JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Gestart door JCL, februari 6, 2009, 12:09:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Mooie set heb je opgebouwd. En dat is zeker geen beginnende HT meer. Je volgt aardig de 4G-regels en dan ben je al veel verder dan de beginner ;)

Veel luister- en kijkplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Openingspost een beetje aangepakt. Heb lang lopen zoeken, maar ben uiteindelijk weer voor een IKEA meubel gegaan! Wou eigelijk wat anders hebben, maar kwam bij Spectral, Attacama en dat soort merken al snel richting (of over) de €1.000 uit. Dat is me op dit moment gewoon te veel, dus heb ik bij IKEA 2 losse meubels gezocht en die tegen elkaar aan gezet. Misschien niet het aller mooieste maar het doet wat het moet doen en ik vind het ook niet heel erg lelijk (lijkt veel op wat ik al had). Nieuwe foto staat gepost in de openingspost.

Daarnaast ben ik nog bezig om een Denon 4308 te kopen. Het is nog niet duidelijk of dit doorgaat (kleine kans) maar zou wel super zijn! Vind dat een erg mooie receiver en hij zal ook het vermogen leveren wat mijn rears en center verlangen. Tot die tijd is het hier maar even mee "behelpen" maar da's zeker geen straf ;D

Harry HT

Hi,
Citaat van: JCL op januari 17, 2011, 18:36:45
Openingspost een beetje aangepakt. Heb lang lopen zoeken, maar ben uiteindelijk weer voor een IKEA meubel gegaan! Wou eigelijk wat anders hebben, maar kwam bij Spectral, Attacama en dat soort merken al snel richting (of over) de €1.000 uit. Dat is me op dit moment gewoon te veel, dus heb ik bij IKEA 2 losse meubels gezocht en die tegen elkaar aan gezet. Misschien niet het aller mooieste maar het doet wat het moet doen en ik vind het ook niet heel erg lelijk (lijkt veel op wat ik al had). Nieuwe foto staat gepost in de openingspost.
O0 Ziet er prima uit ! Hoe heet dit meubel ?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

JCL

Besta. En daar heb ik dan de 2 delige en de 1 delige van. Zoals je ook wel op de foto kun zien. De rechter is los (1 vak zeg maar) en de linker zijn er 2.

Harry HT

#129
Hi,
Citaat van: JCL op januari 17, 2011, 19:01:39
Besta. En daar heb ik dan de 2 delige en de 1 delige van. Zoals je ook wel op de foto kun zien. De rechter is los (1 vak zeg maar) en de linker zijn er 2.
O, ik dacht die serie niet zo diep is. Maar het past er zo te zien keurig in  :)

Gegroet,

Harry

edit: spelling
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

JCL

Nee dat valt tegen :p Had het uitgemeten voor ik het kocht en het scheen allemaal te kunnen... Juist... Daarom heeft de linkerkant geen achterwand :D Eigelijk past mijn eindversterker ook niet, maar die steekt gewoon een stukje uit. ff mee oppassen, maar niet onoverkomelijk. Wat wel vervelend is is dat de interlink tussen de versterker en de receiver te kort is geworden! Heb een nieuwe C5 Hybride besteld, maar dat wordt wel weer een dure grap (2 meter gaat ruim over de 100 euro heen).

WilcoL

Nette speakers Jeroen! En nette opstelling ook met dat nieuwe meubel... Kom er wel achter dat de 4308 te hoog is voor ons Norstone Esse meubel (aaargh!). Over de 4308 gesproken...

CHECK JE EMAIL!!!!

;D ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

JCL

Ik mag het niet zeggen, maar heb na de aanschaf van dit meubel heel snel de maten genomen :p Klinkt super goed, hopen dat het gaat lukken! Moet wel zeggen dat hij dat "mankement" moet oplossen, want anders schiet ik er gewoon bij in. Maargoed, denk dat dat opzich geen probleem moet zijn!

JCL

De 4308 is rond gekomen! Ben er erg blij mee. Ga vandaag het geld overboeken, dan komt ie mijn kant op. Moet uit Duitsland komen dus duurt wel ff, maar na het weekend verwacht ik hem, hij is meer dan welkom!

Ben erg benieuwd naar de verbeteringen. Zal uitgebreid gaan luisteren of ik de eindbak weg ga doen (bi-amp op de Denon moet ook fors power leveren) of niet, gaat wel veel ruimte schelen in het meubel (en in de portomonee). Zal even een topic openen voor de vraagprijs van de oude 2808. Mijn broer wil die waarschijnlijk hebben, maar dan moeten we wel even een marktconforme prijs afspreken natuurlijk.

Laatste vraag die me net te binnen schiet: mijn huidige Denon pakt geen bananen pluggen (speaker terminal dichtdraaien en dan is het gat aan de achterkant te klein). Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Heb wel een gezien dat je er met een mesje wat uit kunt snijden, maar dit is niet meteen mijn eerste keuze ofzo... Zonder plug kan opzich ook, maar is zo'n gepruts met de high lever indraaien enzo, die pluggen zijn fantastisch!

HTip

Wow! De 4308 was destijds het topmodel onder de A1-serie. Goed gedaan!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Ik ben erg benieuwd. Ik verwacht dat ik in surround sowieso wat ga winnen. De CM serie houd (net als de 600 serie) van flink wat power en dat heeft deze Denon in overvloed! De sound van Denon bevalt me prima, dus dat zit sowieso wel goed. In stereo weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten. Het lijkt me dat de voorversterker die hier in zit anders is dan die van de 2808, maar het zou me ook weinig verbazen als die verschillen minimaal zijn. Ik ben erg benieuwd of ik de Sony wil houden of niet, dat is toch wel een zeer behoorlijke eindbak!

Zag trouwens ook nog een A1 op internet staan, 2e hands voor 3500 euro. Voor mij wat teveel van het goede, maar mocht iemand nog in de markt zijn... Denk dat het voor dat geld érg veel receiver is die de meeste luidsprekers goed tot hun recht kan laten komen.

Robbert54

zo! jij gaat ook lekker! gefeliciteerd! ben benieuwd wat je van de sound gaat vinden! kun je een foto maken van wat je bedoeld met de de speakerterminals??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Dankje! Gaat inderdaad lekker, moet nu maar eens ophouden met upgraden :devil:

Foto's van de speaker terminals wordt lastig, er is opzich niets bijzonders aan te zien. Achterin de Sony kan ik ze wel gewoon prikken, die aansluitingen zijn gewoon breeder. Ik heb wel eens begrepen dat om veiligheidsredenen pluggen niet worden geaccepteerd (meen dat je in je speakers ook geen pluggen kan drukken). Toen kwam ik een keer een linkje tegen van een forum genoot die de 10 kanaals eindbak heeft van Denon, die met een mesje die beveiliging eruit had gesneden. Zal nog eens goed zoeken naar dat topic.

Edit: ik bedoelde dit plaatje http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/plugs.JPG

Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor de hele speaker terminal eraf schroeven, maar de 4308 heeft andere terminals en daar kan dat volgens mij niet bij! Aan de andere kant, even wachten tot hij er is, want in winkels gebruiken ze natuurlijk ook altijd pluggen (makkelijker wisselen). Er is een kans dat ze het al hebben gedaan.

denoontje

feli

zwarte dopje dat in de terminal zit kun je er met een mesje of minischroevendraaier uitwippen en dan past een normale banaan in de terminal

JCL

En dan moet je de hele terminal eruit draaien? Want lijkt me niet dat je zomaar met een mini schroevedraaier (die heb ik wel) in de terminal moet gaan zitten roeren? Bij de 4308 zal het denk ik al zijn gebeurd, dat is veel makkelijker voor winkels (is een demo model). Maar mijn broer gebruikt ook pluggen en zal die van de 2808 er dus wel uit willen hebben.

Robbert54

Citaat van: JCL op februari  9, 2011, 13:06:25
En dan moet je de hele terminal eruit draaien? Want lijkt me niet dat je zomaar met een mini schroevedraaier (die heb ik wel) in de terminal moet gaan zitten roeren? Bij de 4308 zal het denk ik al zijn gebeurd, dat is veel makkelijker voor winkels (is een demo model). Maar mijn broer gebruikt ook pluggen en zal die van de 2808 er dus wel uit willen hebben.
oh zo. ik heb mijn cm's ook gewoon met pluggen aangesloten. heb nu W&M pluggen en die moet je wel flink aanknijpen. even de dop eraf draaien. plugje eruit wippen en weer aandraaien

volgens mij hoeft niet de hele terminal eruit. gewoon de "dop" los draaien
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Ben weer in het huis, zal zo eens kijken hoe of wat.

Heeft iemand hier trouwens nog een idee over: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109533.msg1892290#new Moet even een goede prijs bepalen voor de 2808. Normaal zou ik ongeveer de helft afschrijven, maar gezien de adviesprijs en mijn aankoop prijs, denk ik dat dat niet helemaal gaat lukken ;)

JCL

Ah! Ik hoor dat er een hele grote doos is aangekomen voor mij :wub: morgen na college snel naar huis :D

WilcoL

Citaat van: JCL op februari 16, 2011, 13:42:31
Ah! Ik hoor dat er een hele grote doos is aangekomen voor mij :wub: morgen na college snel naar huis :D

Heel snel naar huis lijkt me  ;D ;D!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

HTip

Dat wordt een hele lange dag... (voor je gevoel tenminste ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Zo! Dat was idd een lange dag! Snel naar huis na college, snel alles aansluiten. En sloop je natuurlijk een van die plugjes die in de terminals zitten... Daar kan nu alleen draad in, geen plug (plastic plugje zit er nog half in, krijg die er ook niet uit...). Verder net de audyssey gedraait en wat CD'tjes aan het luisteren. Valt nog niet echt veel over te zeggen, moet het even laten inwerken, morgen weer verder. Een ding is me al wel opgevallen, naast de geweldige user interface, het ding is fors zwaarder dan de 2808!

HTip

Balen! Wat je kan proberen is een scherpe en stevige naald in het plugje steken en dan voorzichtig draaien totdat het plugje wat losser komt.

En om het optimale eruit te halen, lekker de instellingen met de hand doen. Is vaak veel beter. Veel luisterplezier! :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Ja nouja, dan maar geen plug, kan er niet zo mee zitten. Het lange afstellen kan nu gaan beginnen. Heb de EQ al uitgezet, die klinkt als vanouds nergens naar :P In mijn kamer met mijn accoustiek heeft hij altijd zin om al het laag eruit te halen en het hoog af te knijpen :nowink:

MLCinema

Wordt wel weer tijd voor een foto update dan heh;).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JCL

Dan wordt het eerst tijd om hefitg op te ruimen :P Het is een zooitje hier! Maar zal proberen om morgen wat foto's te posten :)