JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

Atmoz

Citaat van: bmateijsen op januari 27, 2009, 08:53:11
Als je hem verder weg hangt, dan gebruik je een kleiner deel van de lens, dus betere scherpte. Dit zorgt tevens ook voor een betere contrastratio. Als je hem dichtbij hangt dan heb je iets meer licht.

Groet,

Bjorn

Thanks voor het snelle antwoord.
Dus beter maar verder naar achteren hangen, want licht heeft'ie genoeg voor mijn 2 meter breed schermpje (ondanks dat het een "High Contrast S" scherm is)

Maar dat van die lens snap ik niet. Ik dacht dat het juist beter was als je MEER van de lens gebruikt zodat elke lichtstraal zijn eigen "glas stukje" heeft.
Bij CRT lenzen is dat toch zo? Dat een vierkante inch lens oppervlak een bepaald aantal "lijnen" ofzo heeft...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rbormans

Vraagje aan de trotse eigenaars: heeft de HD350 ook horizontale lensshift ? Ik zou hem namelijk een 30 cm uit het midden willen hangen, op een afstand van 550 cm van het scherm. Is dergelijke afstand ook overbrugbaar voor een 200cm breed 16:9 scherm (met mijn huidige TW200H is dat namelijk niet mogelijk).

hifiman

Citaat van: Raf (B) op januari 27, 2009, 09:53:38
Vraagje aan de trotse eigenaars: heeft de HD350 ook horizontale lensshift ? Ik zou hem namelijk een 30 cm uit het midden willen hangen, op een afstand van 550 cm van het scherm. Is dergelijke afstand ook overbrugbaar voor een 200cm breed 16:9 scherm (met mijn huidige TW200H is dat namelijk niet mogelijk).

Yep  :biggrin:

riwi

Citaat van: Raf (B) op januari 27, 2009, 09:53:38

30% shift is mogelijk volgens mij naar links en naar rechts. Met 200cm breed zou je dus 60cm uit het midden kunnen gaan zitten met de lens. Dit heeft wel weer beperking van de range van de vertikale shift tot gevolg : dus als je horizontale shift gebruikt kan je niet de volledige 80% van de vertikale shift gebruiken.

rbormans

Citaat van: Audioloog op januari 27, 2009, 09:54:00
Yep  :biggrin:

Citaat van: riwi op januari 27, 2009, 10:39:31
30% shift is mogelijk volgens mij naar links en naar rechts. Met 200cm breed zou je dus 60cm uit het midden kunnen gaan zitten met de lens. Dit heeft wel weer beperking van de range van de vertikale shift tot gevolg : dus als je horizontale shift gebruikt kan je niet de volledige 80% van de vertikale shift gebruiken.

Txs ! Zal eens uitmeten hoeveel horizontale en vertikale shift ik precies nodig heb.  Ik kan ook altijd het scherm wat verhangen, maar liever niet (hangt prettig zo in het midden)

)p(

Pas op met teveel horizontale shift, dat kan tot gevolg hebben dat de ene helft van je sherm donkerder wordt dan de andere...op avs staat daar ergens een voorbeeld van, ik dacht in de hd750 thread.

peter

HTip

Citaat van: atmoz op januari 27, 2009, 09:40:32
Thanks voor het snelle antwoord.
Dus beter maar verder naar achteren hangen, want licht heeft'ie genoeg voor mijn 2 meter breed schermpje (ondanks dat het een "High Contrast S" scherm is)

Maar dat van die lens snap ik niet. Ik dacht dat het juist beter was als je MEER van de lens gebruikt zodat elke lichtstraal zijn eigen "glas stukje" heeft.
Bij CRT lenzen is dat toch zo? Dat een vierkante inch lens oppervlak een bepaald aantal "lijnen" ofzo heeft...

Ik kan niet voor de CRT spreken, maar volgens mij zit het zo. Hoe kleiner het oppervlak van de lens hoe minder bolling je gebruikt. Een lens is in het midden het scherpst.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: riwi op januari 26, 2009, 19:28:12
Ik heb alles afgezocht maar heb de hex code voor de v-stretch nog niet gevonden. Als jij hem wel vind ben ik erg benieuwd ernaar. (Niet dat ik hem wil gebruiken, maar ik wil hem gewoon _HEBBEN_  8)
Hij schijnt hetzelfde te zijn als de v-strech code voor de HD100 (maar die heb ik dus ook niet ;) )
En wat nog veel belangrijker is, bij de HD100 schijnt dit een aparte knop op de AB te zijn (dus niet via het menu). M.a.w. als we een HD100 AB voor 5 minuten zouden kunnen vasthouden dan kan ik met mijn linux machine (met IR sensor) zo de code uitlezen :P

celerontje

Atmoz zal vast wel een USB IR ontvanger hebben?
Ronald, je kan eventueel zelf ook de code in je Harmony zetten:
Code staat op de Linux server, nu ga je met je Harmony en laptop bij de server zitten, ga via de Laptop naar het IR ''leermenu'', zend de code over op je Harmony, klaar!
Dit lukt je toch wel?
Zit die V-stretch ook op de HD1 remote?
Anders kan HTip 'm met z'n Marantz AB opvangen en toesturen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Atmoz

Citaat van: HTip op januari 27, 2009, 12:11:34
Ik kan niet voor de CRT spreken, maar volgens mij zit het zo. Hoe kleiner het oppervlak van de lens hoe minder bolling je gebruikt. Een lens is in het midden het scherpst.

Ah oke. Klinkt inderdaad ook wel logisch achteraf... :)

Citaat van: celerontje op januari 27, 2009, 13:34:59
Atmoz zal vast wel een USB IR ontvanger hebben?
Ronald, je kan eventueel zelf ook de code in je Harmony zetten:
Code staat op de Linux server, nu ga je met je Harmony en laptop bij de server zitten, ga via de Laptop naar het IR ''leermenu'', zend de code over op je Harmony, klaar!
Dit lukt je toch wel?
Zit die V-stretch ook op de HD1 remote?
Anders kan HTip 'm met z'n Marantz AB opvangen en toesturen.

Ik heb inderdaad een (zelfgemaakte) IR ontvanger (via RS232 op USB)
Maar ik heb helaas niet heel veel verstand van Linux...

Kan ik helpen? Leg maar uit wat ik moet doen ;)

Met vr gr,

Atmoz

celerontje

Waar het om gaat, heel simpel:
Jij vangt de IR code op uit de afstandsbediening en zet dit om in een code/bestandje.
Het is de bedoeling dat Ronald precies dezelfde IR code weer uit zijn USB-IRding kan sturen, om op te vangen met de Harmony.
Natuurlijk kan je dit met een Windows programma doen, Ronald kan natuurlijk ook zijn USB-IRding aan z'n normale PC hangen.
Wat bovendien belangrijk is, is dat je het knopje op je AB even lang indrukt als wanneer je 'm normaal zou gebruiken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

jaco

Citaat van: Audioloog op januari 23, 2009, 13:22:24
Dit was trouwens even nieuw voor mij (uit de HD350 manual):

Do not project still pictures or pictures that have still
segments for a long period of time. The still parts of the
picture may remain on the screen.
Take special notice of images on the screens of video
games and computer programs. There is no problem when
playing normal video images such as movies.

Maar goed dat je CIH gebruikt: alle pixels altijd in gebruik.
Zou bij alle andere mensen die dit niet gebruiken kleurverschil onstaan in het gebied van de balken ?    ;)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

hifiman

celerontje

Ik heb hier zelfs bij mijn LCD projector een heel klein beetje last van, maar dat zie je alleen als je fullscreen pattern van sommige IRE waarden projecteerd.
Maar een projector is gewoon een gebruiksvoorwerp om film mee te kijken, dus ook scopefilms!
Sterker nog:
Al mijn Blu-ray's op dit moment zijn scopefilms! ;D

@Ronald:
Staat die V-stretch code niet in de Harmony database onder de HD100?

