Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Citaat van: Erik van Voorst op januari 25, 2005, 20:20:58
heb ik mezelf verwend met 2 naamplaatjes......................

Het is maar goed dat ik de foto's heb gezien uit je vorige postings ;D

Maar goed....... :) 2 Jaar werk....pft. Je hebt iig eer van je werk denk ik!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Rob_Dingen

Hoi Eric

Ziet er prima uit maar gaan de latjes nu scheuren of wat zie ik?
Dat zat toch strak tegen elkaar.

Rob

Jean Pierre

Ziet er onwijs strak uit die filter kasten ook! sweet!!  O0

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Rob_Dingen op januari 26, 2005, 09:37:25
Hoi Eric

Ziet er prima uit maar gaan de latjes nu scheuren of wat zie ik?
Dat zat toch strak tegen elkaar.

Rob

Scherp opgelet  ;)

Ik heb ze in de garage met een andere luchtvochtigheid/temperatuur verlijmd
toen de filterkasten in de woonkamer werden gezet ontstond er een
hele kleine krimp plm. 1 mm per latje.

Het eindresultaat was eigenlijk zelfs nog mooier...het is nu een Sonus Faber Look.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

MickeyMan

Als ik als naamplatenboer naamplaatjes moest maken met EVV xXx zou ik toch nieuwsgierig zijn...   >:D >:D >:D

Maar goed die andere betekenis van xxx is al vaker besproken hier.
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

De behuizing van de xXx-FilterCabinets ook maar meteen afgewerkt...uiteraard met ebbenbeits  ;D

Je ziet nog geen teflonboards want die maak ik later uit 3 gedeelten afhankelijk van
de grootte van het filter-materiaal.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

And Now !!!!.......het laatste deurtje dicht.....

Maar niet alvorens ik heb kunnen inspecteren hoeveel en waar de driver ondersteund gaat worden om hem nog stiller te krijgen.
Je ziet op de foto hoe gecompliceerd dat wordt als hij al dicht was geweest... ;)

De eerste wand gaat erin...deze bestaat uit spaanderplaat met een loodplaat aan beide kanten en een klein accoustisch foamplaatje.

Ik ga zeer spaarzaam dempen .....want ik wil straks  bovenal snelheid creeren.....

Uiteraard komt de achterwand ook weer schuin te staan onder een hoek van 10 graden.

Vandaag WEER op pad geweest om Birdseye maple en dit keer Mappa Burl te bekijken.
Nu definitief gekozen voor Birdseye Maple.

Het worden Flexplaten en ik ga nog een keer kijken bij de fijnhouthandel in Raamsdonkveer om de tekening ervan te vergelijken met Arnhemse Fijnhouthandel.

De platen welke ik zag liggen wilde ik eerst fotograferen...ware het niet dat deze nagenoeg dezelfde tekening hadden als op de Duevel Luidspreker waarvan een fotootje.

Ik overweeg om (zoals Ruud2) eerst een HPL plaat als ondergrond te nemen. Ruud was zo aardig om een paar proefstukjes op te sturen en daar ben ik eerst mee aan het experimenteren...maar dat ziet er nu al goed uit  ;)

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op februari  1, 2005, 17:29:52
Vandaag WEER op pad geweest om Birdseye maple en dit keer Mappa Burl te bekijken.
Nu definitief gekozen voor Birdseye Maple.

Het worden Flexplaten en ik ga nog een keer kijken bij de fijnhouthandel in Raamsdonkveer om de tekening ervan te vergelijken met Arnhemse Fijnhouthandel.

De platen welke ik zag liggen wilde ik eerst fotograferen...ware het niet dat deze nagenoeg dezelfde tekening hadden als op de Duevel Luidspreker waarvan een fotootje.

Ik overweeg om (zoals Ruud2) eerst een HPL plaat als ondergrond te nemen. Ruud was zo aardig om een paar proefstukjes op te sturen en daar ben ik eerst mee aan het experimenteren...maar dat ziet er nu al goed uit  ;)

Wat een ellende om te MOETEN kiezen tussen mooie houtsoorten... ;)

Het klinkt ondankbaar ja....maar het is meer het heen en weer rijden...je bent steeds 3 tot 4 uur van huis  :'(

Enfin vandaag voor de 4e maal in Arnhem ebben gekocht, ik wil nl. een massieve ebben afneembare omlijsting onder mijn subs (zodat ik bij mijn vuldoppen kan)...

