Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Als je ze naast elkaar ziet: David en Goliath.

(geef mij maar Goliath trouwens, wat een verschil zeg).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mariusz

Ik vind het een reuze spannend verhaal ;) Kan zelf haast niet wachten deze megaspeakers te beluisteren!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

ruud2

Erik,

ik begrijp volledig wat je bedoeld ! en by the way mooie foto's!
alleen het warme weer heeft wat invloed op het luistergedrag.
succes met de laatste stap 8). dan is het pas echt genieten( van de verdiende rust) :P
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Razorfist

Citaat van: Audiofiel op juli 15, 2005, 10:53:22
Als je ze naast elkaar ziet: David en Goliath.

(geef mij maar Goliath trouwens, wat een verschil zeg).
Slechte vergelijking.. David won toch? ::)

Hij is wel erg impressive.. Heel mooi :D
Marantz SR4300 -- H/K HD710 -- Philips DVD-963sa -- Epson TW10 projector -- 180cm Thommyscherm -- DIY Seas fronts -- Kef Q10c center -- Tannoy mR rears -- Adire Shiva + PR15 subwoofer

Audiofiel

Citaat van: Razorfist op juli 15, 2005, 11:19:51
Slechte vergelijking.. David won toch? ::)

Niet als Erik Goliath twee jaar onder handen had genomen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Wow en wat een statement zo'n speaker in je woonkamer!
Je woonkamer kan het ook wel hebben zo te zien, gaaf hoor.

Mooie elegante japanse subwoofer ook waar de theepot op staat  ;D

MrPink

Ik vind vooral die boekenplankspeakers in de vorm van een olifant erg mooi gemaakt... ;)

Groetjes,
Oscar

fgroen

Citaat van: Kjelt op juli 15, 2005, 11:41:23

Breng hem nou niet op ideëen...  >:D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

advr

ik denk niet dat ie een sub nodig heeft... 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op juli 15, 2005, 11:41:23

Kijk maar eens op de site van Erik, dan zie je wat het echt is. ;)

Kjelt

Citaat van: advr op juli 15, 2005, 15:08:33
ik denk niet dat ie een sub nodig heeft..

Nee heeft ie ook niet maar ik wil niet dat dit topic dadelijk op slot gaat, het is zo leuk......  :'(
Bovendien denk ook aan die arme jongen als ie dadelijk klaar is dan valt ie in zo'n enorme leegte  ;)

Citaat van: fgroen op juli 15, 2005, 14:45:20
Breng hem nou niet op ideëen...  >:D 

Goed idee! Joehoe Erik :  ;D

fgroen

En de buren maar sjouwen....  ;D

Met dit plaatje is in ieder geval aangetoond dat het past....  O0
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

jowi

Misschien is dit een leuk ontwerp voor een subwoofer... en op 1 of andere manier moet ik hier steeds aan denken als ik de afgebouwde xXx zie....  echt van een andere planeet! ;D  ;D  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag de 2e xXx-Sub afgebouwd...weer 2 maal de Thiel C220 erin en afmonteren met gedrilled zilver.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)

beunky

Wat zijn ze mooi he, wát een snoepjes om te zien :D :D :D :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

kuiperik

En nu staat de rechtse dus Links  ;D

----- Zie bovenste woofeR  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

ZE SPELEN.......ZE SPELEN......ZE SPELEN......ZE SPELEN.......ZE SPELEN......ZE SPELEN

oud_account_1

Citaat van: Erik van Voorst op juli 16, 2005, 19:15:41
ZE SPELEN.......ZE SPELEN......ZE SPELEN......ZE SPELEN.......ZE SPELEN......ZE SPELEN

gefeliciteerd, ziet er (weer) prachtig uit  :)
en, en, en, en, en, hoe klinkt het?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

blue-eyes

Ik neem aan dat Thingman nu ook weer langs moet komen? Immers, deze speakers vullen de ruimte toch anders dan de oude speakers? Of vind je het best zo ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

advr

pffffffff, daar staan ze dan eindelijk... dat wordt niet slapen vannacht.. cd's genoeg om de nacht te vullen. ;D ;D

je hebt wel doorgewerkt op je eerste vakantiedagen maar nu heb je ze wel staan.

wat zijn je eerste indrukken nu ze helemaal af en volledig aangestuurd staan te spelen??
daar is iedereen wel benenieuwd naar 8) 8)

veel plezier met je xXx-en en prettige vakantie al zal die nu wel niet meer stuk kunnen..

ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robbo

Citaat van: Blue-Eyes op juli 16, 2005, 19:35:22
Ik neem aan dat Thingman nu ook weer langs moet komen? Immers, deze speakers vullen de ruimte toch anders dan de oude speakers? Of vind je het best zo ;D

Als de ruimte goed is, dan is die goed.  Ongeacht wat voor speaker je erin zet.

Jean Pierre

Prachtig!! datk het nog ff mocht zien voordatk op vakantie ga morgen! Toppertje!!

Bart_M

Citaat van: Robbo op juli 16, 2005, 20:16:40
Als de ruimte goed is, dan is die goed.  Ongeacht wat voor speaker je erin zet.

Het kan zijn dat je extra problemen hebt omdat je nu speakers hebt die lager komen.
Maar ik denk dat het ook wel meevalt.

Anyways, mooi eindresultaat.

Ga je ooit nog iets aan het filter veranderen, of is dit echt definitief?