Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

BOUBOU

Citaat van: Erik van Voorst op juni 25, 2005, 17:10:47
De 2  xXx-Mids zijn af..........althans de 2e moet nog lak en olie...maar dat is "schoon" werk.

Morgen een beginnetje maken met de subs.... ;).

Boekenplank ready zullen we maar zeggen...  ;D

Een meesterwerk is het zeker  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Movievault

Jongens ik heb ze gisteren kunnen voelen en ik moet zeggen, het zijn vrouwebilletjes  :o zo zacht en glad.
Ze zien er in het echt nog beter en robust, Dit zijn werkelijk zeer mooie speakers. En Erik op de terugweg ben ik in de war geraakt. Ik vind je ze zooooo moooooi. Ze zouden zo in mijn nieuwe ruimte passen  ;) ::)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Vigier

Citaat van: FrankG op juni 25, 2005, 20:14:39
En Erik op de terugweg ben ik in de war geraakt. Ik vind je ze zooooo moooooi.

Frank, zo even een vraagje tussendoor: hoe erg ben jij in de war geraakt? In de laatste zin: wil je daar het woord "je" of het woord "ze" doorstrepen? Als je "ze" doorstreept geeft het een heeeel andere betekenis!

Groet, Joris

Movievault

Citaat van: Vigier op juni 25, 2005, 20:17:19
Frank, zo even een vraagje tussendoor: hoe erg ben jij in de war geraakt? In de laatste zin: wil je daar het woord "je" of het woord "ze" doorstrepen? Als je "ze" doorstreept geeft het een heeeel andere betekenis!

Groet, Joris

oeps foutje ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Bart_M

boekhour

Na 177 keer klikken en scrollen en een paar uur lezen heb ik deze thread met veel belangstelling doorgenomen. Zeer degelijke bouw van een topspeaker en echt vakwerk, waar een timmerman jaloers op kan zijn. Knap gedaan. Kan je dit niet op bestelling gaan doen?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Romano

wachttijd twee jaar ;D >:D

Erik van Voorst (in memoriam)

Eindelijk de xXx-Subs....aan de beurt... ;D

Voordat ik fineer moest ik nog even 2 puntjes op de I zetten, eerst nog even 2 maal een extra dikke kabeldoorvoer gemaakt...zie foto buitenzijde onder en foto binnenzijde onder.

Teven de binnenkant bekleed met een dempingsmateriaal genaamd Technocel 23 (hoe verzin je het).
Deze is (nog) minder aanwezig dan glas en/of steenwol...

Het is a-sociaal kostbaar...maar als je eenmaal weet dat het op de markt is en je bouwt maar een keer...dacht ik...vooruit dan maar... ;)

Ik heb ook nog het technocel in 3D verlijmd....dwz op de wandjes zeer veel met verschillende hoogtes extra blokjes geplakt...laat zich moeilijk fotograferen maar zeg maar het effect van de xXx-Mid en Top maar dan gemaakt van Technocel...

Als deze xXx-subs net zo gaaf gaan klinken als mijn U-571 dan ben ik een zeer tevreden mens.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Onderzijde Sub met alle doorvoer...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Het Technocel 23.... :P

:)

garmtz

Citaat van: FrankG op juni 25, 2005, 20:19:46
oeps foutje ;D

Whoehahaha! Was een Freudiaanse verspreking denk ik...  >:D

Movievault

;D ik was zo overdonderd door die kasten van Erik. Erik de manier waarop je het aanpakt en de keuze van materialen verdienen gewoon respect.
Nog een vraagje, die doorvoerbuizen zijn die ook luchtdicht gestopt, dit ivm eventuele lekken?

Citaat van: FrankG op juni 27, 2005, 09:12:47
;D ik was zo overdonderd door die kasten van Erik. Erik de manier waarop je het aanpakt en de keuze van materialen verdienen gewoon respect.
Nog een vraagje, die doorvoerbuizen zijn die ook luchtdicht gestopt, dit ivm eventuele lekken?

Ja, gewoon met siliconenkit  ;)....dus geen poortsysteem... ;D

Vanmiddag alweer vrij genomen om.....door te gaan... 8)

MickeyMan

Hoeveel vrije dagen heb je eigenlijk? Volgens mij wil ik ook wel bij dat bedrijf, euh, werken  >:D ::)
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Jean Pierre

Citaat van: MickeyMan op juni 27, 2005, 12:00:47
Hoeveel vrije dagen heb je eigenlijk? Volgens mij wil ik ook wel bij dat bedrijf, euh, werken  >:D ::)

Volgens mij lijkt het gewoon wat langer omdat er een weekend achter aan zit  8)

fgroen

Berestrak Erik!!!

Ik heb echt het idee dat je nu aan het buffelen bent met het idee: "En nou moet het maar eens afgelopen zijn!!!!"  8)

Ik kan me voorstellen dat de laatste loodjes het zwaarst zijn, zeker omdat je al aan het eindresultaat hebt geroken.

Heel bewonderenswaardig dat je desondanks de kwaliteit op jouw topniveau houdt en alles er gewoonweg perfect uitziet.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Robbo

Dat gaat ineens vrij rap dat fineren  :)

Heb je verder geen opvulling van je subs, behalve het Technosel ?     Is het van hetzelfde Tecnosel als de italiaanse firma die motorzadels maakt ?

Nee verder geen vulling.
Tecnocel....geen idee..ik heb het bij O.L.S. gekocht in Breda.

Toch in 4 uurtjes weer een zijde af.....met 2 facetten

Ik maak inderdaad meer uren nu.....lijkt het tenminste voor jullie  "sneller"   ;D

En nog even een trotse close up van mijn "Edge of the Art"  Facet.... ;)

fgroen

Zit er nou een kleurverschil tussen de zijkant en de facetten, of is dat optisch bedrog?  ???
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

BOUBOU

Heb je nog speciale maatregelen genomen ivm. met de combinatie zware sub <=> kwetsbaar fineer?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Citaat van: fgroen op juni 27, 2005, 18:55:18
Zit er nou een kleurverschil tussen de zijkant en de facetten, of is dat optisch bedrog?  ???

Er zit inderdaad een heel licht kleurverschil tussen...fineerboekjes hebben waarschijnlijk in het verleden meer daglicht gezien dan het behandelde fineer.....

Het kleurverschil verdwijnt tijdens het lakken... ;)

BouBou...wat bedoel je??