Voor de nabouwers of geinspireerden....overweeg de details zwart te schilderen want ik ben alleen al 600 Euro ebben kwijt.....gelukkig is dit een van de weinige kostenposten welke ik me herinner.... ;)

Enfin hierbij een exploded view van de xXx zodat ik precies weet hoeveel fineer ik nodig heb....en geloof me voor 127 Euro excl. btw de m2 koop je niet zo snel een "extra"  plaat van 275 x 125...  ;)

Ik beloof je het verder niet meer over geld te hebben....al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust.... ;D

paul groot

ziet er zo gemakkelijk uit Erik als je de boel zo uitstalt,
doet me denken aan een bouwdoos van Revell....je weet wel, zo'n vliegtuigje.

groet en sterkte,
lijmklemmen lenen?

paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Arno P

Jonge jonge....wat geef jij toch veel geld aan dit uit.... ;D....zo weer beter?  ;) :)

kuiperik

Je zou ook kunnen zeggen .... wat geef jij veel tijd uit!   ;D

Nee, zonder gekheid, als je zoveel tijd erin stopt om zover te geraken, dan lijkt het me niet verstandig om te bezuinigen op de afwerking!  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

hoi Kuiperik,

vraagje wat voor lijm heb jij gebruikt toen je de hpl platen op je speaker lijmde...

Groetjes en Uiteraard mooie monitors  8)

Erik

kuiperik

Deze lijm heb ik via onze fabriek. Wij maken oa. fineerdeuren en deze lijm wordt gebruikt om het fineer mee te bevestigen. De platen worden met hoge druk en warmte verlijmt in een pers. Ik weet zo niet of je deze lijm zo in de winkel kunt verkrijgen, maar het lijkt op witte houtlijm.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Okay bedankt...ik denk toch dat het hier weer om Pvac lijm gaat...deze kun je koud en warm persen.  ;)

kuiperik

Citaat van: Erik van Voorst op februari  1, 2005, 17:29:52

Heb je ook al getest om op de gladde kant van het fineer iets vast te lijmen? Heb toevallig dit zelf pas gedaan op MDF en vond dat het niet echt een goede verbinding gaf. Zal er ook aan liggen wat je erop verlijmt en hoeveel druk erop komt te staan. Misschien helpt het wel om de gladde kant eerst iets op te ruwen......

GTDesign

hpl kun je het best verlijmen met contactlijm. Let op wel beide delen insmeren en eerst 15 min laten verdampen. Dan beide delen op elkaar leggen en aankloppen met een rubberen hamer.

Laat gegarandeert nooit meet los  ;)

Inmiddels is het achterwandje dicht
Lood-Spaanderplaat-Lood-MDF-Lood-MDF en onder een hoek van 10 graden.

Je ziet dat de belijning nu aansluit met de top en gecontroleerd door de waterpas.
De top zit tijdens het meten natuurlijk al gefixeerd aan de xXx-Mid met " ingelaten " tiptoes (anders valt er niets te meten ;D)

Ook een proefje HPL gefineerd op 18 mm spaanderplaat incl. de kopse kant.

Geperst met witte houtlijm en geschuurd geeft een goed resultaat.

Ik heb hem nu afgefineerd met noten en die foto komt als de lijm droog is.

Volgens mij is het net even andere plaat dan HPL maar heet het Phenolic backingboard en heb inmiddels via een pdf een behandelingswijze gedownload.

Ruud moet me maar corrigeren als ik fout zit  ;)

Ik heb het besteld en ga het (ook als een generale repetitie ;D)  fineren als goede ondergrond voor mijn BirdsEye Maple.

Dat gaat gebeuren met koude witte houtlijm en persen (moet dus eerst een pers even maken >:().
Mooi spul !!!!

Smitsmans

Hoi Erik,

Ik volg jouw verrichtingen al geruime tijd en ik ben zeer onder de indruk. Zelf ben ik van plan om binnenkort aan mijn eerste zelfbouwspeaker te beginnen. Zo als het er nu uitziet wordt dat de Soup van Tony Gee. Na alle informatie die ik op dit forum heb gekregen durf ik die grote eerste stap wel aan. Jouw project heeft zeker voor de nodige inspiratie gezorgd.

Omdat jij nu een pers gaat maken en ik er net een klaar heb, lijkt dit me een goed moment om actief in het forum te stappen en hier te reageren.

Mijn pers is gebaseerd op de schets van de Arnhemse Fijnhouthandel. In plaats van al die houtklemmen werk ik met lange M8 bouten, die ik dan met een akkuboormachine aandraai. De eerste testen met het verlijmen van plaatmateriaal waren succesvol: een gelijkmatige hechting en een strak resultaat.

Helaas lukt het me niet om een afbeelding te plaatsen in dit bericht. Daarom stuur ik je wel een email met dat plaatje. Misschien heb je er wat aan.

Veel succes met de verdere bouw. Ik zal het zeker blijven volgen.

Groeten, Guido

Arno P

Smitsmans

Hoe kan ik een afbeelding in een bericht zetten? Met afbeelding toevoegen krijg ik dit resultaat:

:(

Ik kan daar verder niets van maken. De extra optie om bijlagen toe te voegen krijg ik ook niet aan de praat. Ik krijg dan de melding dat alle bijlagen opnieuw toegevoegd moeten worden.  :-[

Ik wil best een foto plaatsen, maar hoe krijg ik die uit mijn afbeeldingen in dit bericht?

Guido