Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Foto 4...alles weer zwart geschilderd....geen overbodige luxe want mijn speakerdoek is extreem dun... ;)
...je ziet de diamant nog glimmen... 8)...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Deze foto laat de mal zien en het gesneden matje...was best een secuur werkje...want ik mag geen vilt versnijden...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

8)

Jean Pierre

Blijft er prachtig uit zie..!!

Jan Deckers

Citaat van: Erik van Voorst op april 10, 2005, 17:57:30
Foto 4...alles weer zwart geschilderd....geen overbodige luxe want mijn speakerdoek is extreem dun... ;)
...je ziet de diamant nog glimmen... 8)...

Aha dus toch een XXX en Lingerie voor de luidspreker, haha

Net in het foute topic (Eidolon) gepost en 2 zaken door elkaar gehaald, maar nogmaals mijn complimenten voor je bouwsels (en als ik het goed begrijp ook de brouwsels uit Bordeaux... ;D )

MickeyMan

Wauw, wauw, en nog eens WAUW!
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Toch weer een hele avond doorgewerkt om de xXx-Mid een grilledoek te geven....veel passen en meten maar voila.... :)

Bart_M

Ziet er mooi uit, maar... het schijnt nog wel een beetje door.

Spacebass

Minder brightness Contrast helpt ook  ;)  ;D

GTDesign

Audiofiel

Citaat van: Krunk op april 12, 2005, 21:09:54
Ziet er mooi uit, maar... het schijnt nog wel een beetje door.

Dat is precies wat lingerie doet... ^-^
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MrPink

WEER terug van een luidsprekerwinkel te Rotterdam... ;D

Dan denk je "redelijk" goedkope spikes te hebben (overigens wel hele goede Soundcares) van 10 Eurootjes per stuk........maar dan tel je er 29 !!!! voor een totale xXx-set.

Ze moeten dus wel HEEL luchtig gaan klinken...ik hoop minimaal net zo goed als mijn Avalon Eclipses want ze overstijgen nu ruim die aankoopprijs.

Voor de nieuwsgierige rekenaars kan ik met gepaste droefheid  :P mededelen dat ik zo een 15.000 Euro lichter ben en zo tegen de 1000 bouwuren zit .....en nog geen noot gehoord heb. ::)

FFF

Poeh wat een geld...

Zeker voor een DIY project, maar je hebt het in elk geval niet verprutst.
Geweldig mooi project en de kosten zijn redelijk verdeeld.

Ik hoop dat je waar voor je geld hebt en daar ben ik ook niet echt bang voor.

Allen die spikes houden die al het gewicht? Of staan je subs op gewone poten net als je U571?
Mijn sub werd niet vrolijk van de kleine spikes, en die zijn ook niet echt scherp meer.

Hoi FFF,

Dat heb ik inderdaad eerst even goed uitgezocht (met Forumhulp  ;D)  en je kan de ingekapselde Souncare spike tot 400 kg per stuk belasten...dan treedt er een puntvervorming op van -tig nullen achter de komma   ;)

Alle xXx-consoles en de filterkasten staan op dezelfde Soundcare spike type nr. 2.

garmtz

Mijn hart schreeuwt het uit van respect...

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op april 13, 2005, 12:37:11
Voor de nieuwsgierige rekenaars kan ik met gepaste droefheid  :P mededelen dat ik zo een 15.000 Euro lichter ben en zo tegen de 1000 bouwuren zit .....en nog geen noot gehoord heb. ::)
:o :o :o :o :o

Ik zou het niet kunnen. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Oracle

Citaat van: Audiofiel op april 13, 2005, 14:13:57
Ik zou het niet kunnen. :-\

Ach, een ander koopt een Enzo, die hij 2 weken later (met  353 miles in totaal gereden) tegen een boom parkeert..

Dan toch liever de xXx ...

Groet,
Mark

(al blijft het gewoon erg veel geld! :) )

FFF

Sorry voor de topic vervuiling, alleen dit is echt een geweldige machine.
Hoewel avalon de ferrari onder de speakers is, en de sentinel de enzo onder de ferrari''s natuurlijk.
Het is veel geld, maar ik denk dat erik hier veel plezier aan gaat beleven, en als je het kan missen, ik zal hem geen ongelijk geven.

Erik heb je alle facetten met een handzaag en geleiders gezaagt?
Heb je al enig idee wanneer je met de (boven) fineel laag gaat starten?

Ach een mooi compliment zo een vergelijk  ;D

Maar voor de goede orde....dit is de juiste "exotic" site  ;)

http://www.exoticaudio.org/PAGE33.html

Ik hoop dat ik het ooit nog eens haal om erop te komen....zeker als ik bijgaande foto van deze site bestudeer.... :-*

Als antwoord op je vragen.....

Met de hand gezaagd zonder geleiding....en het fineer gaat erop als de luidsprekers terugkomen van hun filter-avontuur...

Ik schat met een maand...(of zo)  ;)

PS
FFF haal fff het citaat weg als je wilt dan hebben we de plaat van de ferrari 1 keer  ;)

Oracle

Citaat van: Erik van Voorst op april 13, 2005, 14:55:46
Ik hoop dat ik het ooit nog eens haal om erop te komen....

Ach, misschien als je een van de twee eens gewoon doormidden zaagt?  >:D >:D ;D ;D

Groet,
Mark

Sullivan

Citaat van: Mark Lemmens op april 13, 2005, 15:05:13
Ach, misschien als je een van de twee eens gewoon doormidden zaagt?  >:D >:D ;D ;D

;D

Gewoon met de hand zonder geleiding.  ;D

mvg,
Frank

Romano

die Enzo zonde man zo'n auto kos ruim een miljoen €.
maar 399 van gemaakt ofzo.

Audiofiel

Citaat van: Romano op april 13, 2005, 16:12:39
die Enzo zonde man zo'n auto kos ruim een miljoen €.
maar 399 van gemaakt ofzo.

Nu 398... >:D

Even weer on topic

Van de Avalon Osiris en ook Sentinel zijn er maar een stuk of 10 worldwide van gemaakt/verkocht........waarvan elk 1 in Nederland.... In Alkmaar en Amsterdam ;D

Nu ik erover nadenk van de xXx is er " world-wide"  maar 1 van gemaakt ....maar laat ik pas pochen als er geluid uitkomt... ;D