Weer een nieuwe...

Gestart door GTDesign, februari 17, 2009, 01:08:36

Vorige topic - Volgende topic

JeKa

gvy

Citaat van: jowi op februari 17, 2009, 11:39:18
(Alvast mijn excuses voor mijn kritische noot:)

Op een gegeven moment moet je dat toch tegen gaan staan, steeds dat zelfde kunstje doen... :wacko: persoonlijk heb ik zoiets van ja nu weet ik het wel. Podiumpje, lampjes, koofjes, beetje rooieg beetje donker, bioscoopstoeltjes erin en klaar. Echt verrassend of anders dan alle voorgaande is het niet... En voor dat ik nu afgemaakt wordt, ik begrijp heel goed dat de klant Koning is, en terecht hoor. Maar toch...

Tja jowi,

Anderen gaan dan alles gewoon helemaal wit maken (mooi, maar ook niet echt vernieuwend en zeker niet dedicated) en een grote plasma tegen de muur monteren. :sarcasm: En vooral ook veel harde rechte vlakken (akoustiek?)

Henk gaat voor een dedicated HT en geen leefruimte/loft/HT in 1.
Hij geeft aan dat filmbeleving op de eerste plaats komt, en dan kan je niet onder projectie uit en ook niet onder een perfect verduisterde ruimte met donkere tinten, en weinig reflectie.
Vloerbekleding in de vorm van vasttapijt is hierbij geen must, maar absoluut geen abnormale keuze. Je gaat namelijk werken aan de akoustiek in deze ruimte, want die vrijheid heb je.
Koofjes zijn handig voor bekabeling en geven de ruimte zijn "dedicated" cachet.....

Begrijp me niet verkeerd, want ik volg jouw topic en ben benieuwd wat je van de leefruimte gaat maken. Ook ik zou in jouw geval kiezen voor de grote plasma en het verder opentrekken van de ruimte met heldere tinten

Maar wat Gé doet is niet "een kunstje opvoeren". Dat is wel een aantal jaren ervaring in dedicated HT's ter beschikking stellen van zijn klant. En die klant Henk, kiest waarschijnlijk Gé, omdat zijn stijl gesmaakt wordt.

Aan Henk,
Mooie ruimte man,
Laat enige frivoliteit , zoals een podiumpje, gewoon toe. Zoiets kan je alleen in een echt hometheater

Geert

hifiman

Citaat van: jowi op februari 17, 2009, 14:47:36
Je eigen bios wil niet persé zeggen dat het op 'een' bios moet lijken.
Niet persee nee, maar het is toch juist hartstikke leuk als je thuisbios net een echte is  :D

henkt1

Hoi Jowi,

In de openingspost staat idd een bepaalde kleur op de foto. De werkelijke kleur is overigens nog helemaal niet bepaald!!
Ook ik wil het strak en minimalistisch. Dus GEEN vertikale koven. De hotspot worden recliners. Omdat dit nu eenmaal het lekkerst zit. De 2e rij wil ik graag hebben ivm bezoek. Maar door beperkte ruimte moet dit nu eenmaal met klapstoelen.

Ik heb overigens wel degelijk een thema in mijn bios. namelijk: THUISBIOSCOOP!!  ;D ;D  

Verder ben ik niet zo'n fan van thema's. Na verloop van tijd gaat daar het nieuwtje wel vanaf. Mijn mening.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

henkt1

ha ha. Ik voel me niet aangevallen hoor.
Ik had zelf namelijk ook al nagedacht om buiten de begaande paden te gaan. Maar of mijn fantasie/creativiteit/kennis op dit gebied is hiervoor niet voldoende OF een thuisbioscoop die op een thuisbioscoop lijkt is op langere termijn gewoon het leukst!!  :D :D

maar nogmaals: ik sta open voor alle suggesties. Nu kan het nog.

groet,

Henk

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

HTip

Citaat van: HTip op februari 17, 2009, 09:14:22
Prachtige ruimte gaat dat worden!!

Ik zit op 3m30 van het scherm en 2,20m breed is voor mij groot genoeg, zonder het tenniseffect te krijgen. Een scherm van 2,60m (16:9) lijkt me iets te groot.

