JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

Teejoo

Citaat van: Kjelt op april 11, 2010, 14:02:30
Alcohol is zeer hygroscopisch (trekt water aan) het enigste wat er mis kan zijn is dat de dop niet hermetisch vast zat en dat je nu bv 70% alcohol hebt, verder kan er weinig mee mis gaan. Ze hebben zelfs een opgedoken fles rum uit de 17e eeuw gedronken  :D
Ik zag dat het al 10 jaar oud is, maar op zich is het wellicht helemaal niet verkeerd dat het iets minder sterk is.

Icarus314

Ik zag dat hier gewoon glasreiniger wordt gebruikt in combinatie met microfiber doekje.
http://www.beisammen.de/board/index.php?page=Thread&postID=1109811#post1109811

Mijn doek was na afloop behoorlijk zwart aan de randen maar ik denk dat dat vooral door het plastic komt dat blijkbaar afgeeft. Niet ondenkbaar dat dat plastic ook op het glas gedampt is. Ik zal vanavond eens meten wat de lichtopbrengst nu is. Ik zat rond de 10ftl met 1000 uur op de hd1.

MaxxMark

Ik kom net in de buurt van de 1000 uur met mn RS10. Misschien ook maar eens de lamp reinigen..
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

)p(

Citaat van: Icarus314 op april 11, 2010, 15:10:18

Ik zal vanavond eens meten wat de lichtopbrengst nu is. Ik zat rond de 10ftl met 1000 uur op de hd1.

Goed idee...ik hoor graag wat meer objectieve info hoe veel winst hiermee valt te behalen.

peter

williams

De laatste tijd was ik niet zo meer tevreden over het beeld van jvc rs10 en ik gaf eigenlijk de schuld aan het afnemen van mijn lamp en mijn isco lens die er voor hangt.
Ik had dan ook niet meer de punch in beeld die ik had toen mijn beamer nieuw was .
Toevalig kwam ik dus gisteren het topic tegen op beisamen.de en daarna heb ik dus mijn lamp en het glas daarachter schoongemaakt ,en iki moet zeggen dit de beste upgrade van het jaar lijkt te zijn voor me ,het beeld is zo goed opgeknapt dat het lijkt of ik er een nieuwe lamp hebt in gezet.

ik kan het dus van harte aanbevelen voor alle jvc gebruikers.

William
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Icarus314

Nou helaas hier want na meten nog vrijwel dezelfde 10 ftl  :unhappy: Gemeten met een betrouwbare ione pro en die optimaliseer ik altijd op dezelfde manier. Er was niet meer uit te halen helaas.

celerontje

Baat het niet dan schaadt het niet, toch? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Mogelijk was er wel iets aan de grayscale veranderd, er zat wat te weinig rood in de lage gebieden en mijn eerste indruk was dat het er erg blauw uit zag.

hifiman

Citaat van: williams op april 11, 2010, 20:20:18
De laatste tijd was ik niet zo meer tevreden over het beeld van jvc rs10 en ik gaf eigenlijk de schuld aan het afnemen van mijn lamp en mijn isco lens die er voor hangt.

Op hoeveel uurtjes staat jouw lamp dan eigenlijk William?

Zelf zit ik rond de 500 uur, dus denk dat ik nog even wacht met de schoonmaakaktie  ^-^

Groetjes,

Ronald

Kjelt

Citaat van: Icarus314 op april 12, 2010, 00:30:34
Mogelijk was er wel iets aan de grayscale veranderd, er zat wat te weinig rood in de lage gebieden en mijn eerste indruk was dat het er erg blauw uit zag.
Het zou goed kunnen dat de vervuiling invloed heeft op de kleur, dan zit er niets anders op dan een hercalibratie  :(

Icarus314

Als je niet zelf kunt calibreren zou ik ook voorzichtig zijn met deze actie. Ik schrok echt toen ik hem aanzette, het zag er donker uit en blauw. En het bleek dat tot 60 ire rood was ingezakt. Ik heb er geen verklaring voor.

simsalabim

Citaat van: Icarus314 op april 12, 2010, 13:55:14
Als je niet zelf kunt calibreren zou ik ook voorzichtig zijn met deze actie. Ik schrok echt toen ik hem aanzette, het zag er donker uit en blauw. En het bleek dat tot 60 ire rood was ingezakt. Ik heb er geen verklaring voor.

Ai, dan ben ik misschien toch maar even voorzichtig met de schoonmaak aktie..
Ik hen liever niet dat ik mijn instellingen om zeep help, heb niet zo een zin een paar 100 km te moeten rijden voor een calibratie nl.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

CiteerOp hoeveel uurtjes staat jouw lamp dan eigenlijk William?

Zelf zit ik rond de 500 uur, dus denk dat ik nog even wacht met de schoonmaakaktie 

Groetjes,

Rona

Bij mij staat de teller rond de 650 uur .
Ik denk dat ik zo om de 200 uur de lamp er even uit gaat halen en schoonmaakt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Yellobeard

Ik heb erg vaak meegemaakt dat zelfs als je dezelfde lamp eruit haalt en er weer instopt, er weer een kleur- of contrast-missmatch ontstaat
doordat de lamp er weer ietsjes anders in komt te zitten.
Mede daardoor wordt ook altijd geadviseerd originele lampen te gebruiken, omdat 'clones' met minder nauwe toleranties gemaakt zijn,
en dus vaker scheef kunnen komen te zitten..

Groetjes,

YB.

danielo

Citaat van: riwi op april 11, 2010, 12:47:46
Nou, even het volgende :
De JVC projectoren verliezen behoorlijk veel licht met de tijd. Vergeleken met andere projectoren dropt de lightoutput zelfs harder dan bij andere projectoren.
Ik zit nu op 1150 uren en wilde al een andere lamp er in zetten. Doordat ik de verkeerde lamp in huis heb kon dat nog niet en ben ik nog in de weer met de leverancier van de lamp.
Op beisammen : http://www.beisammen.de/board/index.php?page=Thread&threadID=103085&pageNo=1
en AVS : http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1223098&page=5
staan interessant verhalen over een residue die achter blijft op het oppervlak achter de lamp en op het glas van de lamp zelf.

Na een tip van williams ben ik hier gisteravond mee aan de slag gegaan en het resultaat is waanzinnig :)

Ik heb eerst het glas achter de lamp schoongemaakt mijn fototoestel lens schoonmaak stift (droog). Daarna met een wattestaafje en een heel klein beetje alcohol eroverheen gegaan. Toen de lamp. Die had gewoon een beetje aanslag op het glas waar het licht doorheen moet. Dus die ook met wattestaaf + alcohol en daarna met m'n fototoestel lens ding schoongemaakt.
Nou het resultaat is verbluffend echt waar geweldig wat een verschil. Niet normaal wat dat uitmaakt. De lamp hoeft nou nog niet vervangen te worden! Ik kan zo nog 200 uur (of meer!) verder.

Geweldige tip William, super bedankt!

Lens clean stift :

Kost 9 euro bij de mediamarkt. Met het dopje kan je streeploos lenzen schoonmaken.

Zelfde manier gedaan vanavond en denk meer voor en na even op, zoals je ziet is het verschil aanzienlijk van 54.5 lux naar 95 lux. Ik zag helaas dat er ook een barst in mijn lamp zit dus heb die wat voorzichtiger schoongemaakt. Maargoed een 75% meer licht is niet niets dit schoonmaken moet wat mij betreft part of hercalibratie zijn.

Even nog de getallen in de attachment, 831 hours is dus 2x 1 keer voor en 1 keer na de schoonmaak actie.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

simsalabim

Niets geks gebeurd met je kleuren, grayscale etc?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Citaat van: danielo op april 12, 2010, 20:42:57
Ik zag helaas dat er ook een barst in mijn lamp zit dus heb die wat voorzichtiger schoongemaakt.
:o Waar in de lamp, toch niet in de burner? Want dan zou ik hem direct vervangen voor hij springt

danielo

Citaat van: Kjelt op april 12, 2010, 22:15:13
:o Waar in de lamp, toch niet in de burner? Want dan zou ik hem direct vervangen voor hij springt

zie foto graag advies :

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/bulb_cr.png

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

riwi

Citaat van: danielo op april 12, 2010, 22:52:02
zie foto graag advies :

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/bulb_cr.png

Daniel.

Ik las in de duitse thread dat er meerdere mensen waren met een gebroken voor-glas van de lamp. Sommigen kregen na weinig branduren een nieuwe lamp van JVC.
Toen ik de lamp bekeek kreeg ik de indruk dat dit stuk glas aan de voorzijde meer een beschermglas is voor de lamp zelf. Het is volgens mij niet het glas dat het gas binnen de lamp moet houden, dat zit in het kleinere bolvormige deel daarachter.
Maar Kjelt weet meer van de lampen dan ik ;)

ter referentie nog even de foto van mijn lampen (links HD350/750 rechts de HD1/100)

Icarus314

Heel merkwaardig. Heb wel een kleine vraag, ziet het wit er nog wit uit? Ik kan het contrast ook een eind opschroeven maar dan heb ik te weinig rood in het wit. Met alleen een lux meting zie je dat niet.

J.A.F._Doorhof

Als je het contrast verder open zet dan 1-2 dan clip je al je wit detail en gamma curve bij de JVC's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Citaat van: danielo op april 12, 2010, 22:52:02
zie foto graag advies :
Daniel.
Dat is niet de burner maar inderdaad een extra glas ter bescherming van de burner. Toch zou ik even contact met je dealer/JVC opnemen want door de extreme warmteverschillen van het opwarmen/afkoelen zal dit alleen maar erger worden en je wilt geen glas in je behuizing. In het gunstigste geval krijg je misschien wel een nieuwe lamp of een aanzienlijk korting hierop. Dus altijd contact opnemen, mocht JVC het niet schokkend genoeg vinden dan heb je in ieder geval je garantie veilig gesteld en de verantwoordelijkheid bij hun neergelegd  ;)

Icarus314

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 13, 2010, 07:55:06
Als je het contrast verder open zet dan 1-2 dan clip je al je wit detail en gamma curve bij de JVC's.

Je kunt daarom een contrastverhoging door het opnieuw bevestigen van de lamp alleen uitsluiten als je weer een calibratie hebt gedaan. Ik zeg niet dat dat het geval is maar zou het graag uitsluiten omdat in mijn geval er niets spectaculairs gebeurde en ik aan de getallen wel kan zien dat danielo meer licht uit zijn lamp haalt nu dan ik met gelijke uren haalde.

riwi

Ik denk dat Icarus z'n lamp heeft stuk gemaakt of verkeerd bevestigd heeft. Of je hebt iets anders om zeep geholpen met je calibratie pogingen.

Ik heb weer licht zoals de projector was toen ik nog maar 600-800 uur op de teller had of daaromtrent. Ik heb gewoon weer de neiging om de iris dicht te zetten of op low lamp mode te draaien.

Icarus314

Een lamp stuk maken met calibratiepogingen? En dan na opnieuw bevestigen op exact dezelfde lichtoutput komen? Heb jij gemeten of je nog op dezelfde kleurentemperatuur zit? Yellowbeard die dagelijks met optica werkt suggereert dat het opnieuw bevestigen van een lamp een sprong in contrast kan betekenen. Dit betekent dus hetzelfde als je contrast omhoog draaien. Dan gaat je wit echter naar de filistijnen.