JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 18:04:42
Even ter info.

Ik vond de AB van de HD350 zo slecht reageren. Wat blijkt, er zat nog een plastic doorzichtig plakkertje op het IR oog op de projector geplakt die je amper ziet maar wel geacht wordt te verwijderen :P

Ik dacht ik meld het maar even voor het geval er nog meer mensen zo dom zijn als ik  ;D

::)

Hier nog een, bij mij zat ie er aan de achter kant nog op. Aan de voor kant viel er weinig weg te halen (waarschijnlijk hadden ze bij BB&G hem er daar al af gehaald).

Desondanks vind ik ook dat de hij soms wat traag reageert, vooral met input wisselen. En dan doe ik dat soms nog wel es direct op het apparaat en dan is het ook langzaam. Dus ik denk dat het niet alleen het IR verhaal is.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

hifiman

Citaat van: riwi op januari 29, 2009, 22:47:17
De mijne was toch al wel verwijderd.
Ik vind nog steeds dat ie niet optimaal reageert.
Het heeft bij mij ook niet heel veel uitgemaakt...  :dozingoff:

)p(

Bij mij werkt de ab veel beter als ik op het scherm richt dan rechtstreeks naar de ir receiver  :o

peter

hifiman

Overigens nog steeds geen reaktie van logitech  >:(
Dan toch maar eens kijken of iemand bij mij in de buurt een pronto heeft zodat ik hem zelf kan inleren :P

celerontje

Heeft Garmt geen Pronto liggen?
Je mag wel opschieten, want ´´Pronto´´ is volgens mij Italiaans voor ´´Snel´´ of ´´Nu vlug!´´ ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Pronto is voor watjes  ;D  ;)

Ik heb het zojuist voor elkaar gekregen met een infrarood led van 1 euro en linux (en een pc uiteraard  ;D )

Zie mijn topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg1365206#msg1365206

Mochten er mensen (die ik ken van dit forum) dringend zitten te springen om v-stretch on en v-stretch off in hun Harmony AB te krijgen voor hun HD350 dan hoor ik het eventueel wel via een PM.

hifiman

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 10:18:44
Even een klein onderzoek leerde mij wel dat beide films waar ik de dust-bunny zag va de zelfde uploader (blauwe straal) afkwamen! Maar dan nog, hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? Of zijn dit dan toch telecines waarbij er een stofje op de lens heeft gezeten van de gasten die de film hebben overgezet?
Het hele zogenaamde dust-bunny verhaal is overigens niet meer voorgekomen, het zat dus echt in de twee gedownloade rips in kwestie :P

)p(

Citaat van: Audioloog op februari  1, 2009, 16:02:25
Het hele zogenaamde dust-bunny verhaal is overigens niet meer voorgekomen, het zat dus echt in de twee gedownloade rips in kwestie :P

Mooi  :)

peter

Job

Volgens mij bedoelde je ook gewoon een stofje. Met een dust bunny in de oorspronkelijke betekenis van het woord op je panelen zie je niet veel meer, denk ik ;-)

celerontje

Wat op de panelen zit, noem je dustBLOBS, daar had ik laatst last van, dus heb ik mijn beamer opengeschroefd en vervolgens grondig gereinigd! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Zojuist naar The Fall gekeken, als je nog wat eye candy zoekt voor de hd350 is deze bluray een echte aanrader...film is op zich erg matig imho...maar de beelden die de hd350 op het scherm tovert zijn om van te smullen  :o

http://www.imdb.com/title/tt0460791/

peter

hifiman

EVen uit nieuwsgierigheid. Op welke waarde hebben jullie de gamma waarde staan? Ik twijfel tussen 2.2 en 2.3. Helaas kun je niet ongestraft van gamma wijzigen zonder je greyscale (lichtelijk) te verknallen :P

)p(

Ik dacht normal en dat was volgens Bjorn dacht ik 2.18 met de mijne. Ik heb de andere settings niet geprobeerd. Volgens Bjorn was dit de beste en dat neem ik graag van hem aan anders zit ik zo uren te vergelijken ipv film te kijken ;)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari  5, 2009, 11:55:47
Ik dacht normal en dat was volgens Bjorn dacht ik 2.18 met de mijne. Ik heb de andere settings niet geprobeerd. Volgens Bjorn was dit de beste en dat neem ik graag van hem aan anders zit ik zo uren te vergelijken ipv film te kijken ;)
Dank voor de info.  :)

J.A.F._Doorhof

Gamma curve C komt het dichts in de buurt van de 2.3 (verschilt een beetje per unit).
Normal zit hier bij metingen rond de 2.1

Voor de hedendaagse technieken is de gamma van 2.3-2.4 de te adviseren gamma instelling.
LET WEL.
Dit geldt voor de goede projectoren die geen blackcrunch laten zien op deze setting EN in een redelijk normale HT installatie.
2.1-2.2 komt vaak iets te vlak over bij de JVC serie.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

De mijne staat op een custom gamma, ik zie in het menu 2.2 staan. Ik weet niet of ze bij cine4home er verder nog aan getweaked hebben.

J.A.F._Doorhof

De waarde in getallen komt vaak niet overeen met wat ze ook echt meten.
Bij de HD100 was bv gamma 2.2 dicht in de buurt van de 2.3

Gamma is trouwens ook sterk afhankelijk van de kamer waarin je kijkt.
Heb je veel invallend licht dan is een lagere gamma (2.2-2.1) vaak aan te raden om een betere zwart detailiring te zien.
Bij een goed verduisterde ruimte is een hogere gamma (2.3-2.4) te adviseren voor meer punch.
Daarbij is de gamma mastering bij de Rec709 kleurspace rond de 2.3

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Bedankt voor de uitgebreide toelichting Frank!  :D

hifiman

Tijdens het calibreren van de HD350 kwam ik erachter dat na ik opeens 33% minder licht had (IRE100 window) dan voor ik begon. Dat vond ik nogal raar, des te meer omdat het overdreven opschroeven van het contrast geen luxje meer opleverde.

Wat blijkt, je moet bij deze projector de gain instellingen zo hoog mogelijk houden want anders ben je dus gewoon licht kwijt (bij mijn vorige projectoren stelde je dan gewoon het contrast weer bij en dan zat je weer goed). Dus niet alleen de verhoudingen zijn belangrijk maar ook de absolute waarde van de gain  instellingen!

Het is dus zaak om te zorgen dat 1 kleur (qua gain) op nul blijft staan en de andere 2 kleuren daarop aan te passen. In mijn geval staat blauw dus nu op nul, groen op -1 en rood op -55. En hoppakee, wederom een rechte greyscale maar weer met behoud van die 33% die ik eerst kwijt leek te zijn.

Let hier dus op!!

Zie hier mijn (hernieuwde) calibratie gegevens:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg1367472#msg1367472

Gisteren Kill Bill 1 gekeken en genoten van de nu veel natuurlijker kleuren (en de film natuurlijk  ;D ) dan voorheen :)

hifiman

Het is trouwens wel frappant dat ik nu juist rood een heel eind moest terugschroeven, immers de custom settings zouden 9300K zijn en dan verwacht je dus juist eerder te weinig rood. Overigens had ik subjectief inderdaad ook te veel rood, dit was niet zo toen ik de projector voor het eerst aan zag. Het lijkt er dus op dat de eigenschappen van de lamp aardig veranderd zijn na 90 brand uren.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het is allemaal redelijk logisch.
9300K betekend teveel blauw, als je te weinig rood zou hebben dan zou groen overheersen (we zijn het meest gevoelig voor groen).

Als je de gains open of terug draait betekend dit niet voor IEDERE projector dat je dat kan tegen compenseren met contrast, dit is STERK projector afhankelijk, wel kun je een paneel clippen met je gains wat je met contrast kunt tegengaan. De andere kant op werkt echter niet altijd.

Contrast optimalisatie is het eerste wat je moet doen bij een projector, een digitale display is een unit die een maximale cr range heeft en als je verkeerd calibreert dan raak je dat kwijt.
Troost je trouwens, we doen gemiddeld 3-4x per maand een calibratie OVER van andere "ISF" calibrateurs en de meest gemaakte fout is contrast optimalisatie, de klant heeft of totaal geen wit detail meer, of heeft een VOLLEDIG dood/duf plaatje.
CMS (maar dat zit niet in de 350) is helemaal een ramp, daar zitten vaak de grootste fouten in wat leidt tot een meetkundig correct plaatje maar een kijkervaring die gewoon "wacked" is.

Probleem is dat je feitelijk voor die dingen moet weten wat er gebeurt en bij CMS moet je een gedegen kennis hebben van de kleurleer, als je puur op je metertjes kijkt dan kun je meettechnisch een perfecte calibratie afleveren (dat kan iedereen) maar het ziet er alleen niet uit.

HEEL HEEL HEEL veel oefenen en bijlezen en op een gegeven moment valt het muntje.
Custom installer

Rob_Dingen

Hoi Audioloog

Als ik lees welke settings je gebruikt kan ik me niet voorstellen dat het goed is.
Heb nog geen HD350 gecalibreerd alleen de HD750 en natuurlijk de oudere modellen.
Maar nog nooit heb ik rood terug moeten schroeven bij een van de JVC modellen.
Welke meet app gebruik je?

Rob

)p(

Ronald bij mij staat rood ook gewoon op 0 en ik dacht me uit de avs thread the herinneren bij Riwi ook.

peter

J.A.F._Doorhof

Verrek dat zie ik nu pas.

Blauw staat bij mij ook nooit op 0 inderdaad (dat is trouwens maximaal bij de JVC).
Vaak staat rood maximaal en worden groen en blauw naar beneden bijgesteld, heb er nu 2 gehad waarbij trouwens rood 1 of 2 tikken naar beneden moest (en dat mag je zien als geen aanpassing) maar dat was bij de hercalibratie op 200 uur, groen en rood trokken daar erg netjes bij elkaar.

Misschien ook belangrijk om te weten.
Als je een meter gebruikt welke meter ?
En richting projector of richting scherm ?
En is de kamer 100% verduisterd, maw als de projector uit is zie je geen hand voor ogen ?
En heb je toevallig rode vloerbedekking, gordijnen etc ?

Custom installer

hifiman

Citaat van: )p( op februari  7, 2009, 09:36:03
Ronald bij mij staat rood ook gewoon op 0 en ik dacht me uit de avs thread the herinneren bij Riwi ook.

peter
Is dat in de custom setting?