Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

BMW850

Edit: Verwijderd, dubbele post.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

scrutinizer

Citaat van: BMW850 op oktober  3, 2009, 19:47:41
Hoeveel ampère gebruikt deze chip of chips?

Rudy

Module             Voltage            Current

LM78A       +12V (10-20V)         250ma

LM79A       -12V (10-20V)         250ma

LM78B         +5V (3V-9V)          500ma

Het is niet zozeer het verbruik van de cs8414 Rudy, dat zal 60 > 80ma zijn.
Het probleem ligt in de Burson regulator, jij hebt de 10>20 volt regulator en voor deze chip heb je de 5 volt oftewel de 3>9 volt versie nodig, die rechtstreeks aan de Vin van de chip aangesloten dient te worden.
Doede geeft ook al aan dat het receiverboard aansturen met deze 12 volt regulator een beetje het paard achter de wagen spannen is, omdat deze gevolg wordt door 7805(s).

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

dddac

Citaat van: scrutinizer op oktober  3, 2009, 20:58:11

Doede geeft ook al aan dat het receiverboard aansturen met deze 12 volt regulator een beetje het paard achter de wagen spannen is, omdat deze gevolg wordt door 7805(s).

Anton.

Bijna goed.... 7808. Dan gevolgd door 5 Volt down-size met een emittervolger en cap multiplier / RC filter en dan passief L/C filter ....

Het zou inderdaad interessant zijn deze rij van voedings filters door een Burson (5 volt) te vervangen

Rudy, wat je wel eens kan proberen is de DAC boards met de grote 12V power supply voeden en alleen de spdif board met de Burson 12 volt voeden. Wie weet brengt het toch wat? beter als in de lade liggen ?

MVG
doede

BMW850

Dit topic i.v.m. loopwerk en DAC komt bij mij nu even op een laag pitje.
Vanacht is bij ons een granieten plaat geknapt en in de vijver gevallen, omdat ik er nog mee bezig was om daar de waterval van te maken had ik hem over de vijver gelegd zodat ik er de volgende dag weer mee bezig kan, je raad het al rubberfolie lek :(

Vandaag al het water weg laten lopen, lek gedicht en daarna weer vullen met water.
Vijver was vanavond halfvol en 1 lange kant van 6 meter was ingestort  :o

Doede en Anton bedankt voor de antwoorden ik ga de draad weer oppakken als ik hier mee klaar ben want het word geen makkelijke klus.

Rudy

scrutinizer

Citaat van: BMW850 op oktober  4, 2009, 23:13:12
Dit topic i.v.m. loopwerk en DAC komt bij mij nu even op een laag pitje.
Vanacht is bij ons een granieten plaat geknapt en in de vijver gevallen, omdat ik er nog mee bezig was om daar de waterval van te maken had ik hem over de vijver gelegd zodat ik er de volgende dag weer mee bezig kan, je raad het al rubberfolie lek :(

Vandaag al het water weg laten lopen, lek gedicht en daarna weer vullen met water.
Vijver was vanavond halfvol en 1 lange kant van 6 meter was ingestort  :o

Doede en Anton bedankt voor de antwoorden ik ga de draad weer oppakken als ik hier mee klaar ben want het word geen makkelijke klus.

Rudy

Oeff!! ... dat is tegenslag, Rudy.
Ik hoop voor je dat er nog geen koi's in rond zwommen.

Kan je deze constructie nog herstellen?..... of misschien extra ondersteunen d.m.v. wat in PVC buis gestorte beton paaltjes.

Anyway, succes.

Anton

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

phy

Dat is lullig Rudy
In iedergeval succes met de reparatie
ik hoop dat het toch een beetje meevalt.

BMW850

Citaat van: scrutinizer op oktober  5, 2009, 10:16:22
Oeff!! ... dat is tegenslag, Rudy.
Ik hoop voor je dat er nog geen koi's in rond zwommen.
Kan je deze constructie nog herstellen?..... of misschien extra ondersteunen d.m.v. wat in PVC buis gestorte beton paaltjes.
Anyway, succes.
Anton

Ik ga alles afbreken omdat de natuursteen afwerking gekit is op stoepranden anders kan ik er niet bij  :(
Hopelijk krijg ik de natuursteen tegels van de stoepranden af.

Nog een paar foto's om een idee te krijgen.
Rudy

BMW850

Het brievenbus model graniet wordt de waterval die komt voor de grote plaat graniet.
Daar komt dan ook de waterplanten bij in.

