Susano Home Theater

Gestart door CoSo, maart 8, 2009, 14:03:05

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CoSo

Citaat van: Robert T op augustus 18, 2012, 21:57:46
Eh, wat voor een bekleding heb je op je wand zitten? Ik heb een tijdje geleden Toine op bezoek gehad om m'n woonkamer in te meten en ga op basis daarvan panelen opbrengen op een aantal wanden en de wand achter de front speakers waarschijnlijk geheel bekleden. Wat jij hebt ziet er erg mooi uit.. heeft het ook een akoestisch doel? Zit er iets achter aan absorptie? (ik heb overigens niet alle 38 pagina's gelezen dus kan zijn dat ik er overheen gelezen heb)
Het is niet akoestisch bedoeld al zal het vast beter zijn dan de betonen muur.
Het is een voorzet wand van MDF bekleed met behang, vinyl behang.

CoSo

De Solid Tech ROS is binnen, toch wel iets groter dan verwacht.

Deleted member

Hi Corne,

Feli met het neiuuwe meubel! Het was al niet slecht, maar je blijft lekker bezig zie ik!

Wat streaming betreft zou ik het bij een Touch houden. Power supply upgraden en een mooie coax interlink ertussen en je hebt voor -relatief- weinig geld een top streamer!

Succes!
Stereo-fan for life!

CoSo

Heb om te proberen weer een ATV 160GB terug gekocht, het werk iig direct met iRule zonder dat er een Mac aan moet staan. :pompom:
Nu nog kijken hoe aan te sluiten HDMI of Optisch, voor nu even HDMI.

Weet nog niet of ik het meubel ga houden, het is erg mooi en kwalitatief er goed maar misschien iets te breed en de Alu palen zijn erg opzichtig met al het zwart.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

CoSo

Citaat van: clockwork op augustus 29, 2012, 09:35:03
Foto?

Dan beslissen wij wel voor je.. ;D
Heb alleen een paar iPad foto's maar zal ze vanavond even posten.

Wil nog wel een paar planken maken voor in het rack, het is bijna niet te doen om de Susano te plaatsen en pootjes zouden eraf moeten.

CoSo

Foto's met iPad genomen incl. apparatuur.

CoSo

Citaat van: martin778 op augustus 29, 2012, 23:02:25
CoSo, kun je me even vertellen waar je zo'n stoere audiorack koopt?  ::)

Heb deze gelukkig gebruikt kunnen kopen.

Twijfel nog of deze blijft dus misschien komt ie in de markt  ;)

Xander32

De kwaliteit van de foto`s daar gelaten; ziet er strak uit hoor, compliment!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

paavosmits

#959
Strak meubel, ik denk dat deze er met zwarte planken in jouw geval erg mooi gaat staan!
Primare I32 + MM30

CoSo

Planken worden sowieso zwart, alleen even kijken wat voor planken.
Heb nog 28mm multiplex maar kan ook net als de originele planken 18/20mm worden in MDF of multiplex.

paavosmits

De Pioneers zijn in ieder geval groot genoeg om de 28mm niet als overdreven te gaan beschouwen  :P
Gaat daarna denk nog een klus worden om je muur weer te herstellen....
Primare I32 + MM30

CoSo

Citaat van: paavosmits op augustus 30, 2012, 09:19:02
De Pioneers zijn in ieder geval groot genoeg om de 28mm niet als overdreven te gaan beschouwen  :P
Gaat daarna denk nog een klus worden om je muur weer te herstellen....
Wand wordt waarschijnlijk opnieuw gedaan, nieuw MDF en behang of gips en stucen.
Gelijk even kijken of ik het nu tot aan het plafond doe.

paavosmits

Citaat van: CoSo op augustus 30, 2012, 09:23:29
Wand wordt waarschijnlijk opnieuw gedaan, nieuw MDF en behang of gips en stucen.
Gelijk even kijken of ik het nu tot aan het plafond doe.

