Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

pong38

Hallo Erik

Nadat 68483 klikkers mij voor gegaan zijn kan ook ik niet meer achterblijven.
Hulde voor je vakmanschap en doorzettingsvermogen.

Enne... ik kom er zojuist heel toevallig achter dat die "dingen" bijna letterlijke onder mijn neus gebouwd worden  ;D
Laten het 3 km's zijn, dan is het veel.

Zou je bij het inspelen s.v.p. een keer de deuren op willen zetten ?  :P

Rob_Dingen

Hoi Erik

Ik dacht gezien te hebben dat Avalon alleen de Dome grote vrij maakte in het vilt maar jij hebt een groter gat gemaakt.
Is dat bewust gedaan?

Rob

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Rob,

De Dome-grootte van de C79 is hetzelfde....

De Dome-grootte van de D20 is bij mij iets groter gesneden omdat hij bij mij (nog) niet taps toe loopt en bij Avalon wel....

Ik heb niet veel van dat vilt (zeer moeilijk via via geregeld) dus heb ik eerst
"op zeker"  de vormen eruit gesneden...ik ben nu aan het experimenteren of ik dat taps toelopen ook voor elkaar krijg.....

Zo ja dat maak ik hem ook precies de omvang van de diamant en taps....zo neen dan heb ik hem in ieder geval al gereed alleen wat grotere diameter....... ;)

Ik heb het vilt van mijn Eclipse bekeken en dat is hetzelfde....dus ik ben op de goede weg... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robbo

CiteerIk heb niet veel van dat vilt (zeer moeilijk via via geregeld) dus heb ik eerst
"op zeker"  de vormen eruit gesneden...ik ben nu aan het experimenteren of ik dat taps toelopen ook voor elkaar krijg.....

Probeer het eens met ondertapijt zou ik zeggen :)

Neen, ondertapijt dat heb ik al geprobeerd...zit ook vaak een harde laag aan....
Het vilt wat ik nu heb is goed...ik verwacht dat het taps maken wel gaat lukken....weer wat om over na te denken... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Een paar dingen gedaan....vandaag

De allerlaatste facetten bekleed van de 2e xXx-sub

Een 2e mal voor de xXx-Mid gemaakt

En veel aandacht aan het xXx-Headgrilletje...uiteindelijk een kleinere diameter en taps gemaakt....Rob was een van de weinige die het zag.... ;D

Gelukkig genoeg vilt voor de 2e set....

:)

Ook de nippies oftewel grilledeuveltjes gemonteerd....2 voor de xXx-Head

Dat is ook nog even een werkje...want de opstaande rand van het pennetje wil je ook verzonken hebben
anders gaat het wiebelen....bij 2 stuks....dus meerdere dunne mm boortjes paraat hebben bij de montage...

Na afgekeken te hebben van Ruud meteen de strijkbout in de aanslag....

Zeer tevreden met het eindresultaat....moest wel even wennen aan de techniek vooral op de hoeken, maar het gaat veel beter dan met nieten.....want dan is een dubbele vouw bijna onvermijdelijk...zeker onder spanning op de nieten....met lijmen kun je als je de tijd er voor neemt het doek op alle hoeken maar een keer het frame laten raken en de vouwen buiten het frame houden en wegsnijden..... 8)

8)

R

sweeet... Erg mooi. Goed gelukt zo te zien.

Jean Pierre

Erg mooi! zo ben ik nog met het omgekeerde vanmiddag bezig geweets :P Plakfolie eraf halen wat beetje verkeerd was geplakt, zitten nu nog wat lijmresten op :-\

Wat kan zelfbouw toch mooi zijn ........
Daar kan een gekocht component onder onze DIY-ers echt niet tegenop !!!!!!!!

De hele avond zit ik al te kijken naar mijn frontje wat een " AF " gezicht.... :-*

Op de achtergrond....vioolconcert Bruch door Vengerov.....