Wat ik heb gedaan is op de muur de verschillende groten van het scherm getekend, stoelen op de kijkafstand gezet en met de beamer een beeld geprojecteerd ter grootte van de verschillende afmetingen. 100" was toen bij ons het uiterste. Kan zijn dat dat bij jou anders is ;)

Let op met versnijden van Auralex. Daarmee kan je de werking teniet doen. Neem even contact op met Bjorn of Garmt van BB&G. Zij weten wel wat de eventuele gevolgen zijn. De Auralex in je oude ruimte hoeft niet perse hetzelfde effect te hebben in je nieuwe ruimte. Een meting vooraf doen is maakt de kans op succes groter. Heb ik ook laten doen door Toine (Thingman). Krijg je een heel gedetailleerd bouwplan, wat Gé mee kan nemen in zijn ontwerp en realisatie.

Succes!! :thumbs-up:

Ik weet niet of je mijn suggesties hebt gezien, maar bij deze nog een keer. Ik denk nl. dat ze je erg kunnen helpen. Dit soort dingen kan je beter vooraf doen, want zijn dan nog redelijk eenvoudig aan te passen. Als je ruimte klaar is, wordt dat een stuk moeilijker ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op februari 17, 2009, 16:10:35
Ik weet niet of je mijn suggesties hebt gezien, maar bij deze nog een keer. Ik denk nl. dat ze je erg kunnen helpen. Dit soort dingen kan je beter vooraf doen, want zijn dan nog redelijk eenvoudig aan te passen. Als je ruimte klaar is, wordt dat een stuk moeilijker ;)
En vergeet dan ook de loodrecht daaropstaande meningen niet (ik zou denk ik voor 300 cm gaan).  ;D
Ik zit overigens op 3m50 van mijn 250 cm brede 21:9 scherm. Op 2m50 afstand heb ik meer de bioscoop beleving die ik persoonlijk zoek, maar dat neemt niet weg dat 250 cm breed op  3m50 afstand ook al erg leuk is. Ik kan me niet meer voorstellen ooit op < 200 cm gekeken te hebben, veels te klein  :-X

Mocht je trouwens een anamorphische 21:9 setup willen bekijken dan ben je welkom! We kennen elkaar nog van de KAV300  ;)

HTip

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2009, 16:18:58
En vergeet dan ook de loodrecht daaropstaande meningen niet (ik zou denk ik voor 300 cm gaan).  ;D

Ik zit overigens op 3m50 van mijn 250 cm brede 21:9 scherm. Op 2m50 afstand heb ik meer de bioscoop beleving die ik persoonlijk zoek, maar dat neemt niet weg dat 250 cm breed op  3m50 afstand ook al erg leuk is. Ik kan me niet meer voorstellen ooit op < 200 cm gekeken te hebben, veels te klein  :-X
;D Het is ook erg persoonlijk, daarom is ik het ook belangrijk dat je het NU goed bekijkt. Kalk die muur maar vol met lijnen van alle maten van schermen. Zet de HD1 aan het werk en je weet het meteen ;D

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2009, 16:18:58
Mocht je trouwens een anamorphische 21:9 setup willen bekijken dan ben je welkom! We kennen elkaar nog van de KAV300  ;)
Ik weet niet of dat zo'n goed idee is >:D Zien = willen hebben ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Valt reuze mee hoor, ik ga donderdag ook 21:9 projecteren met een anamorphische lens, maar dan met een 35mm filmprojector in een mooie zaal! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

henkt1

hallo,

goede tips allemaal.

Ik was al van plan even mijn beamert in de kelder neer te zetten.

Mooie klus voor het weekend.

groet,

Henk

hifiman

Citaat van: HTip op februari 17, 2009, 16:26:47
;D Het is ook erg persoonlijk
Mee eens, daarom is het denk ik zo'n gek idee niet om een aantal mogelijkheden in de praktijk te kunnen bekijken. Maar als Henk al een projector heeft dan zou ik zeggen span een laken ofzo en bekijk in de praktijk welke schermgrootte jou het best bevalt..