Denk ik wel mooi tot aan het plafond, misschien dmv een koof t scherm iets wegwerken en spotjes erin?
Primare I32 + MM30

clockwork

Het is even wennen in vergelijking met je vorige opstelling, maar ik vind het wel een stoer rack. Kun je de planken niet helemaal weglaten?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

CoSo

Citaat van: paavosmits op augustus 30, 2012, 09:25:45
Denk ik wel mooi tot aan het plafond, misschien dmv een koof t scherm iets wegwerken en spotjes erin?
Scherm kan niet hoger omdat het beeld dan te hoog wordt vandaar dat de wand ook niet tot aan het plafond is.

CoSo

Citaat van: clockwork op augustus 30, 2012, 09:52:27
Het is even wennen in vergelijking met je vorige opstelling, maar ik vind het wel een stoer rack. Kun je de planken niet helemaal weglaten?
Met planken vind ik het zelf wel mooier, zonder zou ik ook de voetjes van de apparatuur af moeten halen omdat de kogels kleiner zijn.
Het is ook niet makkelijk om de 36KG Susano netjes op 4 kogels te krijgen  ;D :P

high-q

Zo, dat ziet er impressive uit zeg. Gefeliciteerd met je upgrade!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

paavosmits

Citaat van: CoSo op augustus 30, 2012, 09:55:54
Scherm kan niet hoger omdat het beeld dan te hoog wordt vandaar dat de wand ook niet tot aan het plafond is.

Ah vandaar, was al over nagedacht dus  ;)
Primare I32 + MM30

martin778

Citaat van: CoSo op augustus 30, 2012, 08:14:20
Heb deze gelukkig gebruikt kunnen kopen.

Twijfel nog of deze blijft dus misschien komt ie in de markt  ;)
Thanks voor de info, vind um erg mooi  :wub:
Alleen vrees ik dat hij in elkaar klapt met mijn McIntosh MC2300 erop :(

CoSo

Citaat van: martin778 op augustus 30, 2012, 13:17:37
Thanks voor de info, vind um erg mooi  :wub:
Alleen vrees ik dat hij in elkaar klapt met mijn McIntosh MC2300 erop :(
Bovenste en onderste kruis kunnen 80kg dragen en verende middelste kruis 40kg.
Weet niet hoeveel de McIntosh weegt maar de Susano weegt 36kg.

martin778

Dan valt het nog mee, op internet gaven ze 88lbs als max. draagbaarheid.
De McIntosh weegt 58kg en de rest van de audiomeuk zal rond de 10kg zijn.

HTip

Ik vind het ook even wennen, omdat het rack veel meer opvalt dan vroeger, maar door de verwarming past het best goed in je interieur. Maar eerlijk gezegd vond ik het vorige mooier. Of ga je de wand aanpassen aan het nieuwe rack?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Vind persoonlijk de oude situatie ook mooier, hoewel het met zwarte planken wel al een stuk mooier zal zijn denk ik. Aan de andere knt begrijp ik dat ook de wand aangepast zal worden en dan word het wellicht weer een mooi geheel :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CoSo

Citaat van: HTip op augustus 30, 2012, 22:27:05
Ik vind het ook even wennen, omdat het rack veel meer opvalt dan vroeger, maar door de verwarming past het best goed in je interieur. Maar eerlijk gezegd vond ik het vorige mooier. Of ga je de wand aanpassen aan het nieuwe rack?

Citaat van: Martijn90 op augustus 30, 2012, 22:30:28
Vind persoonlijk de oude situatie ook mooier, hoewel het met zwarte planken wel al een stuk mooier zal zijn denk ik. Aan de andere knt begrijp ik dat ook de wand aangepast zal worden en dan word het wellicht weer een mooi geheel :)

Op de eerst foto misschien wel maar op de tweede foto vind ik het erg goedkoop overkomen door dat Ikea tafeltje.