Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

super, super, super, ik volg het al tijden maar laat me maar zelden "horen" maar als ik dit zie dan moet ik gewoon reageren. ;D ;D

het ziet er allemaal geweldig mooi uit, jammer dat je ze niet mee kan nemen naar de volgende BBQ in Emmeloord..... dan is de achtertuin zo gevuld!!  8) 8) 8)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

R

De pers met de waterpassen :D . Goed bedacht erik. Succes verder.

michiel

Citaat van: Arno P op februari 14, 2005, 20:35:27
Blijft toch mooi hoe lijmklemmen lichtjes gaan buigen onder de druk... ;)

Trek ;D :)

Erik, je ben nog steeds HEEL goed bezig!!! Ik hoop echt nooit aan zo'n rot klus te beginnen.  ;D ::)

ruud2

let je wel op de volgorde van fineren?
eerst achterzijde, dan zijkanten , evt. voorkant, facetten en dan pas de boven en onderzijde!!
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

...leg eens uit als je wilt.... ???

Als het om de zichtrandjes te doen is...het is onderfineer  ;)

een zichtrand bovenop vind ik bv. minder erg dan aan de zijkant.....vandaar dat ik bovenop ben begonnen....ik snap wel wat je bedoeld...als je met het eindfineer bovenop begint heb je in 1 keer 4 zichtranden...dat is inderdaad niet zo mooi !!!

Als ik nu met HPL bovenop begin en straks met het eindfineer aan de achterzijde start ..... sluit het eindfineer de onderliggende naden af.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

dit de volgorde die normaal aangehouden wordt .
ik weet niet of het veel uitmaakt maar enkele randen worden dan kops( fineer) op vlak (hpl) verlijmd en andersom.(werking ?)
en zelf ondervonden dat bv. eerst een facet en dan de top makkelijker (af)werkt dan andersom.
ongeveer 60 vlakken en 1 vlak per dag , ...........nog xXx dagen te gaan ;D

groet,ruud

Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...

Ik heb er 98....(alle frameranden welke ik heb gemaakt)

Dus ...97 te gaan  :o

Bedankt voor de bemoedigende telling  :'( ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Xander

Geweldig, ik heb hier geen woorden voor!
Echt schitterend...

Erik, met zoveel bemoedigende woorden en posts zijn andere 97 finnerlaagjes er zo doorheen ;)

Succes!

Xander
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

Okay dan de eerste pic (van de 97 LOL  ;D)

Dat spul laat zich moeilijk gedetailleerd fotograferen......maar het is prachtig vlak en compleet versmolten als een geheel met de behuizing....veel eer van mijn persje  8)....de volgende staat er alweer onder.

Vandaag ook weer na het werk materiaal gekocht om de pers donderdag (vrij genomen) schuin te bouwen....want vanaf nu komt er een moeilijkheidsgraadje bij.... ;)

ruud2

Rappie

En misschien een dubbele pers die 2 kanten tegelijk kan persen ? ;)

Of moeten we je gewoon even aan blijven moedigen zodat je die 97 dingen dag voor dag gaat persen ....
Eigenaar van Paulthé

Okay ...een belangrijke stap is het verbouwen tot een ..graden-verstel...pers  ;D

Foto 1....gaatje boren in de steigerpijp...M12  ;)

Foto 2.....Op het pressblock even 2 opstaande hardhouten kanten maken met ook een 13 mm gat....wat sleeves om schuiven te voorkomen en ...YESSSS...klaar voor de....Avalon-Nachtmerrie

Foto 3...de PVAc....netjes bij een heerlijke garage-temperatuur van 20 graden.... 8)
gewoon de langzaamdrogende uit een emmertje (mijn 2e emmertje alweer.)

Foto 4 .....de test....klein beginnen...dus persen onder 8 graden....

blue-eyes

Als je puur theoretisch kijkt naar je pers, zal je voor elke verschillende hoek een ander gat moeten hebben om een gelijke druk verdeling te krijgen van de pers  >:D ;)

Ik vind het knap, weer een apparaat gemaakt op weg naar je speaker. Inventief!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Ik heb een 4 mm viltlaag opgebracht als ik hem dan onder een enorme druk zet en ik check de randen dan staat de plaat zelfs over de randen licht gebogen onder spanning door het vilt...dus misschien wel theoretisch ongelijke druk maar in ieder geval in de praktijk genoeg tot aan de randen ... ;)

Rappie

Oke dit topic gaan we over een maand of 3 wel weer eens bezoeken ;D

Hoe lang doe je over 1 laag fineer om op te laten drogen en uitharden etc. voordat je hem onder de pers uit kan halen ? Anders zou het zomaar in een paar weekjes allemaal gedaan kunnen zijn ....
Eigenaar van Paulthé

"Rappie Relax....!!."  ;)

Uiteraard zal ik kijken of ik de parallelwanden met 2 tegelijk kan persen en voor de facetten een andere manier kan vinden......

Even een trotse tussenstand.....lekker strak... :P
(mag ik zelf wel niet zeggen maar dat vind ik gewoon mijn beloning na geduld en veel schuurwerk)  ;D

Raphie

Dit is waanzinnig, ben onderstussen  ff de tel kwijt hoor, maar met alle lagen hoe dik zijn je speakerwanden en baffles nu geworden? en kan je nog een keer alle lagen opnoemen van binnen naar buiten?

Deze speakers zijn zwaarder uitgevoerd dan Fort Knox ;D Moet je nog geen extra heipaal in je kruipruimte zetten om je vloer te gaan stutten? ik denk dat resonaties wel volledig uit den boze zullen zijn.  Trouwens diep respect voor je inventiviteit, vakmanschap en geduld.  Vooral het laaste is een van de hoofdredenen waarom ik een soortgelijk project nooit tot een goed einde zou kunnen brengen.

JBL PRX Power!

Arno P

Speaker bouwen is 1....maar ook nog je gereedschap met een akelige professionaliteit in praktijk brengen....ongeloofelijk....consistent

Zeer druk bezig geweest om het onderfineer te verwerken...dit is echt geen materiaal voor beginners !!!!
Als het er eenmaal op zit dan kun je er bijna een spijker op kapot slaan.....maar voor dat het erop zit..... :(

Ik slijp nu de randen met een grove snel roterende slijpsteen eraf en werk het na met korrel 40 op de vlakschuurmachine.
Je wilt gewoon niet weten hoe lang het afwerken duurt.....

Voor het eerst 2 zijkanten  " in een keer "  persen verliep niet geheel vlekkelooos....onder een van de zijkanten zit lucht ingesloten de omvang van een cm of 4...ga ik later wel repareren....ook de pers week af en drukte de hulplijmtangen gewoon weg alsof ze niet bestonden..... :o

De tweede keer de 2 zijkanten persen van de volgende xXx-Head ging zeer gecontroleerd met extra hulpbintjes om hem nog beter op zijn plekkie te houden.........bijgaand maar weer even 2 foto's

Trouwens maar goed dat die xXx-speaker zo stevig gebouwd is...als je zo een pers aandraait.. :o.)

:)

Grappig je bent gewoon doodziek (Ruud ook en nu begrijp ik hem pas  ;)) als je er krasjes op maakt...en dat gebeurt zo verschikkelijk snel....je hoeft maar een schuurkorreltje op je werkbank te hebben liggen........dit gaat gewoon NERGENS over...hahahaha.....het is onder-fineer!!!!!!!.

Zoiets als huilen als je een beetje koffie morst op je ondertapijtje.....als ze je Desso-Hoogpolig komen leggen..... ;D

Merijn

:o U stevend nu af op de kwalificatie "Cum Laude"!

I Prefer Coffee For Mental Stability...

Arno P

Onder-fineer////leg eens uit...nooit van gehoord....ik dacht dat fineer gewoon op glad mdf aangebracht kon worden...

Johnny_Bravo

Als je ze helemaal klaar hebt, kun je misschien een tentoonstelling geven met € 5,- entree.....heb je de speakers meteen terug verdient  ;D ;D

Ik heb het al eerder gezegd, maar; knap staaltje werk hoor.

Citaat van: Arno P op februari 20, 2005, 00:04:36
Onder-fineer////leg eens uit...nooit van gehoord....ik dacht dat fineer gewoon om glad mdf aangebracht kon worden...

Dat gaat ook gewoon perfect...
Maar ik ben op het idee gebracht door Ruud.
Op advies van een meubelmaker wordt dit kei en kei harde plaatmateriaal HPL gebruikt als ondergrond voor het kostbare fineer of voor spuitwerk enz. enz.
.
Je moet echter al wel een perfecte fineerklare afwerking hebben want het heeft nauwelijks een corrigerend vermogen....het is nl. maar 1 mm dik en breekt of scheurt ontzettend snel.
Als het materiaal echter op een vlakke plaat gelijmd zit heb je de duurzaamheid van een "keuken-aanrechtblad" (Duropal-Resopal).

Ergens met de xXx tegenaan stoten doet de speaker niets meer... :o

Ik gebruik de phenolharsplaat enerzijds om alle overgangen daar waar nog niet bekleed (kopse kanten), af te werken en anderzijds om die perfecte strakke facetten van Avalon te krijgen......dat betekend dus 2 maal fineren....maar dat heb ik er dan maar voor over.... ;)

.......betekend dus eigenlijk niet 98 maal lijmen.......maar maal 2..... :D