Citaat van: HTip op februari 17, 2009, 16:26:47
Ik weet niet of dat zo'n goed idee is >:D Zien = willen hebben ;D
Daarom juist  ;D

HTip

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2009, 16:31:49
Mee eens, daarom is het denk ik zo'n gek idee niet om een aantal mogelijkheden in de praktijk te kunnen bekijken. Maar als Henk als een HD1 heeft dan zou ik zeggen span een laken ofzo en bekijk in de praktijk welke schermgrootte jou het best bevalt..
Daarom juist  ;D
Dan zitten wij op hetzelfde spoor ;D

En Henk gaat van het weekend lekker met de HD1 spelen, dus dat komt wel goed.

Nu de akoestiek nog >:D
Showcase - Topic

Peter O

Succes Henk!

Weer een leuk topic om te volgen.

LittleNinja

Citaat van: henkt1 op februari 17, 2009, 09:02:16
Hoi,

Ik ben Henk  ::)

Hi Henk.  :smile:

Prachtige uitgangspunten voor de HT!! Mooi van formaat.

Wat betreft kleurstelling ( om maar erop in te haken ) blijf ik die van "Joris1971" ook geweldig vinden!! Prachtige sfeer en prima film kijken!!!
Maar uiteindelijk maakt het weinig uit wat anderen er van vinden en zal je zelf moeten kiezen wat je mooi zal vinden.

Citeer
Het wordt een 7.1 systeem. Fronts; bw 805, center; htm2, surrounds 4x smcs surrounds en 2x velodyne spl1500r. Lexicon mc1, cinepro 3k6 mark3 power amp en de JVC hd1 beamer.

Oh... Dus jij bent één van die gasten die een paar van de laatste zwarte SPL1500R'en in zijn bezit heeft... Ik denk laat ik ook eens kijken wat dat doet.. Niet meer te krijgen.  :blink:

Wat is de verwachting wat betreft de afronding van het project? ( Om maar meteen met de deur in huis te vallen..  :P )

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

GTDesign

Je zou 4 jaar geleden een Harry Potter HT gebouwd hebben zeg, dat zou je nu toch helemaal beu zijn ?

Een bepaald thema neerzetten is altijd wel leuk maar niet tijdloos en op een gegeven moment raak je daar op uit gekeken.
Ik probeer altijd wel iets neer te zetten wat tijdloos is.

Henk had al aangegeven dat hij geen tierlantijn wilde in zijn HT maar koven wel mooi vond.
De koven zijn min of meer ook een must, voor bekabeling en verlichting.

Overigens moet het HT ook passen in het budget van de klant. Ik kan wel iets extreems bouwen met veel poespas en echte marmeren italiaanse ornamenten en uit de hand gesneden Bakira hout, maar hier in Nederland zijn er weinige die twee ton alleen voor een interieur uit willen geven.

Dreamer

Ik denk ook dat een thema op een gegeven moment gaat vervelen. Als je veel film kijkt dan zal na een tijd wel het wow... gevoel minder worden, maar als er maar één of twee keer in de week bijvoorbeeld film gkeken wordt dan ben ik ervan overtuigd dat het wow... gevoel nog lang zal blijven! Daarbij denk ik dat Gé toch wel iedere keer eer van zijn werk heeft, misschien de ene keer wat minder dan de andere keer. Maar hij creeert steeds weer iets. En als de klant tevreden is dan is Gé dat toch wel ook denk, dat is de beloning!
Ik ga dit project zéker weer volgen. Top!  :thumbs-up:

Jean Sibelius

Ziet er weer helemaal top uit (en in de 'deze ga ik volgen modus') ;D

Succes de komende tijd!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Francisco

Ik ben het wel een beetje met Jowi eens, en vind dat hij leuke plaatjes ter illustratie geeft. Je zou daar iets mee kunnen doen. Mijn HT is nu ook bijna klaar maar daar heb ik heel veel HT's voor gezien op internet en alle goede ideen meegenomen tot dat wat het nu is geworden.
Over thema's gesproken dat kan ook subtiel in de vorm van klassiek, modern, art-deco, riviera maison ik zeg maar iets geks.
Ik ben heel benieuwd wat er nog gewijzigd wordt aan de tekeningen van Ge.
Succes en maak er iets moois van, gaat vast lukken  :bigsmile:

henkt1

die laatste foto met de verticale koven gaat het ook zeker niet worden. Heb nog wel gespeeld met de gedachte om de center speaker achter het scherm te plaatsen. Maar dan leverde ik toch teveel het "ruimte gevoel" in.

de zijmuren en achtermuren moeten gewoon lekker strak worden. Op wat auralex na dan.

de verwarming is ook al geregeld. en dat wordt in ieder geval iets wat ik nog niet tegen ben gekomen in een HT.

