Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Ejorne

Citaat van: EJ op juli  7, 2011, 17:53:17
Chips, ben je er even niet (werktijd, speciaal voor dellosaurus ;)) gebeurt er weer van alles leuks.. :( Is het klaverjassen al afgelopen?

Nee, Hipster heeft de kaarten kapot gemaakt...  :crazy:


Ejorne

Citaat van: morca op juli  7, 2011, 18:59:07
Verpoeieren  :D uche uche

Ben weer bijna aan het bouwen woofer besteld,word een killerbaskist denk ik,me so happy now  :pompom:

O0 O0 O0

EJ

Wel goede kabels gebruiken hoor! Ingestraalde zijn de beste. Maar dan moet je ze wel weer afschermen, anders raak je de instraling kwijt. :)

Leuk eindtrapje is dit: http://www.hypex.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=100 ;)

Staaled

Citaat van: EJ op juli  7, 2011, 17:53:17
Chips, ben je er even niet (werktijd, speciaal voor dellosaurus ;)) gebeurt er weer van alles leuks.. :( Is het klaverjassen al afgelopen?
Was idd leuk.
De cavia heeft weer een zacht en lichtroze papierpulpen bedje vannacht.
Volgende w/keer bij ons?  :thumbs-up: ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: morca op juli  7, 2011, 18:59:07
Ben weer bijna aan het bouwen woofer besteld,word een killerbaskist denk ik,me so happy now  :pompom:
:headbanging:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Citaat van: morca op juli  7, 2011, 22:47:56
Hopelijk wel ja  :D
Wordt vast top!
Ik straal alvast mee in. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ejorne


morca

Citaat van: Ejorne op juli  7, 2011, 23:07:03
We gaan ervoor!  8)
Heb je idee geopperd ,maar dan is hij wel veel drukker en moet er ook meer lucht door die pijpen vermoed ik.Snelheid word hoger denk ik

Jullie raken oftopic ;)
Het ging over kaarten toch?....OH NEE kabels,ik ben weg hier :-X :-X :-X :-X

koentakinte

#1060
Ook speakers bouwen hoeft niet duur te zijn :)

http://www.youtube.com/watch?v=8m8fbnShPcw

Ejorne

Citaat van: koentakinte op juli  8, 2011, 10:54:16
Ook speakers bouwen hoet nie duur te zijn :)

http://www.youtube.com/watch?v=8m8fbnShPcw

;D

Tja, in een grootschalige DBT waarbij alle gegevens op 1 hoop gegooid worden zal er als mogelijke uitkomst geen verschil hoorbaar zijn met gangbare speakers.
Wellicht reden om voor sommige sceps dan maar de speakers te verkopen en aan dit zelfbouw brouwseltje te gaan...  :P

T_I

Ik heb ja gestemd. verschil hoor je heel duidelijk, opener, netter. Dit is natuurlijk allemaal subjectief, afhankelijk van de kwaliteit van de bron en de oren van degene die luistert. ;)

Overigens, ik hoorde geen verschil tussen VdHul D102 III hybrid en VdHul First in het analoge deel, maar als digitale interlink weer wel. (nettere, rustigere bas) Iemand een idee waar dit door verklaard kan worden. Ik ben gewend om in elk geval iets verschil te horen, of niets op beide gebieden, niet op de een niet (analoog) en de ander wel (digitaal).
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Ejorne

Natuurlijk zal er niet direct een verband zijn (of wellicht toch wel?) met de kabels.
Maar meer om even aan te tonen dat sommige 'techneuten' zo rotsvast vasthouden aan de huidige kennis terwijl wetenschappers gelukkig nog wel verder kijken dan dat.


