JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Ik sluit niets uit, maar het zou voor mij nieuw zijn.
Het is alleen vreemd dat je het niet ALTIJD ziet, dat houd me bezig.
Heb je eventueel de beschikking over een andere projector of een afspeel device waarop je het goed kan zien ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 25, 2009, 09:59:36
Ik sluit niets uit, maar het zou voor mij nieuw zijn.
Het is alleen vreemd dat je het niet ALTIJD ziet, dat houd me bezig.
Heb je eventueel de beschikking over een andere projector of een afspeel device waarop je het goed kan zien ?

Nee, helaas niet.

Sullivan

Ik kan me ook niet voorstellen dat het probleem zit in de bron, als het bij 4 verschillende films op precies dezelfde plek zit. Misschien een bug in de decoder van de PCH? Wat is de overeenkomst van de 4 films? Kan je mij even de download gegevens van Flightplan PM'en, dan kijk ik of het bij mij ook te zien is.

hifiman

Citaat van: Sullivan op februari 25, 2009, 10:32:21
Ik kan me ook niet voorstellen dat het probleem zit in de bron, als het bij 4 verschillende films op precies dezelfde plek zit.
Dat vind ik dus ook zo raar cq onwaarschijnlijk.

Misschien een bug in de decoder van de PCH?
Ja wie weet, misschien moet ik maar eens met een schijfje langs Kermit (ik nodig mezelf maar even uit  ;D  ;) ), die heeft ook een groot scherm (10 cm breder nog) en ook een popcornhour.

Wat is de overeenkomst van de 4 films?
Dat er in elk geval 2 van "blauwe straal" zijn, van de anderen weet ik het niet meer, misschien is dat DE gemeenschappelijke factor...

Kan je mij even de download gegevens van Flightplan PM'en, dan kijk ik of het bij mij ook te zien is.
Ga ik even opzoeken en stuur ik je per pm!

hifiman

The plot thickens!  :-X Zet ik wederom The Hills Have Eyes op om te kijken op welk tijdstip het vlekje echt goed zichtbaar is, en wat denk je, geen vlekje meer dus in de hele film te bekennen  :blink:

Zet ik Iron Man op (ook een download) en hop daar is het weer.

Ik begin nu toch wel heel erg sterk te denken aan een hele rare bug in de popcornhour  :unsure:

celerontje

Je hebt 't ook als je in 1080i, 720p of een andere framerate uitstuurt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

.

hifiman

En ik kijk net nog een keer en dan zie ik het weer wel, tsja of het nou net echt weg was of ik gewoon effe de verkeerde scenes had, ik weet het ook effe niet meer  :crazy:

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 26, 2009, 21:53:21
Je hebt 't ook als je in 1080i, 720p of een andere framerate uitstuurt?
Dat zal ik de volgende keer (heb het spul net uitgezet) eens proberen inderdaad!

Icarus314

.

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 26, 2009, 22:23:59
En ik kijk net nog een keer en dan zie ik het weer wel, tsja of het nou net echt weg was of ik gewoon effe de verkeerde scenes had, ik weet het ook effe niet meer  :crazy:

Maar heb je er al op je pc naar gekeken met zoomplayer...je kan een frame zo groot opblazen als je maar wil...elke pixel moet dan te zien zijn?

peter

hifiman

Citaat van: boogie op februari 26, 2009, 22:46:24
Maar kun je geen andere bron proberen met hetzelfde materiaal zoals een ps3? Je kunt met tsremux alles zo omzetten naar ps3.
Moet je wel een PS3 hebben :P

hifiman

Citaat van: )p( op februari 26, 2009, 23:07:20
Maar heb je er al op je pc naar gekeken met zoomplayer...je kan een frame zo groot opblazen als je maar wil...elke pixel moet dan te zien zijn?

peter
Ik heb het niet kunnen constateren Peter en ik heb flink gezoomd...

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2009, 07:01:22
Ik heb het niet kunnen constateren Peter en ik heb flink gezoomd...

Dan zit het dus toch niet in de source toch?

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari 27, 2009, 07:16:48
Dan zit het dus toch niet in de source toch?

peter

Ik ben er niet van overtuigd dat het op mijn pc scherm uberhaupt te constateren valt eigenlijk, het zoomen op de juiste plek is al vrij lastig om te doen.

Maar als het niet in de source zou zitten, wat kan dit dan in hemelsnaam veroorzaken?? Daarnaast zie je dus met testpatronen het "vlekje" niet.

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2009, 08:31:59
Ik ben er niet van overtuigd dat het op mijn pc scherm uberhaupt te constateren valt eigenlijk, het zoomen op de juiste plek is al vrij lastig om te doen.

Maar als het niet in de source zou zitten, wat kan dit dan in hemelsnaam veroorzaken?? Daarnaast zie je dus met testpatronen het "vlekje" niet.

Is het een mkv? Met de haali splitter kan je een frame grabben...bekijk hem in photoshop en als er dan niets te zien valt zit het zeker niet in de bron.

De bron lijkt mij ook het meest logische...vandaar die mogelijkheid eerst uitsluiten.

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari 27, 2009, 08:46:30
Is het een mkv? Met de haali splitter kan je een frame grabben...bekijk hem in photoshop en als er dan niets te zien valt zit het zeker niet in de bron.

De bron lijkt mij ook het meest logische...vandaar die mogelijkheid eerst uitsluiten.

peter
Ik heb het geconstateerd nu bij zoals mkv als m2ts als mpg bestanden. Afijn ik zal van het weekend nog eens wat nader onderzoek doen...

searcher

Misschien overbodig maar heb je de HDMI kabel van je popcornhour naar de JVC al verwisseld?
Een andere HDMI ingang van de JVC gebruikt?

Gr Searcher

hifiman

Citaat van: searcher op februari 27, 2009, 13:57:09
Misschien overbodig maar heb je de HDMI kabel van je popcornhour naar de JVC al verwisseld?
Een andere HDMI ingang van de JVC gebruikt?

Gr Searcher
Beiden heb ik nog niet geprobeerd, wel aan gedacht overigens maar tegelijk denk ik dan "ik ben toch niet gek een kabel kan niet zoiets veroorzaken". Beetje zoals jdekkers dagelijks denkt over ons zeg maar  ;D

Icarus314

.

searcher

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2009, 14:06:32
Beiden heb ik nog niet geprobeerd, wel aan gedacht overigens maar tegelijk denk ik dan "ik ben toch niet gek een kabel kan niet zoiets veroorzaken". Beetje zoals jdekkers dagelijks denkt over ons zeg maar  ;D

mmm wist je nog toen we het destijds over speaker kabels ....... :hehe: ;D
Gewoon doen en niet denken zoals Mr Spock It's not logic,,,,, zo struikelde ik over de Samsung settings :biggrin:

Gr Searcher

hifiman

Citaat van: searcher op februari 27, 2009, 17:29:35
mmm wist je nog toen we het destijds over speaker kabels ....... :hehe: ;D
Gewoon doen en niet denken zoals Mr Spock It's not logic,,,,, zo struikelde ik over de Samsung settings :biggrin:

Gr Searcher
Je hebt helemaal gelijk Bob, ik zal een voor een nog wat zaken proberen! Maar morgen eerst een rolluik en een Eye One halen  ;D

celerontje

Ronald, naar aanleiding van het Defensie topic, hoe ging dat tijdens jouw dienst?
''KALIBREER GEWEER!''
? ;D

Fijn dat je een Eye One koopt, kan ik 'm ook eens een keer gebruiken om onze TV's te kaliberen? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 27, 2009, 18:11:03
Ronald, naar aanleiding van het Defensie topic, hoe ging dat tijdens jouw dienst?
''KALIBREER GEWEER!''
? ;D
Welke dienst?  ;D Ik kreeg 3 maanden voor ik opkwam een motorongeluk waarbij ik mijn enkelbanden scheurde (operatie gehad), daarna gelijk afgekeurd, ik was er niet rauwig om  :happy:

Citaat van: celerontje op februari 27, 2009, 18:11:03
Fijn dat je een Eye One koopt, kan ik 'm ook eens een keer gebruiken om onze TV's te kaliberen? ;D
Wie weet kom ik een keer langs  ;)

celerontje

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2009, 18:31:22
Welke dienst?  ;D Ik kreeg 3 maanden voor ik opkwam een motorongeluk waarbij ik mijn enkelbanden scheurde (operatie gehad), daarna gelijk afgekeurd, ik was er niet rauwig om  :happy:
Ooh, sorry, ik was even in de war.
Hoewel, KALIBREER GEWEER klinkt toch best leuk?

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2009, 18:31:22
Wie weet kom ik een keer langs  ;)
Moet ik wel eerst weten hoe ik in het servicemenu van onze TV kom, anders kan je de grayscale niet kalibreren.
Of misschien kan ik 'm gewoon van je lenen, desnoods met pakketpost ;D, want ik weet wel HOE je moet kalibreren, maar ik heb geen meter, da's 't probleem. ;D