Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Vanavond gelijk nog even een idee op proef gebouwd...

Een indicator dat de eindversterkers op het (sub)laag aangeschakeld staan...niet geheel overdreven op dit systeem.....

Uiteraard hoef ik geen indicator voor hoog en midden...want als er geluid uitkomt staat het aan... :P..

Op de foto ziet de blauwe Led er een beetje uit als een gasbrander...hahahaha....maar hij is volledig dimbaar van fel tot een zeer flauwe blauwe gloed... ;)

De Led zelf zie je niet, alleen het schijnsel aan de achterkant van het filter over een stukje vloer...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Leuk idee, misschien ook leuk te proberen om hem onder de voet te monteren van de filterkast. Dan wordt de grond eromheen aangelicht, erg mooi. Misschien dat je er 1 bij moet plaatsen, maar lijkt mij mooier.

oud_account_1

Citaat van: Erik van Voorst op mei  9, 2005, 21:43:32
Vanavond gelijk nog even een idee op proef gebouwd...

Een indicator dat de eindversterkers op het (sub)laag aangeschakeld staan...niet geheel overdreven op dit systeem.....

Uiteraard hoef ik geen indicator voor hoog en midden...want als er geluid uitkomt staat het aan... :P..
Is dat niet zo bij het (sub-)laag dan?  >:D

Ik zou eerder voor rode leds gaan, die (lekker iritant) knipperen als de versterkers uit staan, dan is er ten slotte iets mis :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Citaat van: Ruben op mei  9, 2005, 21:45:30
Leuk idee, misschien ook leuk te proberen om hem onder de voet te monteren van de filterkast. Dan wordt de grond eromheen aangelicht, erg mooi. Misschien dat je er 1 bij moet plaatsen, maar lijkt mij mooier.

Dat wordt ook gedaan...maar voor de foto heb ik hem even op zijn hoogste stand gezet er er los onder gelegd...wil eerst testen hoe of wat voordat ik ga monteren.... ;)

Squadra I hate you...hahahahaha....... Ik ben al bang dat het blauw gaat irriteren...maar het zit aan de achterkant dus misschien is het...best of both worlds... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Shorty

Sloop een Ambilight uit een Philips... of het mechanisme uit een koekoeksklok  ;D the sky is the limit.... ;D

VrGr,

Bart J.

R

CiteerDat wordt ook gedaan...maar voor de foto heb ik hem even op zijn hoogste stand gezet er er los onder gelegd...wil eerst testen hoe of wat voordat ik ga monteren....

Tja, great minds think alike... ;D

oud_account_1

Citaat van: Erik van Voorst op mei  9, 2005, 22:11:08
Squadra I hate you...hahahahaha....... Ik ben al bang dat het blauw gaat irriteren...maar het zit aan de achterkant dus misschien is het...best of both worlds... ;)
Zou het niet zonde zijn van die ontzettend mooie kunstwerken/speakers, ik vind die leds n.l. een beetje overkomen als een gimmick?
's Avonds zou je het wel eens kunnen zien, als je zit te luisteren, dus misschien is het wel beter om de leds aan te hebben als de versterker uit staat.

Persoonlijk zou ik die leds echt niet willen zien als ik zit te luisteren. (maar, dat is persoonlijk, zoals ik al aangaf.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

FFF

Mij lijken die leds juist erg mooi, als ze maar niet te overmatig aanwezig zijn.

En je kan ze altijd nog uit zetten.

fgroen

Anders kun je bij de auto-shop ook nog van die TL-balken kopen die ze onder auto's monteren...  >:D

Daar hoort dan ook weer een bepaalde soort muziek bij die je kunstwerken ernstig tekort zouden doen... ::)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Ik had de led al een tijd in huis...en steeds getwijfeld...gister heb ik hem in rook laten opgaan...misschien heeft het zo moeten wezen. :P

Lynxxx

Niets is irritanter dan een blauwe led die vanuit je ooghoek je netvlies zit in te fikken terwijl je lekker muziek zit te luisteren.

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

MrPink

Ik zou een rode, van links naar rechts bewegende, LED voorop de hoge speaker doen...dan is het net een Cylon... ;D

By your command,
Oscar

BOUBOU

Citaat van: MrPink op mei 10, 2005, 13:19:04
Ik zou een rode, van links naar rechts bewegende, LED voorop de hoge speaker doen...dan is het net een Cylon... ;D

Zo lang het maar niet opvalt zullen we maar zeggen  ;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

MrPink

Citaat van: BOUBOU op mei 10, 2005, 14:36:17
Zo lang het maar niet opvalt zullen we maar zeggen ;D
Je bedoelt dat de speakers niet opvallen? ;)

Groetjes,
Oscar

MickeyMan

Citaat van: MrPink op mei 10, 2005, 13:19:04
Ik zou een rode, van links naar rechts bewegende, LED voorop de hoge speaker doen...

Ja en dan met je horloge je speakers oproepen... KITT, where are you?

Kan handig zijn als de plaatsing van het geluid toch een beetje tegenvalt  ;D
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Smitsmans

Morgen is het donderdag......

YEPPP  8)

Morgen om 10 uur ga ik bij hem op de koffie met mijn cd's....(cd-namen vermeld zoals in mijn eerdere mail).

Deze cd's kan ik de laatste dagen/avonden dromen....zelfs tijdens de
CONTACT- bouw stonden ze op !!!! ;D

Ik ga eerst lekker lang luisteren naar  " de eenvoudige componenten"  ;)

Keep you informed.....

sphere

Als het nou niks is, dan weet ik nog wel iemand die ze voor een zacht prijsje wil overnemen hoor  ;D
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Rudo

Citaat van: sphere op mei 11, 2005, 16:28:48
Als het nou niks is, dan weet ik nog wel iemand die ze voor een zacht prijsje wil overnemen hoor  ;D
Beste sphere,
Ken je me dan? ;D
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

.....................wekker is gezet..................... ;D

Maartje

Zal hij na een half uurtje het al zat zijn ? ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

MickeyMan

Zou hij geslapen hebben? Ik zet in op nee....
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Durk

ik zeg ja, want dan kan hij de volgende dag beter luisteren...
Ik denk dat hij met watten in de oren heeft geslapen en ze vanmorgen nog heeft laten uitspuiten bij de arts.. O0
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bryan vd B

Misschien heeft'ie zich verslapen :P ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

MrPink

Zou hij nu nog steeds bezig zijn met een lange, zéér lange post te schrijven?? :P

Groetjes,
Oscar