Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Arno P

Hebben we nu hetzelfde tafellaken of lijkt dat maar zo?  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Theedoek der theedoeken  ;D

BTW
De eerste 4 heb ik er alweer ingezet ...toch wel een werkje "ansich"...op maat maken en schroefgleufje erin  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Erik,

Is ooit eens modelbouw niets voor jou?
Je houdt zo van dat gigantische priegelen en spelen met kleine onderdelen en een bijzonder hoog afwerkingsniveau :)
Volgens mij zou jij je eerste model dat je maakt meteen aan een museum kunnen doneren ;) Zomaar iets om over na te denken ;)
Mooi model van een jaren 60 vrachtschip ofzo ;)

Wat doen die onderdelen eigenlijk? Die je er nu ingezet hebt? Snap er zelf nog steeds helemaal niets van, maar blijf het indrukwekkend vinden allemaal!
edit: typo.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Citaat van: Christiaan S op februari 29, 2012, 10:37:45
Mooi model van een jaren 60 vrachtschip ofzo ;) 
Komt maar saai geluid uit TOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET  :D

VlisChris

Ik heb al eens een eigen galjoen gebouwd..wat begon als een billing pakket daarna reusachtig uit de hand gelopen
bijna alles eraan veranderd en vergroot (plm 1 meter)....meer dan een jaar eraan gewerkt..

Enfin vandaag kwamen de units (toeter der toeters) binnen...zo snel ik heb geen eens tijd om te huilen  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Citaat van: Erik van Voorst op februari 29, 2012, 18:00:44
Ik heb al eens een eigen galjoen gebouwd..wat begon als een billing pakket daarna reusachtig uit de hand gelopen
bijna alles eraan veranderd en vergroot (plm 1 meter)....meer dan een jaar eraan gewerkt..

Held 8)
Zover ga ik zeker niet. Wel binnenkort beginnen aan de hopelijke restauratie van een Zwarte Zee.

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op februari 29, 2012, 18:00:44

Enfin vandaag kwamen de units (toeter der toeters) binnen...zo snel ik heb geen eens tijd om te huilen  ;D

Een hele opluchting met de nieuwe units vers binnen....bloembollen ook erbij gekregen zie ik...aardige leverancier toch  ;D

Citaat van: Christiaan S op februari 29, 2012, 19:27:24
Held 8)
Zover ga ik zeker niet. Wel binnenkort beginnen aan de hopelijke restauratie van een Zwarte Zee.

Ik heb de Wasa gebouwd...het admiraalskwartier erg uitbundig met bladgoud,(helaas droeg dat bij aan zijn ondergang) zelfs benedendeks allemaal complete 42 ponders (dus niet alleen de loop uit de geschutspoort)...ik liep echt leeg op die versieringen en maanden levertijd.

Ook 2 boeken over tuigage ga maar door....ik maak hem ooit nog wel af (masten en zeilen etc) maar dat is ook nog wel een lang project... ;)

Was even off-topic

Een beetje volgens planning...gisteren de nieuwe units erin....

Perfecte deutsche grundlichkeit maten dus pefect passend... :pompom:

De schaduw over het grid is van de concave....prima oplossing vwb de resonantie ervan...dus ik laat de grid nog maar even zitten... ;)

Wat mij opvalt is dat het lijkt alsof hij aan de onderkant wat meer power heeft...(linkerhand piano ) zou theoretisch gezien ook wel kunnen.

In ieder geval kan ik weer spelen....de hoog-aitossen staan er inmiddels al weer op...ditmaal met nieuwe instelpots en beiden voorzien van nieuwe "Tungsram" PL519-ers....while I am at it... 8)

dre73

lekker weer zo erik! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Chinx

Wat een geweldig werk heb je geleverd :o heb bijna alles vanaf het begin is doorgelezen. Wat een super speaker heb je er van gemaakt  :pompom:.

grtz Bart
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

phy

Zo en nu net doen of er niets gebeurd is  ;D
valt dan toch weer mee

Niets gebeurd...of ik heb ge-upgrade... ;D

Gisterenavond weer de hele avond geluisterd...
Ik meen een verbetering te constateren...dat is toch alles wat wij als audiofiel nodig hebben... :turn:

Deze cd-tip kwam van Jean Hiraga die had hij bij zich...wel eerst even previewen...not everybody's taste....hele aparte bewerkingen van bekende stukken...erg vernieuwend  8)

Citaat:.....Korean singer Youn Sun Nah beautiful voyage to the magical world of jazz music

Jumping Jack

Nou, haar versie van Enter Sandman lust ik anders wel! Heel leuk maar ook heel mooi.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op maart  6, 2012, 13:15:13
Niets gebeurd...of ik heb ge-upgrade... ;D

Gisterenavond weer de hele avond geluisterd...
Ik meen een verbetering te constateren...dat is toch alles wat wij als audiofiel nodig hebben... :turn:

Deze cd-tip kwam van Jean Hiraga die had hij bij zich...wel eerst even previewen...not everybody's taste....hele aparte bewerkingen van bekende stukken...erg vernieuwend  8)

Citaat:.....Korean singer Youn Sun Nah beautiful voyage to the magical world of jazz music

Wat een mooie pure en open opname....en de zang mag er ook zijn... :)

Ik denk ik post het even voor Arno  ;D

Gisteren kwamen Reinhard en Klaus uit Keulen langs om te luisteren, zij waren degenen die mij onder de aandacht hadden gebracht bij Jean Hiraga  ;) dus ik was ze dir schuldig  ;D

Zelf spelen ze met Goto  8)

Hier 2 fotootjes van het systeem van Reinhard.....ahum

VlisChris

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op maart 25, 2012, 19:33:26
Ik denk ik post het even voor Arno  ;D

Gisteren kwamen Reinhard en Klaus uit Keulen langs om te luisteren, zij waren degenen die mij onder de aandacht hadden gebracht bij Jean Hiraga  ;) dus ik was ze dir schuldig  ;D

Zelf spelen ze met Goto  8)

Hier 2 fotootjes van het systeem van Reinhard.....ahum

Ik val dus best mee he ?  :D

AbZ

Hahaha echt helemaal geweldig die hoorns  :worship:

Former member 78

Kjelt

OMG die heeft een 20 keer grotere plek nodig voor zijn luisterruimte dan waar ie ze in gebouwd heeft.

ruud2

Hoi Erik,

Zie je hier een uitdaging in.....? :)

groet, Ruud
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

AbZ

Wat ik dan wel weer verrassend vind, is dat de randen vd hoorns niet afgerond zijn?

Citaat van: Kjelt op maart 26, 2012, 09:51:46
OMG die heeft een 20 keer grotere plek nodig voor zijn luisterruimte dan waar ie ze in gebouwd heeft.

Doe je verder nog iets met die gave.........helderziendheid  ;D

Ik geloof niet dat je enig idee hebt hoe lang deze luisterruimte wel is  ;)