfde probleem. bij 720p wel beeld en bij 1080p niet en dat kwam omdat hij bij de 1080p resolutie opeens de hertz instellingen van de videokaart -> beamer ging aanpassen.

Toen ik deze gelijk zette aan de 720p hertz instellingen werkte het als een tierelier.

groet,
Ruud

Ik draai niet rechtstreeks via de PC.

Ik stream van de PC naar de Dune, en dan het beeld van de Dune naar de UMC-1 naar de beamer.
1080p draait de beamer zowieso niet.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Citaat van: Nooff op september 30, 2010, 13:35:23
Het probleem zit hem denk ik in de verouderde DVI aansluiting. In principe geeft de projector dit zelf al aan als hij wel 480i/p weergeeft, maar alles daarboven niet. Het zit hem dus duidelijk in de handshake.

Volgens Emotiva ook.
Dus heb ik pech, al hang ik er een kabel aan van €1000,-.
Wordt tijd voor een beamer-upgrade, alleen wordt dat (als dat doorgaat) pas volgend jaar ergens.
En nee, niet Januari of Februari   :P
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: Nooff op september 30, 2010, 13:35:23
Het probleem zit hem denk ik in de verouderde DVI aansluiting. In principe geeft de projector dit zelf al aan als hij wel 480i/p weergeeft, maar alles daarboven niet. Het zit hem dus duidelijk in de handshake.
Vraag ik me af. Met HDMI-DVI heb ik 720p/1080i beelden via de H78 geprojecteerd. Bron was een Marantz DV9600 en SR9600.

Heb je al geprobeerd de Dune rechtstreeks op de beamer aan te sluiten? Ben benieuwd of je dan wel HD-beeld krijgt. Geluid kan je dan analoog naar de UMC sturen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Citaat van: HTip op september 30, 2010, 21:36:04
Vraag ik me af. Met HDMI-DVI heb ik 720p/1080i beelden via de H78 geprojecteerd. Bron was een Marantz DV9600 en SR9600.

Heb je al geprobeerd de Dune rechtstreeks op de beamer aan te sluiten? Ben benieuwd of je dan wel HD-beeld krijgt. Geluid kan je dan analoog naar de UMC sturen...

Maar krijg ik dan wel de HD-geluidssporen te horen (True-HD, DTS-HD MA) ?
Zal ik morgen eens proberen
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB