Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

FFF

sub6 met het omdraaien als hij vol zit :D

of wordt hij niet zo zwaar (als je sub :D)

Erik van Voorst (in memoriam)

Omdraaien na het vullen is te doen wel met behulp van veel piepschuim en 2 of 3 personen.

De xXx-sub zal zo een 150 kg wegen ..dat is de helft van mijn
U-571 sub...en heb nu ervaring met zware speakers... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Tuurlijk

Hmmmmm..... 4 dagen geen post's,  Je bent toch niet stiekum aan het testdraaien hé??? ;D

Neem lekker de tijd hoor om de laatste hand te leggen aan deze geweldige "weergevers"!!

Groet,
Bert.

...Big Forum is watching me... ;D

Ik heb zojuist de 2e MDF zijwandplaat aan de rechterzijde van de xXx-Subkast gelijmd.
Morgen schuren...Overmorgen pics want dan zijn alle facetten op maat en heb ik wat te laten zien ;).

Eigenlijk heb ik toch weer wat te laten zien...ik kreeg een fotootje opgestuurd van mijn filterkast-inlegwerk, hij hoeft nog maar een kort strookje te maken en dan is het klaar voor versturen (Maleisie ;D).

De getoonde strookjes zaag ik zelf op maat en bouw ik het in/aan/om mijn filterkabinet. ;)

Het inlegwerk is een monnikkenwerk...dus ik hoop dat het mij niet kwalijk genomen
wordt dat dit is " uitbesteed".... :-\....maar wel eigen ontwerp ( de originele kasten zijn zwart gemelamineerd. ;) )
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Melvin

Ik begin ondertussen wel een beeld te krijgen waarom die speakers zoveel kosten, alleen al het uurloon wat hier in gaat zitten.

Oracle

Citaat van: Erik van Voorst op mei 14, 2004, 19:18:30
Eigenlijk heb ik toch weer wat te laten zien...ik kreeg een fotootje opgestuurd van mijn filterkast-inlegwerk, hij hoeft nog maar een kort strookje te maken en dan is het klaar voor versturen (Maleisie ;D).

En dan te bedenken dat dit aan de achterkant komt...  :P  ;D

Wel mooi om te zien dit, maar kan me nog niet echt een voorstelling maken waar dit nu precies komt te zitten...

Wat ik begrepen heb ga je het filter als een losse unit plaatsen, buiten de speakers. Is dit dan de bekleding van de filterbehuizing? Of zit ik ernaast?

Groet,
Mark

Yepp, het inlegwerk komt in het midden aan de achterzijde van het xXx-filtercabinet.

Omdat de xXx-speakers  "vrij-staand" worden opgesteld, kun je er omheenlopen en toch het filtercabinet zien
maar okay...het blijft de achterkant... :P
(een zelfde reactie gaf mijn vrouw Aafje...dus je hebt wel gelijk  ;))

De xXx-Sub krijgt nu zijn dynamische vorm. In tegenstelling tot de Sentinel heb ik gekozen voor een schuine achterwand en facetten welke in een punt (naar elkaar ) toelopen...geeft in mijn
"verklein" geval een mooiere verhouding en ietsje minder replica-effect  ;)

paul groot

Erik,

ik heb vanavond het geheel "gestapeld" gezien........
SUPER. :P
Zet je daarvan een foto op het forum  ???  ?

Volhouden, de 27ste Juni 1 jaar (!!!!) bezig en nu al ruim 35000 hits verder.

Wat je maakt is ......als eerder door leden opgemerkt...... "onbetaalbaar" en waanzinnig mooi...nu al.
Respect voor je vakmanschap,

gr.
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Vandaag de bodemplaat maken en er moet nog een ebbenlijst omheen
dan maak ik snel een foto...dus nog ff geduld
(moet trouwens ook nog iemand hebben om hem te helpen tillen... 8) )

mr TC

Citaat van: Erik van Voorst op mei 16, 2004, 08:59:53
(moet trouwens ook nog iemand hebben om hem te helpen tillen... 8) )

Als je echt hulp nodig heb, je weet mijn telefoon nr. ;)

Teun
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Hoi, bedankt..mischien vraag ik straks de buurman... ;)

In ieder geval net klaar met de vloerplaat van 18 mm Meranti. Straks komt daar 4 cm x 4 cm massief ebbenlijst tegenaan. (Moet ik weer eerst gaan kopen...ebben is op. >:()

Deze ebbenlijst maak ik afschroefbaar om de wanden te vullen...(of/en te legen).. >:D

Johan Van Gompel

O0 O0 
O0 
O0 
O0 O0 
.
O0 O0 
O0 O0 
O0 O0 
O0 O0 
.
O0 O0 
O0 O0 
O0 O0 
O0 O0 
.
O0
O0
O0
O0 O0
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Hierbij de langverwachte pics (ook voor mij  ;))

Ik zet er maar gelijk 4 op het net, want ik ben behoorlijk trots

..................... 8)..............................

:)

R

..... WOW........
:) ;D 8) ??? ::) :-* O0 ^-^

magnifiek Erik. Je zult wel trots zijn op je "kindje" .

grt Ruben

jeroen_B

ziet er heel goed uit!
Alle faceten op de 3 onderdelen lopen mooi in 1 lijn door en vormen een mooi geheel zo te zien op de foto. Het lijkt me niet makkelijk om dat voor elkaar te krijgen.

jeroen

blue-eyes

Hier heb ik geen woorden voor. Wow!

Nu maar hopen dat ze klinken ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Sullivan

Ziet erg mooi uit zeg. Top!!!

Enne...die foto waarop je naast de speaker staat mag je er ook wel opzetten hoor...trots mag je wezen.

mvg,
Frank

PS. Blue-Eyes er zitten nog geen drivers in hoor... ;D

blue-eyes

Citaat van: Sullivan op mei 16, 2004, 20:11:41

PS. Blue-Eyes er zitten nog geen drivers in hoor... ;D

Goh, dat had ik nog helemaal niet gezien........  8) ;D ;D

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Yanmik

Zitten de drivers er nu nog niet in?
Nog altijd niet gefineerd?
Wat duurt dat lang  :D

Grapje hoor ...

Fantastisch mooi - puur vakmanschap!
Sonos

Jan Deckers

Wow Erik, en nog eens Wow. Dat houtwerk is echt machtig. Nu moet ik mijn TL-luidsprekers (met de C12 en C79 en Eton 8-472) ook maar eens in een nette kast zetten.

Complimenten!!!!!!

Sherwin

SUPER SUPER SUPER! Erg mooi Erik, masterpieces...

Mvgr, Sherwin

Tuurlijk

Zo, het staat er dan toch maar even hé?
Ik denk dat alle reactie's terecht zijn...
De verhoudingen zijn naar mijn mening precies goed (Waar ik al die tijd verschrikkelijk nieuwschierig naar was ;))
Sterker nog.... qua uiterlijk kon deze uitvoering nog wel eens mooier zijn dan het origineel ontwerp!

Als de klank net zo goed word kan dit wel eens een "wereld luidspreker" worden!

Volgens mij kun je alvast aan een intekenwachtplanninglijst ;D beginnen voor de nieuwschierigen onder ons!
(Entreekaarten o.i.d. ;D)
Altans, ik zou heel graag deze set een keer bij je willen beluisteren!!

MvrGr,
Bert.

garmtz

Een bizarre kruistocht met (in tegenstelling tot de kruistochten in de Middeleeuwen) ongeevenaard mooi resultaat... *pinkt traan weg*