Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

dre73

ik wacht op anton...... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Citaat van: dre73 op oktober 19, 2010, 18:13:47
ik wacht op anton...... :D
Citaat van: Godtoh op oktober 19, 2010, 17:13:04

Maar euh... aangezien de nieuwe woofer 'anders' is als de oude, zou je toch ook verwachten dat er weer met een schuin oog naar het filter gekeken moet worden?

Bij Erik wordt het laag voorzien door een voor geschakeld, actief (instelbaar) low-pass filter.

En gezien deze units qua parameters beter passen in het kastprincipe, de inhoud en zijn aansturing ....  a real joy.

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

ROFL  ;D

They are eyeballing us...

Vandaag niet veel tijd gehad om te luisteren...maar de momenten dat het kon waren subliem...

Ik heb ook een bijzondere Enya een gouden genaamd BBC...deze gaat Limbo Dancing Low...met een oktaaf welke mijn Avalon Eclipses niet konden weergeven.....het rolt nu de huiskamer binnen en dat met "maar" 4 negen-inchers.... :inlove:...

Met name de snelheid is ongekend .....en daar ben ik zelf altijd het meest naar op zoek...er gaan -tig units lager...maar ik weet zeker...not faster... :nowink:
Ik bedoel een OTL amp gekoppeld aan een keramieke conus met een mooie impedantie is gewoon AWESOME.... :D

Teun (en Jack) tijd voor een up-to-date briefing met een drieluikje van verse vis....laat maar weten hoe of wat... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 19, 2010, 20:57:01
ROFL  ;D

They are eyeballing us...

Vandaag niet veel tijd gehad om te luisteren...maar de momenten dat het kon waren subliem...

Ik heb ook een bijzondere Enya een gouden genaamd BBC...deze gaat Limbo Dancing Low...met een oktaaf welke mijn Avalon Eclipses niet konden weergeven.....het rolt nu de huiskamer binnen en dat met "maar" 4 negen-inchers.... :inlove:...

Met name de snelheid is ongekend .....en daar ben ik zelf altijd het meest naar op zoek...er gaan -tig units lager...maar ik weet zeker...not faster... :nowink:
Ik bedoel een OTL amp gekoppeld aan een keramieke conus met een mooie impedantie is gewoon AWESOME.... :D

Teun (en Jack) tijd voor een up-to-date briefing met een drieluikje van verse vis....laat maar weten hoe of wat... O0

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Godtoh

Ohjah lol, actief laag ja... ach je vergeet wel es wat na zoveel pagina's :P
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

........even de woofers inspelen......... :devil:

Gelukkig zijn de buren niet thuis...................en ik ook niet.........REPEAT.. :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Als dit de drumband is die ik denk dat het is heb ik die jaaaaaaaren geleden meegemaakt in Vlissingen.
Geweldige drummuziek was dat 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ik denk het wel....
De cd vind ik werkelijk geen bal aan...maar hij heeft zijn werk goed gedaan.
Ik denk dat als ik ze live zou zien dat het ineens een heel andere beleving zou zijn.... 8)

Inmiddels is alles heerlijk ingespeeld....inderdaad....do the math  :-X ;D

Ook een verschrikkelijk mooie MFSL cd gedownload....Tales and Imagination of Edgar Allan Poe...

Ik voel me niet schuldig want ik had de cassette....de plaat...de cd.....de remastered cd...allemaal al netjes aan de kassa betaald.
Helaas was de MFSL Limited... dus vragen ze nu 500 euro..>:(

Een van mijn top 5 cd's, hier bouw ik voor....de lossless MFSL download klinkt geweldig...(je moet maar even googlen met Avaxhome/repost/Poe etc)

Gisteren een hele belangrijke en met een voor mij onverwacht resultaat een modificatie gedaan welke wel eens geld zou kunnen opleveren  ;D

Mijn Bryston welke ik al geruime tijd actief op het laag had staan (4 maal de Accuton C220 keramieke 9 inchers) is ertussenuit... :o

Natuurlijk werd er iets in in de plaats gezet nl. een netwerkje VOOR de Aitos 800-Ren OTL Laag eindversterkers aan de ingangsbuis.

Dus alle halfgeleiders er in 1 klap tussenuit.....

Het resultaat is werkelijk verbluffend.......de glans op de instrumenten nam quadratisch toe zeg maar.....eigenlijk alles zeg maar.... 8)

Ik moet bekennen dat de ikzelf nooit op zo een idee zou zijn gekomen, ja het is weer de schuld van Anton ......maar dit is wel een blijvertje  :music: :inlove:

Ik hou mijn Bryston nog wel...... denk ik....misschien leuk voor wat future projectjes in mijn HT... :devil:

Op de foto links mijn Bryston en rechts mijn  Thommessen.

advr

het leven is soms zo simpel... je moet er maar weer op komen... ;D

en het was al zo mooi... ??? ???
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Martijn_H

Blijkbaar zitten er nog veel verbeterpunten in je set  ;D

Maartje

Ja er is toch wel wat nodig om die luidsprekers een beetje te laten klinken . . . . 
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Citaat van: Martijn_H op december 12, 2010, 11:46:06
Blijkbaar zitten er nog veel verbeterpunten in je set  ;D

