Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

patrick_vdb

Hi Erik,

Citaat van: Erik van Voorst op maart 13, 2005, 16:29:23
(las laatst in een duits audioblad de tweak van de week......schroef eens per jaar je units weer eens wat aan... :o)

Dan lopen ze in dat Duitse audioblad alweer menig jaar achter...of het was al een ouder blad want dat kan natuurlijk ook nog ;D

Ziet er allemaal top uit Erik 8)

mvrg

Patrick

Erik van Voorst (in memoriam)

Van de 4 vellen toch nog genoeg over ....voor nog een setje speakers.... :-X

Wel gaaf als je een lichtbruin vlekje of een andere kleine afwijking ziet dat je gewoon ernaast of erboven kunt beginnen omdat je toch genoeg fineer hebt.....

Wel een tijdrovend gepuzzel om alles steeds maar weer gespiegeld te krijgen......hier moet je echt de tijd voor NEMEN....

Alleen nog wat klein snijwerk voor de bovenkanten en de facetten....maar dat wil ik weer alleen uitzoeken met daglicht....dus dat komt nog wel..... ;)

Alles is nu netjes gemerkt en op volgorde weggelegd tussen boardplaten....ik bouw in het werkplaatsje wel even een kleine mini vliering zodat ik het daar een tijdje kan opslaan voor het laten acclimatiseren....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rappie

Hoe staat het met het fineren ? 10 dagen zonder posts wil dus zeggen veel veranderingen en te druk om te posten ;D
Eigenaar van Paulthé

sphere

OK, ik heb alle 136 pagina's redelijk snel doorgeklikt. Wat mij onduidelijk is, is hoe je nu het interne volume bepaalt als je van die onregelmatige structuren eruit zaagt.

Excuus als dit al ergens staat, maar ik krijg de hele thread niet in eens keer op het scherm, dus ik kan niet echt makkelijk zoeken.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Arno P

Citaat van: sphere op maart 23, 2005, 19:41:10
OK, ik heb alle 136 pagina's redelijk snel doorgeklikt. Wat mij onduidelijk is, is hoe je nu het interne volume bepaalt als je van die onregelmatige structuren eruit zaagt.

Gewoon vol water laten lopen... ;D ;)

FFF

Citaat van: sphere op maart 23, 2005, 19:41:10

Excuus als dit al ergens staat, maar ik krijg de hele thread niet in eens keer op het scherm, dus ik kan niet echt makkelijk zoeken.

Het is sowieso mogelijk dit per plaat uit te rekenen.

pak de gemiddelde oppervlakte per plaat (je ziet immers wat je eruit haald.

Sjors

Citaat van: Arno P op maart 23, 2005, 19:58:13
Gewoon vol water laten lopen... ;D ;)

Precies  ;D grote zak erin en vol laten lopen  8)

sphere

Citaat van: FFF op maart 23, 2005, 20:49:30
Het is sowieso mogelijk dit per plaat uit te rekenen.

pak de gemiddelde oppervlakte per plaat (je ziet immers wat je eruit haald.

Hoe zie je dat precies voor je? Voor zover ik het kan zien zijn de uitgezaagde stukjes nogal lastig wiskundig te beschrijven.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

FFF

Citaat van: sphere op maart 23, 2005, 21:34:27
Hoe zie je dat precies voor je? Voor zover ik het kan zien zijn de uitgezaagde stukjes nogal lastig wiskundig te beschrijven.

Idd, je moet niet proberen elk hoekje individueel te berekenen.

Ik zou een vierkant (of wat je wil) tekenen op het hout,  en dan maar je een soort van zigzag zodat je aan beide kanten ongeveer evenveel inleverd, (lees aan de ene kant even veel  laat staan dan dat je aan de andere kant weghaald.

Dan blijft de oppervalkte hetzelfde als van een vierkant.