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 27, 2009, 13:59:41
Het is ook heel simpel maar dan moet je wel eerst die HD100 AB in je handen hebben  :P

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 27, 2009, 14:05:59
Staat die V-stretch code niet in de Harmony database onder de HD100?
Heb ik ook al aan gedacht , helaas zit ik op mijn werk :P dus dat wordt even tot vanavond wachten alvorens ik dit kan proberen.

celerontje

Je kan denk ik ook de HD100 in de Harmony zetten, want volgens mij zijn de andere codes ook gelijk.

Atmoz

Citaat van: celerontje op januari 27, 2009, 13:59:41
Jij vangt de IR code op uit de afstandsbediening en zet dit om in een code/bestandje.
Het is de bedoeling dat Ronald precies dezelfde IR code weer uit zijn USB-IRding kan sturen, om op te vangen met de Harmony.
Natuurlijk kan je dit met een Windows programma doen, Ronald kan natuurlijk ook zijn USB-IRding aan z'n normale PC hangen.
Wat bovendien belangrijk is, is dat je het knopje op je AB even lang indrukt als wanneer je 'm normaal zou gebruiken.

Dat doe ik normaal altijd met (WinLIRC) :)
Dus je wilt gewoon die RAW informatie wat daaruit komt?

Citaat van: Audioloog op januari 27, 2009, 14:04:13
http://www.lirc.org

Die dus ;D

Zal vanavond eens kijken of ik al die dingen (IR ontvanger/RS232 stekkertje/USB dongle/software) nog kan vinden...
Dan zet ik de *.txt wel hier neer.

Atmoz

Ik heb de HD100 zojuist even in de Harmony (1000) gezet.
Dat werkt dus gewoon. Welke knop moet je hebben? Er staat eentje bij met "aspect" is dat de juiste?

Mvg,

Atmoz

celerontje

Hoe heet die knop op de originele HD100 AB?

Atmoz

Citaat van: celerontje op januari 27, 2009, 14:37:32
Hoe heet die knop op de originele HD100 AB?

Er staat er eentje op met "aspect"
Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat'ie doet...
Ik denk van 4:3 beeld toch 16:9 maken ofzo (zoals bij een TV), maar dat heb ik nooit geprobeerd/nodig gehad.

hifiman

Citaat van: atmoz op januari 27, 2009, 14:43:46
Er staat er eentje op met "aspect"
Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat'ie doet...
Ik denk van 4:3 beeld toch 16:9 maken ofzo (zoals bij een TV), maar dat heb ik nooit geprobeerd/nodig gehad.

Sorry voor mijn korte replies overigens, maar ja dat is omdat ik op mijn werk zit en het druk heb :P

Nee dat is hem niet, het gaat om v-stretch

Groetjes,

Ronald

celerontje

Waar heb je dat gelezen?
Waar moet die code vandaan komen?

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 27, 2009, 14:57:07
Waar heb je dat gelezen?
Waar moet die code vandaan komen?
Ik heb de handleiding van de RS-2 gedownload om zo de layout van de AB te kunnen zien, ik zie helemaal geen knop met v-stretch of iets wat er ook maar op lijkt  :'(

Ook heb ik zojuist in de Logitech software de RS-2 even erbij gezet als 2de projector, ook hier geen knop of code voor v-stretch.

Dat schiet allemaal niet zo op dus.  :unhappy:

hifiman

Ehhhh, volgens mij heb ik het gevonden!

http://www.jvcdig.com/RS-232/RS10_20%20RS-232C%20Command%20List.pdf

Aangenomen dat met de remote code dus de code van de IR remote bedoeld wordt :P