;D

AbZ

Verhelderend  :worship:

Ik dacht al, wat horen we toch?  :unsure:  maar het zijn gewoon de neutrino's  :headbanging:

Ejorne

Citaat van: AbZ op september 23, 2011, 11:00:43
Verhelderend  :worship:

Ik dacht al, wat horen we toch?  :unsure:  maar het zijn gewoon de neutrino's  :headbanging:

Ja, inderdaad. En nu vasthouden aan dat beeld he, stug vasthouden...  :P

Kjelt

Citaat van: Ejorne op september 23, 2011, 10:41:33
Natuurlijk zal er niet direct een verband zijn (of wellicht toch wel?) met de kabels.
Lijkt me niet, dit is een experiment dat keer op keer dezelfde resultaten laat zien waardoor je iets hebt dat repeteerbaar is.
Bij sommige kabels (denk dan vooral aan netspanningskabels en upgrades) heb je geen enkele mogelijkheid om te herhalen want de oude situatie kan niet terug gehaald worden.
Er is dus geen a/b test mogelijk, geen direct vergelijk en mogen we alles vertrouwen op de opmerking van 1 individu die toevallig ook zojuist nog een paar honderd euro daar voor heeft neergeteld en/of een groot aantal uren aan het sleutelen is geweest. Of een magisch persoon (zal geen naam noemen) die al op afstand kan adviseren en voelen hoe jouw netspanningsinstallatie gigantisch verbeterd kan worden.
Als je dit soort proeven dan eens wetenschappelijk wilt testen/aanpakken geeft niemand thuis of er komt bij een a/b test statistisch gezien geen correlatie uit.
Met die uitkomsten was dit nieuws nu ook geen nieuws geweest  ;)

Ejorne

Citaat van: Kjelt op september 23, 2011, 11:17:46
Lijkt me niet, dit is een experiment dat keer op keer dezelfde resultaten laat zien waardoor je iets hebt dat repeteerbaar is.

Er zijn prima verschillen meetbaar in kabels. Tja, die dbt daar heb ik ook mijn twijfels bij. Leuk om te grove verschillen inzichtelijk te brengen maar dan houdt het mi ook wel op...  :P

Snowmaster

Citaat van: Kjelt op september 23, 2011, 11:17:46
Bij sommige kabels (denk dan vooral aan netspanningskabels ) heb je geen enkele mogelijkheid om te herhalen want de oude situatie kan niet terug gehaald worden.
Of een magisch persoon (zal geen naam noemen) die al op afstand kan adviseren en voelen hoe jouw netspanningsinstallatie gigantisch verbeterd kan worden.
Als je dit soort proeven dan eens wetenschappelijk wilt testen/aanpakken geeft niemand thuis of er komt bij een a/b test statistisch gezien geen correlatie uit.


Hier noem je drie zaken die bij velen op een misverstand berusten.
Kabels en stroom behoren voor de meesten tot voodoo in audioland. Dat is jammer want bij veel sets zou een gedegen aanpak flinke vooruitgang beteken.  Stroomkabels zijn probleemloos repeteerbaar en ook goed bruikbaar voor a/b testen.
Je moet alleen zorgen dat in die set het verschil groot genoeg is. Als de verschillen niet hoorbaar zijn of slechts minimaal aanwezig dan hoef je je toch nergens druk over te maken???? Het is immers goed  ;).
Misschien zit daarin wel die tegenstrijdigheid. Vanaf de middenklasse zijn sets uitstekend instaat om flinke verschillen te laten horen. Hoe beter de set wordt aangesloten, hoe groter de hoorbare verschillen.
Op afstand kun je inderdaad mensen niet van advies voorzien op stroomgebied, net als dat geldt voor andere componenten in de set. Je kunt ze een richting /rode draad geven als je de componenten van de set goed kent.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ejorne

