Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Nog steeds veel lol van de Barco....zeker nu weer met "het vroeg donker worden".... 8)

De steekmaten van de Thiel and Partners zijn zeer nauwkeurig en zelfs als ik hun unit van 190,5 op papier in de praktijk nameet (= exact) dus daar ben ik niet zo bang voor...mijn nieuwe units luisteren naar dezelfde steekmaten ...maar mocht dit afwijken dan heb ik meteen het voordeel dat ik doe-het-zelver ben... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BernHardN

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  2, 2010, 20:28:19
Vandaag de speakers een "w........................
................... parameters interpreteren/berekenen/simuleren ;D ) deze ga ik maandag 4x  bestellen... O0

Kan je niet beter 1x 4 bestellen?      :P

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Citaat van: BernHardN op oktober  3, 2010, 15:20:26
Kan je niet beter 1x 4 bestellen?      :P

Het is een feit...BESTELD  O0

EDIT:
Wel erg cool want ze worden voor mij speciaal gemaakt...i.v.m. iets afwijkende specs.... :clapping:

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

Hoi Erik,

hoezo besteld , had je de diamond midrange dan al?? :devil:

prachtige drivers besteld!
snelheid met laag zou dat (nog) meer detail brengen??
als ik hier alleen de subs aan heb en eigenlijk hoor wat er voor gerommel daaruitvoort gebracht wordt zou je niet verwachten dat het zo een enorme bijdrage levert aan het totaalplaatje, wat je dan weer hoort als je de subs uitschakeld en verder normaal laag, mid en hoog aan hebt.

grtn., Ruud
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Yepp, zelfde ervaring hier...

Ik heb bv de Krell eens vervangen door Aitos op het (sub) laag dit heeft een GEWELDIG "ander" totaal-effect.....dat was een no-brainer  :wub:

Dus je wordt volledig op het verkeerde been gezet als je even alleen naar het (sub)laag luistert...

De (laag) tweaks/veranderingen kunnen alleen op het totale systeem worden beoordeeld... :music:

Die diamond midrange heeft toch niet dezelfde steekmaten en filter-parameters als de C-79  :nowink:

Wijx wondere wereld

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  3, 2010, 01:10:53
Nog steeds veel lol van de Barco....zeker nu weer met "het vroeg donker worden".... 8)

De steekmaten van de Thiel and Partners zijn zeer nauwkeurig en zelfs als ik hun unit van 190,5 op papier in de praktijk nameet (= exact) dus daar ben ik niet zo bang voor...mijn nieuwe units luisteren naar dezelfde steekmaten ...maar mocht dit afwijken dan heb ik meteen het voordeel dat ik doe-het-zelver ben... ;D

Bij mij weken ze allemaal af en zelfs de schroefgaten waren niet gelijk. Volgens John E. kwam dat veel vaker voor
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Okay dat is inderdaad erg vervelend  :o....ik heb zelf bij de vele Thiel units welke ik in mijn handen heb gehouden/mee gewerkt heb nog geen maat-afwijkingen meegemaakt...dus laten we hopen  ;)

De 4 woofers worden uiteraard straks (weer) netjes gematched geleverd  8)

Henkjan_O

hèhè, je bewijst weer dat
Citeerhet betere is de vijand van het goede
:pompom:

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Yepp Ik ga mijn "laagvoorziening" weer eens tegen het licht houden. :devil:

Ik zie het "betere" zelf niet als vijand van het "goede"omdat ik vreemd genoeg nooit ontevreden ben...maar weer wel die obsessieve drive heb om af en toe eens (flink) te upgraden...klinkt vreemd maar waar...

Ik denk dat het bij mij meer te maken heeft met de uitdaging om "te bouwen naar het volgende niveau"...
Tot zover mijn verantwoording naar het forum... ;D :sneaky2:

Prima timing...mijn kast der kastenproject ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105426.0;topicseen )  is bijna gereed en ik heb te horen gekregen dat de
nieuwe keramische woofers (C222-11-221....en NEE die ga je niet vinden op hun site  8)) mogelijk volgende week al worden verzonden   :pompom:

HEBBES...... O0 O0 O0

Early Christmas  :xmas:

............................................kast der kasten even stoppen en aan de slag....(toch ook weer een beetje kast der kasten  ;D)

How Low Can We Go.... :devil:

ruud2

nieuwe keramische woofers (C222-11-221....en NEE die ga je niet vinden op hun site  8)) mogelijk volgende week al worden verzonden   :pompom:
[/quote]

oh,  vandaar de lege doos.................. :hehe:

veel plezier met uitpakken!

groet, Ruud
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

celerontje

Ik voorzie de ''Ontploffing der Ontploffingen'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Okay gaan we....

Als alles toch open ligt even wat dokter Bailey Longhair erin zodat we op 8 gr per liter komen...en hierdoor gelijk een betere aansluiting op de C-95 kunnen realiseren... ;D

...As if nothing ever happened... ;D

........................maar nu het effect.... :devil:

Na een avond draaien...NIET MEER NORMAAL....... O0

Deze woofers laten de Aitossen kraaien van plezier, wat een synergie. We hebben er werkelijk vanalles ingegooid om te kijken waar het misgaat....nee dus.
Klassieke Du Pre...wat een bowing wat een emotie...meer dan alles wat een verschil met de vorige situatie (waar ik tevreden mee was  :-X)
Vollenweider zit bij je in de kamer en de power van zijn electronische harp voel je af en toe in de maagstreek....het moet niet gekker worden.
Wat ons nog het meest betoverde was de verandering ...IN HET HELE FREQUENTIEGEBIED....dus wat nou 70 Hz en naar beneden..that's all . :nowink:

De cd YELLO dat was even de blockbuster van de avond... :o...ik heb de luxe versie met veel meer tracks....die power doet je gewoon schrikken...ballistic...is het woord ...ik heb mijn systeem nog nooit zo gehoord dit is money well spent zeg........wow..... :music:

celerontje

En wat nu met de oude woofers?

TE KOOP: Woofers met spontaan een enorm aangepraat minderwaardigheidscomplex :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

oud_account_1

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 18, 2010, 14:24:47
HEBBES...... O0 O0 O0

Early Christmas  :xmas:

Heb je de Kerstman gevangen en geschoren? ;D

Veel plezier met de nieuwe woofers :wub:
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

celerontje

;D

Ook feli! (hoop dat ik ze een keer kan beluisteren!)

Former member 78

Dus direct een zeer positief resultaat :)
Dat beloofd nog wat, als ze lekker ingespeeld zijn.

Yepp staat lekker in te spelen....herfstvakantie..... O0

mr TC

Hoi Erik,

Gaaf dat je weer een verbetering hebt verkregen.
En dan lekker inspelen met oa Yello ... wat wil een mens nog meer?

Deze kan ik je ook aanraden:
Wojtek Pilichowski Band - Electric Live
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Godtoh

Leuk leuk leuk die updates  :D....
Maar euh... aangezien de nieuwe woofer 'anders' is als de oude, zou je toch ook verwachten dat er weer met een schuin oog naar het filter gekeken moet worden?
Marantz SR-6006
Focal Aria 926