Hoi Martijn,

Inderdaad in mijn (ik denk ieder zijn) set zitten nog steeds verbeteringen....alhoewel ik niet echt "jagend" ben blijf ik wel open minded voor nieuwe/andere dingen het grootste gevaar schuilt namelijk in arrogantie dwz de gedachte dat je het mooiste bezit of het beste merk hebt enz enz.... ;D

Uiteraard ga ik hier lang naar luisteren met veel cd's...maar eigenlijk was het resultaat gelijk verbluffend in mijn optiek.......maar goed in een ver verleden heb ik ook eens een 2000 gulden Pioneer cd speler weggedaan voor een 600 gulden Philips omdat deze laatste hem gewoon wegspeelde...dus ik heb geen enkele moeite met zo een actie......onderaan de streep blijft de muziekweergave de beslisser... ;D

Martijn_H

Wat wel interessant zou zijn is om het eventuele verschil in frequentie respons te meten. Misschien kan je aan de hand daarvan nog wat finetunen.

Joh ik loop af en toe te dansen in de woonkamer wat een timbre...het heeft een ENORM effect op het middengebied...echt het allerbelangrijkste gebied....
Piano aanslagen zijn zo vreselijk snel en zuiver... :o

Eraan fine-tunen zal zeker wel weer gaan plaats vinden maar eerst eens deze mega-verandering (yes I know  :-X) op mijn hersenen laten inwerken...ik wil eerst weer vertrouwd worden met mijn huidige geluid... ;)

Dit jaar (of liever gezegd Anton en ik) heeft het toch weer voor elkaar om het naar the next level te tillen... O0

...en dan natuurlijk even de Tip van Flip (gejat van Dick)

Een zeer gave kerstcd dit jaar van Annie Lennox "Christmas Cornucopia"....wat een heerlijke verrijking in mijn behoorlijke verzameling van kerst cd's  :-X

Goed tot zeer goed opgenomen en erg origineel  :yin-yang:

BTW waar blijven de stemmingsvolle kerst emoticoontjes ?

celerontje

Jingle bell, jingle bell, kick your tree to hell... :P ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ruud2

Mooi Erik , weer een grote slag.
Bij welke frequentie komen je subs in en loopt je gewone laag nog gewoon door naar beneden of ter bescherming toch afgeknepen ?

groet, Ruud
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Ruud ik had aan de ontwerper beloofd om niets over mijn filter te verklappen dus ik moet mijn woord houden. ;)
Maar het ertussenuit halen van de Bryston etc etc was en is echt verbazingwekkend te noemen....ook de interactie van sublaag met de rest van de frequentie is voor de 2e maal een eye-opener (eerste maal was de verandering naar 4 dezelfde versterkers toe)...

jowi

Citaat van: Erik van Voorst op december 13, 2010, 20:27:06
BTW waar blijven de stemmingsvolle kerst emoticoontjes ?
Ik heb mijn Kuro dinges al een tijdje aangepast hoor
<--------------------  :D

WIJ WENSEN JULLIE EEN GEZELLIG KERSTFEEST !!!

Erik en Aafje

FFF

Eveneens een gezellig kerstfeest gewenst.  :)

celerontje

We wish you a happy speaker, we wish you a happy speaker... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Een kleine aanpassing gedaan met grote gevolgen... ;D

Zonder teveel op het xXx filter in te gaan is het voor sommige lezers duidelijk geworden dat de actieve laag-crossover het veld heeft geruimd voor een paar passieve componenten.

Om er eentje uit te lichten gaat het hier om 2 opgebouwde weerstandpakketjes van 2.7 Ohm (na meetpencorrectie 2.5 Ohm).
Er is een tijdje geleden door mij gekozen voor de Kiwame's een prachtig klinkende weerstand.
Echter Anton heeft mij recent eens kennis laten maken met de Duelund....had hij natuurlijk nooit moeten doen want deze bleken al snel de "mooier klinkende". :o

Met hulp van Tony Gee kon er met een aantal Duelunds de juiste waarde worden "opgebouwd" en "gematched" zodat er ook niet afgeweken hoefde te worden van de in gebruik gekozen waarde en een direct vergelijk meteen zo eerlijk mogelijk was...

Buiten het feit dat ik iedereen nu aanraad om zo een Duelund eens te proberen daar waar mogelijk wil ik wel de DIY-er waarschuwen dat deze weerstanden gigantisch af kunnen wijken van hun bestempelde waarde...zo kan bv. een 1.8 Ohm makkelijk in de praktijk 2.3 Ohm meten... :o
En een 2e waarschuwing...ze breken erg snel.....doordat ik gewaarschuwd was ben ik er erg voorzichtig mee omgegaan en is alles heel gebleven.  ;)

In het begin kregen de Duelunds een stempel van +/- 5 procent en nu al +/- 10 procent afwijking maar ook daar zitten ze al overheen...het blijkt dat ze het niet onder controle kunnen krijgen door hun manier van fabricage-proces aldus hun reactie ;)

Eenmaal al die moeite genomen heb je echt een prachtige neutrale weerstand in je filter.... 8)

phy

Mooie weerstanden !
Meet die Duelunds
in de zomer nog maar eens
ze blijven schommelen
Een kennis gebruikt ze ook in zijn PLLXO
desondanks wil hij er toch geen andere in .