Citaat van: Snowmaster op september 23, 2011, 12:00:37

Hier noem je drie zaken die bij velen op een misverstand berusten.
Kabels en stroom behoren voor de meesten tot voodoo in audioland. Dat is jammer want bij veel sets zou een gedegen aanpak flinke vooruitgang beteken.  Stroomkabels zijn probleemloos repeteerbaar en ook goed bruikbaar voor a/b testen.
Je moet alleen zorgen dat in die set het verschil groot genoeg is. Als de verschillen niet hoorbaar zijn of slechts minimaal aanwezig dan hoef je je toch nergens druk over te maken???? Het is immers goed  ;).
Misschien zit daarin wel die tegenstrijdigheid. Vanaf de middenklasse zijn sets uitstekend instaat om flinke verschillen te laten horen. Hoe beter de set wordt aangesloten, hoe groter de hoorbare verschillen.
Op afstand kun je inderdaad mensen niet van advies voorzien op stroomgebied, net als dat geldt voor andere componenten in de set. Je kunt ze een richting /rode draad geven als je de componenten van de set goed kent.


Het is echter wel zo dat deze verschillen nog nooit in een test aantoonbaar gemaakt zijn. Althans, niet zover ik weet. Dat betekend niet direct dat ik de verschillen als niet aanwezig beschouw, ik vermoed namelijk dat de dbt ook steekjes laat vallen op audio/video gebied. Dit is makkelijk aantoonbaar met bijvoorbeeld een visueel testje.

Echter Is het ook zo dat bij DAC's en versterkers grote verschillen worden toegekend maar dat ook daar de dbt aantoond allemaal onder de gehoorgrens te vallen. Testen met een dedicated hi-end loopwerk-DAC combinatie wordt niet onderscheiden van een sony dvd allesvretertje van 100 euro. En ook versterkers, waar bijvoorbeeld Marantz nogal eens als 'warm' bestempeld wordt en een willekeurig ander merk misschien weer als koel. Echer bij testen worden versterkers niet herkend. Een dure Bryston 'doet hetzelfde' als een goedkope sony. Noem maar op....

Waar zit te gulle middenweg? Dat al die DAC's en versterkers gelijk klinken vind ik ver gaan, erg ver. Maar die grote verschillen in (stroom)kabels? Weer een beetje minder voor de hand liggend. Daar waar ik zelf mee getest heb heb ik geen verschillen kunnen waarnemen. Dit is op speakerkabel en op digitale coax kabel. Maar beide in de budget klasse. Profigold, bandridge, bouwmarkt, canare enzovoort. Zo ook is mijn apparatuur nogal budget, dus daar ligt natuurlijk een mogelijke oorzaak van mijn wantrouwen betreffende grote verschilen in kabels...

AbZ

Citaat van: Ejorne op september 23, 2011, 13:39:10
Het is echter wel zo dat deze verschillen nog nooit in een test aantoonbaar gemaakt zijn. Althans, niet zover ik weet. Dat betekend niet direct dat ik de verschillen als niet aanwezig beschouw, ik vermoed namelijk dat de dbt ook steekjes laat vallen op audio/video gebied. Dit is makkelijk aantoonbaar met bijvoorbeeld een visueel testje.
Die visuele test werkt niet hoor, want neutrino's gaan soms sneller dan het licht  O0

chansig

Ik kan heeeeeeeel snel kijken..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: chansig op september 23, 2011, 14:00:31
Ik kan heeeeeeeel snel kijken..

Gr Hans
Had ik al gelezen voordat je het schreef  :xmas:

Ejorne

Citaat van: AbZ op september 23, 2011, 13:59:01
Die visuele test werkt niet hoor, want neutrino's gaan soms sneller dan het licht  O0

Alleen in een speciaal kanon. Maar ja, die heeft iedere zichzelf respecterende techneut natuurlijk in huis...  :P

Martijn M

#1074
Citaat van: AbZ op september 23, 2011, 14:02:08
Had ik al gelezen voordat je het schreef  :xmas:

Dat geloof ik niet!
Al is de leugen nog zo snel, de neutrino achterhaaldt hem wel  :thumbs-up: .
Dutch & Dutch