:'(...GRIEP..... :'(

Voor wat betreft het berekenen....de kop heeft ronde gaten...dus dat is een formule (staat in een paar van de eerdere mails)....en de Mids daar heeft..........FFF....de goede oplossing aangedragen.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op maart 23, 2005, 21:48:15

Dat is 2x toch? Dat heb ik ook gehad. Twee keer een verschillende achter elkaar.
Nou ja, weer eens wat anders dan het hifi/ht virus. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MickeyMan

Tjpnge jonge ik ben wel verbaasd dat het zo lang duurde voordat er iemand durfde te vragen waarom er geen nieuwe posts waren.

Ik heb respect voor een ieders geduld! Moest mezelf ook vresleijk inhouden de afgelopen 10 dagen :D
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

fgroen

Nou ja, het fineer moest toch acclimatiseren. De timing kon eigenlijk niet beter...  O0

Ik zit momenteel ook met snot in de kop, dus je bent niet de enige!

Beterschap.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Sjors

Citaat van: Erik van Voorst op maart 23, 2005, 21:48:15

Ai.....Balen  :-\  Beterschap  :)

Groet, Sjors

Weer rustig aan begonnen.

De 2e xXx-Head is nu ook klaar en de diamantjes zitten erin... 8)

Achter de schermen heb ik nu ook alle facetten van de eerste xXx-Sub alsmede de onderfineer-bekleding klaar dus ook daar gaan 1e-2e Paasdag de C220-ers in...zodat de eerste speaker helemaal klaar is... ;)

Oja voor de kijkers die zich afgelopen keer eraan stoorde ik heb nu bij de 2e xXx-Head zwarte schroefjes gebruikt...ook al is dit ook weer tijdelijk.... ;D

ruud2

waarom zitten de oortjes van de 79 vertikaal?
eidelon = horizontaal
sentinel = vertikaal
en ga me nou niet vertellen dat Neil het verschil hoort,  ;D
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

FFF

Citaat van: ruud2 op maart 26, 2005, 18:26:21
eidelon = horizontaal
sentinel = vertikaal

Hij heeft vast een foutje gemaakt  ;D O0
misschien een minuskuul theoretisch verschil in afstraling  ???

Ben benieuwd wat er achter de schermen gebeurd.

Audiofiel

Citaat van: ruud2 op maart 26, 2005, 18:26:21
eidelon = horizontaal
sentinel = vertikaal
Ik denk dat onder 45 graden een mooi alternatief is. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

@Ruud
Bij  ALLE  Avalons zitten ze volgens mij vertikaal hoor....waarom geen idee....

@FFF

Even een fotootje van achter de schermen dan....hierbij het karakteristieke vlindertje van Avalon op mijn xXx-Sub verlijmd.
Het 2e fotootje is even de bandschuurmachine langs alle opgelijmde randjes halen..

:)

:)

superleo7

Nou eric dat ziet er fantastisch uit. Ik wou dat ik het gedult ervoor had. :D

Uit mijn werk nog even snel de bovenplaat van xXx-Sub geschuurd ...met mijn nieuwe bandschuurmachine.... ;D

Morgen de Baffle en 2 maal de C220 in het beest.....

Het is echt een beest want leeg (nog geen zand/loodkorrels tussen de wanden en nog geen units)
moest hij met 2 man naar binnen getild worden..... 8)

Oracle

Praktische vraag: die speakers worden nogal zwaar (paar honder kilo per stuk?  ??? ).

Heb je rekening gehouden met de draagkracht van je vloer? Ik kan me nl. voorstellen dat daar ook een maximum aan zit. Of denk ik nu te pessimistisch?

Groet,
Mark

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Erik van Voorst op maart 31, 2005, 18:53:08
Het is echt een beest want leeg (nog geen zand/loodkorrels tussen de wanden en nog geen units)
moest hij met 2 man naar binnen getild worden..... 8)

Ik ken mensen die met 250Kg alleen aan de haal gaan en mensen die amper 50Kg met z'n tweeen tillen......dus het zegt eigenlijk nog niets ;D ;)

mvrg

Patrick