JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

De quatrofixen zijn ook onze keuze.
Eigenlijk zijn de audipack beugels allround de beste beugels die betaalbaar zijn.

Voor prijzen kun je het beste altijd even mailen met de dealers :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lincoln

Als je een beetje handig bent met metaal, las je dat toch zo in elkaar?? ;)

hifiman

Citaat van: lincoln op januari 22, 2009, 18:19:53
Als je een beetje handig bent met metaal, las je dat toch zo in elkaar?? ;)
Dan wel ja  :lookaround:

hifiman

Dit vind ik ook wel een mooie optie. Alleen zit ik dan weer met de montage van de prismasonic lens :P

hifiman

Citaat van: diceman op januari 22, 2009, 16:45:18
Geen probleem Ronald, zodra ik thuis ben zet ik ze hier voor je neer.
Kleine moeite voor een forumgenoot :bigsmile:
Toppie!  :hehe:

lincoln

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2009, 18:22:02
Dan wel ja  :lookaround:

En dat ben je dus niet, begrijp ik uit je reactie...?

Waar woon je ergens? (pm?)

hifiman

Citaat van: lincoln op januari 22, 2009, 18:24:47
En dat ben je dus niet, begrijp ik uit je reactie...?

Waar woon je ergens? (pm?)

Ik woon in Delft, ben op bepaalde vlakken handig maar metaal en hout horen daar niet bij  ;D

lincoln

nou, tegen materiaalkosten en een demo van je nieuwe aanwinst weet je alles... :)

hifiman

Citaat van: lincoln op januari 22, 2009, 18:29:16
nou, tegen materiaalkosten en een demo van je nieuwe aanwinst weet je alles... :)
Hoi Lincoln,

Dat is hartstikke tof van je!  :bigsmile:
Echter ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nou wil (net moet ook nog WAF goedgekeurd zijn), ik ga straks alle opties even met de vrouw doornemen.  :music:

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2009, 18:22:49
Dit vind ik ook wel een mooie optie. Alleen zit ik dan weer met de montage van de prismasonic lens :P

Gaat niet passen ;)

bmateijsen

Niet goedkoop, omdat een losse kogel gekocht moet worden.
Die is bijna net zo duur als de plafondophanging. ;)

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2009, 17:48:36
A ok op die manier!  :) Dat is dan ook een optie. Wat kost die plaat eigenlijk Bjorn?

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2009, 18:39:06
Gaat niet passen ;)
Hoezo niet? Desnoods die lens gewoon aan het plafond monteren zeg maar..
Lastig om een goede keuze te maken :P

kermit

)p(

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2009, 18:22:49

Mooi...zojuist mijn vriendin laten zien...zij ziet deze wel zitten voor bij ons, vooral als geheel systeem met de av apparatuur (de receiver en htpc) er ook aan.

peter

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2009, 18:41:37
Hoezo niet? Desnoods die lens gewoon aan het plafond monteren zeg maar..
Lastig om een goede keuze te maken :P

Gaat niet passen omdat de poten niet lang genoeg zijn voor de HD350.

)p(

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2009, 19:27:18

Ah ok dus sowieso geen optie voor de hd350...jammer!

peter

HTip

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2009, 16:56:01
De quatrofix met projectorplaat voor HD350 van Audipack is geschikt voor 20 kg. De normale quatrofix is inderdaad geschikt voor 11 kg, maar dat komt door de dunne stalen pootjes.

Groet,

Bjorn

Die plaat is echt erg stevig. Ondanks de kogel hangt mijn HD1 als een huis. Prima oplossing!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2009, 19:27:18
O zo bedoel je! Ok goed om te weten, bedankt Bjorn!

diceman

Ronald, zoals beloofd, hoop dat je er wat aan heb.

Lijkt me inderdaad iets beter dit formaat foto :wacko:, je was me net voor celeron :smile:
Ben niet echt goed in het uploaden blijkt wel weer.

celerontje

Ik denk dat een groter plaatje handiger is? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

diceman

hifiman

Heel hartelijk dank Diceman!  ::)

diceman

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2009, 20:43:34
Heel hartelijk dank Diceman!  ::)

Geen dank, en als je het in real life wilt zien ook geen probleem, woon in Flevoland, bent altijd welkom.

hifiman

Na alle opties meerdere malen overwogen te hebben en daarmee heel sterk rekenend houdend met de montage van de Prismasonic lens hebben we voorlopig een keuze gemaakt (voorlopig in de zin dat we ons nog kunnen bedenken) voor toch de Kermit oplossing met een plank aan de muur.

We zijn zojuist even bij 2 bouwmarkten geweest en ik heb deze steunen meegenomen, geschikt voor 50 Kg belasting dus dat zal in elk geval genoeg zijn  ;D Wij vonden persoonlijk de diagonale "stang" van de "driehoek" steunen zo lelijk maar met deze (dikkere en zwaardere) variant heb je daar dus geen last van  :)

Er gaat dan een plank van 65x40 op de (55 cm diepe) steunen komen waar de projector opgezet wordt. De prismasonic lens wordt dan simpelweg voor de projector op de plank geschroefd.

Ja een beugel aan het plafond vind ik mooier, maar vervolgens weer de prismasonic ervoor hangend vind ik het weer lelijk. Afijn knopen zijn er om doorgehakt te worden.

Nadeel van deze oplossing is dat ik niet meer bij de draaiknoppen van de prismasonic kan. Dit gaat opgelost worden door de remote kit te bestellen bij prismasonic, omdat ik deze zelf ga monteren betaal ik daar dan "slechts" 300 euro voor. Ik twijfelde, de vrouw trok me over de streep  ;D

diceman

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2009, 20:53:23
Na alle opties meerdere malen overwogen te hebben en daarmee heel sterk rekenend houdend met de montage van de Prismasonic lens hebben we voorlopig een keuze gemaakt (voorlopig in de zin dat we ons nog kunnen bedenken) voor toch de Kermit oplossing met een plank aan de muur.

We zijn zojuist even bij 2 bouwmarkten geweest en ik heb deze steunen meegenomen, geschikt voor 50 Kg belasting dus dat zal in elk geval genoeg zijn  ;D Wij vonden persoonlijk de diagonale "stang" van de "driehoek" steunen zo lelijk maar met deze (dikkere en zwaardere) variant heb je daar dus geen last van  :)

Er gaat dan een plank van 65x40 op de (55 cm diepe) steunen komen waar de projector opgezet wordt. De prismasonic lens wordt dan simpelweg voor de projector op de plank geschroefd.

Ja een beugel aan het plafond vind ik mooier, maar vervolgens weer de prismasonic ervoor hangend vind ik het weer lelijk. Afijn knopen zijn er om doorgehakt te worden.

Nadeel van deze oplossing is dat ik niet meer bij de draaiknoppen van de prismasonic kan. Dit gaat opgelost worden door de remote kit te bestellen bij prismasonic, omdat ik deze zelf ga monteren betaal ik daar dan "slechts" 300 euro voor. Ik twijfelde, de vrouw trok me over de streep  ;D

Er zijn meerdere wegen die naar Rome voeren, maar je vrouw en jij, moeten er tenslotte naar kijken.
Dus mijn advies, doe wat jullie handig/mooi vinden.

En de oplossing zoals jij niet schertst is er ook een, en daar voelen jullie je goed bij, dus succes.

Laat nog wel even het eind resultaat zien, ben zeer benieuwd.