Nee geen vuurkorf!  ;D

Henk

GTDesign

Heb er middels wel een aantal gebouwd maar geen van alle lijken toch op elkaar.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=73666.0

En om nu bij Henk 400 zitplaatsen neer te gaan zetten is misschien wat veel, blijven er 50 leeg en dat is zonde.  ;D

hifiman

Iets met stuurlui en de wal enzo ?  ;D  ;)

donaldk

Gewoon gelijk groots uitpakken :thumbs-up:.

Op curtpalme.com adverteren ze al voor coffered ceiling systeemplafonnetjes, joepie;-).

LittleNinja

Oke.... Ik moet eerlijk toegeven dat ik me wel redelijk kan vinden in Jowi's commentaar. Maar dat heeft vooral met persoonlijke smaak te maken. Ik hou wel van een specifieke sfeer en als dat betekent dat mijn HT niet optimaal donker is zou ik dat voor lief nemen. Maar uiteindelijk gaat het toch om de wensen van de afnemer en die respecteer ik bovenal.

Maar hetgeen donaldk ons brengt gaat me redelijk te ver. ;D  Naast het feit dat ik het echt niet mooi kan vinden, levert dit meer reflectie op dan je ogen kunnen handlen.... :biggrin:

Citaat van: donaldk op februari 17, 2009, 23:40:04
Gewoon gelijk groots uitpakken :thumbs-up:.

Op curtpalme.com adverteren ze al voor coffered ceiling systeemplafonnetjes, joepie;-).

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Sol

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2009, 06:34:15
Oke.... Ik moet eerlijk toegeven dat ik me wel redelijk kan vinden in Jowi's commentaar. Maar dat heeft vooral met persoonlijke smaak te maken. Ik hou wel van een specifieke sfeer en als dat betekent dat mijn HT niet optimaal donker is zou ik dat voor lief nemen. Maar uiteindelijk gaat het toch om de wensen van de afnemer en die respecteer ik bovenal.

Maar hetgeen donaldk ons brengt gaat me redelijk te ver. ;D  Naast het feit dat ik het echt niet mooi kan vinden, levert dit meer reflectie op dan je ogen kunnen handlen.... :biggrin:

Daar kan ik me inderdaad ook in vinden. Als ik ooit een eigen Ht zou bouwen, zou ik er juist géén uitgesproken bioscoop van maken ( ik heb een hekel aan die dingen ;D ).
Een tintje lichter of wat abstractie zou ik zeker kunnen waarderen. Stand out from the crowd. Differ yourself from the rest.
Misschien wat extreem uitgelicht, maar ik hou zelf ook van 'net dat beetje anders'.

Maar goed, ook dat is mijn bescheiden mening. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Citaat van: Sol op februari 18, 2009, 12:44:05
Daar kan ik me inderdaad ook in vinden. Als ik ooit een eigen Ht zou bouwen, zou ik er juist géén uitgesproken bioscoop van maken ( ik heb een hekel aan die dingen ;D ).
Een tintje lichter of wat abstractie zou ik zeker kunnen waarderen. Stand out from the crowd. Differ yourself from the rest.
Misschien wat extreem uitgelicht, maar ik hou zelf ook van 'net dat beetje anders'.

Maar goed, ook dat is mijn bescheiden mening. ;)
Zou ik ook nooit doen. Oh nee, ik heb het al gedaan ;D Ik vind het net iets meer hebben dat een HT net wel veel lijkt op een echte bioscoop. In mijn ogen is de beleving dan ook echter, maar dat is mijn bescheiden mening ;)

Henk heeft in ieder geval het vooruitzicht van een mooie HT :thumbs-up: Laten we dat niet vergeten ;)
Showcase - Topic