Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Omdat ebben moeilijk te verlijmen is moet het ingekrast worden hiervoor gebruik ik even een gatenzaag want dat pakt makkelijk vast en je moet kracht zetten.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Als het voldoende is ingekrast kan het verlijmd worden.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Goed klemmen.... met behulp van een 22 mm MDF-plaatje...had ik nog liggen..... ;D

Sullivan

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 12, 2004, 13:41:44
Als het voldoende is ingekrast kan het verlijmd worden.

Wel de goede kant hoop ik? ;)

mvg,
Frank

SARK

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 12, 2004, 13:40:57
Omdat ebben moeilijk te verlijmen is moet het ingekrast worden hiervoor gebruik ik even een gatenzaag want dat pakt makkelijk vast en je moet kracht zetten.
Deed het geen pijn aan je hart om die gatenzaag er overheen te halen?  :'(
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

Zojuist de gelukkige bezitter geworden van een derde set Aitossen, een 80 watt Triode OTL
buizenversterker... 8)

De aansturing van de xXx-en is nu eindelijk compleet:

Aitos 800Ren Mono op het hoog
Aitos 800Ren Mono op het midden
Aitos 800Ren Mono op het laag
Krell KSA 50 Stereo op het sublaag  Actief

Yessssss erg blij  :)

Jan Deckers

Mooie versterkers hoor. Ik heb ze eens een keer bij Ruud gehoord. Dit was op een set IMF's en dat laag stond echt als een huis.
Waarom kies je eigenlijk voor deze combinatie, en bv niet voor een Single Ended voor het hoog, o.i.d.?
Dit stookt denk ik in de winter je huis wel lekker warm? :D ....maar ook in de zomer >:D

GRTN,

Jan

PS je had gelijk, ze hebben het topic verhuisd...ach, nu zijn er nog meer mensen die reageren. Zolang de zelfbouwers ook blijven schrijven.

Adonias

Ik dacht dat je er nog niet over uit was of je de krell zou gebruiken voor het sublaag?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=8497.msg242410#msg242410
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

advr

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 14, 2004, 18:01:55
Zojuist de gelukkige bezitter geworden van een derde set Aitossen, een 80 watt Triode OTL
buizenversterker... 8)

Aitos 800Ren Mono op het hoog
Aitos 800Ren Mono op het midden
Aitos 800Ren Mono op het laag
Krell KSA 50 Stereo op het sublaag  Actief

Yessssss erg blij  :)

Geweldig prachtig Eric!!

Dat wordt sowieso een droom aansturing van de xXx-en. Buizen, om van te smullen, net als Bossche bollen maar das een andere topic geloof ik... ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

VlisChris

Wauw, je begint met het afwerken. Heel veel plezier en veel sterkte. Zijn de problemen groot als je nu een foutje zou maken met het "fineren"? Zou dat ernstiger zijn dan bij de bouw zelf? Al heb je geloof ik minimaal weinig fouten gemaakt?
En als laatste: een staalborstel krast zeker niet genoeg op je ebben?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Niet actief

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 14, 2004, 18:01:55
buizenversterker... 8)

Prachtig!
En zo is het toch tot een derde set gekomen.  Waar haal je ze toch vandaan..... :D

Misschien dat je nog eens voor je de set definitief opbouwt bij mij langskomt met zo'n setje? Benieuwd hoe dat zich nu verhoudt en ook heel benieuwd hoe een volledige buizenversterking het op de Apogees zou doen....
Toine.

Citaat van: Adonias op augustus 14, 2004, 19:31:08
Ik dacht dat je er nog niet over uit was of je de krell zou gebruiken voor het sublaag?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=8497.msg242410#msg242410

Neen heb je gelijk in...een beetje ondoordacht neergezet ....in ieder geval beschouw ik de aansturing
op hoog/midden/laag als het belangrijkste...neemt niet weg dat je opmerking terecht is... ;)

Ben overigens steeds meer tevreden over de krell voor wat betreft laag/sublaag....na zo een 50 cd's
klinkt het wel steeds meer gaaf.....(moet wel lang aanstaan :'().... ;D

Een gatenzaag krast beter....ebben is echt zeer hard.

Een fout maken in het fineerwerk is beroerd omdat het in het zicht zit.....herstellen hangt weer af van de ernst van de fout.

