Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Jean Pierre

Netjes werk hoor! wel fanatiek ;)

Citaat van: Hypoliet op december 31, 2004, 16:59:48
Ja en als dat gedaan is, 6 maand bodybuilding en prohormonen slikken om ze op verschillende plaatsen in je kamer te krijgen
omdat het stereobeeld nog net iets verbeterd kan worden.  8)

Mag ik vragen hoe die in godsnaam 300Kg kunnen wegen?
Hout weegt toch niet zoveel? Is het dat loodbitumen?

Mdf is zwaar hoor helemaal hoe hij het bouwt, ik heb zeg maar gewoon enkel wandig bouw pakket achtig gemaakt zonder loodbitumen kwam ik ook al op 25 kg. En bij hem is het bijna massief om het zo maar te zeggen en het is natuurlijk een hoge speaker!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Hypoliet op december 31, 2004, 16:59:48
Ja en als dat gedaan is, 6 maand bodybuilding en prohormonen slikken om ze op verschillende plaatsen in je kamer te krijgen
omdat het stereobeeld nog net iets verbeterd kan worden.  8)

Mag ik vragen hoe die in godsnaam 300Kg kunnen wegen?
Hout weegt toch niet zoveel? Is het dat loodbitumen?

Ik kan het je niet kwalijk nemen dat je alle pagina;s niet gelezen hebt  ;D

Maar " leeg" wegen ze plm. 150 kg per stuk en met de units en de wanden gevuld met loodkorrels/zand
zo een 300 kg.

Mocht je dit ook ooit van plan zijn dan is het raadzaam de pagina's even op te zoeken want de mengverhoudingen en de verschillende effecten ervan komen ruimschoots aan bod.

Ik gebruik overigens geen loodbitumen maar snij-lood....zeg maar " dakgoot-lood"  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Johan Van Gompel

Citaat van: Erik van Voorst op december 31, 2004, 17:35:51
Ik gebruik overigens geen loodbitumen maar snij-lood....zeg maar " dakgoot-lood"  ;)

Is dat gezonder? ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Vandaag weer afwerking met ebben...Icing on the cake... ;D

Misschien iets te veel pics maar ik vind het zelf zo mooi  8)

Ik kras het ebben eerst in met een gatenzaag om lijmvlak te vergroten...daarna gewone langzaamdrogende houtlijm een flink persen want ebben is hard en vaak niet vlak////maakt het moeilijk te verwerken....dus als je het van plan bent ...neem de tijd... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)

Arno P

Erik, wat ben je toch een vakman  ;) (en teveel foto's hieromtrent bestaat niet)

Jean Pierre

Ziet er strak uit erik! Als je je xzibits gaat fineren ga je er een handleiding van maken he ?  :P

Rudo

Citaat van: Erik van Voorst op januari  1, 2005, 18:03:40
Misschien iets te veel pics maar ik vind het zelf zo mooi  8)

Teveel pics lijkt mij niet mogelijk. (Tenzij de website een maximum stelt.)
Ik kan er niet genoeg van zien......
En hoop dat je speakers voorlopig nog niet klaar zijn, zodat we nog vele foto's kunnen aanschouwen.

Groeten!
Rudo
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

Peter Schut

Hoi Erik,

Ik heb deze hele thread doorgeworsteld, en ik kan alleen maar concluderen dat je een absolute top prestatie aan het neerzetten bent.
Ik ben zeer benieuwd naar je fineer klus.werd dit nu fineer op papier (of toch niet vanwege de randjes?)

Ik twijfel aan je keuze voor aansturing. De Sentinel heeft een serie filter voor het midden hoog, dit heeft een reden. Met je tri-amp oplossing kun je actief filteren, maar dat denk ik gaat nooit bijzonder klinken omdat je teveel pre-amp electronica gaat schakelen in je signaal weg. Met jouw beoogde passieve filtering ga je eerste of tweede order parallel filtering toepassen. Dat kan prima resultaten geven, maar je fase gedrag zal nooit zo ideaal zijn als bij een serie filter. De kracht van alle Avalon speakers is hun fenominale plaatsing. Dit is onder andere aan de serie filters te danken.
Ik denk dat ze bij de Sentinel voor een aktief laag gekozen hebben omdat een 4-weg serie filter erg complex wordt. ook het vermogen dat je verliest in zo'n systeem is enorm. De versterkers zijn flinke jongens (oorspronkelijk Classe Omega Power) met ik schat minimaal 500W per kanaal. Dit is dan wel voor een dubbele 12" Eton.

