Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Fijn he erik, die vrije dagen. Heb je al flinke spierballen gekweekt van al het schuren?

edit: typo

Zeer veel tijd besteed aan "de buitendeur van mijn moeder"
maar die is nu apetrots dus zeker ook hardstikke leuk..... 8)

Enfin vanavond tussendoor weer een facet gelijmd dus morgen
als de buitendeur zijn laatste laklaag krijgt even de facet
op maat schuren.... ;)

Sullivan

Raak je niet in de war?

Moeder: "EEEERIK!, waarom heb je in godsnaam die facetten in mijn voordeur gemaakt.".

mvg,
Frank

Scarp

LOL :)

Buitendeur met thiel woofers :)

Tuurlijk

Citaat van: Erik van Voorst op mei 14, 2004, 19:18:30
...Big Forum is watching me... ;D

Ik heb zojuist de 2e MDF zijwandplaat aan de rechterzijde van de xXx-Subkast gelijmd.
Morgen schuren...Overmorgen pics want dan zijn alle facetten op maat en heb ik wat te laten zien ;).

Eigenlijk heb ik toch weer wat te laten zien...ik kreeg een fotootje opgestuurd van mijn filterkast-inlegwerk, hij hoeft nog maar een kort strookje te maken en dan is het klaar voor versturen (Maleisie ;D).

De getoonde strookjes zaag ik zelf op maat en bouw ik het in/aan/om mijn filterkabinet. ;)

Het inlegwerk is een monnikkenwerk...dus ik hoop dat het mij niet kwalijk genomen
wordt dat dit is " uitbesteed".... :-\....maar wel eigen ontwerp ( de originele kasten zijn zwart gemelamineerd. ;) )

Heb je ze al binnen?
Ik hoor je er niet meer over, volgens mij moet dit er wel heel erg mooi uit zien in het echt!

Sullivan

Citaat van: Scarp op juni  4, 2004, 21:27:02
LOL :)

Buitendeur met thiel woofers :)

...of nog erger Sentinels met deurkrukken en vitrage. ::)

mvg,
Frank

Ik heb de inleg nog niet binnen ...eind juni komt er iemand naar nederland die neemt ze waarschijnlijk wel voor me mee.... :)

Trouwens ik ga de 2 kartonnen versies van de xXx wegdoen dus als iemand interesse heeft moet hij mij PM' en.

Groetjes

Jaqo

Altijd leuk om je vrouw op de kast te jagen: kijk schat mijn volgende project....
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Helaas nog even geen foto's want ik ben nu erg lang bezig met een facet goed te krijgen.
>:(
Ik krijg hem namelijk niet zo makkelijk even lang als van de vorige
xXx-body ..afwijking maar liefst 12 mm en dat op 23 cm...

Het heeft te maken met de hoek welke nagemeten 2 mm afwijkt
het blijft een moeilijk project.

Ik ben nu in de weer met corrigeren dus geduld.... ;)

Tuurlijk

Hopelijk ga je die 12mm niet allemaal plamuren..........
Dan ben je nog even bezig ;D :-X

Jazeker alleen in de lengte richting natuurlijk... :)
(ik zei dat het verloop..lees: dikte....... 2 mm was)

Enfin ik laat de corrigerende foto's wel zien, tenslotte ook de missers beloofd... :-[

Uitleg:

De eerste pic is een nieuwe punt aan de facet...ditmaal op de juiste hoogte en lengte.
Als je goed kijkt zie je de " oude punt"  eronder zitten.

De tweede pc is de lineaal waarlangs ik een (staal)plamuurlaag van 0 naar plm. 3 mm opbreng

;)

;)

En de laatste toont de nieuwe ruwe facet ...eigenlijk alleen maar aan de punt 3 mm opgehoogt en 12 mm ingekort...maar o zo veel werk... ;)

Uiteraard wordt hij nog strak fineerklaar afgewerkt maar eerst weer drogen...