Rudy

scrutinizer

Citaat van: BMW850 op oktober  5, 2009, 16:12:12
Ik ga alles afbreken omdat de natuursteen afwerking gekit is op stoepranden anders kan ik er niet bij  :(
Hopelijk krijg ik de natuursteen tegels van de stoepranden af.

Nog een paar foto's om een idee te krijgen.
Rudy
Ik weet niet of je er rondom bij kunt? Maar met een gitaar snaar omwikkelt om twee klosjes (boomzaag principe), kom je een heel eind.

Hoop werk Rudy,

Succes!

Anton.

phy

Het heeft weer een weekje muziek Laten horen
en het verassende is dat het gemodificeerde board flink aan het veranderen is er komt meer body bij
het originele is deze week redelijk constant gebleven ik denk dat het nu wel ingespeeld is.
mijn eerste "referentie" is hiermee nu gezet.
De shunts zijn binnen maar omdat het gemodde board nog aan het veranderen is wil ik er nog mee wachten om ze in te zetten. En ik heb nu ineens een goed gevoel bij de Black gates  ;D
De behuizing is zoals Erik ook al opmerkte heel belangrijk daar ben ik nu ook achter.
Ik heb deze week vanalles geprobeerd maar vast gemonteerd op een zware blok ik heb heb hier brons voor genomen
Het moet gewoon zwaar en star zijn
dat klinkt het beste.
ophangen in draden op veren en rubbers klinkt minder.
Dat was een makkelijke keuze maar het inpakken van het loopwerk, zeg maar de behuizing dat word een moeilijke
ik heb hout geprobeerd en dik alluminium maar kaal klinkt het veel beter .
Er zal wel een kast om moeten en ik zoek iets dat het zelfde klinkt als geen kast.

BMW850

Hoi Robert,

Nu zie/hoor je het, wachten met inspelen word vanzelf beloond met de BlackGates.
Het graniet wat ik gebruik voor de kast was ook een hele verbetering, had een gat gemaakt en daar aluminium hoeken ingekit en daar het loopwerk opgemonteerd.
Probeer eens ergens een stuk afval (graniet) te bemachtigen om het eens uit te proberen.

Rudy

Off topic: Hier een link hoe het verloop verder gaat met de koi vijver, wat een klus  ::) : http://forum.nvn-koi.nl/index.php?topic=17531.0

RennieB

Dag allen, na wat langere tijd met dit transport doorgebracht te hebben ben ik ook maar met mijn Cyrus One aan het ontleden gegaan.

Nu constateer ik dat er gebruik gemaakt wordt van 2 maal Elna 50x10.000 uF, nu levert BG ook een 50x10.000uF voor 199 Dollar per stuk...

Kan iemand mij dit aan of afraden? Of zal het een dusdanig beperkte winst opleveren en moet ik geween een chip-amp bouwen voor het zelfde geld?

Alvast bedankt.

Ohw ja, als iemand zijn bron voor BG's wil prijsgeven heel graag, ben zelf helemaal niet bekent met leveranciers en ben ik in het Poolse, US of dit forum nog niet tegengekomen. Alvast bedankt!

RennieB

Arieson

Citaat van: RennieB op oktober 16, 2009, 18:24:00
Was dit een hele rare vraag?

:(

Sssst.... de RVD en FBI lezen dit forum ook. O0 Er zijn er voor minder opgepakt.  :laugh:

scrutinizer

Citaat van: RennieB op oktober 16, 2009, 18:24:00
Was dit een hele rare vraag?

:(

Geen rare vraag, maar wat onduidelijk. :smile:
50x 10.000uF Black Gate voor $199 ::)
Ik neem aan dat je 10.000uF/50 volt bedoeld. ;D
Internet afstruinen, rond bellen en mailen .... m.a.w, kijken wie deze waarde bij toeval voor je op de plank heeft liggen.

;)

Anton.

RennieB

Dag Anton,

Dank voor je reactie. Op voorhand een kansloze exercitie vermoed ik.
Allemaal: No longer available...