Mijn gok is dat de je voor het laag minimaal 250W nodig hebt, bij een dubbele 8" Thiel.
Ik gok ook 10 tegen 1 dat je de plaatsing en beeld van de Sentinel of mijn Eidolon niet gaat bereiken met een parallel filter (1 amp of 3 amp)

Ik denk dat Charles van Oosterum de aangewezen persoon is om dit serie filter te bepalen

Morgen ga ik naar de CES en zal daar weer eens diep in Hi-End audio duiken. Ook ga ik proberen uit te vinden hoe anders het filter van de Eidolon Diamond is. (ik heb daar een ingang voor)

Groeten
Peter

Hoi Peter,

Alvast weer bedankt voor je ongevraagde maar wel zeer gewaardeerde hulp.
Als ik 1 ding niet ben dan is het wel eigenwijs....dus ik blijf voor alles open staan en luister naar iedereen. ;)

Helaas ben ik door een vervelende griep geveld....dus als ik niet slaap...lees ik nu audioblaadjes. ;D

Ga je naar de CES....jee wat leuk...moet je me maar eens over mailen...succes

Erik

Peter Schut

hee, je post hier toch om een "klankbord" te hebben.

Ik lag gisteren ook nog te bibberen in bed met 39+ koorts, gaat vandaag een stuk beter. (en ik mag nu niet ziek zijn)

Ik verwacht ook niet dat je je plannen meteen over boord gooit, maar ik denk dat je het wel meeneemt.

Beterschap

je hebt pm  ;)

Off-Topic

Fantastisch Peter !!!

Peter Schut

Wat betekend pm? (ik ben nieuw hier)

Of topic,
heeeeeeeeeeeee de Transrotor CD speler.
Daar heb ik nog het binnenwerk voor ontwikkeld ...... de kast kwam van de heer Rake zelf (Een super kerel, heel aardig)

Hoe wist jij dat?

blue-eyes

Citaat van: Peter Schut op januari  4, 2005, 20:32:35
Wat betekend pm? (ik ben nieuw hier)

Of topic,
heeeeeeeeeeeee de Transrotor CD speler.
Daar heb ik nog het binnenwerk voor ontwikkeld ...... de kast kwam van de heer Rake zelf (Een super kerel, heel aardig)

Hoe wist jij dat?

Persoonlijk bericht, oftewel personal message. Dit zijn berichten die je naar elkaar kan sturen. Deze worden opgeslagen in een soortement postbus. Je bovenaan de pagina (indien je ingelogd bent) de tekst " hoi X, je hebt Y persoonlijke berichten, Z zijn nieuw" zien staan. Klik daarop en alles wordt duidelijk.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Romano

ik kan niet wachten tot het af is echt supper :o :o

Na een hele week behoorlijke griep te hebben gehad...de draad weer opgepakt.
Vandaag naar Arnhem om weer ebben te kopen.....dat was op want ik had een beginnersfout gemaakt en de zaagverliezen niet meegerekend.
Op elk plankje van 5 mm dikte had ik 2 mm zaag(blad)verlies.....dus dat telt snel op... bij 30 plankjes.... :-[

Hups weer 170 Euro voor 3 kleine balkjes....geen wonder dat Neil het zwart verft.... :P

Enfin...toen ik terugkwam kon ik niet wachten en heb meteen een mooie match tussen het " Gaboon" ebben en het " Makessar" ebben gezocht....

ruud2

geen wonder dat die dingen van Neil zo goedkoop zijn !! ;D
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Hij heeft een prijsstijging doorgevoerd per 1 jan 2005 .....104.000 dollars voor een "standaard-fineer" uitvoering.  :o

Wel incl. 2 mooie flinke eindversterkers (waarschijnlijk Rowland) voor de subs. :-X

.....plankje...na plankje....na plankje.... ;D

Het plankje ligt er even "droog" op en wordt verlijmd tegen het ingelegde plankje,  ze zijn zo een 5 mm dik.
Het bovenblad van de xXx-Filter bestaat nu uit 3 plankjes en is al grof geschuurd en klaar.

jeroen_d

Citaat van: Peter Schut op januari  4, 2005, 15:35:40
Met jouw beoogde passieve filtering ga je eerste of tweede order parallel filtering toepassen. Dat kan prima resultaten geven, maar je fase gedrag zal nooit zo ideaal zijn als bij een serie filter. De kracht van alle Avalon speakers is hun fenominale plaatsing. Dit is onder andere aan de serie filters te danken.

Hoi Peter,

Ik heb veel fundamentele kennis van actieve en passieve scheidingsfilters in luidsprekers. Ook veel praktische ervaring daarmee. Ik ken de voor- en nadelen van zowel parallelle als seriefilters. Echter, de door jou aan seriefilters toegeschreven eigenschappen kan ik niet thuisbrengen. Doe je dit op basis van uitsluitend luisterervaring, van horen zeggen, of ook vanuit een verklaring op grond van de elektronische en akoestische eigenschappen van de filters en de drivers?

Groet, Jeroen
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Hoi Jeroen,

Leuk dat je reageert, kun je eens uiteenzetten waarom ik bijvoorbeeld een parallel-filter zou kunnen kiezen. Wat is jouw praktische ervaring hiermee....bv hoeveel/wat voor versterkers en wat voor componenten in het filter...hoe zit het met plaatsing/dynamiek enz.

Ik ben echt nieuwsgierig naar jou ervaring en misschien reageren er meer mensen over parallel....want serieeel is al aan bod gekomen.  ;D

Arno P

Ik kan er niet in komen dat er nog passief gefilterd wordt aangezien je bij actief filteren kwalitatief veel exacter kunt filteren en designen... ::)