BOUBOU

Citaat van: Erik van Voorst op juni 10, 2004, 19:31:09
;)

En de laatste toont de nieuwe ruwe facet ...eigenlijk alleen maar aan de punt 3 mm opgehoogt en 12 mm ingekort...maar o zo veel werk... ;)

Uiteraard wordt hij nog strak fineerklaar afgewerkt maar eerst weer drogen...

Maar het resultaat mag er dan ook wezen.....het is een knap staaltje reparatie werk.....al zeg ik het zelf  :P

Blijf de mislukking vooral plaatsen.....dat laat pas echt zien door wat voor "hel" jij dagelijks heen gaat  ;D

Nou even serieus..... :)

Zelfbouw heeft ook zijn keerzijde......de reparatie technieken die daar bij komen kijken zijn voor andere zeer zeker leerzaam.

MvGr. BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Tuurlijk

Krijg je geen problemen met je houtfineer?
Ik bedoel dat het plamuur door de werking van het hout gaat "knappen"
En dat je fineerlaag los gaat zitten...
Hoe zit het met vocht, dit trekt direct in het mdf....
Ik zag toevallig bij de gamma dat ze nu ook vochtbestendig mdf hebben....

Hopenlijk krijg je geen problemen strax....
Strak gerepareerd verder.

Groet,
Bert

Neen kan geen kwaad.

Het staalplamuur is totaal ongevoelig voor temperatuursveranderingen
dit is geen vergelijk met " gewone"  plamuur.  ;)

Ik heb deze plamuur al vaak gebruikt ook voor mijn sub (met fineerstroken erop verlijmd)

De vraag over vocht wat in het mdf trekt snap ik niet  ???

Tuurlijk

Citaat van: Erik van Voorst op juni 10, 2004, 23:18:58
Neen kan geen kwaad.

Het staalplamuur is totaal ongevoelig voor temperatuursveranderingen
dit is geen vergelijk met " gewone"  plamuur.  ;)

Ik heb deze plamuur al vaak gebruikt ook voor mijn sub (met fineerstroken erop verlijmd)

De vraag over vocht wat in het mdf trekt snap ik niet  ???

Wat ik daar mee bedoel is dat je vocht van het plamuur in het mdf trekt met het gevolg dat het mdf gaat uitzetten en zo dus eigelijk op den duur het contact verliest met het plamuur. Ik heb het zelf namelijk ook ondervonden.
Bij het weghalen van het overtollige houtlijm  heb ik in het begin een iets te vochtige doek gebruikt. Je ziet dan dat het op den duur (zeg een paar uur) toch iets uitzet. Vooral kopse kanten zijn hier gevoelig voor.
Maar 2 componentenplamuur is natuurlijk niet erg vochthoudend denk ik. en hecht zowieso beter als normaal plamuur.
Het lijkt mij gewoon een kwetsbaar deel omdat het geen groot oppervlak is.
Je hebt op dat facet geen hout waar je fineer op kan lijmen.

Ik snap nu wat je bedoeld...je verhaal gaat zeker op voor gewone plamuur...wat ik overigens sterk afraad om te gebruiken in de speakerbouw (eigenlijk uberhaupt waar je met hout werkt  ;))

Met deze wel dure 2 componenten-plamuur heb je echter een prachtig medium om te corrigeren/af te werken...dus nogmaals no problem

...as if nothing happened... :D

Nu is de gerepareerde facet afgewerkt en fineerklaar was wel een belangrijk moment voor mij..... ;)

BOUBOU

Hij ziet er als nieuw uit Erik  :D
Echt vakwerk  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

R

Ziet er strak uit. Proficiat. Wanneer zit de fineer in de planning? Ben benieuwd.

VlisChris

Je ziet er echt niets meer van :o
Vakwerk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Erik van Voorst op juni 17, 2004, 18:49:17
...as if nothing happened... :D

Bij bedrijven noemen ze zoiets "afkeur" en wordt het weg gegooid. Gezien de tijd en energie welke het produceren jouw kost lijkt me dit een haast pijnlijke zaak, je hebt het echter optisch strak weten weg te werken.

Mvrg

Patrick