We hadden iets bijzonders te vieren dus een Pomerol opengetrokken.....en stiekum vier ik gelijk mijn frontje mee..... ;)

Terwijl ik dit typ zie ik dat het foutloos is....dus bewijs geleverd....het is pas mijn eerste glas..... ;D

R

Citaat van: Erik van Voorst op april  8, 2005, 23:15:43
Terwijl ik dit typ zie ik dat het foutloos is....dus bewijs geleverd....het is pas mijn eerste glas..... ;D

;D

ruud2

Ja Erik, die hoekjes zijn even wat oefenen .
Maar doordat de lijm helemaal in de stof dringt en je met de strijkbout wat druk kunt uitoefenen kan je het vrijwel vlak strijken.

Pomerol (Saint-Emillon streek) toch wel in stijl met een Chateau Petrus nietwaar?    ( Crus Hors Classe)!! :P :P :P
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

...wijnliefhebbers onder elkaar...het was een echte...(geen La Lande)  ;)

Het lijkt niet veel maar een frame bouwen voor de Mid is even een ander verhaal...zeker als je het binnen een ander frame wilt laten vallen onder een hoek van 45 graden...met tegelijkertijd een andere hoek in de baffle en ook nog verstek... >:(

Enfin na een paar uurtjes heb ik het voor elkaar...

Eerst de mal en daarna voor het eggie.....het hele binnenframe wordt straks voorzien van een zeer dunne kunstof lip rondom zodat deze de anti-diffractiemat kan vasthouden en de zeer kwetsbare hoeken kan verstevigen  ;)

kuiperik

Erik, je blijft me verbazen! Sta er ook nu met de frontjes weer van te kijken hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt.

CiteerEnfin na een paar uurtjes heb ik het voor elkaar...
Volgens mij zou het bij mij alleen al zolang duren om erover na te denken hoe het te gaan maken. ;D ;D
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Smitsmans

Heel mooi hoe de frontjes in de speaker vallen. 8)

Ik haal veel inspiratie uit de topics van jou, Ruud, Dennis en vele anderen. Dank je wel. :) :) :)

Zonder dit forum was ik nooit zo ver gekomen om een eigen project te starten. En al zeker niet met die mooie Thiel units.

Groeten, Guido

ruud2

hoi ,Erik 'k zit nu gewoon aan het biertje..

hou je er wel rekening mee om eventueel het anti - diff. matreriaal te kunnen wisselen? of te verwijderen..... bij mij klonk het als wijn zonder krans.
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Ik werk juist zo door om de frontjes en het vilt op tijd klaar te krijgen omdat ze MET deze zaken afgefilterd worden.....
afspraak gemaakt voor 22 april  :)

Bij jou was het andersom....je startte met een filter welke was gemaakt voor de units zonder vilt en frontje  ;)

Sullivan

Citaat van: Erik van Voorst op april 10, 2005, 01:10:52
Ik werk juist zo door om de frontjes en het vilt op tijd klaar te krijgen omdat ze MET deze zaken afgefilterd worden.....
afspraak gemaakt voor 22 april  :)

Bij jou was het andersom....je startte met een filter welke was gemaakt voor de units zonder vilt en frontje  ;)

Dan nog wil het niet zeggen dat jouw vilt de goede keuze is en kan rekening houden met het kunnen verwisselen nooit kwaad, lijkt me.

mvg,
Frank

Rob_Dingen

Hoi

Nee hoor lekker laten zitten dat vilt is een enorme vooruitgang.

Rob

Het frame van de xXx-Mid is vandaag ook klaar evenals de 2e subfacetten...gaat goed nu  ;D

Hierbij de foto's van de xXx-Mid grille...stap voor stap...was wel een pittig klusje want ik wilde perse ook vilt op de schuine baffle-kant...

Foto 1...de grille nu ontdaan van al zijn " overtollige" hout
Het kader is nu wel weer iets dikker genomen...ook voor de looks..geeft een mooie diepte straks.. ;)

Foto 2 ...de lippen van dun zwart kunstof om het dikke vilt...dit keer geen 6 maar 12 mm te supporten...