Simpel Jan ik had al een 2 setjes...en was er al zeer onder de indruk van....dus een derde lag meer voor de hand dan het roer ineens omgooien.. ;)

Jan Deckers

Helemaal begrepen aangaande de versterkers. Maar natuurlijk komt er dan wel een heel mooi buizengestuurd actief crossover? NA probeersels met de Behringer? :D

GRTN,

Jan

Niet actief

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 15, 2004, 01:13:46
Ben overigens steeds meer tevreden over de krell voor wat betreft laag/sublaag....na zo een 50 cd's
klinkt het wel steeds meer gaaf.....(moet wel lang aanstaan :'().... ;D

Wat is "lang aanstaan" Erik?
Uren of dagen?
Toine.

SpeedyAndré

Ik ben héél benieuwd of die Aitos monoblokken op het laag de KSA50 doen vergeten, ik kan het me eigenlijk niet voorstellen  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 15, 2004, 11:48:20
Ik ben héél benieuwd of die Aitos monoblokken op het laag de KSA50 doen vergeten, ik kan het me eigenlijk niet voorstellen  ::)

André  8)

???

Krell (of zapp of audioResearch) komt op het sublaag...plm. onder de 150 Hz
Aitos heeft hier geen kracht voor....het principe is heel anders....(tenzij je weer een hoog rendement speaker hebt enz enz enz)

Lang aanstaan is minimaal een uur of 4 a 5...maar het blijft moeilijk inschatten want hij klinkt steeds mooier naarmate hij lang (er) aanstaat.

Ik zou hem aan laten staan als het mogelijk is.  ;D

Martin_M

Het viel mij op dat mijn KSA50 ineens 'los' kwam en opener klonk na ongeveer een half uur. Daarna werd 't steeds beter maar zou niet weten wanneer dat ophield.

Ik denk dat André verwacht dat de Krell voor laag en sublaag beter zal zijn dan het laag (dus niet sublaag) door een Aitos laten aansturen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Okay...dat is in ieder geval niet mijn bedoeling...mijn configuratie is nu gekozen, ben zelfs net thuis van het ophalen der Aitossen... ;D

Vanochtend weer een plankje ebben verlijmd....dus op de foto zitten er nu 3 tegenelkaar verlijmd op de bovenkant van de filterkast...overigens is dit gebeurd met gewone witte houtlijm...voor dit doel het beste !!

Ook de achterwand gezaagd...op deze foto kijk je naar de " binnenwand" met lekker veel vlees rondom om de buitenwand te verlijmen.

Kreeg trouwens wel een kick toen ik de winkelhaak neerlegde er kwam nergens licht door
( op de ribben gemeten  ;))!!!

Dus klaar voor de buitenwand..... ;)

Verlijmen en " pressen "  ;)

GTDesign

Ah het wordt een werkbank.  ;D ;D ;D

Jan Deckers

BLijft er weer mooi uitzien, Erik. Toevallig vandaag de laatste zijwand van mijn TL's gelijmd. Dit met zo'n schuimende lijm, werkt heel erg mooi :D :D maar niet voor dat mooie ebbenhout denk ik zo.
Ik zal zsm eens een fotootje plaatsen als ik weet hoe dat moet.

GRTN,

Jan

Xander

Zo, net weer terug van drie weken vakantie...
Ik heb de topic weer helemaal bijgelezen!

Eric, het ziet echt super uit!
Succes met de afwerking!

-X-
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

Rudo

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 15, 2004, 12:55:14

Lang aanstaan is minimaal een uur of 4 a 5...maar het blijft moeilijk inschatten want hij klinkt steeds mooier naarmate hij lang (er) aanstaat.

Ik zou hem aan laten staan als het mogelijk is. ;D
Zeker aan laten staan Erik! Continue, hooguit wanneer er een hevig onweer in de buurt is of wanneer je langer dan 2 weken met vakantie weg bent.
Ik kon destijds aan het geluidsbeeld horen hoeveel 10-tallen van minuten mijn eindversterker in klasse A gezet was, deze stond altijd aan (in B vanwege het dan mindere stroomverbruik). Dan was het geluidsbeeld na ca. 2 uur optimaal. Een echt 'koude' versterker heeft tijd nodig....

Met groeten,
Rudo
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

Hey Rudo,

Leuk je hier te "horen" op het forum. Ik had ook ondekt dat de Krell aan moet blijven als dit kan.
Jij als OTL liefhebber kan ik vertellen dat ik de volledige xXx-aansturing nu met Aitossen ga doen
(6 monoblokken  8)) de Krell gaat actief op het laag.

Ik ga nog proberen of een actieve versie middels Aitos beter klinkt dan een passieve filtering maar eerst de afwerking (en nog wat laatste sub-afbouw) daar ga ik ruim de tijd voor nemen, ik vind dat zeer belangrijk omdat ze in de woonkamer komen.

groetjes