Weer een nieuwe...

Gestart door GTDesign, februari 17, 2009, 01:08:36

Vorige topic - Volgende topic

GTDesign

Vandaag ben ik van start gegaan met de bouw van een nieuw HT van een forumlid.

De schets geeft een beetje aan wat het gaat worden...

donaldk

Wie is Henk T.?

Henk waarom zo'n verhoginkje onder je scherm?

DVDGuy

Gé, fijn dat de gevolgen van de recessie aan jou (nog) voorbij gaan.

Schets ziet er top uit; benieuwd naar de foto's en de spec's.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

LittleNinja

Morgen Ge.

Mooi. Weer een inspirerend project er bij. Toch best veel mensen die een HT professioneel willen laten opbouwen. 8)

Zijn die twee schuine zijden aan de voorkant functioneel ( basstrap? ) of esthetisch?

Van wie mag je eigenlijk niet praten niet?? Was het Sonic? Hoekie? :P
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Tinus_

Maak je in deze bioscoop ook gelijk diffusers?
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower

GTDesign

Citaat van: LittleNinja op februari 17, 2009, 07:09:13

Van wie mag je eigenlijk niet praten niet?? Was het Sonic? Hoekie? :P

Van Fons nie  ;D

Bionica

Citaat van: GTDesign op februari 17, 2009, 07:47:40
Van Fons nie  ;D

Dat word voorlopig nog nie film kijken nie ;)

Mooi ontwerp, beloofd weer wat moois!!
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

hoekie

Mooie ruimte!
Weer 1 met zwart/grijs en aubergine...
(wat dat betreft heb ik toch een goede smaak ;)    )

HTip

Citaat van: donaldk op februari 17, 2009, 03:05:21
Henk waarom zo'n verhoginkje onder je scherm?

Ideaal om je kabels in te verbergen (heb ik ook gedaan) en ook handig om de tweeters op oorhoogte te krijgen ;)

Mooi ontwerp weer Gé :thumbs-up:
7.1 opstelling met Auralex voor de akoestiek?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: LittleNinja op februari 17, 2009, 07:09:13
Zijn die twee schuine zijden aan de voorkant functioneel ( basstrap? ) of esthetisch?
Het lijken me cornertraps voor de lage tonen, maar ik kan me vergissen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

henkt1

Hoi,

Ik ben Henk  ::)

Ik had al eerder een HT in mijn vorige huis. Kijk ook elke dag even op het forum maar post niet echt vaak.

De ruimte is een kelder onder mijn nieuwe huis. De ruimte is netto 470 breed, 550 lang en 240 hoog. De audioapparatuur komt in een aparte kast die uitkomt in deze ruimte. Achter de linker stoel. Vanuit het voorste gedeelte van de kelder kan ik deze kast ook in om zo makkelijk achter de apparatuur te komen. Dus eigenlijk staat de apparatuur dan ook niet fysiek in de HT. Scheelt weer ruimte.

Het wordt een 7.1 systeem. Fronts; bw 805, center; htm2, surrounds 4x smcs surrounds en 2x velodyne spl1500r. Lexicon mc1, cinepro 3k6 mark3 power amp en de JVC hd1 beamer.

Ge gaf aan dat een 260 breed scherm veel impact zou maken. Stiekum twijfel ik nog of dat niet te groot is. 21/9 is geen optie voor mij. Teveel gedoe (en geld  ;)) om het volledig automatisch te krijgen. En ik ken mezelf. Dan gebruik ik het niet.

De verhoging moet rond om de opstelling te accentueren en een speels effect te geven . Mogelijk dat er nog kleur verschil komt in de vloerbedekking. De pyramides in de hoek zijn de basstraps. Ik had die nog in mijn vorige ht (auralex). Ge wil ze versnijden tot pyramides. Ook dit is nog niet zeker. Suggesties?

als stoelen komen er 3 zwart leren recliners. En indien mogelijk een 2e rij van zwarte bioscoopstoeltjes (klapstoelen).

Het plafond en de wanden worden verder afgewerkt met auralex.

Doel van de ruimte: ultieme filmbeleving!! Maar de ruimte moet ook uitnodigen om met wat licht aan bij wijze van spreke de krant te lezen onder het genot van een stukje muziek.

Suggesties zijn welkom want er is nog van alles mogelijk.

Ik heb alleen een computer op het werk op dit moment maar misschien kan Ge vrijdag wat foto's plaatsen van de ruimte om een idee te geven van het geheel.

groet,

Henk

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Sol

Dat belooft weer veel goeds, en hebben we weer wat om te volgen... ;D
Maarre, het lijkt net of je er genoeg van begint te krijgen, Gé? :P
"Weer een nieuwe" klinkt als "Nee, hè... niet weer" ;) :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sonic Circle

Mooi ontwerp en topictitel :).

Succes en heel veel plezier met de bouw Gé.
En henkt1 gefeliciteerd met je op handen zijnde HT.

Joris1971

Wordt een supergave HT, succes Gé!

hifiman

Citaat van: henkt1 op februari 17, 2009, 09:02:16
Ge gaf aan dat een 260 breed scherm veel impact zou maken. Stiekum twijfel ik nog of dat niet te groot is. 21/9 is geen optie voor mij. Teveel gedoe (en geld  ;)) om het volledig automatisch te krijgen. En ik ken mezelf. Dan gebruik ik het niet.
Ik heb zelf een 250 cm breed scherm (21:9) en als de kamer (en de projector lichtoutput) het zou toelaten zou ik absoluut nog een stuk groter willen!
Qua impact vind ik 260 zeker niet te groot!

Wat het 21:9 gedoe betreft, met een prismasonic lens kun je met de AB omschakelen tussen pass through en stretch mode. Het enige wat nog gedoe is, is de masking die ik handmatig moet aanpassen. (daar moet ik Ge nog maar eens over spreken of er nog een meer geavanceerde versie 2.0 upgrade komt van zijn 21:9 scherm in de toekomst  ;D ).

Succes met de bouw!  :)

HTip

Hoi,

Ik ben Henk  ::)

Prachtige ruimte gaat dat worden!!

Ik zit op 3m30 van het scherm en 2,20m breed is voor mij groot genoeg, zonder het tenniseffect te krijgen. Een scherm van 2,60m (16:9) lijkt me iets te groot.

Wat ik heb gedaan is op de muur de verschillende groten van het scherm getekend, stoelen op de kijkafstand gezet en met de beamer een beeld geprojecteerd ter grootte van de verschillende afmetingen. 100" was toen bij ons het uiterste. Kan zijn dat dat bij jou anders is ;)

De verhoging moet rond om de opstelling te accentueren en een speels effect te geven . Mogelijk dat er nog kleur verschil komt in de vloerbedekking. De pyramides in de hoek zijn de basstraps. Ik had die nog in mijn vorige ht (auralex). Ge wil ze versnijden tot pyramides. Ook dit is nog niet zeker. Suggesties?

Let op met versnijden van Auralex. Daarmee kan je de werking teniet doen. Neem even contact op met Bjorn of Garmt van BB&G. Zij weten wel wat de eventuele gevolgen zijn. De Auralex in je oude ruimte hoeft niet perse hetzelfde effect te hebben in je nieuwe ruimte. Een meting vooraf doen is maakt de kans op succes groter. Heb ik ook laten doen door Toine (Thingman). Krijg je een heel gedetailleerd bouwplan, wat Gé mee kan nemen in zijn ontwerp en realisatie.

Succes!! :thumbs-up:
Showcase - Topic

GTDesign

Citaat van: Sol op februari 17, 2009, 09:02:34
Dat belooft weer veel goeds, en hebben we weer wat om te volgen... ;D
Maarre, het lijkt net of je er genoeg van begint te krijgen, Gé? :P
"Weer een nieuwe" klinkt als "Nee, hè... niet weer" ;) :P

Integendeel, van dit vak krijg ik nooit genoeg, heerlijk.  ;D.

Madhouse

Ziet er weer toppie uit! Ook deze gaan we weer volgen!
Gaat ook echt weer een mooi HT worden deze!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Atmoz

Ah, leuk om weer te volgen :)
Zal weer schitterend worden dit.

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Sol

Citaat van: GTDesign op februari 17, 2009, 09:36:06
Integendeel, van dit vak krijg ik nooit genoeg, heerlijk.  ;D.

Dat is begrijpelijk. ;D
En maar goed ook, ik hoop je ook ooit nog een dergelijke opdracht te mogen geven. 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

hifiman

Tsja elke dag wakker worden, scheren , boodschappen doen, eten en slapen wordt ik ook wel eens zat  :tounge2:
Als je het zo bekijkt dan is er niks boeiend  ;)

celerontje

En dan vinden sommigen het nog steeds vreemd dat er behoorlijk wat depressieve mensen rondlopen! ;D

Maargoed, mooie HT plannen!
Wanneer komt het forumlid naar voren?
Die geheimzinnigheid... :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

celerontje

Ohh, sorry, ik heb last van de ''scrollerietus'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

henkt1

Citaat van: jowi op februari 17, 2009, 11:39:18
(Alvast mijn excuses voor mijn kritische noot:)

Op een gegeven moment moet je dat toch tegen gaan staan, steeds dat zelfde kunstje doen... :wacko: persoonlijk heb ik zoiets van ja nu weet ik het wel. Podiumpje, lampjes, koofjes, beetje rooieg beetje donker, bioscoopstoeltjes erin en klaar. Echt verrassend of anders dan alle voorgaande is het niet... En voor dat ik nu afgemaakt wordt, ik begrijp heel goed dat de klant Koning is, en terecht hoor. Maar toch...

Hoi Jowi,

Ik begrijp je commentaar. Echter, ik zit niet bij die andere mensen in de HT. Het wordt MIJN HT. En om het geheel een beetje goed te krijgen heb je toch altijd een aantal basis regels. Trouwens de kleuren zijn nog helemaal niet definitief. Er komt zeker geen rode vloerbedekking oid :D

Het gaat er dus niet om wat Ge wil maken. Maar wat de klant wil dat Ge maakt.

Het podium voor is ook nog niet definitief. Indien ik een podium achter doe ivm de 2e rij stoelen dan laat ik het podium voor misschien wel weg. En die koven vind ik gewoon mooi. Al heeft ie er al duizend getimmerd  ;)

Heb je zelf trouwens suggesties? Ze zijn echt welkom hoor. Ben zelf niet bepaald een Jan de Bouvrie   :nowink:

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest