JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: Ghosty J op januari 28, 2009, 19:49:38
en al een mailtje terug van Logitech ?
Nee nog niet.. Maar de beloofde "binnen 24 uur een response" zijn dan ook nog niet voorbij :P

hifiman

Citaat van: danielo op januari 29, 2009, 08:53:11
Indien je niet zo handig bent met de taal wil ik het wel op mij nemen alhoewel ik deze optie (nog) niet gebruik gezien hier nog een dvdo-vp50pro tussen zit.
Ik heb het engels uitgevonden man!  ;D  ;)
Ik wacht even het resultaat af, als het niks wordt, dan mail ik het in het engels naar de amerikaanse divisie.

hifiman

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 09:01:46
Nee nog niet.. Maar de beloofde "binnen 24 uur een response" zijn dan ook nog niet voorbij :P
Ondertussen dus wel en nog geen antwoord  :-X

hifiman

Even een wat raar verhaal over iets wat me niet helemaal lekker zit, ik ben benieuwd naar jullie mening daarover.

Zoals jullie weten heb ik sinds afgelopen zaterdag de HD350 hangen, echt heel veel films heb ik dus nog niet gekeken.

Groot was dan ook mijn schrik toen ik eergisteravond tijdens het kijken naar een download van Vantage Point (blu-ray rip) iets raars in het beeld zag. Een soort dust-bunny leek het wel van pakweg 1 cm hoog bij een paar millimeter breed ergens op het beeld.

Het eerste wat ik deed was checken of er een stofje op mijn doek zat maar dat bleek niet het geval. Vervolgens even een andere film opgezet en daar zag ik het niet dus de conclusie was dat het in de film zat en ik was weer gerustgesteld.
Ik heb toen een andere film opgezet en gedurende de film niks raars meer gezien.

Gisteren zette ik wederom een gedownload filmpje op (Unbreakable blu-ray rip) en verrek , daar was de dust-bunny weer en wel exact op dezelfde plek!
Ik schrok me rot en ben een en ander gaan proberen:
- v-stretch on-off en de dust-bunny verplaatst mee (en wordt ook groter en kleiner)
- andere film opgezet en niks aan de hand
- test patronen opgezet, wit beeld, groen beeld, blauwe beeld, rood beeld, niks geks te zien!

Ik was weer enigszins gerustgesteld maar blijf het een rare zaak vinden.
Bij dezelfde films op de TV zie ik de dust-bunny niet, maar dat kan ook komen omdat het scherm VEEL kleiner is, de resolutie lager en het black-level ronduit slecht.

Even een klein onderzoek leerde mij wel dat beide films waar ik de dust-bunny zag va de zelfde uploader (blauwe straal) afkwamen! Maar dan nog, hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? Of zijn dit dan toch telecines waarbij er een stofje op de lens heeft gezeten van de gasten die de film hebben overgezet?

Meningen zijn welkom!

Job

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 10:18:44
Of zijn dit dan toch telecines waarbij er een stofje op de lens heeft gezeten van de gasten die de film hebben overgezet?
Films worden voor hun videoreleases vandaag de dag nog zelden met telecines van celluloid naar video overgezet, maar vanuit een DI.
Dan nog zou het zo goed als ondenkbaar zijn dat twee verschillende films op eenzelfde apparaat zouden zijn overgezet waarbij een stofje op exact dezelfde plek zou zijn blijven zitten.

...Downloads....

hifiman

Citaat van: Job op januari 29, 2009, 10:36:59
Dan nog zou het zo goed als ondenkbaar zijn dat twee verschillende films op eenzelfde apparaat zouden zijn overgezet waarbij een stofje op exact dezelfde plek zou zijn blijven zitten.
Dat is ook precies de reden dat ik er nog steeds mee in mijn maag zit  :-\ Aan de andere kant, als ik met een andere film geen last heb en met de 2 betreffende films continu gedurende de hele film dan moet het toch in de content zitten en niet in de projector zou je zeggen...

hoekie

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 10:42:44
Dat is ook precies de reden dat ik er nog steeds mee in mijn maag zit  :-\ Aan de andere kant, als ik met een andere film geen last heb en met de 2 betreffende films continu gedurende de hele film dan moet het toch in de content zitten en niet in de projector zou je zeggen...

Dat zou ik ook zeggen ja... als het je beamer is lijkt het me dat je hier continue last van moet hebben....

hifiman

Citaat van: Job op januari 29, 2009, 10:36:59
Films worden voor hun videoreleases vandaag de dag nog zelden met telecines van celluloid naar video overgezet, maar vanuit een DI.
Wat is eigenlijk een DI ?  :turn:

Kjelt

En wat bedoel je met een "dust bunny" ik ken wel de playboy breast bunnies maar ik zal een foto willen zien  ;)
Als je vstretch de "bunny" groter maakt zit het dus in de film zou ik zeggen of de PCH is verantwoordelijk (zou theoretisch kunnen).

hifiman

Citaat van: Kjelt op januari 29, 2009, 11:01:51
En wat bedoel je met een "dust bunny" ik ken wel de playboy breast bunnies maar ik zal een foto willen zien  ;)
Als je vstretch de "bunny" groter maakt zit het dus in de film zou ik zeggen of de PCH is verantwoordelijk (zou theoretisch kunnen).

Een dust-bunny is een stofje/vuiltje/pluisje. Een amerikaanse collega gebruikte dat woord altijd als ze ergens stof zag, ik vond het wel een geinig woord  ;D

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Dust_bunny

Yep v-stretch maakt de vermeende dust-bunny groter.
Ik zou inderdaad de PCH eens kunnen vervangen door een andere (heb er toch 3  :xmas: ), zal ik vanavond eens proberen voor de zekerheid!
Dat zou kunnen verklaren dat ik het op TV (andere PCH) niet zag! Maar dan nog zou ik het niet kunnen verklaren, maar goed ik probeer het gewoon!

)p(

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 10:18:44

Gisteren zette ik wederom een gedownload filmpje op (Unbreakable blu-ray rip) en verrek , daar was de dust-bunny weer en wel exact op dezelfde plek!

Er was ooit ook iemand die een klein vliegje rechtsboven in al zijn encodes zette ;)

Misschien kan je een foto maken als je het weer ziet dat praat wat makkelijker.

peter

hifiman

Citaat van: )p( op januari 29, 2009, 11:27:01
Er was ooit ook iemand die een klein vliegje rechtsboven in al zijn encodes zette ;)

Misschien kan je een foto maken als je het weer ziet dat praat wat makkelijker.

peter
Haha dat meen je niet :P
Zal ik doen binnenkort Peter!

Kjelt

Als je het verder op geen van je blu-rays ziet dan is het inderdaad lastig conclusies te trekken, het blijft natuurlijk rip materiaal waarbij de kwaliteit en herkomst altijd twijfelachtig is.

hifiman

Citaat van: Kjelt op januari 29, 2009, 11:50:40
Als je het verder op geen van je blu-rays ziet dan is het inderdaad lastig conclusies te trekken, het blijft natuurlijk rip materiaal waarbij de kwaliteit en herkomst altijd twijfelachtig is.
Dat is zo ja, ik heb nog niet zo heel veel gekeken gezien de korte tijd dat ik de 350 heb, maar het lijkt erop dat het puur met die rips is...

jaco

Dat zijn helaas RS-232 codes, maar toch bedankt want ik gebruik RS-232 communicatie  8)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

hifiman

Citaat van: jaco op januari 29, 2009, 11:58:44
Dat zijn helaas RS-232 codes, maar toch bedankt want ik gebruik RS-232 communicatie  8)
Volgens Riwi werken ze anders wel via IR ....

celerontje

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 10:47:52
Wat is eigenlijk een DI ?  :turn:
Digital Intermediate.
De digitale variant van positief/negatieffilm in de post-productie.
Dus daarin wordt bv. de montage gedaan, colorgrading, CGI bewerkingen, etc.
Dus gewoon digitale nabewerking, waardoor vanuit dat proces ook een 1080p versie kan worden gemaakt, voor Blu-ray en andere HDTV toepassingen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 12:01:15
Volgens Riwi werken ze anders wel via IR ....
Dat is mooi, en niet onlogisch. De optie is er dus waarom niet via beide protocollen te benaderen.

Gelukkig veranderd JVC niet zo veel in zijn controle protocollen lijkt het. Alles wat ik wil doen bleef gewoon werken tijdens de overgan HD-100 naar de HD-750

JVC is helaas alleen wat zuinig met vrijgeven van informatie. Deze tabel aan de rechterkant is maar 1 van opties die uitgesplitst wordt.
In het power menu kun je bijvoorbeeld netjes uitvragen wat er gebeurd bij power on en power off.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Kjelt

Citaat van: jaco op januari 29, 2009, 12:11:23
JVC is helaas alleen wat zuinig met vrijgeven van informatie. Deze tabel aan de rechterkant is maar 1 van opties die uitgesplitst wordt.
In het power menu kun je bijvoorbeeld netjes uitvragen wat er gebeurd bij power on en power off.
Dat is logisch, ieder bedrijf doet dat, ze hebben een stuk voor algemeen gebruik (besturing) en een stuk afgeschermd voor de fabriek (afregelen), service (logging wat is er gebeurd en wanneer) etc. Anders krijg je weer van die slimpies die de codes gaan gebruiken zonder dat ze precies weten wat ze aan het doen zijn en dat gaat dan mis en wie moet er dan voor de garantie opdraaien? Alleen vind  ik wel dat ze alle "onschuldige" gebruikers codes zoals die van HDMI1 en 2 select en v-stretch moeten aanbieden omdat sommige gebruikers daar behoefte aan hebben.

jaco

Citaat van: Kjelt op januari 29, 2009, 12:53:51
Alleen vind  ik wel dat ze alle "onschuldige" gebruikers codes zoals die van HDMI1 en 2 select en v-stretch moeten aanbieden omdat sommige gebruikers daar behoefte aan hebben.
Ja, mee eens.
De v-stretch zie je in dit voorbeeld.

De input sectie is niet beschreven hier maar in de handleiding van de HD-1 staat dan weer beschreven hoe je een aantal dingen binnen de input sectie kunt doen:
4950 Input
During power on
30: S-VIDEO
31: VIDEO
32: COMP.
36: HDMI 1
37: HDMI 2

Dus met wat combineren wordt de informatie steeds completer.

hifiman

Even ter info.

Ik vond de AB van de HD350 zo slecht reageren. Wat blijkt, er zat nog een plastic doorzichtig plakkertje op het IR oog op de projector geplakt die je amper ziet maar wel geacht wordt te verwijderen :P

Ik dacht ik meld het maar even voor het geval er nog meer mensen zo dom zijn als ik  ;D

riwi

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 18:04:42
Ik dacht ik meld het maar even voor het geval er nog meer mensen zo dom zijn als ik  ;D

Die kans is bij mij wel aanwezig  ;D Ik zal vanavond kijken of het plakkertje er nog op zit  :)

hifiman

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 18:04:42
Ik vond de AB van de HD350 zo slecht reageren. Wat blijkt, er zat nog een plastic doorzichtig plakkertje op het IR oog op de projector geplakt die je amper ziet maar wel geacht wordt te verwijderen :P Ik dacht ik meld het maar even voor het geval er nog meer mensen zo dom zijn als ik  ;D

Me too  :withstupid:   dat ze dat niet even melden in de handleiding, wie is er hier nou dom, dat stickertje zie je dus absoluut niet, hadden ze die niet een andere kleur oid?
Ik vraag me alleen af of ie nou beter reageert?

riwi

De mijne was toch al wel verwijderd.
Ik vind nog steeds dat ie niet optimaal reageert.

Mijn Sony had ook 2 IR ontvangers, 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant. Daar kan je de AB echt alle kanten op richten dat kwam altijd aan.