Ik maak wel een altaar voor de Cyrus en ga toch maar voor een chip-amp.  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: RennieB op oktober 18, 2009, 13:06:22
Dag Anton,

Ik maak wel een altaar voor de Cyrus en ga toch maar voor een chip-amp.  ;)

Hoi
Het is een hobby of niet...ik heb ook wel eens een week iedere avond ge-internet om iets te pakken te krijgen... ;)

Heb je Peter al gebeld van Accoustic Dimension te Delft....wie weet...oja hij pakt ook de telefoon op zondag aan.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: RennieB op oktober 18, 2009, 13:06:22
Dag Anton,

Ik maak wel een altaar voor de Cyrus en ga toch maar voor een chip-amp.  ;)

RennieB,

Zeker geen kansloze exercitie, alleen met het gokken op Black Gates wat in verlenging. :)
Buiten het feit er bepaalde type BG's prima presteren, vind 'ik' het wat overtrokken alleen daarvoor te gaan.

De Cyres zal ook veel baat - en voor sommige zelfs meer baat - hebben bij een type van deze: Nichicon, Rubycon, Panasonic, Elna, Mundorf .....

If you like this machine, take tour pick.... ;)

Anton.
PS.http://www.deaudiofabriek.nl/catalog/3963050-MLytic%C2%AE-Audio-Grade
Deze bijvoorbeeld met een mooie kleine C parallel :)

phy

hoi Rennie

Ik weet nog wel FK 10000 uF 63v te vinden maar ze zijn 184 euro p.stuk
maar een BG is zeker niet heilig op de juiste plaats toegepast kan het soms het allermooiste zijn
maar je kan er niet zomaar mee rondstrooien en denken dat het dan wel goed zit .
Anton geeft je ook al een paar mooie aan en veel betaalbaarder
mocht je toch interesse hebben in de BG´s pm je me maar .

RennieB

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 18, 2009, 15:34:47
Hoi
Het is een hobby of niet...ik heb ook wel eens een week iedere avond ge-internet om iets te pakken te krijgen... ;)

Heb je Peter al gebeld van Accoustic Dimension te Delft....wie weet...oja hij pakt ook de telefoon op zondag aan.... ;D

Dag Erik, volgens mij struin jij al jaren elke avond het internet af...  ;D En niet zonder resultaat...  O0

Ik zal de beste man morgen even contacten, ik hoop dat hij dan ook de shigaraki BG's heeft, dat zou erg prettig zijn. ( the one stop shop?)

Ps. Heb jij misschien nog de originele trafo's uit de ez-51? En zou je daar afscheid van willen nemen? Je moet er wel een stuk of 10 hebben denk ik?

Citaat van: scrutinizer op oktober 18, 2009, 15:38:05
RennieB,

Zeker geen kansloze exercitie, alleen met het gokken op Black Gates wat in verlenging. :)
Buiten het feit er bepaalde type BG's prima presteren, vind 'ik' het wat overtrokken alleen daarvoor te gaan.

De Cyres zal ook veel baat - en voor sommige zelfs meer baat - hebben bij een type van deze: Nichicon, Rubycon, Panasonic, Elna, Mundorf .....

If you like this machine, take tour pick.... ;)

Anton.
PS.http://www.deaudiofabriek.nl/catalog/3963050-MLytic%C2%AE-Audio-Grade
Deze bijvoorbeeld met een mooie kleine C parallel :)

Dag Anton, Voor wat ik kan zien wordt er gebruik gemaakt van vooral elna's (Elna CE-W 50v 10.000uF Black Neg) en Rubycon's, dus ik vermoed dat er bij Mission toen geen verkeerde economie is toegepast.  8)

Met de prijs van die MLytic creëer je in ieder geval géén bankrun wanneer je het bedrag overboekt... ;D

Misschien een goede vingeroefening om een hardwired exemplaar te maken zoals de Matriarch of de Audionote pré...   ;) Nu je toch zonder project zit...  ;)
Eerst maar eens wat boeken bestellen over dit onderwerp...

Dat ik de Cyrus al 18 jaar liefkoos, daar maak ik trouwens geen geheim van... Er zijn in mijn ogen weinig versterkers waarbij je vooral naar de muziek luistert in de plaats van naar de versterker... :inlove:  (Uiteraard voor de prijsklasse van de Cyrus)

Ik ga in ieder geval eens studeren op de schema's.

http://www.tcaas.btinternet.co.uk/cyrus1pwr.gif
http://www.tcaas.btinternet.co.uk/cyrus1ps.gif
http://www.tcaas.btinternet.co.uk/cyrus1inp.gif

Citaat van: phy op oktober 18, 2009, 17:50:52
hoi Rennie

Ik weet nog wel FK 10000 uF 63v te vinden maar ze zijn 184 euro p.stuk
maar een BG is zeker niet heilig op de juiste plaats toegepast kan het soms het allermooiste zijn
maar je kan er niet zomaar mee rondstrooien en denken dat het dan wel goed zit .
Anton geeft je ook al een paar mooie aan en veel betaalbaarder
mocht je toch interesse hebben in de BG´s pm je me maar .

Dag Phy, ook bedankt voor je reactie!

Goede opmerking over het toepassen van BG's, helemaal gezien het feit dat een goede tweedehands Cyrus One 100 euro doet...
Toch ben ik van mening dat het ontwerp een flinke investering rechtvaardigt.

Sowieso stuur ik je een PM, ik heb nog een aantal vragen voor je... 

Groeten,

René

Helaas...de AVR-vuilverbranding moet toen-der-tijd erg opgekeken hebben... :-X

Maar ik durf heel makkelijk te roepen dat een gewone wat grotere EI-trafo het beter doet dan het standaard booombox trafootje en zeker als je er straks meerdere gaat toepassen... ;)

Peter Daniel is een andere mening toegedaan en die respecteer ik maar mijn praktijkervaringen staan haaks op zijn ervaringen tot bijna ongeloofwaardig toe......dus wel voor een ieder "voor zichzelf" te beslissen.... ;D

Ik weet in ieder geval wel dat ik met hulp van Anton steeds een stapje verder wilde en dat het enorm loonde...je creativiteit is hier the limit... :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RennieB

:o Je scheidt je afval niet?  :police:

Over PD heb ik niet echt een mening, behalve dat hij toch wel wat gestart is.
en als hij dat voor commerciële redenen doet heb ik daar anzich wel vrede mee.

Wat betreft de hulp, technisch en esthetisch erg goed gedaan, alleen vermoed ik dat ook Anton een
hypotheek heeft....  ::) (ik wel...)

Dus niet alleen de creativiteit is de limit...

Citaat van: RennieB op oktober 18, 2009, 19:22:51
:o Je scheidt je afval niet?  :police:

Over PD heb ik niet echt een mening, behalve dat hij toch wel wat gestart is.
en als hij dat voor commerciële redenen doet heb ik daar anzich wel vrede mee.

Wat betreft de hulp, technisch en esthetisch erg goed gedaan, alleen vermoed ik dat ook Anton een
hypotheek heeft....  ::) (ik wel...)

Dus niet alleen de creativiteit is de limit...

....tuurlijk....oh u bent er weer met boomboxen...2e container links...maar u weet de weg wel denk ik..... 8)

RennieB

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 18, 2009, 21:05:31
....tuurlijk....oh u bent er weer met boomboxen...2e container links...maar u weet de weg wel denk ik..... 8)

ROFLOL  ;D Ik zie het helemaal voor me...

Weet je al wat je met je nu ontstane vrije tijd moet gaan doen? Al een nieuw project?

scrutinizer

Citaat van: RennieB op oktober 18, 2009, 18:19:37

Dag Anton, Voor wat ik kan zien wordt er gebruik gemaakt van vooral elna's (Elna CE-W 50v 10.000uF Black Neg) en Rubycon's, dus ik vermoed dat er bij Mission toen geen verkeerde economie is toegepast.  8)

Met de prijs van die MLytic creëer je in ieder geval géén bankrun wanneer je het bedrag overboekt... ;D

Misschien een goede vingeroefening om een hardwired exemplaar te maken zoals de Matriarch of de Audionote pré...   ;) Nu je toch zonder project zit...  ;)
Eerst maar eens wat boeken bestellen over dit onderwerp...

Dat ik de Cyrus al 18 jaar liefkoos, daar maak ik trouwens geen geheim van... Er zijn in mijn ogen weinig versterkers waarbij je vooral naar de muziek luistert in de plaats van naar de versterker... :inlove:  (Uiteraard voor de prijsklasse van de Cyrus)

Groeten,

René

Rene, als je het Engelse geluid van je Cyrus waardeer, zou mijn eerste keuze geen BG zijn.
Net zoals mijn ervaring met een Mission, zal een BG (mits standard series) ook van je Cyrus iets maken wat je niet als zo direkt herken.
In mijn geval met de Mission bv. was hij, met al de merken als boven genoemd, het best af met de BHC Components 'Slit Foils'
Btw, elk merk heeft zo een verscheidenheid aan types, en deze moet je als eindbeluisteraar leren scheiden, zoals het kaf van het koren. ;)

Anton.