Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Sullivan

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 16, 2004, 16:48:25
...de Krell gaat actief op het laag.

De Zap-modules vallen af?

mvg,
Frank

Erik van Voorst (in memoriam)

neen ...way of speaking...iets anders dan een OTL gaat op het laag...meer diplomatiek  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Eerst nog even Pieter naar goud zien zwemmen en toen schuren....

Leuk werk en je ziet niet meer dat het verschillende deeltjes zijn  :)

De eerste bovenplaat van het xXx-filtercabinet is af  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sullivan

Dit zier er zeer fraai uit! :o

Een goed alternatief voor fineren? Dit lijkt me namelijk eenvoudiger (ik zeg niet dat makkelijker is ;)) of vergis ik me?

Kan je een closeup foto maken van de overgangen?

mvg,
Frank

Jaqo

Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Citaat van: Sullivan op augustus 18, 2004, 20:58:10
Dit zier er zeer fraai uit! :o

Een goed alternatief voor fineren? Dit lijkt me namelijk eenvoudiger (ik zeg niet dat makkelijker is ;)) of vergis ik me?

Kan je een closeup foto maken van de overgangen?

mvg,
Frank

Absoluut niet eenvoudiger....en dat zeg ik niet snel  ;)

Deze methode is geen alternatief voor fineren.

Ebbenhout is zo hard dat het bij het zagen een licht kruimelende zaagsnede achterlaat dus dit moet eerst weer kaarsrecht geschuurd worden...de plankjes zijn vaak licht bollend/hollend dus moeten zeer goed geklemd worden...zowel op de ondergrond alswel tegen elkaar ....en zoals je weet is de hele xXx SCHUIN  >:(
Onderschat de verlijming niet !!!!

Omdat de plankjes slechts 4 a 5 cm breed zijn moet je dus 10 plankjes zo verlijmen om een brede strook fineer te evenaren...om over de lengte maar niet te beginnen, daarnaast moet je ook nog veel sorteerwerk doen om tekening en afwijkingen uit te sorteren (bv veel kleine scheurtjes) dus veel duur ongebruikt hout

Ebben fineer bestaat niet dus dat is sowieso geen optie. ;D

Close-up  ???...bespeur ik twijfel  ;D....morgen zal ik wel fff een close-up maken om je gerust te stellen  ;)

Sullivan

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 18, 2004, 22:34:04
Close-up  ???...bespeur ik twijfel  ;D....morgen zal ik wel fff een close-up maken om je gerust te stellen  ;)

Hihihi...

Het leek mij een mooi alternatief voor het fineren. Helemaal omdat je dan i.p.v. van 5mm (?) MDF plaatjes om de buitenkant glad te maken, deze afwerking zou kunnen doen en dat de MDF plaatjes dan  (misschien) niet meer nodig zijn.

Ik heb me hier dus flink op verkeken, dat is nu wel duidelijk. ;D

enne... close-up is niet nodig hoor. ;)

mvg,
Frank

De MDF bekleding heb ik genomen omdat ik niet rechtstreeks met smalle plankjes op het lood wil lijmen en zo ook meteen de scharnierdikte wilde overbruggen (de lange scharnier wordt zo onzichtbaar)

Nu kan ik netjes met witte houtlijm op grotere platte vlakken lijmen
wat een beter eindresultaat geeft.  ;).

Mocht je stroken willen verlijmen adviseer ik om zo een vlak mogelijke ondergrond zonder overgangen voor te bereiden...MDF leent zich daar prima voor.

Het 5e plankje ebben ditmaal naast het decoratieplankje op de achterzijde van de xXx-Filter....1 plankje tegelijk, sorteren op overgang, passend maken, verlijmen en 24 uur drogen voor de volgende.... ;D

BOUBOU

Wouw   :o.....echt monnikkenwerk/engelengeduld  :)  dat je hier weer met ongekende presisie verricht.
Echt grote klasse.....

Ik kom graag eens kijken/luisteren als je zelf tevreden bent met eindresultaat   :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Jan Deckers

Tja Erik,

uh monnikken werk....dan denk ik aan Westmalle, maar dit is inderdaad van het gehalte Engelengedult (24uur wachten voor het drogen.....zeker geen kinderen van een jaar of 3/4, hahaha). Geweldig mooi om te zien, echt. Vandaag mijn Ligne Ceramique voor het eerst aan het spelen gehad in de mooie behuizing......maar....daar over iets verderop.
Ebben.....het blijft een geweldig stuk hout (ja mijn muzikantenhart zingt meteen).

GRTN,

Jan

VlisChris

Dus ik begrijp dat je nog enige weken bezig gaat zijn met het werken met het hout op deze manier?
Plankje voor plankje? Elke dag 1 plankje? Heel veel respect voor je preciesie werk en je geduld :o
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaat er al een beetje op lijken...veel handschuurwerk met een klosje....dat geeft een mooier resultaat dan een vlakschuurmachine... ;)

En een close up voor Sully.... ;D...3 planken en 2 overgangen...

Martin_M

Haha, geef mij maar zwart ;D

Maar hij gaat lekker Erik. Ik ben heel benieuwd naar het punt dat ze (bijna) klaar in de kamer kunnen pronken en het eerste leven erin geblazen wordt.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

The Foundation

Citaat van: Martin_M op augustus 21, 2004, 16:08:49

Maar hij gaat lekker Erik. Ik ben heel benieuwd naar het punt dat ze (bijna) klaar in de kamer kunnen pronken en het eerste leven erin geblazen wordt.

Martin

ik denk dat de 4999 andere leden dat ook afwachten

Citaat van: Martin_M op augustus 21, 2004, 16:08:49

Martin

Hij pakt enerzijds op de foto wel erg bruin uit en anderzijds moet hij nog in de olie natuurlijk.
In het echie is hij onbehandeld al veel zwarter (donkerder)  O0

Vandaag eerst weer schuren...schuren...toen een enkel aansluitnaadje met ebbonstrooisel gevuld en hier en daar aangetipt met ebbenbeits en weer schuren en schuren....

.......toen kon ik het fff niet meer laten en nadat ik bij Sullivan was geweest voor mijn zilver (erg gezellig!!) gelijk in de olie als een soort try-out.....hij is nog niet af maar na 1-1/2 jaar is mij deze " indulgement" wel gegund door jullie..  ;D

:) Het ingelegde dikke stukje ebben onderaan komt mijn koperen naamplaatje uiteindelijk.

GTDesign

BOUBOU

Citaat van: GTDesign op augustus 22, 2004, 20:27:54
:o :o :o :o :o :o
waanzinnig...

Je haalt me de woorden uit de mond  ;D

@Erik

Je moet eens een keertje mee gaan doen aan een DHZ wedstrijd....nu maar hopen dat ze er één hebben met een looptijd van minimaal een jaar.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Xander

:o :o :o :o
Ohhh, wat mooi!
Je hebt echt gouden handjes...

Super!

-X-
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

Spacebass

Citaat van: Marantz-freak op augustus 23, 2004, 07:56:24
:o :o :o :o
Ohhh, wat mooi!
Je hebt echt gouden handjes...

Super!

-X-
Gelukkig niet...dat klust zo moeilijk  ;D
Ziet er wel erg mooi uit.  O0

Sullivan

Allemaal mooi een aardig, maar ik wil wel eens foto's zien van die ingetapete handen tijdens het schuren met het schuurblokje. ;D ;)

mvg,
Frank

Walter_PPK

Echt heel erg vet gedaan zeg.  :o Ik hoop dat ik ook nog ooit eens zo secuur en geduldig een diy project kan afronden.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer