JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Gestart door JCL, februari 6, 2009, 12:09:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCL

Citaat van: denoontje op maart  5, 2011, 11:51:27
kun je de eindversterker niet voor een soort stereosetup gebruiken en een cd speler met variable output erop aansluiten --> heeft de eindversterker bijv een troughput?

Ik heb destijds gedraaid met een primare versterker op de fronts welke via een Denon 3802 was doorgelust.
Alle stereo randapparatruur op de primare> Mega verschil vs de denon

Nope, de eindbak is just that, een eindbak. Hij heeft dus 4 speaker terminals aan de achterkant (gek genoeg alleen voor bi-wire aansluiten niet voor bi-amp) en 2 ingangen, voor links en voor rechts. Opzich zou dat voor mij ook niet nodig zijn, de toegevoegde waarde van de eindbak is er nu af. De 4308 klinkt minstens zo goed als de TA-N55ES. Misschien dat ik later wel weer eens een eindbak koop (die parasound(s) op het forum lonken...) maar dat zou dan meer voor surround zijn.

ThijsG

Mooie set-up!! Denk je niet dat een mooi Projectie scherm (Heb ik te koop) Je set afmaakt?! :P)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

JCL

Zonder enige twijfel en dan is die jij te koopt hebt staan ook nog echt geweldig goed! Helaas kan ik hem nergens laten. Een vast scherm is voor mij sowieso niet handig, die zou ik alleen in een echte HT gebruiken. In de woonkamer of in dit geval slaapkamer gaat dat toch wat ver! Een rolscherm en beamer lijkt me wel super gaaf, maar die kan ik hier ook niet kwijt. Nog even wachten tot ik op mezelf woon dus!

TopGun2010

Welkom bij de 4308A club!! Ik vind bi-amp ook perfect. Al met al een fijne versterker  :clapping:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Zo, weer even tijd voor een update! Zoals ik al eerder zei ben ik aan het kijken naar een CD speler. Muziek klinkt opzich oke, maar mijn Sony vormt wel een bottelneck. Een blu-ray speler van 150 euro kan toch niet op tegen een echte CD speler die veel duurder is dan dat.

Nu heb ik 2 opties lopen. Ten eerste de Denon 1550 die hier op het forum staat en een Sony CDP-XA20ES via Marktplaats. Nu weet ik dat de Sony ES loopwerken echt top zijn, maar ik ben niet zo goed thuis in de series. Sommige modellen kom je nog geregeld tegen voor honderden euro's en op deze heb ik een bod gedaan van €250. Is deze prijs fair? En welke moet ik voor gaan, de €150 kostende Denon, of de €250 kostende Sony? Of geen van beide, omdat de winst te minimaal is?

Robbert54

voor dat geld is er zoveel op de markt. Zou me niet beperken tot Sony en Denon. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de Cambrige Audio 640C of de Marantz SA8003 die op Hifi staat of voor wat meer (480) de arcam Diva CD192
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Ik heb een budget van pak en beet 400 euro. Wat je zegt, er is veel te krijgen...

Robbert54

Citaat van: JCL op april 12, 2011, 16:05:30
Ik heb een budget van pak en beet 400 euro. Wat je zegt, er is veel te krijgen...
die SA8003 zit dan in je budget. Zal eens even kijken voor je, maar ik denk sowieso niet dat de Denon die je op het oog hebt de DAC´s van je Receiver eruit speelt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Heb snel even naar de 8003 gekeken (eerder deze week al) maar die blijkt al verkocht te zijn, helaas. Volgende week vrijdag heb ik een afspraak met Hobo in Amsterdam om te luisteren naar een Denon DCD1500AE. Ik heb op deze CD speler mijn CM7's gekocht en was toen erg onder de indruk van alle details. Kan hem luisteren op een 4308(A)/4810 icm B&W CM vloerstaanders.

Iemand nog tips waar precies op te letten? Ik verwacht meer details, meer sprijding (scheiding) in de instrumenten. CD's die ik zeker mee ga nemen: Adele - 21 en The Katie Melua collection.

Robbert54

Citaat van: JCL op april 14, 2011, 20:27:09
Heb snel even naar de 8003 gekeken (eerder deze week al) maar die blijkt al verkocht te zijn, helaas. Volgende week vrijdag heb ik een afspraak met Hobo in Amsterdam om te luisteren naar een Denon DCD1500AE. Ik heb op deze CD speler mijn CM7's gekocht en was toen erg onder de indruk van alle details. Kan hem luisteren op een 4308(A)/4810 icm B&W CM vloerstaanders.

Iemand nog tips waar precies op te letten? Ik verwacht meer details, meer sprijding (scheiding) in de instrumenten. CD's die ik zeker mee ga nemen: Adele - 21 en The Katie Melua collection.
de kabels ;) Niet geheel onbelangrijk om te kijken wat erachter hangt. Voor de rest vooral muziek meenemen die je goed kent. Adele is een leuke CD, maar vind hem niet echt geschikt voor een luistersessie, dan zou ik eerder muziek meenemen waarbij een duidelijk onderscheidt in instrumenten waarneembaar is ;) just my 2 cents
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 20:29:55
de kabels ;) Niet geheel onbelangrijk om te kijken wat erachter hangt. Voor de rest vooral muziek meenemen die je goed kent. Adele is een leuke CD, maar vind hem niet echt geschikt voor een luistersessie, dan zou ik eerder muziek meenemen waarbij een duidelijk onderscheidt in instrumenten waarneembaar is ;) just my 2 cents

Opzich waar, maar de stem is geweldig, dus daar ben ik ook benieuwd na. De 18 singles van U2 gaan ook mee, maar die zijn niet allemaal even tof opgenomen... Michael Jackson - The essentiels, ook gaaf maar heeft hetzelfde probleem als 21. Coldplay - Viva la Vida, erg gaaf maar is ook niet top opgenomen. Snow Patrol - Hundred million suns is wel een goeie. Nouja, van te voren nog maar ff wat luisteren ;)

Robbert54

Citaat van: JCL op april 14, 2011, 20:43:49
Opzich waar, maar de stem is geweldig, dus daar ben ik ook benieuwd na. De 18 singles van U2 gaan ook mee, maar die zijn niet allemaal even tof opgenomen... Michael Jackson - The essentiels, ook gaaf maar heeft hetzelfde probleem als 21. Coldplay - Viva la Vida, erg gaaf maar is ook niet top opgenomen. Snow Patrol - Hundred million suns is wel een goeie. Nouja, van te voren nog maar ff wat luisteren ;)
Ik heb zelf Michael bublé meegenomen om het nummer "Cry me a river"  en Norah Jones - Come away with me. Als je download zou je nog wel de cd van adele kunnen downloaden met 3 of 4 extra akoestische nummers
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

TopGun2010

Hoi JCL, waarom neem je niet de Denon DVD-2500BT? Geeft een geweldig beeld en het geluid is ook perfect, als ik het geluid in stereo vergelijk met mijn (dure) DCD-2000AE dan komt het aardig dicht in de buurt!

Hier een versie in het zwart voor 499.-

http://www.stassen.nl/specificaties/cd-dvd-en-blu-ray-spelers/blu-ray-speler/denon-dvd-2500bt/tweakers/?utm_source=tweakers&utm_medium=cpc&utm_term=denon_dvd-2500bt&utm_nooverride=1

Heb zelf trouwens een AVR-4810 voordelig in handen gekregen!! Deze heeft meer versterkers (bi-amp voor en surround) en een veel zwaardere trafo (910w vs 530w). Het geluid is top en het laag gaat nog veel verder dan de 4308.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: TopGun2010 op april 19, 2011, 16:05:34
Hoi JCL, waarom neem je niet de Denon DVD-2500BT? Geeft een geweldig beeld en het geluid is ook perfect, als ik het geluid in stereo vergelijk met mijn (dure) DCD-2000AE dan komt het aardig dicht in de buurt!

Hier een versie in het zwart voor 499.-

http://www.stassen.nl/specificaties/cd-dvd-en-blu-ray-spelers/blu-ray-speler/denon-dvd-2500bt/tweakers/?utm_source=tweakers&utm_medium=cpc&utm_term=denon_dvd-2500bt&utm_nooverride=1

Heb zelf trouwens een AVR-4810 voordelig in handen gekregen!! Deze heeft meer versterkers (bi-amp voor en surround) en een veel zwaardere trafo (910w vs 530w). Het geluid is top en het laag gaat nog veel verder dan de 4308.

Die heeft idd alleen HDMI out. Ik twijfel over de verschillen in geluid en beeld bij verschillende BD spelers (wanneer deze digitaal zijn aangesloten). Wanneer je ze echter analoog aansluit krijg je te maken met verschillen in DAC kwaliteit. Wat ik vrijdag wil gaan testen is of het DAC van de DCD-1500AE beter is dan dat van mijn 4803A. Als ik dat verschil er niet aan af hoor, dan mag ie lekker in Amsterdam blijven ;)

Ik denk dat ik ze ook nog ga vragen om een fatsoenlijke BD speler aan te sluiten, puur om te kijken wat dat brengt. Als ik een versterker zou upgraden (gaat voorlopig denk ik niet gebeuren) ga ik meteen voor een 2 of 5 kanaals eindbak. Er zijn geen betaalbare receivers die hier nog ver overheen kunnen. Sure een A1 of b.v. een Arcam AVR600 oid, maar dan praat je over hele andere bedragen. Voor +/- 750 euro heb je een eindbak die ook die versterkers wel wegspeelt (of die iig prijs/kwalitatief een stuk beter is).

HTip

Interessante keuzes:
- Of via HDMI en de DACs van je 4308 gebruiken, speler maakt dan eigenlijk niet veel uit. Goed loopwerk is voldoende, bijv. Oppo 83
- Of via analoog en de DAC's van de speler gebruiken. Speler wordt dan juist erg belangrijk en moet ook goede analoge uitgangen hebben, bijv. Oppo 83SE of de speler van Jack :o Dan heb je zeker geen aparte CD-speler nodig...

Ben je gebonden aan Denon voor de speler?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Nee dat ben ik niet, maar ik wil er geen vermogen aan uitgeven. Over BD ben ik tevreden, dus ik hoef geen betere BD speler. Deze Denon kan ik voor 300 euro kopen terwijl hij nieuw 1.000 euro kost. Een Oppo vind ik te duur voor wat het mij te bieden heeft. Vandaar dat ik gewoon benieuwd was wat een CD speler mij zal opleveren. Misschien wordt het er helemaal niet beter van, dan laat ik hem lekker in Amsterdam. Kwestie van uitproberen dus. Ik weet wel dat mijn huide bron de zwakste schakel is in mijn setup, vandaar dat ik hier eens na wil kijken. Voor BD ben ik wat sceptisch, loopwerken, jitter, HDMI, digitaal -> digitaal, wat maakt dat allemaal uit? Ga je daar echt honderden euro's verschil in zien? Ze mogen me overtuigen vrijdag.

HTip

Als het je alleen om muziek gaat, dan zou ik ook voor een aparte (SA)CD-speler gaan. Mijn Panasonic BD35 was ook prima voor BD, maar met CD waren er zeker betere alternatieven.

Veel luisterplezier morgen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: HTip op april 21, 2011, 05:19:44
Als het je alleen om muziek gaat, dan zou ik ook voor een aparte (SA)CD-speler gaan. Mijn Panasonic BD35 was ook prima voor BD, maar met CD waren er zeker betere alternatieven.

Veel luisterplezier morgen :music:

Thnx, gaat zeker lukken :) Het gaat idd alleen om muziek, maar ik ben wel benieuwd wat er in BD zou veranderen. Even uitproberen dus morgen. De speler is 2e hands, meer niet zo oud. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten? Op de website van Hobo staat hij als "gebruikt" dus moet sowieso ff naar krassen enzo kijken. Verder nog dingen die makkelijk te checken zijn om te zien of het ding technisch 100% is? Los van luisteren natuurlijk ;)

Nooff

Citaat van: JCL op april 21, 2011, 04:11:12
Voor BD ben ik wat sceptisch, loopwerken, jitter, HDMI, digitaal -> digitaal
Daar zou ik me toch niet mee bezig gaan houden, dat ga je echt niet horen. Iedereen die beweert het te horen zal wel superdupergehoor hebben, en dan nog weet je niet of het wel jitter is wat je hoort. Laat het buiten beschouwing, maakt de keuze een stuk makkelijker  ;)

JCL

Klopt en het scheelt ongelovelijk veel geld! Ik denk ook niet dat ik dat er aan af ga horen. Enige rede dat ik een nieuwe BD speler zou kopen is omdat die sneller opstart enzo. Dit is een van de eerste betaalbare BD spelers, dit model is denk ik 3 of 4 jaar oud. Maak er morgen gewoon een leuke dag van met een boel nieuwe ervaringen. Jullie horen morgen hoe het is afgelopen :D

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: HTip op april 20, 2011, 22:34:52
Interessante keuzes:
- Of via HDMI en de DACs van je 4308 gebruiken, speler maakt dan eigenlijk niet veel uit. Goed loopwerk is voldoende, bijv. Oppo 83
- Of via analoog en de DAC's van de speler gebruiken. Speler wordt dan juist erg belangrijk en moet ook goede analoge uitgangen hebben, bijv. Oppo 83SE of de speler van Jack :o Dan heb je zeker geen aparte CD-speler nodig...

Ben je gebonden aan Denon voor de speler?

De Oppo van Jack is zeker een topper! Alleen die is zó duur (voor mij) dat ik me niet voor kan stellen dat ik dat er aan af ga horen. Zoveel CD's luister ik ook weer niet en als ik dat bedrag (zeg pak en beet 1500 euro) zou uitgeven aan mijn set dan denk ik dat ik met een eindversterker en een goedkopere CD speler een stuk verder kom. Die oppo zou ook gelijk het duurste component van mijn set zijn ;)

HTip

De Oppo van Jack is écht een hele goede speler. Hij is nog beter dan die van mij en die speelt mijn DV9600 gewoon weg. Maar ja, €1300 blijft een hoop geld. Als je Denon goede eindversterking heeft (zoals mijn SR9600) dan gaat bij het analoog aansluiten van de Oppo een wereld voor je open. Ik wist niet wat ik hoorde :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Allicht ook op de 2e handsmarkt kijken voor een cd-speler. Destijds zelf ook een separate cd-speler aangeschaft naast een goede dvd-speler: daar was zeer duidelijk een verschil tussen beide, betreft de geluidskwaliteit tijdens het afspelen van een cdtje.


Sander.

Citaat van: JCL op april 21, 2011, 12:40:46
De Oppo van Jack is zeker een topper! Alleen die is zó duur (voor mij) dat ik me niet voor kan stellen dat ik dat er aan af ga horen. Zoveel CD's luister ik ook weer niet en als ik dat bedrag (zeg pak en beet 1500 euro) zou uitgeven aan mijn set dan denk ik dat ik met een eindversterker en een goedkopere CD speler een stuk verder kom. Die oppo zou ook gelijk het duurste component van mijn set zijn ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT